Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • TESLA SUPERCHARGERS OOK IN BELGIË VOOR ANDERE MERKEN BESCHIKBAAR

    UITBREIDING!

    Tesla stelt meer Superchargers beschikbaar voor niet-Tesla's. In november startte het merk in Nederland met de Non-Tesla Supercharger-pilot. In Nederland zijn inmiddels bijna alle Superchargers voor elektrische auto's van andere merken toegankelijk. Tesla breidt zijn Non-Tesla Supercharger-proef nu uit naar België en een viertal andere Europese landen.

    Tesla voegt in België negen Supercharging-laadstations en 141 individuele Superchargers toe aan zijn Non-Tesla Supercharger Pilot. Het gaat om de laadstations in Antwerpen, Arlon, Edegem, Heusden-Zolder, Lokeren, Namur, Remouchamps, Verviers en Wavre. Dat betekent dat bij deze laadstations voortaan niet alleen Tesla's, maar ook elektrische auto's van andere merken kunnen worden opgeladen. Daarnaast breidt Tesla de Non-Tesla Supercharger-pilot ook uit naar het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, Spanje en Zweden.

    Volgens Tesla is het Supercharger-netwerk met de uitbreiding naar deze vijf landen met 200 stations en 2.900 laadpunten het grootste publiek toegankelijke snellaadnetwerk met een minimum laadvermogen van 150 kW in Europa geworden.

    Tesla startte deze pilot, waarbij ook niet-Tesla's van Supercharger-laders gebruik kunnen maken, in Nederland. Aanvankelijk ging het om tien laadlocaties, maar inmiddels zijn bij nagenoeg alle Nederlandse Superchargers elektrische auto's van andere merken op te laden. Kort nadat Tesla de proef in Nederland startte, stelde het merk ook in Frankrijk en Noorwegen Superchargers beschikbaar voor niet-Tesla's. Om gebruik te kunnen maken van de Superchargers moeten ook eigenaren van een elektrische auto van een ander merk de Tesla-app downloaden. Net als in Nederland kunnen Tesla-rijders in België voor een maandelijks lidmaatmaatschap van €12,99 gaan om gebruik te kunnen maken van de lagere kWh-tarieven (gemiddeld €0,55). Niet-leden betalen een hogere kWh-prijs van momenteel gemiddeld €0,70 per kWh.

    Bron: Autoweek

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Tesla Model X - 2017 - 152.784 km - Accudegradatie

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • TESLA WAARDEVOLSTE AUTOMERK TER WERELD

        TOYOTA OP PLEK TWEE

        Ieder jaar zet marktonderzoekbureau Kantar in zijn BranZ-geheten ranglijst op een rij welke merken de grootste merkwaarde hebben. Tesla mag zich volgens Kantar weer het meest waardevolle automerk ter wereld noemen.

        De merkwaarde van Tesla wordt door Kantar geschat op omgerekend €72,84 miljard. Daarmee blijft het Toyota in de BrandZ-ranglijst behoorlijk voor. Toyota staat met een geschatte merkwaarde van €31,73 miljard op plek twee. Mercedes-Benz eindigt met een geschatte merkwaarde van €29 miljard op plek drie.

        Ook vorig jaar eindigden Tesla in de jaarlijkse ranglijst van Kantar op de eerste positie en ook Toyota is in de BrandZ-lijst bekend met de tweede positie. Sterker nog, vrijwel de gehele Top 10 ziet er hetzelfde uit als vorig jaar. Ford en Honda zijn van plek gewisseld en het Chinese Build Your Dreams (BYD) - dat hoger staat dan Volkswagen en Porsche - heeft de positie van Nissan ingenomen op plek acht. Volgens Kantar profiteert Tesla nog altijd van het feit dat het vroeg meer dan capabele EV's leverde en dat dat het zijn elektrische hard- en software binnenshuis ontwikkelt. Daarnaast is Kantar te spreken over de wijze waarop Tesla zijn productie internationaal heeft uitgesmeerd. Wel geeft Kantar aan dat Tesla wat bereik betreft geen unieke positie meer heeft en dat er met name uit Chinese hoek heftige concurrentie aan zit te komen, waaronder van het genoemde Build Your Dreams.

