Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    stel dat onze productie enkel uit nucleair en wind zou bestaan. op de momenten dat er veel wind is, wat gaan we dan met die stroom doen?
    Intelligente laadpalen? Batterijen? Die dingen bestaan ook zonder de 4 wielen hoor, maar ik geef toe, 't zou helemaal leuk zijn als de batterij in een Tesla ook stroom kan opslaan en op een later tijdstip teruggeven ipv. enkel stroom opnemen en die omzetten naar beweging.

    Stel dat onze productie enkel uit zon en wind zou bestaan. Wat zouden we dan doen op een windstille, bewolkte winterdag (of nacht)? Thuisblijven en een extra trui aandoen?

    Comment


    • WAARSCHIJNLIJK NOG NIET VOOR EUROPA

      MUSK: 'VOLGEND JAAR KUNNEN WE VOLLEDIG AUTONOOM RIJDEN'

      Elon Musk lijkt zeker van zijn zaak: volgend jaar is de 'Full Self Driving'-functie van Tesla er klaar voor om autonoom rijden mogelijk te maken. Wel plaatst hij daarbij de kanttekening dat het gebruiken waarschijnlijk slechts 'in enkele jurisdicties' mogelijk wordt.

      De topman van Tesla deed deze uitspraken tijdens de uitreiking van de Axel Springer Award in Duitsland. Musk zegt volgens de website Electrek dat hij er 'extreem veel vertrouwen' in heeft dat volledig autonoom rijden volgend jaar veilig genoeg is om de functie vrij te geven aan Tesla-rijders. Hij plaatste daarbij wel direct de kanttekening dat het lang niet overal mogelijk wordt om volgend jaar al autonoom te rijden. Hiermee doelt hij vooral op Europa, waar de wetgevende macht volgens Musk over het algemeen conservatiever is. Musk laat verder weten dat er nog wat werk aan de winkel is: volgens hem zijn er nog 'miljarden testkilometers' nodig om aan wetgevers aan te kunnen tonen dat het volledig autonoom rijden veilig is.

      Momenteel zit de Full Self Driving-software van Tesla nog in de bètafase. Mocht het volgend jaar inderdaad al zover komen dat Tesla de software definitief beschikbaar stelt, dan kan FSD geïnstalleerd worden op auto's die de daarvoor benodigde computer aan boord hebben. Bij recente Tesla's is dat altijd het geval. Het softwarepakket zelf kost € 7.500 en kun je desgewenst via een over-the-air update installeren. Via deze updates voegt Tesla gaandeweg ook nieuwe functies toe aan FSD. Musk benadrukte eerder overigens nog dat bèta-testers van FSD te allen tijden hun aandacht op de weg moeten houden en waar nodig klaar moeten zijn om in te grijpen. De tijd zal leren of het doel van Musk realistisch is.

      Bron: Autoweek


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Comment


        • Industrie en economie / Tesla zoekt 5000 werknemers in Berlijn

          Om de aangekondigde deadlines voor de lancering van zijn Gigafactory in Berlijn te halen, moet Tesla 5.000 mensen aannemen in de komende 6 maanden. Een uitdaging die Musk waardig is en die nog lang niet overwonnen is.


          We kunnen de wendingen in het dossier Gigafactory Berlijn niet meer tellen. Dat wordt de eerste fabriek van Tesla in Europa. Elon Musk was initieel van plan om de productie medio 2021 te starten. Die deadline staat nog steeds op het programma voor de excentrieke Zuid-Afrikaan-Amerikaan, maar van de 7.000 nodige werknemers hebben er nog maar 2.000 hun contract getekend.
          Terwijl hij in minder dan een jaar tijd een vergelijkbare fabriek in China wist te bouwen en op te starten, kreeg Musk nu te maken met de realiteit van de Europese arbeidsmarkt. Gekwalificeerde arbeidskrachten zijn hier schaarser en ze staan sterk als het gaat om het onderhandelen over arbeidsvoorwaarden en het salarispakket. Het is daar dat het schoentje wringt bij Tesla. Terwijl het de norm is in de Duitse industrie om 35 uur per week te presteren, vraagt de Amerikaanse constructeur soms meer dan het dubbele voor een minder hoge verloning dan de Duitse constructeurs en met minder vakantie. Met andere woorden, de opdracht is nog niet volbracht.

