Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Grote minpunt aan de W211 préFL is het brake-by-wire remsysteem.

    Deze geavanceerd gestuurde rempomp gaat bij nagenoeg alle wagens ooit stuk als je internetfora mag geloven. Vervangen is nogal prijzig (€3000) maar bij dealeronderhouden wagens komt Mercedes daar voor de helft in tussen normaalgezien.

    Dat kan op zich een reden zijn om voor een FL te kiezen al, denk ik dat je het probleem eerder bij 300.000 km mag verwachten.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

    Comment


    • De V6 zou ook gulziger zijn dan zijn voorganger de 6 in lijn (hoewel op papier het tegendeel beweerd wordt).

      Comment


      • 2013 wordt het afscheidsjaar van de 300CE. Helaas loopt nog die kloteaanrijdingszaak met de recidivist van rechtover. Compensatie is er nog niet. Er moet minstens een break komen in de plaats. Maar ik kan zo slecht afstand nemen van de ster ... de vergelijking occasie benz E / skoda superb heb ik al talloze malen gemaakt. Veel te veel. Een E occazie met enerzijds leukere opties en anderzijds veel beter rijplezier en comfort, kan zefls met gemak goedkoper uitvallen (zeker met herverkoop in het hoofd, maar hoeft niet). tenzij iemand mij kan overtuigen dat een E klasse << 100 000km een ramp is ivm een nieuwe skoda.

        Elke s211 of s212 met 7 zetels die te koop staat in B mag gemeld worden het komende jaar In Duitsland vind je ze relatief gezien met hopen.
        Gelukkig is hier ten huize stebenz geen veto tegen zescilinders. En dat is een onhaalbare kaart met een skoda. Enerzijds betaalde ik sowieso al taks en verzekering van een 3l en het verbruik van een moderne naft en zeker een diesel is zo veel lager dat alles goedkoper is in dagelijks gebruik. Niet dat een 220 een slechte keuze is, maar ik wil graag dat klein beetje extra waar ik dagelijks kan van genieten
        Last edited by ; 22/11/2012, 18:06.

        Comment




        • Comment


          • Wat moet die 300CE kosten?
            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
            Current:
            1987 Mercedes-Benz W124 200D
            1979 Mercedes-Benz W123 280E
            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
            Ex:
            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
            1976 Mercedes-Benz W123 250
            1987 Mercedes-Benz W124 230E

            1979 Mercedes-Benz W123 300d
            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

            1990 Mercedes-Benz C124 300CE
            1980 Mercedes-Benz W123 280
            1989 Mercedes-Benz W124 230E

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
              Wat moet die 300CE kosten?
              dunnoyet
              nog wat aan werken
              wil de carrosserie zeker op orde stellen in de les

              Comment


              • Oh, waarom zijn die zo lang? 15cm min en ik was uw eerste en beste kandidaat.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  2013 wordt het afscheidsjaar van de 300CE. Helaas loopt nog die kloteaanrijdingszaak met de recidivist van rechtover. Compensatie is er nog niet. Er moet minstens een break komen in de plaats. Maar ik kan zo slecht afstand nemen van de ster ... de vergelijking occasie benz E / skoda superb heb ik al talloze malen gemaakt. Veel te veel. Een E occazie met enerzijds leukere opties en anderzijds veel beter rijplezier en comfort, kan zefls met gemak goedkoper uitvallen (zeker met herverkoop in het hoofd, maar hoeft niet). tenzij iemand mij kan overtuigen dat een E klasse << 100 000km een ramp is ivm een nieuwe skoda.