        Top 10 waardevolste automerken Kantar

        1 Tesla
        2 Toyota
        3 Mercedes-Benz
        4 BMW
        5 Ford
        6 Honda
        7 Audi
        8 BYD
        9 Volkswagen
        10 Porsche

        Kantar is niet het enige onderzoeksbureau dat merken rangschikt naar merkwaarde. Zo stelt ook marktonderzoeker Interbrand jaarlijks een vergelijkbare lijst op, al presenteert Interbrand zijn lijst veelal pas in oktober. Interbrand zette Toyota vorig jaar op nummer één en Tesla op positie vier.

        Bron: Autoweek
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Denk dat er hier iemand niet zo goed kan rekenen. Met de slotkoers van gisteren is Tesla momenteel 724 miljard waard. Tesla is meer waard dan de 10 grootste autoconstructeurs samen, wat volledig van de pot gerukt is.
          Last edited by David67; 16/06/2022, 12:19.

          Comment


          • toch dit

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Denk dat er hier iemand niet zo goed kan rekenen. Met de slotkoers van gisteren is Tesla momenteel 724 miljard waard. Tesla is meer waard dan de 10 grootste autoconstructeurs samen, wat volledig van de pot gerukt is.
              Is het zo simpel als aantal aandelen x koers ? Dan is daar toch geen onderzoeksbureau voor nodig om geschatte waarden te berekenen ?
              Er wordt trouwens niet gesproken over marktwaarde, maar merkwaarde, wat het verschil dan ook mag zijn ?

              Comment


              • 10 JAAR TESLA MODEL S, DE AUTO DIE DE WERELD VERANDERDE

                EINDE NIET IN ZICHT

                Vandaag exact tien jaar geleden, op 22 juni 2012, presenteerde Tesla de Model S. Hoewel het niet de allereerste Tesla was, was dit wel de eerste Tesla die in serieuze aantallen werd verkocht. Het is zelfs de vraag waar we EV-technisch zouden staan als deze specifieke auto er niet was geweest.

                De allereerste productie-Tesla was natuurlijk de Roadster, die vanwege die positie inmiddels ook flink meer waard is dan een paar jaar geleden. De Roadster was een uiterst sportieve tweezitter op Lotus-basis en kreeg vanwege zijn actieradius en prestaties ook al heel wat handen op elkaar. Tegelijkertijd zou dit nooit een auto voor de massa worden, dat wisten ze bij Tesla natuurlijk ook. De Roadster was simpelweg de eerste stap in wat het merk het ‘Masterplan’ noemde. Het met de sportauto verdiende geld zou worden gebruikt om een meer bereikbare en bruikbare auto te ontwikkelen. Die auto was de Model S.



                Nose Cone

                Hoewel de Model S vaak als een sedan wordt omschreven, is hij dat niet. In plaats daarvan is het in feite een grote hatchback, een auto met een handige vijfde deur dus. Erg on-Amerikaans, maar wel zo praktisch. Ook in design-opzicht was en is de Model S eerder Europees dan Amerikaans, al moeten we daarmee wellicht onze definitie van Amerikaans design aanpassen. Interessant is dat ook Tesla, dat geen historie heeft met een grille als familiegezicht, worstelde met de indeling van een autofront zonder zo’n luchtrooster. De Model S kreeg dus aanvankelijk een zwarte neus mee, die ook wel ‘Nose Cone’ wordt genoemd.


                Een laat prototype, nog niet helemaal af. Let op het afwijkende front, met het Tesla-logo op de voorklep.

                Bijzonder is dat de Model S vanaf het begin ook als zevenzitter te krijgen is. Reken niet op een enorme bak aan zitruimte, maar met twee naar achteren gekeerde ‘kinderstoeltjes’ in de bagageruimte wordt de praktische inzetbaarheid toch weer wat groter.



