Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    De nieuwe E-klasse krijgt terug een zes in lijn. Motorcode OM 656.
    wow.... nice.

    Dan nog een naftje (desnoods hybride)

    Comment


    • G-gezelschap:
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

      Comment


      • de W213 bedoel je?
        lets have some more member berries

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          De nieuwe E-klasse krijgt terug een zes in lijn. Motorcode OM 656.
          Heerlijk, oude tijden herleven! Toch nog plaats voor wat karakter in deze tijden van downsizing!
          Nu nog terug 5 cilinder diesels

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            De nieuwe E-klasse krijgt terug een zes in lijn. Motorcode OM 656.
            Yep!!

            De zes-in-lijn is al jaren het handelsmerk van BMW, maar binnenkort gaat er een ander Zuid-Duits automerk meedoen: Mercedes.

            Volgens Autocar keert de zes-in-lijn in 2016 terug bij Mercedes. Het magazine verwacht dat de blokken in dan debuteren onder de motorkap van de nieuwe E-klasse, generatie W213.
            De motoren komen ook in de nieuwe C-klasse te liggen, maar dat zal dan waarschijnlijk na de facelift in 2017 zijn. Rond die tijd introduceert Mercedes ook 'Autobahn Pilot' op z'n C- en E-klasses, een autonome rijassistent met inhaalfunctie.
            Mercedes had lange tijd zes-in-lijn motoren in z'n modellen, maar halverwege de jaren negentig besloot het merk uit Stuttgart over te stappen op de V6.

            C 63 AMG met V8 biturbo
            Ook is er meer officieel bekend over de nieuwe AMG-versie van de C-klasse. De auto neemt afscheid van de 6,2-liter V8 en krijgt een 4,0-liter V8 met twee turbo's onder de kap. We schatten het vermogen in op 450 pk. Vierwielaandrijving wordt voor het eerst een optie op de C 63 AMG.
            De ontwikkeling van de C-klasse Plug-in Hybrid is tenslotte ook vergevorderd. De ingenieurs van Mercedes zetten in op een CO2-uitstoot van 60 g/km.

            Bron: Autoweek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              Heerlijk, oude tijden herleven! Toch nog plaats voor wat karakter in deze tijden van downsizing!
              Nu nog terug 5 cilinder diesels
              Het is het één of het ander vrees ik. 4 pitter + 5 OF 6 pitter.
              Kostenbesparing = geen 100den verschillende blokken.
              De rest is turbolading....

              voor de turbo's mainstream waren kon je het best modulaire motoren maken (identieke blokken maar met extra cilinders)

              Vooral een 6 in lijn naft erbij is welkom

              Comment


              • Alle 6 in lijn benzinemotoren zullen wel voorzien zijn van turbo, dus geen atmo meer.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Alle 6 in lijn benzinemotoren zullen wel voorzien zijn van turbo, dus geen atmo meer.
                  ach ja whatever, dat is bij de 4 in lijn ook al

                  Comment


                  • ik ga dan toch het koppel van een V engine missen
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      ik ga dan toch het koppel van een V engine missen
                      mm, leg eens uit
                      6 in lijn is pure fysica schoonheid
                      V8 =/= V6

                      Comment



                      • Tour Auto 2013 by Guillaume Tassart, on Flickr

                        Comment


                        • ik ben toch altijd geleerd dat een V meer koppel heeft en praktisch gezien kleiner is.
                          ook beter geluid dan zo'n in line
                          tzal wel zijn omdat de in line stukken goedkoper zijn in productie
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            ik ben toch altijd geleerd dat een V meer koppel heeft en praktisch gezien kleiner is.
                            ook beter geluid dan zo'n in line
                            tzal wel zijn omdat de in line stukken goedkoper zijn in productie
                            Een V6 is minder lang, en dat is dan ook zo ongeveer het enige echte voordeel op een 6L, ook als je de motor in de langsrichting inbouwt bij een RWD-auto, en wel omwille van de veiligheid. Om die te garanderen met een lang, relatief smal stuk lichtmetaal of gietijzer dat bij een botsing als een stormram klaarligt om zich een weg te banen naar de koffer, zijn wel wat extra-inspanningen nodig. Een 6L is qua Laufkultur verfijnder en heeft dan ook het betere geluid - tenzij een Italiaan als ingenieur Busso de V6 in kwestie ontwerpt, dan krijg je (luide) muziek . Een 6L is op zich niet goedkoper om te produceren; meer nog, als je al een V8 in huis hebt, zoals Mercedes, zijn er schaalvoordelen te behalen door er twee cilinders af te halen, zoals MB in de jaren '90 gedaan heeft.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              ik ga dan toch het koppel van een V engine missen
                              een benz heeft altijd meer koppel, de l6 320 cdi was ook een beer kwa koppel in zijn tijd