                  Elke s211 of s212 met 7 zetels die te koop staat in B mag gemeld worden het komende jaar In Duitsland vind je ze relatief gezien met hopen.
                  Gelukkig is hier ten huize stebenz geen veto tegen zescilinders. En dat is een onhaalbare kaart met een skoda. Enerzijds betaalde ik sowieso al taks en verzekering van een 3l en het verbruik van een moderne naft en zeker een diesel is zo veel lager dat alles goedkoper is in dagelijks gebruik. Niet dat een 220 een slechte keuze is, maar ik wil graag dat klein beetje extra waar ik dagelijks kan van genieten
                  Heb je al eens met een W211 FL gereden? Je moet eens gaan kijken naar een wagen en er een testrit mee maken. Volgens mij ben je dan meteen overtuigd. Ik kan niet begrijpen hoe Skoda een alternatief kan zijn voor een Mercedesliefhebber. BMW, Audi en Jaguar oké maar Skoda?
                  Ik kan ook niet begrijpen hoe je persé een zescilinder kan willen als je budgettair redelijk krap zit. Zo'n 220 cdi FL 7G-tronic rijdt een pak beter en vlotter dan je 300CE. Probeer het eens uit, je zal dan wel zien.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • En voor je een 3 liter S211 koopt, zou ik wachten tot de nieuwe regeling ivm verkeersbelasting bekend is.
                    Als ze dat op CO2 uitstoot gaan baseren, zou dat wel eens een dure jongen kunnen worden.

                    Om een vb te geven: voor een R-klasse 320CDI van 4j oud is het ongeveer 1800 euro BIV (nu gebaseerd op CO2 uitstoot).
                    Als ze dat gaan herhalen met de jaarlijkse belasting, dan gaan we leuke tijden tegemoet.
                    Die letzten Worte ...
                    ... eines Diesel-Fahrers:
                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                    W201 BENZIN

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Heb je al eens met een W211 FL gereden?
                      ja
                      rijdt als een mercedes. niet exact als een 300CE uiteraard, maar wle mercedes. En ook al vaak passagier geweest.



                      Volgens mij ben je dan meteen overtuigd. Ik kan niet begrijpen hoe Skoda een alternatief kan zijn voor een Mercedesliefhebber. BMW, Audi en Jaguar oké maar Skoda?
                      de aantrekkingskracht van nieuw, turbonaft en standaard 15% korting
                      dat is alles

                      Ik kan ook niet begrijpen hoe je persé een zescilinder kan willen als je budgettair redelijk krap zit. Zo'n 220 cdi FL 7G-tronic rijdt een pak beter en vlotter dan je 300CE. Probeer het eens uit, je zal dan wel zien.
                      ik vergelijk de enen 211 niet met de andere 124. Wereld van verschil. ik vergelijk de 220 met een 280 bv. ik herhaal: niet dat de 220 een slechte keuze is. Ik ga de perfecte s211 ook niet laten staan omdat die net een 220 is of zo.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                        En voor je een 3 liter S211 koopt, zou ik wachten tot de nieuwe regeling ivm verkeersbelasting bekend is.
                        Als ze dat op CO2 uitstoot gaan baseren, zou dat wel eens een dure jongen kunnen worden.

                        Om een vb te geven: voor een R-klasse 320CDI van 4j oud is het ongeveer 1800 euro BIV (nu gebaseerd op CO2 uitstoot).
                        Als ze dat gaan herhalen met de jaarlijkse belasting, dan gaan we leuke tijden tegemoet.
                        gaat er zoveel verschil zijn tussen een 220 cdi en een 280 cdi ????

                        daarenboven is het verbruik doorslaggevend. + 1200€ per jaar tussen de 300CE en een 280cdi bv.
                        Last edited by ; 23/11/2012, 11:52.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                          Kan niet echt iets zinnigs zeggen over dergelijke motorisaties.

                          Maar de specifieke wagen die je toont is zeldzaam. Sportpakket was pas vanaf ergens in 2005 verkrijgbaar en werd aanvankelijk ook alleen op zware motorisaties genomen en kort daarop in 2006 werd de auto gefacelift. Speciale aan die Sportpakket pré-FL is dat hij grotendeels het nieuwe faceliftinterieur heeft.
                          sportpakket 280cdi

                          Comment


                          • E280's in Duitsland:

                            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                            Blijven machtige karren en dat sportpakket

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                              E280's in Duitsland:

                              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                              Blijven machtige karren en dat sportpakket
                              Elke E klasse .... behalve de meeste van die 210's zijn wat minder... en zelfs die hebben "kenmerken"

                              Comment


                              • AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                                hoeveel schuift dat binnen een jaar bv?





