Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Die balancer is op benzines : geen last van.

    Blower : 50% will do

    Front dinges : DIY

    Mastiek wegdoen, staalborstel erop, zinklaagje spuiten, mastieken

    Roest, roest, roest, ik rij rond met een w123

    Vensterprobleem : hmmm vermoedelijk DIY of fuck-it, mijn raam werkt en ik heb airco

    M104 : naft

    Reserve setje lagers zoeken voor diff.

    En ze gaan goedkoop! Helaas wel in duitsland, want in B niet zo populair. In D, niet veel lederen zetels.
    Die kerel waar ik mijn 300TD van heb gekocht had zijn 210 ook verkocht omdat hij ontevreden was over de kwaliteit.

    Nu kom, binnengestalde exemplaren met onderhoudsboekje zullen wel niet gegarandeerd problematisch zijn, maar als je hem zelf niet kan binnenhouden, ik zie er mezelf niet aan beginnen. Zoals bij alles, onderhoud is de sleutel.

    De pfl's waren naar het schijnt minder stevig in geval van crash dan w124, maar dat is serieus verbeterd met de fl.

    Comment


    • Ik heb niet geneog geld om de BIV te gaan betalen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
        Ik heb niet geneog geld om de BIV te gaan betalen
        Eens uw 123 terug is zal de 210 wel weer vergeten worden zeker?

        Comment


        • vermoedelijk wel. Man ik mis mijn kar zo hard!

          Comment


          • Comments? http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=191973880
            Vooral op het vlak van betrouwbaarheid (zwakkere punten van de reeks, de 350 motor, de bak, de 4matic aandrijving, elektronica, ophanging enz.). Is natuurlijk al wel wat ouder, maar 't is een "jong" exemplaar.



            Ter vergelijking, een nieuwer model: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...169533&asrc=fa Hoe zit 't daarmee, op dezelfde vlakken? Is redelijk wat jonger maar heeft wel meer km gelopen. Jammer van de Avantgarde grille (ik zie liever de Elegance lamelletjes en de ster bovenop de motorkap), en van het donker interieur.



            En tenslotte: wat met de S211? Hoe moet ik dat ding inschatten, wat zijn z'n zwakke punten? Ik vermoed dat de 350 en de 300 daarin dezelfde motoren zijn als in de C? Dingen waar ik op moet letten? Wat is b.v. het verschil tussen een 350 en een 350 CGI? (niet technisch maar inzake kwaliteit) Zoiets http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=203246366 is voor mij YUM maar momenteel nog wat boven budget.
            Last edited by ; 09/02/2012, 19:40.

            Comment


            • s211

              de eerste pre-mopf is een halve 210 gebleken, zonder de roestproblemen dan wel.

              Maar de facelift ... ik wil

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                vermoedelijk wel. Man ik mis mijn kar zo hard!
                ken die mensen ... iets missen en dan op ronde goedkope sletjes uitkomen ...

                zoals die koplampen van een w210
                alles is design ok aan een w210 (zeker vorm van interieur), behalve vanaf de A stijl tot vooraan

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                  E 300 bluetec Hybrid, zit het er in dat daar ooit een 4-matic versie van komt? Ik veronderstel van niet?
                  Nope.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Comments? http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=191973880
                    Vooral op het vlak van betrouwbaarheid (zwakkere punten van de reeks, de 350 motor, de bak, de 4matic aandrijving, elektronica, ophanging enz.). Is natuurlijk al wel wat ouder, maar 't is een "jong" exemplaar.



                    Ter vergelijking, een nieuwer model: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...169533&asrc=fa Hoe zit 't daarmee, op dezelfde vlakken? Is redelijk wat jonger maar heeft wel meer km gelopen. Jammer van de Avantgarde grille (ik zie liever de Elegance lamelletjes en de ster bovenop de motorkap), en van het donker interieur.



                    En tenslotte: wat met de S211? Hoe moet ik dat ding inschatten, wat zijn z'n zwakke punten? Ik vermoed dat de 350 en de 300 daarin dezelfde motoren zijn als in de C? Dingen waar ik op moet letten? Wat is b.v. het verschil tussen een 350 en een 350 CGI? (niet technisch maar inzake kwaliteit) Zoiets http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=203246366 is voor mij YUM maar momenteel nog wat boven budget.
                    350CGI is nooit in Belgie geleverd in de 211, gezien we hier toen teveel zwavel in de brandstof hadden.

                    Voor de rest:
                    Zowel 203 als 204 als 211 die jij toont gebruiken de M272, dus qua betrouwbaarheid is dat hetzelfde blok.