          Zulke arbeidscondities kunnen worden gevraagd op de Amerikaanse arbeidsmarkt, waar er voldoende liefhebbers zijn van het merk en daar grote offers voor willen maken om deel uit te kunnen maken van het avontuur en waar de industriële cultuur zich beter leent voor zulke praktijken. Ook in China wordt er maar weinig omgekeken naar arbeiders en werknemers, maar in Europa gaat het er heel anders aan toe. Zeker in Duitsland, waar de auto-industrie een belangrijk deel van de economie van het land vertegenwoordigd en een uitmuntend niveau heeft bereikt om de reputatie van de Duitse merken te bewaren. Een kwaliteit die zijn prijs heeft, waar de baas van Tesla niet voor lijkt te willen betalen.
          5.000 mensen aannemen op 6 maanden tijd is geen gemakkelijke taak en Tesla kan niet meer rekenen op Evan Horetsky - projectmanager van de Berlijnse fabriek - die onlangs werd ontslagen. Zijn opvolger zou uit de Mercedes-stal kunnen komen, maar intussen verstrijkt de tijd. De aangekondigde deadline halen lijkt dus steeds moeilijker te worden. Maar met Elon Musk weet je nooit.


          bron; https://www.autogids.be/

          Comment


          • Was te verwachten, 5000 man is echt veel, zelfs voor Duitsland

            En mensen met ervaring gaan enkel voor meer loon veranderen van werkgever...

            Comment


            • een gewaarschuwd man is er twee waard

              In Nederland duiken steeds meer verhalen op van mensen van wie de laadkabel gestolen is terwijl de auto aan een openbaar laadpunt gekoppeld was.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • NÈT GEEN HALF MILJOEN LEVERINGEN

                TESLA PRODUCEERT RECORDAANTAL AUTO'S IN 2020

                Tesla miste in 2020 de verkoopdoelstelling van een half miljoen auto's op een haar. Desalniettemin was het een recordjaar voor het Amerikaanse bedrijf, want het totale aantal verkochte auto's groeide met 36 procent ten opzichte van 2019.

                Topman Elon Musk stelde het afgelopen jaar het doel om een half miljoen auto's af te leveren. Dat leek haast een onmogelijke opgave, want Tesla moest daarvoor in het vierde kwartaal een gat dichten van ongeveer 180.000 auto's. Ter illustratie: in het vierde kwartaal van 2019 leverde Tesla 112.000 auto's af. Toch is het Tesla ondanks de perikelen rondom het coronavirus gelukt om in het vierde kwartaal van 2020 179.757 auto's te produceren en 180.570 auto's af te leveren. Daarmee komt het totale aantal geproduceerde auto's in 2020 met 509.737 exemplaren wél boven de half miljoen uit, maar blijft het aantal afleveringen steken op 499.550 auto's. De laatste paar dagen van het jaar probeerde Tesla dat aantal nog verder op te krikken, onder meer door het alvast tijdelijk gratis aanbieden van 'Full Self Driving'.

                In 2019 verkocht Tesla nog 367.500 auto's, dus het bedrijf heeft in 2020 een groei van 36 procent in de afleveringen weten te realiseren. Tesla heeft overigens nog geen winstcijfers naar buiten gebracht. Naar verwachting presenteert men die begin volgende maand. De beurswaarde van Tesla liegt er met een waarde van ruim $700 (€570) per aandeel in ieder geval niet om. Voor het komende jaar heeft Tesla al één nieuw ambitieus doel: het beschikbaar stellen van 'Full Self Driving' aan zijn klanten.

                Elon Musk spreekt op Twitter zijn blijdschap uit. "Zo trots dat het Tesla-team deze grote mijlpaal heeft bereikt! Bij het opstarten van Tesla dacht ik (optimistisch gezien) dat we een kans van 10 procent hadden om überhaupt te overleven", zegt hij.

                Bron: Autoweek

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Mooi resultaat!
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                    Was te verwachten, 5000 man is echt veel, zelfs voor Duitsland

                    En mensen met ervaring gaan enkel voor meer loon veranderen van werkgever...
                    Daarbovenop, opzegtermijnen in Duitsland zijn ook voor de werknemer echt lang. Voor ingenieurs is het dikwijls 3 maand + einde kwartaal.
                    Iemand die vandaag zijn opzeg geeft kan dan pas op 1/7 echt wisselen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      een gewaarschuwd man is er twee waard

                      https://www.vroom.be/nl/nieuws/steed...gestolen-24114
                      De oplossing : "rijdt de auto op de kabel" ?????? Ik weet het niet hoor...

                      Comment


                      • ELON MUSK DANKZIJ TESLA RIJKSTE MAN TER WERELD

                        Elon Musk, topman van Tesla, is vanaf heden de rijkste man ter wereld. Dat wijst de miljardairsindex van persbureau Bloomberg uit. De toename van Musk's vermogen komt vooral door de alsmaar stijgende aandelenkoers van Tesla.

