Oorspronkelijk geplaatst door RRD
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenLeuke rijstijl
Uiteindelijk vindt hij het verbruik en de taksen nog het ergste, maar tot nu toe nog geen beter alternatief gevonden en hij rijdt er ook echt graag mee, dus hij blijft ...
Op termijn zie ik hem wel overschakelen naar een B-Klasse in combinatie met een pick-up of zo er bij.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenMijn vader heeft echt een heel rustige rijstijl, maar met zijn ML280 zijn de kosten toch echt wel een pak hoger dan met zijn E die hij daarvoor had. Dat concept, hoog gewicht en zwaartepunt, is sletig voor banden en remmen. 4 nieuwe banden kosten je al snel boven de 1000 euro bijvoorbeeld.
Uiteindelijk vindt hij het verbruik en de taksen nog het ergste, maar tot nu toe nog geen beter alternatief gevonden en hij rijdt er ook echt graag mee, dus hij blijft ...
Op termijn zie ik hem wel overschakelen naar een B-Klasse in combinatie met een pick-up of zo er bij.
eigenlijk net niet - uhum - "sterk" genoeg om het te gebruiken als iets anders dan een te hoge break. Het lukt, maar is kostelijker dan een echte pick up.
Of een G ... ?
Dus idee van een B + pick up is in mijn ogen idd een veel betere keus, als je de middelen hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenDe pijnlijke punten aan een SUV he
eigenlijk net niet - uhum - "sterk" genoeg om het te gebruiken als iets anders dan een te hoge break. Het lukt, maar is kostelijker dan een echte pick up.
Of een G ... ?
Dus idee van een B + pick up is in mijn ogen idd een veel betere keus, als je de middelen hebt.
De ML heeft het voordeel dat hij een aanhanger van 2,5 ton mag trekken en dat de hogere zit wel aangenaam is voor een rugpatient, dat is ook de initiële reden geweest dat de E vervangen is door de ML.
Maar uiteindelijk is zo een alleskunner wel een leuk compromis, maar met 1 wagen de ene dag in een net pak meetings aflopen en de volgende dag verbouwingen gaan doen is in de praktijk niet zo een ideale combinatie gebleken
Als je de middelen hebt om een ML op de baan te houden kan je ook een B + pick-up op de baan houden denk ik. Zeker als je zoals in mijn vader zijn situatie een 'goedkope' Transit hebt bijgekocht om de ML te sparen van het vuile werk ... want zijn compromiswagen heeft nu als gevolg dat hij nog een wagen meer, ook met zijn kosten en problemen en beperkingen, in zijn wagenpark heeft dan voordien'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenEen R is toch niet altijd 4x4 (of wel)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenLeuke rijstijl
die met een saab op 19 duim ook maar 45k meegaan
zus rijdt niet gek maar hoeft een ander type velgen 18 bvb en een ander merk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbanden zijn u pirelli serozotto, zeg maar autobanden
die met een saab op 19 duim ook maar 45k meegaan
zus rijdt niet gek maar hoeft een ander type velgen 18 bvb en een ander merk
uw kritiek op de grote duimen is een constante hier he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenNadelen van / FAQ over de OM642 (E280/320 cdi) ?
- Veel taks
- BMW 35d/40d is sterker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNadelen:
- Veel taks
- BMW 35d/40d is sterker
Ik was beetje naar technische mankementen (leeftijdsperikelen etc aan het zoeken) aan het hengelen, hoe miniem ook
zie verhalen over dieselkwaliteiten in de 220
tja taks... je weet waar ik nu mee rij (en er zit uiteraard geen benz rond een 35d/40d).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenKrukaslagers zijn meestal aan vervanging toe als ze niet goed onderhouden zijn.
enige idee omtrent kostprijs, typische km stand waar het nodig is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtenja lap tbegint al
enige idee omtrent kostprijs, typische km stand waar het nodig is
Dus meestal na 2 jaar en 1 onderhoud
Kostprijs: 4 cijfers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenKmstand: Na eerste onderhoud dat niet goed gedaan is.
Dus meestal na 2 jaar en 1 onderhoud
Kostprijs: 4 cijfers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenNadelen van / FAQ over de OM642 (E280/320 cdi) ?
Comment
Comment