Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik heb 0 begrip voor gasgestookte centrales, dat slaat nergens op
    stel dat onze productie enkel uit nucleair en wind zou bestaan. op de momenten dat er veel wind is, wat gaan we dan met die stroom doen? we kunnen de kerncentrales niet uitzetten.
    waar nu naar gestreefd wordt is een systeem waarbij de wind en zon genoeg kan produceren om nucleair volledig te vervangen, maar waarbij gas kan ingeschakeld worden op de momenten dat er weinig wind/zon is. zo'n mix is wellicht niet vervuilender dan de huidige.
    en tja we zijn een klein land met een groot verbruik, het is misschien niet zinvol om alle energie hier op te wekken, vermits wij weinig oppervlak voor windmolens hebben en niet zo veel zon. maar er houdt niks ons tegen om stroom te importeren (zon uit het zuiden, wind uit het noorden).
    heel de discussie gaat nu over het al dan niet openhouden van 2 GW kernenergie voor een periode 10 jaar, dat kost enerzijds best wat geld om die centrale nog eens op te kalfateren (voor dat geld kunt ge dus ook al wel een paar gascentrales zetten)), als ge het op wereldvlak bekijkt maakt het eigenlijk nauwelijks uit qua CO2 die nu nog extra wordt uitgestoten op die 10 jaar (zelfs als heel duitsland een jaar volledig stopt met CO2 uitstoten, maakt dat maar 0,00001 graad uit ofzo).

    Comment


    • niet genoeg plek voor zonne-energie??? Leg de beschikbare daken vol en we hebben overschot.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Wat is er mis met twee nieuwe kerncentrales te bouwen? Niks. Probleem opgelost.

        Wij moeten hier altijd heiliger als de paus zijn en dat doet ons elke keer de das om.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

          Het is gewoon een kwestie van wachten tot de belastinginkomsten van traditionele wagens beginnen dalen en dit verhaald wordt op EV-s... Zonder fiscale stimulans zakt de hele pudding waarschijnlijk gewoon in elkaar.
          Geef de elektrische auto evenveel subsidie als de gewone auto en hij kost nog maar de helft.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Wat is er mis met twee nieuwe kerncentrales te bouwen? Niks. Probleem opgelost.

            Wij moeten hier altijd heiliger als de paus zijn en dat doet ons elke keer de das om.
            Een nieuwe kerncentrale is onbetaalbaar geworden.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • Als ze een nieuwe kerncentrale hadden willen bouwen, dan hadden ze dat 10 jaar geleden al moeten doen, nu is het veel te laat om daar nog aan te beginnen.
              En idd ook onbetaalbaar.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Wat is er mis met twee nieuwe kerncentrales te bouwen? Niks. Probleem opgelost.

                Wij moeten hier altijd heiliger als de paus zijn en dat doet ons elke keer de das om.
                daar is alles mis mee... als het de klassieke centrales zijn zoals het nu zijn. Thoriumreactoren zou een oplossing kunnen zijn (maar die zijn er niet), en fusie zou nog beter zijn (want helemaal geen nucleair afval meer) maar daar zijn we nog in experimentele fase. De reactor die nu in Frankrijk wordt gebouwd moet de voorbode zijn. Als het daar lukt, dan zijn we vertrokken.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  niet genoeg plek voor zonne-energie??? Leg de beschikbare daken vol en we hebben overschot.
                  Je kan al de daken vol leggen en dan heb je in de winter nog steeds 0 energie.
                  nuja je kan idd in de zomer volop op zonne energie draaien en in de winter op gas of importstroom.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                    daar is alles mis mee... als het de klassieke centrales zijn zoals het nu zijn. Thoriumreactoren zou een oplossing kunnen zijn (maar die zijn er niet), en fusie zou nog beter zijn (want helemaal geen nucleair afval meer) maar daar zijn we nog in experimentele fase. De reactor die nu in Frankrijk wordt gebouwd moet de voorbode zijn. Als het daar lukt, dan zijn we vertrokken.
                    Het probleem is dat wij de verkeerde weg aan het inslaan zijn. De moed die ze in Frankrijk hebben ontbreekt compleet in België.

                    Zeker nu we een kapitein aan het roer hebben die doet alsof ze er iets van kent maat eigenlijk alles afwimpeld met vage antwoorden. Toch in de intervieuws die ik hoor.

                    Dat doet mij een beetje huiveren voor de toekomst eerlijk gezegd.

                    Maar we wijken een beetje van het topic, ondanks het leerrijke materie is.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten

                      Een nieuwe kerncentrale is onbetaalbaar geworden.