                                en deze?
                                Last edited by ; 25/11/2012, 21:16.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                  Heb je al eens met een W211 FL gereden? Je moet eens gaan kijken naar een wagen en er een testrit mee maken. Volgens mij ben je dan meteen overtuigd. Ik kan niet begrijpen hoe Skoda een alternatief kan zijn voor een Mercedesliefhebber. BMW, Audi en Jaguar oké maar Skoda?
                                  Ik ben kan ook niet begrijpen hoe je persé een zescilinder kan willen als je budgettair redelijk krap zit. Zo'n 220 cdi FL 7G-tronic rijdt een pak beter en vlotter dan je 300CE. Probeer het eens uit, je zal dan wel zien.
                                  Ik naast Mercedes, BMW, Volvo en Saab ook groot Skodaliefhebber eerlijk gezegd. Geen idee hoe het komt, maar ik denk dat het een soort nuchterheid, utiliteit, karakter is dat ze toch op een of andere manier met Mercedes delen. En natuurlijk is een Mercedes beter afgewerkt, vaak mooier, RWD, comfortabeler, maar een Skoda rijdt leuk op zijn manier.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Ik naast Mercedes, BMW, Volvo en Saab ook groot Skodaliefhebber eerlijk gezegd. Geen idee hoe het komt, maar ik denk dat het een soort nuchterheid, utiliteit, karakter is dat ze toch op een of andere manier met Mercedes delen. En natuurlijk is een Mercedes beter afgewerkt, vaak mooier, RWD, comfortabeler, maar een Skoda rijdt leuk op zijn manier.
                                    Mercedes, Saab en Skoda.
                                    3x verschillend, maar rode draad is beredeneerdheid

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                      Mercedes, Saab en Skoda.
                                      3x verschillend, maar rode draad is beredeneerdheid
                                      Inderdaad, Saab is nog zoiets wat Mercedesliefhebbers appreciëren (zie ook Yaqub, die ook deze 3 merken prefereert). BMW past niet in het rijtje, maar die zou ik dan weer kopen uit heel andere overwegingen (Spielerei, sport).

                                      Comment


                                      • ik vind (vond) saabs ouder imago beter aansluiten bij bmw-lovers...saab heeft zijn imago vanaf de 99 turbo tot de overname door opel (dus introductie van de diesels) altijd gekoppeld aan snelheid

                                        en snelheid zegt me nix, al vind ik de 99 en zijn afgeleiden...de 90 en de 900, wel hemels mooie auto's...maar uiterlijk op zich zegt me ook niet zoveel

                                        hier is't ipv saab
                                        benz-skoda-volvo, en dacia

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          ik vind (vond) saabs ouder imago beter aansluiten bij bmw-lovers...saab heeft zijn imago vanaf de 99 turbo tot de overname door opel (dus introductie van de diesels) altijd gekoppeld aan snelheid

                                          en snelheid zegt me nix, al vind ik de 99 en zijn afgeleiden...de 90 en de 900, wel hemels mooie auto's...maar uiterlijk op zich zegt me ook niet zoveel

                                          hier is't ipv saab
                                          benz-skoda-volvo, en dacia
                                          Ik ben niet akkoord
                                          Saab heeft zijn imago gekoppeld aan (over)engineering, veiligheid, turbokoppel, en excentrieke soberheid, met een zeer beperkte optielijst in feite. En helaas verbruik niet zo belangrijk. En dat is net knal naast de mercedes roos vind ik, terwijl de BMW roos op een andere baan staat. Saab = auto voor architecten en ingenieurs.
                                          Het max vermogen dat beschikbaar was in een saab was altijd peanuts ivm de BMW en Benz van dezelfde tijd. De typische lage drukturbo zegt alles, helemaal bobo style, ver weg van BMW.
                                          Last edited by ; 26/11/2012, 17:19.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X