Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb dit nog niet veel gehoord over een Tesla Hangt er natuurlijk van af welke versie het is en vooral van wat je gewoon bent
Tja, echt trage Tesla’s zijn er natuurlijk niet maar zoals je zegt de vraag is wat je gewoon bent. Als dat een 1.6 dieseltje is of een modale gezinswagen dan kan ik me best inbeelden dat het allemaal wel spectaculair is wanneer je die volledige mep EV koppel ineens voelt.
Maar ik ben een 335i (N55) xdrive stage 1 met 370pk/520nm gewoon en da’s toch andere koek. Dan is die ongeveer 320pk/440nm een Model S 75 rwd die dan nog eens 500kg meer weegt ineens niet zo spectaculair meer. Ik weet het, is niet helemaal te vergelijken maar toch. Niet om blasé over te komen of zo maar dat is wat ik bedoel met gebrek aan wow-effect. Dat had ik in een p90d (zo’n 700pk) in insane modus dan weer wel… Vandaar dat ik denk/vrees (weet) dat ik zo'n 75 rap beu zal zijn
Ik kan me wel voorstellen dat er 1 cruciaal onderdeel, dat de OTA update verzorgt, nog niet de software heeft om OTA mogelijk te maken. Misschien moet er zelfs nog een stukje hardware vervangen of geïnstalleerd worden. Totdat werkt: geen OTA.
Heb ik zelf ook met embedded development meegemaakt.
Ze gaan niet al die auto's heen en weer rijden, motorkap open, kabel aansluiten als dat OTA kon.
VW heeft software problemen, maar vooral een organisatie probleem.
Meestal software ingekocht en een beetje geïntegreerd, maar nu willen ze het zelf doen. Gewoon een hoop software developers aannemen is niet voldoende. Net zoals in Brooks zijn boek The Mythical Man-Month.
Zo lang die organisatieproblemen niet opgelost zijn, zullen de software problemen ook niet echt opgelost worden.
Goeie software ontwikkelen vereist inderdaad goed management. Ook al vanalles meegemaakt in mijn carriere . Ik verbaas mij er over hoe ze in silicon valley reeds in de jaren 80-90 deftige software ontwikkeld kregen. Daar werd ook wel dag en nacht aan gewerkt... (en vandaag nog steeds)
1-3% naar het schijnt, maar hangt af van de temperatuur en de features die je aan hebt staan: Sentry Mode, Always Connected, Smart Preconditioning. En de app niet openen, dat ontwaakt de auto of zo.
In an ideal situation, you should leave your car plugged in if you plan to leave it for extended periods of time (e.g. more than a few days), however, that isn’t always possible so this page will help you reduce your risk of running out.
zoals je zegt de vraag is wat je gewoon bent. Als dat een 1.6 dieseltje is of een modale gezinswagen dan kan ik me best inbeelden dat het allemaal wel spectaculair is wanneer je die volledige mep EV koppel ineens voelt.
Maar ik ben een 335i (N55) xdrive stage 1 met 370pk/520nm gewoon en da’s toch andere koek. Dan is die ongeveer 320pk/440nm een Model S 75 rwd die dan nog eens 500kg meer weegt ineens niet zo spectaculair meer.
Je gaat zo'n 75 idd. rap beu zijn imho, tenminste als het je voor de 'kicks' te doen is
Je gaat zo'n 75 idd. rap beu zijn imho, tenminste als het je voor de 'kicks' te doen is
Ik vrees het ook. Nu, prijs ligt een stuk onder de marktwaarde en BIV en VB zijn nul, dus ik heb op zich niets te verliezen. Anderzijds is het ook wat ondankbaar of hoe moet ik dat noemen om die dan direct weg te doen.
Ben je nog steeds aan 't twijfelen?
Heb je er al eens mee gereden? Bij een elektrische auto heb je instant power dat nooit gaat vervelen, en dat anders is dan bij een verbrandingsmotor. Wel is de acceleratie eens boven de 120 wel veel minder... Ook is zo'n Model S geen sportwagen, maar een comfortabele grote kilometervreter, die eerder zwaar en log aanvoelt. Ik heb ook al met de Model S gereden, en dat is een wereld van verschil qua gevoel, omdat 'm zoveel lichter, agieler en sportiever aanvoelt. Het is maar wat je wil, maar ik heb een Porsche 964 en 992 voor in de vrije tijd, en ben heel blij met deze comfortabele Model S voor mijn (hoofdzakelijk) zakelijke verplaatsingen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment