Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En die Model Y is ook weer zo'n gedrocht... Is dat nu echt zo moeilijk om rond een elektromotor een mooie verpakking te bouwen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Enkel die acceleratie, dat is letterlijk adembenemend.
      Vraag me af of dat merk ook zo populair zou geworden zijn mocht ie in 7 seconden naar honderd gaan. Wat eigelijk voldoende is

Comment

• Voldoende ?? Alles over 4 sec is gewoon pokketraag en zou moeten verboden worden wegens niet veilig voor inhaalmanoeuvres

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ik vind tesla’s niet lelijk niet dat ze niet voor verbetering vatbaar zijn maar 99 procent van de af fabriek wagens zijn dat. Ik vind alleen de keus om vooraan gewone en achteraan vleugeldeuren te installeren onlogisch en bizar. Ofwel doe je alles gewoon of alles vleugel is mijn mening...

Comment

• Als ik op de site van tesla kijk staat er bij de meeste auto's "autopilot", soms staat er echter bij "volledig zelf rijden".
            Wat is nu juist het verschil tussen die twee? Wat heeft die laatste meer? Is dat enkel een softwarematig verschil of zit er ook nog andere, extra hardware in?
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Geen idee is wel een optie van 5000 euro zie ik dus zal wel wat meer zijn dan alleen software

Comment

• ge kunt toch het pakket later laten inschakelen, dacht ik

autopilot en volledig zelf rijden lijkt me wel hetzelfde

Comment

• Ik zou het niet weten vandaar mijn vraag.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Full Self Driving is eigenlijk nog niet uit. Je betaalt dus voor iets waar je later gaat krijgen. Musk zegt in 2020, maar daar geloof ik niet in ( qua het kunnen maken, maar ook wettelijk en qua verzekeringen).
                    Hij zegt dat FSD veel duurder gaat worden als het uitkomt.

Ik weet eigenlijk niet goed wat Autopilot nu eigenlijk omvat. Het zou op iedere nieuwe Tesla moeten zitten. Tesla heeft ook functionaliteit die in de US werkt, hier moeten uitschakelen omwille van EU regels.

Het kan zijn dat een auto met FSD ook nu reeds wat meer kan dan 1 met Autopilot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                      Geen idee is wel een optie van 5000 euro zie ik dus zal wel wat meer zijn dan alleen software

Ferm, coole benaming voor een optie, geen idee. Voor 5000€ de geen idee optie voor mij :-D
                      Wie wil dat niet ?

Comment

• Ik geloof niet dat FSD de komende jaren een realiteit gaat worden. In situaties met zwakke weggebruikers (bebouwde kom) is een menselijk bestuurder onvervangbaar.
                        En bv. bij wegenwerken waar je op basis van vage belijning moet navigeren.
                        Of bv een korte oprit waarbij je snel moet optrekken om te kunnen invoegen of je staat stil op het einde van de invoegstrook met verkeer dat aan 120 km/u voorbij knalt.

Comment

• Ik denk ook niet dat FSD de eerstvolgende jaren al mogelijk gaat zijn.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• TESLA PRODUCEERDE 367.500 AUTO’S IN 2019

Tesla’s productiecijfers van het vierde en daarmee laatste kwartaal van 2019 zijn bekendgemaakt. Het merk heeft zich flink uitgesloofd.

Het vierde kwartaal is goed geweest voor de productie van 104.891 nieuwe Tesla’s. Het merk wist uiteindelijk tussen oktober en december 112.000 auto's te leveren. De totale afleverteller voor 2019 komt daardoor op 367.500 voertuigen. Dat is een procentuele toename van 50 procent en ligt in lijn met Tesla’s eerdere verwachtingen. Het merk wilde in 2019 namelijk tussen de 360.000 en 400.000 nieuwe auto’s afleveren.

Vooral de Model 3 rolde massaal van de productieband. In het laatste kwartaal waren dat er namelijk 86.958, tegenover 17.933 Models X en S. Voor dit jaar ligt de verwachting nog een stuk hoger. De nieuwe Chinese Gigafactory in Shanghai is daar mede verantwoordelijk voor. Wekelijks moeten daar 3.000 nieuwe Tesla’s het levenslicht zien.

Met een kleine 31.000 Tesla’s voor ons land is Nederland een belangrijke markt voor het Amerikaanse merk geweest. Bijna een tiende van de Tesla's belandde vorig jaar in handen van een Nederlander. De Model 3 was dan ook Nederlands meest populaire auto.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                              En die Model Y is ook weer zo'n gedrocht... Is dat nu echt zo moeilijk om rond een elektromotor een mooie verpakking te bouwen?
                              Het is een SUV, en dus per definitie lelijk.
                              De model Y is in ieder geval al minder lelijk dan de X, maar dat is natuurlijk niet zo moeilijk.

Tesla besteedt redelijk wat aandacht aan de aerodynamica (zo heeft de Model 3 heeft een cx van 0.23)
                              Ik vind die model 3 aan de buitenkant best wel ok, zeker aan de voorzijde. S is ook redelijk buiten, X is spuuglelijk.
                              Interieur van Tesla is wat minder, ik val voornamelijk over dat hout, echt? Hout in een elektrische wagen. Hout is goed om bomen mee te maken, en verder niets. Dat ze 200 jaar geleden koetsen uit hout maakten omdat ze niets beters hadden, akkoord, maar toch niet in 2020...
                              BMW 420dA : >>>

Comment

• Ik vind die model 3 toch ook echt niet mooi, de model S is voor mij de enige mooie tesla, als ik het geld d'r voor had dan zou de kans heel groot zijn dat ik zo eentje zou kopen, maar dat is niet het geval, dus daar moet ik zelfs niet over nadenken.

Comment

• D'r was nog iets wat ik mij afvroeg, hoeveel mensen die voor een 100D gaan zouden voor een P100D gaan?
                                  Want zeg nu zelf, hoe vaak ga je die extra power van die P100D nu gaan gebruiken?

Comment

• Ik zou altijd de versie kiezen met de meeste reikwijdte.

Comment

• Het verschil is tussen de 2 is maar 20 km (100D is 610 km, P100D is 590 km).
                                      Maar dat is maar op papier, in realiteit ga je met die P100D toch gewoon even veel kilometers kunnen doen als met de 100D, als je niet de volledige power gaat gebruiken. Of niet soms??

Comment

• De reikwijdte van die P100D zou wel eens kunnen tegenvallen in de praktijk. Een model 3 performance haalt ook minder dan zijn minder krachtige broertjes. De zuinigste is de standard range plus (met RWD).

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X