Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Vaseline werkt wel goed maar als de zon er een paar keer opzit kan het zijn dat die weer weg is.

      Gewoon een spuitbaar vet is het beste. Bv zo iets: http://www.interflon.com/nl/producte...-fin-grease-og of inderdaad voor fietskettingen.
      Kan tegen de warmte en water en dergelijke en hecht zich goed.
      Er staat een dt fout in de uitleg van die website.

      Met PTFE spray kan je je schuifdak ook smeren.

      Comment


      • bericht aan mercedes : breng eens oudere kleuren opnieuw uit

        zoals dit, staat bij renault apen op de leien

        Comment


        • op een allereerste 190 was het wit nog niet het ijskastwit zoals yacub's 230 maar iets getinter, moeilijk op foto van google weer te geven

          het ijskast-wit was toen helemaal je van het en de standaard geworden, maar zo'n ouder wit is nu toch wat warmer

          Comment


          • aloewel 123 farbseite alleen dit wit weergeeft voor een 123



            lijkt al dat ijskastwit

            Comment


            • identiek aan mijn ce



              maar het echte wit is dus in 85 gewisseld

              en nu stop ik met zagen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                en nu stop ik met zagen
                aleuuuuu, bobo, .....
                kwas just vertrokken

                S donkerblauw met blauw velours interieur
                E in cremewit met groen leder

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                  Effe hier neerzetten, 't is maar dat ik geen nieuw topic open. Zo groot is m'n ego nu ook weer niet integenstelling tot wat sommigen denken

                  Vandaag de CLK effe bij Auto5 binnengestoken voor een 'keuringsnazichtje'. We hebben uiteindelijk toch maar beslist niet naar de keuring te gaan omdat hij sowieso afgekeurd zou worden. Die mens van Auto5 heeft zelfs geen bestek gemaakt omdat het zoveel zou kosten, vandaar hier wat raad en eventuele adresjes waar we dat kunnen laten fiksen aan deftige prijzen.

                  CLK 230 Kompressor, '98 met 226k km en heeft nooit een werkplaats gezien sinds de auto in haar bezit is
                  Staat koplamp rechts/niet voor xenon - lichtsterkte zwak
                  Motor draait niet goed op lpg
                  Staat uitlaatbevestiging
                  Draagarmen vooraan te vervangen
                  Remflexibels v+a vervangen
                  Staat remleidingen v+a roest
                  Brandblusser
                  Uitlijnen v+a
                  Handrem te regelen
                  Remmen achter 3/4 versleten
                  Aur (?) licht rechts werkt niet
                  Wiellagers voor te regelen
                  Staat schokdempers v+a

                  Best vreemd dat het zo'n waslijst is, want eigenlijk rijdt die wel lekker. Zelf zie ik me er niet meteen aan beginnen, de E30 is al een hele uitdaging dus van die CLK blijf ik wijselijk af.
                  Even op terug komen

                  Vanochtend wou ze vertrekken. De wagen startte, begon vervolgens heel hard te beven om dan uit te vallen. Geen leven meer in gekregen en 'k heb ze dan maar afgezet op de winkel aangezien den andere auto daar in de garage staat. De batterij is het volgens mij niet, xenon en alles brandde mooi, en eerst startte hij wel. Je hoort de motor rondgaan, maar wilt niet aanspringen.
                  Mobiliteit is dus geen probleem, maar toch is't niet leuk dat het nu al den tweede auto is die gewoon kapot voor de deur staat. Iemand een ideetje wat dat kan zijn?
                  Ze is er de dag voordien wel mee naar Dusseldorf gereden want haar moeder was daar geland. De kar ligt normaal op lpg, maar omdat we hem de dag daarvoor naar de Auto5 hadden gedaan, hadden ze die knop verdraaid en was ze dus op benzine naar daar gereden en kwam ze er pas achter bij aankomst daar.
                  Is dat misschien een oorzaak? Zouden we hem eventueel in gang kunnen duwen?
                  Kar heeft wel 226k km achter de kiezen en loopt niet al te goed op lpg zei men bij Auto5.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    op een allereerste 190 was het wit nog niet het ijskastwit zoals yacub's 230 maar iets getinter, moeilijk op foto van google weer te geven

                    het ijskast-wit was toen helemaal je van het en de standaard geworden, maar zo'n ouder wit is nu toch wat warmer
                    Het wit van de w201 (190) is witter dan het wit van de w123.

                    W201 : alpinewit
                    W123 : klassiek wit. Gestopt in 1985, samen met de W123.

                    Dat klassieke heeft inderdaad een ietswat gelere en warmere tint.