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Hoeveel kost dit dan wel?

                      Comment


                      • 10 miljard euro.
                        De federale regering wil laten uitrekenen wat een nieuwe kerncentrale in de toekomst kost en of een nieuwe kerncentrale wel kan worden gebouwd.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Het probleem is dat wij de verkeerde weg aan het inslaan zijn. De moed die ze in Frankrijk hebben ontbreekt compleet in België.

                          Zeker nu we een kapitein aan het roer hebben die doet alsof ze er iets van kent maat eigenlijk alles afwimpeld met vage antwoorden. Toch in de intervieuws die ik hoor.

                          Dat doet mij een beetje huiveren voor de toekomst eerlijk gezegd.

                          Maar we wijken een beetje van het topic, ondanks het leerrijke materie is.
                          't is niet off topic, want elektrisch rijden wil ook zeggen opladen en vanwaar die stroom moet komen

                          frankrijk moedig? eerder grote oogkleppen op. De toekomst is weg van het huidige nucleaire denkgoed. Zelfs Einstein vond het een veel te dure manier van water koken.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Iemand een idee wat de studie opbracht uit de laatste alinea? Wat is kostprijs van de kernuitstap en de prijs van de twee langer te openen?

                            Comment


                            • Frankrijk heeft in de jaren 70 de keuze gemaakt om zo weinig mogelijk afhankelijk te zijn van olie, wegens de oliecrisis.
                              Dus zij hebben 50 jaar elektriciteit kunnen produceren met een lage CO2. Zij gaan die centrales nog een tijd verlengen, wrs tot ongeveer 2030-2040.
                              Maar wat gaan zij doen in de toekomst?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Iemand een idee wat de studie opbracht uit de laatste alinea? Wat is kostprijs van de kernuitstap en de prijs van de twee langer te openen?
                                Kernuitstap maar beetje duurder dan openhouden

                                Het prijsverschil tussen de kerncentrales sluiten of er twee openhouden, bedraagt maar 106 tot 134 miljoen euro.

                                Wim Winckelmans

                                Vrijdag 11 september 2020 om 3.25 uur

                                Kerncentrales openhouden of sluiten heeft amper een impact op de energieprijs. Arie Kievit/hollandse hoogte Het onderzoeksbureau Energyville heeft voor de derde keer een vergelijkbare studie uitgevoerd naar het verschil tussen een kernuitstap en een scenario waarin twee kerncentrales openblijven. In de nieuwe studie, in opdracht van Engie Electrabel, de exploitant van de Belgische kerncentrales, bedraagt het verschil 106 tot 134 miljoen ­euro. Bij een jaarlijkse kostprijs van rond de 4 miljard ­euro komt dat neer op een prijsverschil van rond de 3 procent. Dat schrijft De Tijd.

                                In een studie uit 2017 in opdracht van Febeliec, de federatie van de grote afnemers van elektriciteit, kwam het prijsverschil nog uit op 600 miljoen euro. Een studie van twee jaar geleden, in opdracht van de Bond Beter Leefmilieu (BBL) en Greenpeace, wees op een verschil in kostprijs van 235 miljoen.

                                Subsidies

                                De kostprijs voor het energiesysteem waarbij de kerncentrales dichtgaan, wordt dus telkens kleiner. Dat is het gevolg van de lagere kosten voor aardgas en de prijs­dalingen voor vooral windenergie en de bouw van gascentrales. De ­impact op de prijs die de consument betaalt, is bijzonder klein geworden. De groothandelsprijs van elektriciteit zou bij de sluiting van de centrales slechts 1 euro per MWh hoger liggen dan bij het openhouden ervan. Dat komt neer op 3,5 euro per jaar voor een ­modaal gezin. In die prijs zijn de subsidies niet inbegrepen, maar ook daar draait de consument voor op. De kostprijs van een steunmechanisme zou 350 miljoen per jaar kunnen kosten. Wat Engie Electrabel vraagt in ruil voor het langer openhouden van twee kerncentrales, is nog niet duidelijk. Eerder drong het bedrijf aan op een gegarandeerde prijs, wat ook neerkomt op een subsidie.
                                Het prijsverschil komt neer op 3,5 euro per jaar voor een modaal gezin
                                Volgens professor Ronnie Belmans, ceo van Energyville, zijn beide scenario’s, met en zonder sluiting, mogelijk en blijft het verschil tussen de twee beperkt. Bij een kernuitstap moeten er tegen 2025 vijf gascentrales van 800 MW worden gebouwd, bij het openhouden van twee kerncentrales zijn er slechts drie tot vier nodig. Het is aan de politiek om te kiezen.