                        Op dit moment bedraagt het vermogen van Musk zo'n $188,5 miljard (€153 miljard), aldus Bloomberg. Dat maakt hem ongeveer anderhalf miljard dollar rijker dan Jeff Bezos, de topman van Amazon. Het afgelopen jaar heeft Tesla een recordjaar achter de rug en dat blijkt ook wel uit de aandelenkoers, die nu ruim boven de $800 (€651) staat. Musk bezit zelf ongeveer een vijfde deel van alle Tesla aandelen, die nu acht keer zoveel waard zijn dan aan het begin van dit jaar. Daarnaast heeft Musk de toename in zijn vermogen te danken aan het feit dat hij in 2012 en 2018 opties kreeg op aandelen van Tesla. Dat recht levert hem nu een papieren winst van $42 miljard op.

                        Musk zelf focust zijn aandacht liever op zijn werk, zo blijkt uit een reactie van hem op Twitter: "Erg raar. Nou, tijd om weer aan het werk te gaan," aldus de geboren Zuid-Afrikaan. Bij Tesla is er momenteel in ieder geval meer dan genoeg werk aan de winkel. Het merk werkt hard aan de ontwikkeling van Full Self Driving (FSD), dat volgend jaar beschikbaar moet worden voor de eerste klanten. Daarnaast is Tesla momenteel druk bezig met de bouw van de nieuwe fabriek in Berlijn en zit de buitenissige Cybertruck ook nog altijd in de pijplijn. Genoeg om naar uit te kijken voor de aandeelhouders én liefhebbers van Tesla.

                        Bron: Autoweek

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Gisteren dacht ik nog om mijn Tesla aandelen te verkopen want hoezeer ik Tesla ook bewonder voor wat ze al verwezenlijkt hebben, dit is niet meer normaal.
                          Tesla heeft 2 fabrieken en is er 2 aan het bouwen, vergelijk dat met de andere autobouwers:



                          OK, een volledig elektrisch gamma is wel waar de andere autobouwers uiteindelijk ook naartoe moeten, en Tesla doet meer dan enkel auto's:
                          - Supercharger netwerk
                          - zonnepanelen
                          - batterijen
                          - balancering van elektriciteitsmarkt door VPP (Virtual Power Plant)

                          Maar toch... ik denk dat deze koers vooral komt omdat er nog maar amper andere manieren geld te verdienen is met je geld.
                          Spaarboekje brengt niets op, beleggingen buiten aandelen ook amper en bij aandelen is de helft de dieperik in gegaan door Covid, dus vlucht iedereen naar die paar die wel interessant lijken.

                          Maar ja, ik dacht 1-2 maanden geleden bij 600$ ook al dat ze te hoog stonden, dus wat weet ik er van?

                          Comment


                          • Puur op basis van het aantal wagens die ze verkopen is dit inderdaad van de pot gerukt.
                            Op basis van hoe ver ze staan met hun software en andere innovaties (full self driving), snap ik het dan wel weer.
                            VW is goed bezig met EV's maar heeft een grote achterstand qua software.
                            Sommige merken zijn de trein aan het missen en bijgevolg een vogel voor de kat.

                            Comment


                            • Ze staan voor, maar nu ook niet zo verschrikkelijk ver. Afhankelijk van de concurrent schat ik 3 a 8 jaar.

                              Maar de beurswaarde staat nu zo hoog, dat ze eigenlijk in de toekomst 20% van de automarkt in handen zouden moeten krijgen, wereldwijd. Dat kan gewoon niet.
                              Maar ja, dat is dan weer enkel naar auto's gekeken, en Tesla doet zoveel meer...

                              Comment


                              • Ik vraag mij alleen af of dit geen bubbel dreigt te worden . En als het sprookje voorbij is de gehele markt voor elektrische wagens schaad . Startups krijgen het daardoor nog moeilijker en we gaan weer stappen achteruit .

                                De beurswaarde staat niet in verhouding tot de rest . Het voorbije jaar zijn ze mss fel gegroeid maar dat kan je niet blijven doen . Kijk naar de ID3 die al aan de aantallen van de M3 knaagt .
                                FSD zie ik als een gadget . Er wordt in de wereld wel voor betaald , maar alleen bruikbaar in de US . Enkel de duitse merken hebben wel eens geprobeerd maar het is al geen prioriteit meer . Van aziatische merken hoor ik door zeer weinig over . Wat gaat er gebeuren als de FSD iemand dood rijdt ? Op die rechtszaken zit geen enkel automerk te wachten denk ik .
                                2015 Nissan Leaf Acenta .
                                1986 Lamborghini Jalpa

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Ze staan voor, maar nu ook niet zo verschrikkelijk ver. Afhankelijk van de concurrent schat ik 3 a 8 jaar.