                    Mercedeskleuren die mogen terugkomen :
                    Weizengelb


                    orientrot (mooi kleur, heb ik )


                    Zyopressengrun


                    Pardon dat het allemaal W123's zijn, maar astralsilber.de is bijzonder handig om de kleurtjes te zien.

                    Ik vind vooral dat er veel roden en groenen mogen terugkomen. Persoonlijk ben ik niet zo aan blauwen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                      Ik vind vooral dat er veel roden en groenen mogen terugkomen. Persoonlijk ben ik niet zo aan blauwen.
                      veel groenen dan, want rood vind je nog vaker op nieuwe dan je denkt.

                      njammie njammie

                      petrol

                      magnetitblau

                      w123 in schwarzblau

                      pastelgrau

                      chinablau lekker fout

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                        Even op terug komen

                        Vanochtend wou ze vertrekken. De wagen startte, begon vervolgens heel hard te beven om dan uit te vallen. Geen leven meer in gekregen en 'k heb ze dan maar afgezet op de winkel aangezien den andere auto daar in de garage staat. De batterij is het volgens mij niet, xenon en alles brandde mooi, en eerst startte hij wel. Je hoort de motor rondgaan, maar wilt niet aanspringen.
                        Mobiliteit is dus geen probleem, maar toch is't niet leuk dat het nu al den tweede auto is die gewoon kapot voor de deur staat. Iemand een ideetje wat dat kan zijn?
                        Ze is er de dag voordien wel mee naar Dusseldorf gereden want haar moeder was daar geland. De kar ligt normaal op lpg, maar omdat we hem de dag daarvoor naar de Auto5 hadden gedaan, hadden ze die knop verdraaid en was ze dus op benzine naar daar gereden en kwam ze er pas achter bij aankomst daar.
                        Is dat misschien een oorzaak? Zouden we hem eventueel in gang kunnen duwen?
                        Kar heeft wel 226k km achter de kiezen en loopt niet al te goed op lpg zei men bij Auto5.
                        Staat al in de garage, nevermind dus

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                          Het wit van de w201 (190) is witter dan het wit van de w123.
                          er zijn 1983 201's in dat wit

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            er zijn 1983 201's in dat wit
                            correct, het is pas na 1985 dat er omgeschakeld werd. Valt dit samen met het einde van serie I van de 190?

                            Comment


                            • Classicweiss tot en met '84, dan Articweiss. Dat is de oerversie van de 190 (tot '85 met simpele ruitenwisser rechts ipv linkse danser), de echte facelift kwam in '88

                              Comment


                              • owkee, weer iets bijgeleerd. Ik dacht dat het einde van die ruitewisser ook het begin van de nieuwe facelift was.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                  Staat al in de garage, nevermind dus
                                  Bobijnen waren eraan. Straks effe oppikken.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Luckystrike
                                    Mercedes-benz is een merk dat bij mijn persoonlijk past Ik ben opgevod met een stuk of 3 mercedessen daarom hou ik van mercedes.
                                    Welke types?

                                    Comment


                                    • Gaat er hier iemand donderdag avond naar de VIP voorstelling van de nieuwe SL?
                                      2011 Porsche Boxster S Black Edition

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
                                        Gaat er hier iemand donderdag avond naar de VIP voorstelling van de nieuwe SL?
                                        Ik niet, geen VIP-kaarten ontvangen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                          Even op terug komen

                                          Vanochtend wou ze vertrekken. De wagen startte, begon vervolgens heel hard te beven om dan uit te vallen. Geen leven meer in gekregen en 'k heb ze dan maar afgezet op de winkel aangezien den andere auto daar in de garage staat. De batterij is het volgens mij niet, xenon en alles brandde mooi, en eerst startte hij wel. Je hoort de motor rondgaan, maar wilt niet aanspringen.
                                          Mobiliteit is dus geen probleem, maar toch is't niet leuk dat het nu al den tweede auto is die gewoon kapot voor de deur staat. Iemand een ideetje wat dat kan zijn?
                                          Ze is er de dag voordien wel mee naar Dusseldorf gereden want haar moeder was daar geland. De kar ligt normaal op lpg, maar omdat we hem de dag daarvoor naar de Auto5 hadden gedaan, hadden ze die knop verdraaid en was ze dus op benzine naar daar gereden en kwam ze er pas achter bij aankomst daar.
                                          Is dat misschien een oorzaak? Zouden we hem eventueel in gang kunnen duwen?
                                          Kar heeft wel 226k km achter de kiezen en loopt niet al te goed op lpg zei men bij Auto5.

                                          Heb je benzinedruk? Anders moet je 'm eens proberen geforceerd te starten op LPG (bij mij is dat het knopje een seconde of 5 ingeduwd houden en dan de sleutel omdraaien ofzoiets).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X