                    Moeilijk om daar een oordeel over te vellen voor mij gezien de zeldzaamheid van dat blok in Belgie. (enkel in de SL is dat frequent verkocht)
                    Buiten enkele gevallen met problematische balansassen is er bij mij geen echt veelvoorkomend probleem bekend.
                    Alles staat of valt met onderhoud natuurlijk.

                    Comment


                    • sommige mensen hun verkoopsfototechnieken

                      'laten we eventjes 7 foto's van het front nemen.... en dat moet wel volstaan zo.'

                      Comment


                      • Nieuwe B klasse automaat

                        Al iemand met nieuwe B Klasse automaat gereden ?

                        Graag ervaringen.
                        Binnekort mag er een nieuwe Lease wagen besteld worden ... en Mercedes is toegevoegd bij de merkenlijst

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                          sommige mensen hun verkoopsfototechnieken

                          'laten we eventjes 7 foto's van het front nemen.... en dat moet wel volstaan zo.'
                          Hmmm, hoe zou de voorkant eruitzien?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                            Hmmm, hoe zou de voorkant eruitzien?
                            geen idee, je kan best een mailtje sturen voor foto's!

                            Comment


                            • Bruin of beige lederen interieur heeft hout nodig. Staat minder goed met alu. Voor de rest very yummie.

                              Comment


                              • Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  350CGI is nooit in Belgie geleverd in de 211, gezien we hier toen teveel zwavel in de brandstof hadden.

                                  Voor de rest:
                                  Zowel 203 als 204 als 211 die jij toont gebruiken de M272, dus qua betrouwbaarheid is dat hetzelfde blok.

                                  Moeilijk om daar een oordeel over te vellen voor mij gezien de zeldzaamheid van dat blok in Belgie. (enkel in de SL is dat frequent verkocht)
                                  Buiten enkele gevallen met problematische balansassen is er bij mij geen echt veelvoorkomend probleem bekend.
                                  Alles staat of valt met onderhoud natuurlijk.
                                  Thx!

                                  Je vindt er globaal gezien niet zoveel, overgrote deel zijn non-CGI's.

                                  Balansassen ook buiten de CGI?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Thx!

                                    Je vindt er globaal gezien niet zoveel, overgrote deel zijn non-CGI's.

                                    Balansassen ook buiten de CGI?
                                    Yup, elke M272 kan daar last van hebben.

                                    CGI is dan ook enkel in D geleverd dacht ik. Was duurder, zonder echt voordelen bij mijn weten.

                                    Comment


                                    • Ah, ok.

                                      Van de 3-liters zijn er niet zo heel veel, vermoed ik. De meeste nemen diesels, en indien niet dan nogal snel een geblazen 4-pitter of dan meteen de 3,5 liter. Maar 3 liter cilinderinhoud staat me 't meeste aan, tax is goed betaalbaar.

                                      Zo'n motor (in een S211 bij uitbreiding), wat zijn daar buiten die balansassen, de 'zwakke plekken' of 'things to watch' van?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ah, ok.

                                        Van de 3-liters zijn er niet zo heel veel, vermoed ik. De meeste nemen diesels, en indien niet dan nogal snel een geblazen 4-pitter of dan meteen de 3,5 liter. Maar 3 liter cilinderinhoud staat me 't meeste aan, tax is goed betaalbaar.

                                        Zo'n motor (in een S211 bij uitbreiding), wat zijn daar buiten die balansassen, de 'zwakke plekken' of 'things to watch' van?
                                        Mits goed onderhoud.
                                        Weinig.

                                        S211 heeft luchtvering achter, dat kan evt haperen.
                                        Dingen als automatische kofferklep, uitschuifbare kofferbodem, keyless go,... blablabla kan allemaal wel kapot gaan, maar dat is met alles qua elektronica.

                                        Voor de rest staat de S211 Facelift bij mij bekend als betrouwbare auto. Natuurlijk heb je wel ophangingsarmen etc dat kan verslijten, maar welke auto heeft dat niet?

                                        Op de motor heb ik minder zicht gezien de zeldzaamheid, maar buiten af en toe een nokkenassensor en heel sporadisch een balansas (ik spreek over 2 gevallen op 3 jaar bij ons) heb ik daar weinig mee weten foutgaan.
                                        Ja, als je nooit luchtfilters of bougies ofzo vervangt, gaat hij ook in noodloop op die dingen, maar dat hoort bij goed onderhoud. Je kan ook niet klagen wanneer een motor met 500.000km dezelfde olie gereden te hebben begint te rammelen he

                                        Comment

                                        Working...
                                        X