Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Geen probleem, ik doe dat wel als je wil
    geen probleem hoor, k zal u de weg wijzen! onderweg kom je ook wel een bankje tegen om uit te rusten en te genieten van de frisse gentse LEZ-lucht .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

      geen probleem hoor, k zal u de weg wijzen! onderweg kom je ook wel een bankje tegen om uit te rusten en te genieten van de frisse gentse LEZ-lucht .
      Haha, super, ik breng een goede sigaar mee!
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten


        Maar of ik die lang zal houden, wellicht niet.
        want?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

          want?
          - niet mijn voorkeur config (rwd, geen pano, etc.)
          - te traag is misschien overdreven negatief maar toch onvoldoende 'wow' effect (in mijn geval)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

            - te traag is misschien overdreven negatief maar toch onvoldoende 'wow' effect (in mijn geval)
            Heb dit nog niet veel gehoord over een Tesla Hangt er natuurlijk van af welke versie het is en vooral van wat je gewoon bent

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

              Heb dit nog niet veel gehoord over een Tesla Hangt er natuurlijk van af welke versie het is en vooral van wat je gewoon bent
              Tja, echt trage Tesla’s zijn er natuurlijk niet maar zoals je zegt de vraag is wat je gewoon bent. Als dat een 1.6 dieseltje is of een modale gezinswagen dan kan ik me best inbeelden dat het allemaal wel spectaculair is wanneer je die volledige mep EV koppel ineens voelt.

              Maar ik ben een 335i (N55) xdrive stage 1 met 370pk/520nm gewoon en da’s toch andere koek. Dan is die ongeveer 320pk/440nm een Model S 75 rwd die dan nog eens 500kg meer weegt ineens niet zo spectaculair meer. Ik weet het, is niet helemaal te vergelijken maar toch. Niet om blasé over te komen of zo maar dat is wat ik bedoel met gebrek aan wow-effect. Dat had ik in een p90d (zo’n 700pk) in insane modus dan weer wel… Vandaar dat ik denk/vrees (weet) dat ik zo'n 75 rap beu zal zijn

              Comment


              • Vermits ik hier nog geen spionagefoto's ben tegengekomen van mijn fisca-tes-let, zal ik ze zelf maar posten.



                Comment


                • lijkt een beetje een trompe l'oeil, dikke pijp eronder

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    lijkt een beetje een trompe l'oeil, dikke pijp eronder
                    ja en de grond eronder ziet zwart van het roet.

                    Comment


                    • Tesla update software massaal voor levering: https://electrek.co/2021/02/07/tesla...aliens-coming/



                      Ik weet dat de ID.3 dit ook kan (gaat kunnen? ik weet niet goed wat de status nu is), maar het verschil met deze foto is toch wel groot:

                      Comment


                      • big fail VW

                        de auto heeft intern bluetooth... men kan zelfs softwarematig voorzien dat de updates via bluetooth verlopen

                        simkaart zal die ook wel hebben voor de kaarten van de gps: sofwarematig laten voorzien dat de updates langs daar verlopen

                        maar neen, the good old cable...
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Ik kan me wel voorstellen dat er 1 cruciaal onderdeel, dat de OTA update verzorgt, nog niet de software heeft om OTA mogelijk te maken. Misschien moet er zelfs nog een stukje hardware vervangen of geïnstalleerd worden. Totdat werkt: geen OTA.
                          Heb ik zelf ook met embedded development meegemaakt.

                          Ze gaan niet al die auto's heen en weer rijden, motorkap open, kabel aansluiten als dat OTA kon.
                          VW heeft software problemen, maar vooral een organisatie probleem.
                          Meestal software ingekocht en een beetje geïntegreerd, maar nu willen ze het zelf doen. Gewoon een hoop software developers aannemen is niet voldoende. Net zoals in Brooks zijn boek The Mythical Man-Month.
                          Zo lang die organisatieproblemen niet opgelost zijn, zullen de software problemen ook niet echt opgelost worden.

                          Comment


                          • Goeie software ontwikkelen vereist inderdaad goed management. Ook al vanalles meegemaakt in mijn carriere . Ik verbaas mij er over hoe ze in silicon valley reeds in de jaren 80-90 deftige software ontwikkeld kregen. Daar werd ook wel dag en nacht aan gewerkt... (en vandaag nog steeds)

                            Comment


                            • Hoeveel verliest zo'n Tesla aan batterijcapaciteit op dagen zoals nu door gewoon stil te staan? Zo'n 2% per dag of is het meer?
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • 1-3% naar het schijnt, maar hangt af van de temperatuur en de features die je aan hebt staan: Sentry Mode, Always Connected, Smart Preconditioning. En de app niet openen, dat ontwaakt de auto of zo.
                                In an ideal situation, you should leave your car plugged in if you plan to leave it for extended periods of time (e.g. more than a few days), however, that isn’t always possible so this page will help you reduce your risk of running out.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

                                  zoals je zegt de vraag is wat je gewoon bent. Als dat een 1.6 dieseltje is of een modale gezinswagen dan kan ik me best inbeelden dat het allemaal wel spectaculair is wanneer je die volledige mep EV koppel ineens voelt.

                                  Maar ik ben een 335i (N55) xdrive stage 1 met 370pk/520nm gewoon en da’s toch andere koek. Dan is die ongeveer 320pk/440nm een Model S 75 rwd die dan nog eens 500kg meer weegt ineens niet zo spectaculair meer.
                                  Je gaat zo'n 75 idd. rap beu zijn imho, tenminste als het je voor de 'kicks' te doen is
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

                                  Comment


                                  • Kan je dan niet beter een Model 3 performance nemen? Of t is een occasie S 75 aan een zacht prijsje dat je kan overnemen?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Of t is een occasie S 75 aan een zacht prijsje dat je kan overnemen?
                                      Klopt dat is het, einde leasing van familielid...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

                                        Je gaat zo'n 75 idd. rap beu zijn imho, tenminste als het je voor de 'kicks' te doen is
                                        Ik vrees het ook. Nu, prijs ligt een stuk onder de marktwaarde en BIV en VB zijn nul, dus ik heb op zich niets te verliezen. Anderzijds is het ook wat ondankbaar of hoe moet ik dat noemen om die dan direct weg te doen.

                                        Comment


                                        • Ben je nog steeds aan 't twijfelen?
                                          Heb je er al eens mee gereden? Bij een elektrische auto heb je instant power dat nooit gaat vervelen, en dat anders is dan bij een verbrandingsmotor. Wel is de acceleratie eens boven de 120 wel veel minder... Ook is zo'n Model S geen sportwagen, maar een comfortabele grote kilometervreter, die eerder zwaar en log aanvoelt. Ik heb ook al met de Model S gereden, en dat is een wereld van verschil qua gevoel, omdat 'm zoveel lichter, agieler en sportiever aanvoelt. Het is maar wat je wil, maar ik heb een Porsche 964 en 992 voor in de vrije tijd, en ben heel blij met deze comfortabele Model S voor mijn (hoofdzakelijk) zakelijke verplaatsingen.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X