Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Dan gaat het verbruik nog altijd hoger liggen hoor. 4x4, zwaardere auto,...
    Een R is toch niet altijd 4x4 (of wel)?

    Comment


    • zus doet met 2008 ml nu 100k met de remmen, de banden gaan wel niet lang mee...ong 35k maar dat ligt aan de 20 duimers
      eerste ml was, voor haar, elke 35 k remmen, maar de banden gingen veel langer mee

      Comment


      • Leuke rijstijl

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
          Leuke rijstijl
          Mijn vader heeft echt een heel rustige rijstijl, maar met zijn ML280 zijn de kosten toch echt wel een pak hoger dan met zijn E die hij daarvoor had. Dat concept, hoog gewicht en zwaartepunt, is sletig voor banden en remmen. 4 nieuwe banden kosten je al snel boven de 1000 euro bijvoorbeeld.

          Uiteindelijk vindt hij het verbruik en de taksen nog het ergste, maar tot nu toe nog geen beter alternatief gevonden en hij rijdt er ook echt graag mee, dus hij blijft ...

          Op termijn zie ik hem wel overschakelen naar een B-Klasse in combinatie met een pick-up of zo er bij.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Mijn vader heeft echt een heel rustige rijstijl, maar met zijn ML280 zijn de kosten toch echt wel een pak hoger dan met zijn E die hij daarvoor had. Dat concept, hoog gewicht en zwaartepunt, is sletig voor banden en remmen. 4 nieuwe banden kosten je al snel boven de 1000 euro bijvoorbeeld.

            Uiteindelijk vindt hij het verbruik en de taksen nog het ergste, maar tot nu toe nog geen beter alternatief gevonden en hij rijdt er ook echt graag mee, dus hij blijft ...

            Op termijn zie ik hem wel overschakelen naar een B-Klasse in combinatie met een pick-up of zo er bij.
            De pijnlijke punten aan een SUV he
            eigenlijk net niet - uhum - "sterk" genoeg om het te gebruiken als iets anders dan een te hoge break. Het lukt, maar is kostelijker dan een echte pick up.
            Of een G ... ?

            Dus idee van een B + pick up is in mijn ogen idd een veel betere keus, als je de middelen hebt.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
              De pijnlijke punten aan een SUV he
              eigenlijk net niet - uhum - "sterk" genoeg om het te gebruiken als iets anders dan een te hoge break. Het lukt, maar is kostelijker dan een echte pick up.
              Of een G ... ?

              Dus idee van een B + pick up is in mijn ogen idd een veel betere keus, als je de middelen hebt.
              Tja, niet alleen een SUV, ook een ruime monovolume heeft hetzelfde "probleem" van zwaartepunt en gewicht, remmen en banden slijten daar ook meer op.

              De ML heeft het voordeel dat hij een aanhanger van 2,5 ton mag trekken en dat de hogere zit wel aangenaam is voor een rugpatient, dat is ook de initiële reden geweest dat de E vervangen is door de ML.

              Maar uiteindelijk is zo een alleskunner wel een leuk compromis, maar met 1 wagen de ene dag in een net pak meetings aflopen en de volgende dag verbouwingen gaan doen is in de praktijk niet zo een ideale combinatie gebleken

              Als je de middelen hebt om een ML op de baan te houden kan je ook een B + pick-up op de baan houden denk ik. Zeker als je zoals in mijn vader zijn situatie een 'goedkope' Transit hebt bijgekocht om de ML te sparen van het vuile werk ... want zijn compromiswagen heeft nu als gevolg dat hij nog een wagen meer, ook met zijn kosten en problemen en beperkingen, in zijn wagenpark heeft dan voordien
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Een R is toch niet altijd 4x4 (of wel)?
                Hmmm. Nu je het zegt. Zou wel eens kunnen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  Leuke rijstijl
                  banden zijn u pirelli serozotto, zeg maar autobanden
                  die met een saab op 19 duim ook maar 45k meegaan

                  zus rijdt niet gek maar hoeft een ander type velgen 18 bvb en een ander merk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    banden zijn u pirelli serozotto, zeg maar autobanden
                    die met een saab op 19 duim ook maar 45k meegaan

                    zus rijdt niet gek maar hoeft een ander type velgen 18 bvb en een ander merk
                    weinig op aan te merken.
                    uw kritiek op de grote duimen is een constante hier he

                    Comment


                    • ja tuurlijk behalve op een stuk af wat auto's is het ook voor nix nodig, integendeel

                      ik zaag ja, sorry

                      Comment


                      • Vriendin zegt daarnet: "tsss "stebenz"" op dat forum ... wat ga je doen als je weer met ne skoda rijdt?"
                        "pff ... tja ... stuberb zeker"
                        "aaauuuuu..." knuffel en medelijden

                        Comment


                        • Comment


                          • Nadelen van / FAQ over de OM642 (E280/320 cdi) ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                              Nadelen van / FAQ over de OM642 (E280/320 cdi) ?
                              Nadelen:
                              - Veel taks
                              - BMW 35d/40d is sterker

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Nadelen:
                                - Veel taks
                                - BMW 35d/40d is sterker
                                aha veel voordelen dus
                                Ik was beetje naar technische mankementen (leeftijdsperikelen etc aan het zoeken) aan het hengelen, hoe miniem ook
                                zie verhalen over dieselkwaliteiten in de 220
                                tja taks... je weet waar ik nu mee rij (en er zit uiteraard geen benz rond een 35d/40d).
                                Last edited by ; 16/01/2012, 16:38.

                                Comment


                                • Krukaslagers zijn meestal aan vervanging toe als ze niet goed onderhouden zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Krukaslagers zijn meestal aan vervanging toe als ze niet goed onderhouden zijn.
                                    ja lap tbegint al
                                    enige idee omtrent kostprijs, typische km stand waar het nodig is

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                      ja lap tbegint al
                                      enige idee omtrent kostprijs, typische km stand waar het nodig is
                                      Kmstand: Na eerste onderhoud dat niet goed gedaan is.
                                      Dus meestal na 2 jaar en 1 onderhoud

                                      Kostprijs: 4 cijfers

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Kmstand: Na eerste onderhoud dat niet goed gedaan is.
                                        Dus meestal na 2 jaar en 1 onderhoud

                                        Kostprijs: 4 cijfers
                                        een te lage km stand is dus eerder verdacht bij een occasiekar die enkele jaren oud is?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                          Nadelen van / FAQ over de OM642 (E280/320 cdi) ?
                                          Verbruik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X