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                Een 6L is op zich niet goedkoper om te produceren; meer nog, als je al een V8 in huis hebt, zoals Mercedes, zijn er schaalvoordelen te behalen door er twee cilinders af te halen, zoals MB in de jaren '90 gedaan heeft.
                                of je neemt 2 cylinders af van de v8 (vlg mij vorig decennium), of je plakt 2 cylinders bij een l4 zoals in 80-90, ik zie niet veel verschil in productkost

                                als de l6 op basis van de 2.1 is, ga ik ervan uit dat het koppel weer netjes zal zijn en laagtoerig als een comfortgerichte benzine v8

                                Comment


                                • als je om 656 goegelt, krijg je een artikeltje uit sep 2012, verder nix

                                  Comment


                                  • Een atmosferische V8 heeft - en in de volksmond in de VS is dat de klassieke V motor - een zeer gelijkend koppelverloop vergeleken met een moderne variabele / twin /etc geblazen diesel (en veel turbonaftjes), alleen verspreid over breder toerengebied (tot 5000 a 6000). Dit wil zeggen: maximum koppel ver onder de 4000 (waar een platte naft of zelfs diesel meestal blijft plakken). Het koppelrijkste gebied begint eerder al rond de lage 2000 en loopt door tot een goede 4000 toeren. Van dan af bolt het wat uit. Een moderne TSI (turbobenzine) 4 cilindermotor bv heeft een theoretische curve die bijna lijkt op een atmo V8 met dubbele cilinderinhoud.
                                    Wellicht stamt daar het idee achter een "V-koppel" van af.

                                    Een V6 is echter geen "kleine" V8. En het koppel achter de turbodiesels wordt sowieso ook bepaald door het totaal met turbo's. V6 of I6, koppel wordt "geschaafd en ontworpen" via druklading.

                                    Wat een I6 zo speciaal maakt is een van "de ideale balansconcepten" te zijn. Door de krachten en de tegengestelden ervan loopt de I6 als een van de zachtste ontwerpen die er zijn. Er is dan ook geen nood aan klassieke "tegengewichten" om het verloop uit te vlakken, waar aan een V6-motor heel specifiek gesleuteld wordt om dat te benaderen. Loopcultuur..... Dat hoor je, dat voel je...
                                    Last edited by ; 14/11/2013, 15:52.

                                    Comment


                                    • koppel wordt bepaald door het onwerp

                                      een 3.2 l6 van 2000 produceert 470 nm, de 3.0 l5 zelfs 540 de l6 van de concurrent 380

                                      vandaag de dag de v6 3.0 met magere 265 pk nog steeds 650, de l6 concurrent 1 560, v6 concurrent 2 500

                                      ik moet toegeven dat de concurrentie met hun meer als dubbele turbo uit hun l6 740 en v6 650 halen

                                      Comment


                                      • ja, kortom koppel is een vast te leggen doel.
                                        Maar je kan de loopcultuur van een 6 in lijn niet ontwerpen in een ander concept. Die is gewoon een feit.
                                        Of de andere van nature gebalanceerde layouts bv, zoals een "flat 6" (Porsche) of een V12.

                                        Comment


                                        • een l6 is een heel rustige motor van natuur

                                          maar of je kan spreken van een kompleet ander karakter/loopcultuur durf ik serjeus te betwijfelen
                                          de v6 3.0 cdi is de betere motor als de 6l 3.2

                                          en ik denk niet dat ooit een mens het gemerkt heeft dat bij de benzines de 6 in lijn is vervangen door de v6 ergens mid 90

                                          als bmw morgen een v6 bouwt zal het vast alweer een parel worden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X