Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    een l6 is een heel rustige motor van natuur

    maar of je kan spreken van een kompleet ander karakter/loopcultuur durf ik serjeus te betwijfelen
    de v6 3.0 cdi is de betere motor als de 6l 3.2

    en ik denk niet dat ooit een mens het gemerkt heeft dat bij de benzines de 6 in lijn is vervangen door de v6 ergens mid 90

    als bmw morgen een v6 bouwt zal het vast alweer een parel worden
    99% van de mensen let er niet op dat is waar. En ook is het verschil weggewerkt dor innovatie.
    Een 6 in lijn is gewoon met minder techniek en design soepel te krijgen. Er zit dus een historische voorliefde bij. Een V6 was enkel interessant toen gezien de plaatsbesparing. Maar de techniek tot hetzelfde comfort was complexer en duurder. Maar dat die techniek en design over de jaren steeds soepeler maakte klopt uiteraard. En recente techniek is vaak beter dan oude om hetzelfde te bereiken en ook steeds goedkoper.
    het is dat wat een stanaard 4 pitter acceptabel maakt. En ik kan het weten. mijn CDI'ke zit vol van balansassen, tegengewichten en andere compensatietechniek.
    Maar ik ben altijd bereid om diepgaand te vergelijken tussen V6 en I6 verspreid over verschillende jaren.
    Want ook de op komst zijnde I6 van benz zal wederom een stapje verder zetten en de V6 zal passé zijn. je kan immers niet met dezelfde middelen twee 3.0 motoren aanbieden, V6 en I6. Dat is waanzin. Dus is vergelijken moeilijk.
    Een perfect gecompenseerde V8 is ook zachter dan een V6 en heeft een nog vlakker koppelverloop (ik dacht bij elke slag van een cilinder is er maar een paar % meer koppel dan het gemiddeld koppel, dus bijna een recht verloop). En ook dat is voor een niet-autoliefhebber onvoelbaar. Die voelen enkel de Nm en de pk's.

    Ook verhoogt de comfortgrens samen met de techniek. Zo zal elke hybride met extra full elektrokoppel aan 0 toeren in de elektromotor een massale comfortbonus geven die verder reikt dan conventionele vergelijkingen tussen verbrandingsmotoren.
    Last edited by ; 14/11/2013, 23:17.

    Comment


    • hoeveel balansassen zitten er in een 646 ?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
        99% van de mensen let er niet op dat is waar. En ook is het verschil weggewerkt dor innovatie.
        Een 6 in lijn is gewoon met minder techniek en design soepel te krijgen. Er zit dus een historische voorliefde bij. Een V6 was enkel interessant toen gezien de plaatsbesparing. Maar de techniek tot hetzelfde comfort was complexer en duurder. Maar dat die techniek en design over de jaren steeds soepeler maakte klopt uiteraard. En recente techniek is vaak beter dan oude om hetzelfde te bereiken en ook steeds goedkoper.
        het is dat wat een stanaard 4 pitter acceptabel maakt. En ik kan het weten. mijn CDI'ke zit vol van balansassen, tegengewichten en andere compensatietechniek.
        Maar ik ben altijd bereid om diepgaand te vergelijken tussen V6 en I6 verspreid over verschillende jaren.
        Want ook de op komst zijnde I6 van benz zal wederom een stapje verder zetten en de V6 zal passé zijn. je kan immers niet met dezelfde middelen twee 3.0 motoren aanbieden, V6 en I6. Dat is waanzin. Dus is vergelijken moeilijk.
        Een perfect gecompenseerde V8 is ook zachter dan een V6 en heeft een nog vlakker koppelverloop (ik dacht bij elke slag van een cilinder is er maar een paar % meer koppel dan het gemiddeld koppel, dus bijna een recht verloop). En ook dat is voor een niet-autoliefhebber onvoelbaar. Die voelen enkel de Nm en de pk's.
        Zoals de switch van M-B van de traditionele I6 naar de V6 was ingegeven door kostenbesparingen (om één motorenfamilie te vormen met de V, zo zal ook de terugkeer naar een I6 ingegeven zijn door kostenmotieven. De milieunormering, ook in de VS (strengere CAFE-normen), hebben het doodsvonnis van de V8 getekend. Hoogstens zullen kleine, gespecialiseerde constructeurs nog hier en daar wat uitzonderingen kunnen lospeuteren, maar daarvoor heeft M-B de beschikking over AMG, dat juridisch nog altijd te boek staat als een afzonderlijke constructeur. In de toekomst zullen 6 cylinders de (exotische) topmotoren voor de happy few worden en dan is het kostenefficiënter om die te bouwen in één motorenfamilie met de I4, de I3 en wie weet de I2 waarmee de normale klanten zullen rijden.

        Comment


        • V8 zie ik toch niet meteen verdwijnen bij Mercedes. Daar blijft een cliënteel voor, zelfs in Europa.

          Comment


          • Even half off. topic ImageUploadedByTapatalk1384532687.927682.jpg
            Von dat een foto waard en sorry voor de slecht gsm foto
            http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
            http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
            http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
              Even half off. topic [ATTACH]100324[/ATTACH]
              Von dat een foto waard en sorry voor de slecht gsm foto
              Haha, mooi opmerkingsvermogen.
              Last edited by Metaxa; 16/11/2013, 13:05.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • het lijkt alsof de mug volvo's xc90 na jaren trouwe dienst vervangen worden door ml's

                iemand een idee kwa motor ? ik veronderstel 250

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  het lijkt alsof de mug volvo's xc90 na jaren trouwe dienst vervangen worden door ml's

                  iemand een idee kwa motor ? ik veronderstel 250
                  Hier zijn het eerder xc70's.
                  Ik denk wel niet dat ze in een Mug de 250 zullen configureren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    het lijkt alsof de mug volvo's xc90 na jaren trouwe dienst vervangen worden door ml's

                    iemand een idee kwa motor ? ik veronderstel 250
                    Zeer indrukwekkende GL alhier, echt een heus machtsvertoon als zo' ding eraan komt. Lijkt me best geruststellend voor de slachtoffers, al nemen zij hier veelal niets van waar
                    Denk dat het om één exemplaar gaat, nog geen ML gezien.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                    Comment


                    • mmm, al bij 2 verschillende (on)gevallen op het nieuws een mug-ml

                      Comment


                      • + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                        350 dus

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          mmm, al bij 2 verschillende (on)gevallen op het nieuws een mug-ml
                          Toch is er wellicht maar één exemplaar? http://www.hulpdienstvoertuigen-data...e/mugdelta.htm
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                          Comment


                          • 2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                            Comment


                            • manmanman, ik wil zo hard een E400 break ... 333pk met een taks en BIV nooit voor mogelijk gehouden.
                              Probleem ... aankoopprijs

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Toch is er wellicht maar één exemplaar? http://www.hulpdienstvoertuigen-data...e/mugdelta.htm
                                intressant lijstje

                                Comment





                                • Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                                  Comment


                                  • schon !

                                    Comment






                                    • Als iemand nog een set wintervelgen voor een W202 heeft liggen, laat me maar iets weten. Wel lichtmetaal en uit dezelfde periode. Dank

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten



                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                                        Staat wel vet eig zo
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                        Comment


                                        • alle kzal ze ook moeten plaatsen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X