                                In het onderzoek werd voor het eerst ook rekening gehouden met de vele sluitingen van elektriciteitscentrales in de buurlanden. Daaruit blijkt dat twee kerncentrales openhouden een verwaarloosbare impact heeft op de investeringen in hernieuwbare energie. In beide scenario’s stijgt de hernieuwbare-elektriciteitsproductie tot de helft van de Belgische productie tegen 2030.

                                In een scenario met hoge ambities in hernieuwbare energie, zoals de Europese Commissie wil, komt zelfs al 66 procent van de Belgische elektriciteit in 2030 uit hernieuwbare bronnen. Drie tot vier bijkomende gascentrales kunnen dan volstaan.

                                CO2-uitstoot piekt in 2026

                                De sluiting van de kerncentrales maakt dat de CO2-uitstoot zal pieken in 2026 door de bouw van nieuwe gascentrales en vanaf 2030 sterk zal dalen door de groei in hernieuwbare energie. Bij het openhouden van twee centrales ligt de CO2-uitstoot, die onder het Europese Emissiehandelssysteem (ETS) valt, een stuk lager. Een verlenging van de kerncentrales met tien jaar komt neer op een reductie van de CO2-uitstoot met 25 megaton, bij een jaarlijkse uitstoot in België die in 2018 118 megaton bedroeg.

                                De nieuwe studie gaat ervan uit dat de kerncentrales elk voor 80 procent van de tijd zouden draaien, en ze steunt op cijfers van Engie Electrabel over de kostprijs van een levensduurverlenging.

                                Comment


                                • https://www.tijd.be/tech-media/algem.../10267038.html

                                  Net in het radionieuws.
                                  Lennert heeft een kleine 5000€ gekregen voor zijn werk van Tesla
                                  Hij haat zich nu toeleggen op de Model 3.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • DE ANDERE AUTOGIGANTEN VOORBIJ

                                    TESLA VOORBIJ BEURSWAARDE VAN 500 MILJARD DOLLAR

                                    De beurswaarde van Tesla is dinsdag opgelopen tot meer dan 500 miljard dollar, omgerekend 422 miljard euro. Daarvoor moest het aandeel bij de beursopening in New York boven de 528 dollar openen en dat deed het.

                                    Tesla is nu meer waard dan Volkswagen, Toyota, Hyundai Motor Company, General Motors en Ford samen. In de handel na sluitingstijd was het aandeel Tesla al opgeklommen tot ruim 540 dollar, nadat het bij het sluiten van de beurzen op 521 dollar geëindigd was.

                                    De aandelen van Tesla zitten in de lift nadat eerder deze maand bekend werd dat het merk een plek in de beursindex S&P krijgt, de aandelenindex van de grootste bedrijven van de Verenigde Staten en een belangrijke graadmeter voor de Amerikaanse aandelenmarkt. Ook de aandacht van de aanstaande president Joe Biden voor elektrisch rijden zorgt voor meer wind in de zeilen bij Tesla.

                                    Dankzij de koerssprong wordt het vermogen van Tesla-topman Elon Musk nu ook hoger ingeschat dan dat van Bill Gates. De Microsoft-oprichter wordt door Musk voorbijgestreefd, nu Musk's waarde op 127,9 miljard wordt geschat.

                                    Bron: Autoweek
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      https://www.tijd.be/tech-media/algem.../10267038.html

                                      Net in het radionieuws.
                                      Lennert heeft een kleine 5000€ gekregen voor zijn werk van Tesla
                                      Hij haat zich nu toeleggen op de Model 3.
                                      Zielig van een bedrijf met een beurswaarde van 500 miljard dollar dat ze dit muizenbedragje geven aan iemand die gewoon met je product kan wegrijden.
                                      De eerste beste mafia betaald waarschijnlijk 20 maal meer.
                                      En volgende keer komen klagen over imagoschade als er een paar 1000 zijn verdwenen voor joyriding of onderdelenhandel

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

                                        Zielig van een bedrijf met een beurswaarde van 500 miljard dollar dat ze dit muizenbedragje geven aan iemand die gewoon met je product kan wegrijden.
                                        De eerste beste mafia betaald waarschijnlijk 20 maal meer.
                                        En volgende keer komen klagen over imagoschade als er een paar 1000 zijn verdwenen voor joyriding of onderdelenhandel
                                        Inderdaad! In het interview zei Lennert dat hij liever een wagen gekregen had, maar ja...
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X