                                  Maar de beurswaarde staat nu zo hoog, dat ze eigenlijk in de toekomst 20% van de automarkt in handen zouden moeten krijgen, wereldwijd. Dat kan gewoon niet.
                                  Maar ja, dat is dan weer enkel naar auto's gekeken, en Tesla doet zoveel meer...
                                  3 jaar is niet niks. als ik kan kiezen tussen een product dat nu reeds verkrijgbaar is, of 3 jaar wachten tot een ander merk een gelijkaardig product heeft, dan kies ik toch voor dat verkrijgbare product. Kijk naar de Model 3 versus de BMW i4, ik herinner mij hier discussies dat beweerd werd dat de i4 er in 2020 zou zijn en het ook tot 2020 zou duren eer de model 3 hier vlot leverbaar was, we weten ondertussen hoe het gelopen is.
                                  Nu goed VW zal ondertussen op minder dan 3 jaar achterstand zitten aan het tempo dat ze nu EV's uitbrengen, maar sommige merken zitten idd met een grote achterstand.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
                                    Ik vraag mij alleen af of dit geen bubbel dreigt te worden . En als het sprookje voorbij is de gehele markt voor elektrische wagens schaad . Startups krijgen het daardoor nog moeilijker en we gaan weer stappen achteruit .

                                    De beurswaarde staat niet in verhouding tot de rest . Het voorbije jaar zijn ze mss fel gegroeid maar dat kan je niet blijven doen . Kijk naar de ID3 die al aan de aantallen van de M3 knaagt .
                                    FSD zie ik als een gadget . Er wordt in de wereld wel voor betaald , maar alleen bruikbaar in de US . Enkel de duitse merken hebben wel eens geprobeerd maar het is al geen prioriteit meer . Van aziatische merken hoor ik door zeer weinig over . Wat gaat er gebeuren als de FSD iemand dood rijdt ? Op die rechtszaken zit geen enkel automerk te wachten denk ik .
                                    Tesla staat waar het staat. Mss zal het niet zo snel meer doorgroeien en alle andere opeten, maar ze zijn ook groot en vermits ze voor lopen en dus zeker niet achter, zullen ze hun verkoopsvolume en winst wel kunnen vasthouden, en wellicht nog groeien (want de EV markt groeit ook nog), al zal het mss iets minder snel gaan dan de voorbije jaren. Het is nog altijd erg straf dat ze van 0 tot hier zijn gekomen op 10 jaar tijd.
                                    Non-believers zeggen al jaren dat tesla op het randje van failliet is en dat die musk een ordinaire praatjesmaker is, vandaag is hij de rijkste man ter wereld.
                                    Die mens moet dus toch wel _iets_ goed gedaan hebben.

                                    Comment


                                    • Hadden we maar een glazen bol Ik hoop dat ze niet in slaap vallen Tesla, remember Nokia en HTC wan ik beschouw een EV meer als een stuk technologie dan een auto. Ik ben benieuwd naar wat Lucid Motors gaat brengen dit jaar. Lucid heeft hopen poen via de Saoedi's die beginnen snappen dat ze op termijn niet veer gaan verdienen aan hun olie. Op basis van wat we nu weten is Lucid duurder maar in alles beter dan Tesla en ze hebben veel toppersoneel afgesnoept van Tesla. De Lucid zal de lat stevig hoger leggen voor Tesla. De prijsconcurrentie zal ongemeen hard worden. Lucid zal de topklanten (model X en Y) afsnoepen en Ford en VW zullen aan de onderkant klanten afpikken. Als ze niet vlug beter worden in afwerking en nieuwe facelifts op de markt brengen zie ik ze op termijn wel is in de problemen komen.

                                      Comment


                                      • Op zich kunnen alle nieuwe EV fabrikanten nog gigantisch groeien: wereldwijd is de EV markt een zeer kleine fractie van de totale automarkt.
                                        Waarschijnlijk gaat Tesla procentueel minder marktaandeel hebben, maar nog altijd stevig kunnen groeien in absolute cijfers.
                                        Maar ik geef je zeker gelijk dat Musk meer moet concentreren op kwaliteit dan verkoopsaantallen. En al zeker die push op het einde van ieder kwartaal is niet goed.
                                        Alle service aan huis en in service centra moet toch enorm veel geld kosten. Maak het product goed in eerste instantie, en al zeker voor het de fabriek verlaat.

                                        Vandaag niet gekeken, nu net wel: gestegen naar 875$. Ik snap het echt niet meer.

                                        Comment


                                        • in de beurs zit natuurlijk ook altijd een stuk overdrijving. zo lang er geen slecht nieuws komt, kan een koers lang blijven doorstijgen.
                                          dat andere bedrijven het moeilijker hebben in deze tijden, jaagt beleggers ook richting tesla.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X