                Tesla en Fisker

                Met een aanvankelijke vanafprijs van €72.600, tien inflatie-jaren geleden, was de Model S niet bepaald een auto voor Jan en alleman. Toch zagen we hem hier in Nederland geregeld rijden. Ondergetekende kan zich nog herinneren dat twee Amerikaanse nieuwkomers zich in 2013 meester maakten van de linkerbaan: de Model S en de Fisker Karma. Ook die plug-in hybride deed het goed onder de mensen die hem konden betalen, en daar was ook alle reden toe. Alle ‘elektrisch aangedreven personenauto’s’ kwamen namelijk in aanmerking voor enorme fiscale voordelen. Ondernemers kwamen in aanmerking voor 75 procent Vamil-aftrek plus 36 procent Milieu-investeringsaftrek (MIA), terwijl alle zakelijke rijders compleet waren vrijgesteld van bijtelling.

                Het ‘elektrisch aangedreven’ staat hierboven niet voor niets tussen aanhalingstekens, want het voordeel gold voor alle auto’s met een theoretische uitstoot van minder dan 50 gram. Vandaar dat ook de Fisker het goed deed. In de praktijk betekende het dat met name ondernemers eigenlijk gewoon geld toe kregen als ze een Model S gingen rijden. Als bonus reden ze ook nog gratis, want levenslang gratis opladen aan Tesla’s eigen Superchargers hoorde er voor vroege Model S-kopers gewoon bij.

                Top in 2018

                De eerste Nederlandse Model S-rijders kregen hun auto in de herfst van 2013 geleverd. In de laatste maanden van dat jaar gingen er al meteen 1.194 exemplaren over de toonbank, gevolgd door een stabiele groei in de jaren daarna. Het hoogtepunt werd bereikt in 2018, met 5.622 auto's. Dit was het laatste jaar zonder prijslimiet voor de verlaagde bijtelling, dus verzekerden 5.622 Nederlanders zich van een nog altijd voordelige Model S.

                Cool

                In het mondiale plaatje is echter niet de fiscaliteit het belangrijkste, maar het feit dat de Model S de auto is die elektrisch rijden ‘cool’ maakte. Dat woord is trouwens al lang niet meer ‘cool’, maar je snapt het idee. De strakke, gelikte, technologisch sterke en razendsnelle Model S was van een Apple-achtige hipheid. Dat was een enorm contrast met de EV’s van voor die tijd. Auto’s als de Nissan Leaf en Mitsubishi i-Miev worstelden nogal met een geitenwollen-sokken-imago, waar bij de Tesla absoluut geen sprake van was.



                Zonder Tesla geen E-Tron

                Ineens wilde iedereen gezien worden in een EV en dat is misschien wel de grootste verdienste van de Model S. De kop boven dit deel van het verhaal klinkt wellicht wat overdreven, maar is wel op feiten gebaseerd. Zelfs Audi-CEO Bram Schot gaf ooit toe dat de E-Tron, de eerste serieuze EV van het merk, er zonder Tesla niet was geweest. Hoewel de aantallen bij Tesla tegenwoordig door kleinere modellen worden gemaakt, is die metamorfose toch echt met de Model S in gang gezet.



                Actieradius

                Natuurlijk kom je er niet als EV-pionier met alleen een hip uiterlijk en een groot scherm. De Tesla Model S verbaasde in 2012 vooral met zijn prestaties en actieradius, die voor die tijd in alle gevallen bijzonder goed waren. Het begon allemaal met de Model S 85. Die cijfers gaven in die tijd bij Tesla nog de accu-inhoud aan, terwijl het merk het tegenwoordig simpelweg bij termen als ‘Standard Range’ en ‘Long Range’ houdt. Met zo’n 85 kWh-batterij kwam de oer-Model S volgens de toenmalige fabrieksopgave 460 kilometer ver, een ongelooflijke waarde voor die jaren. Bij onze eerste kennismaking met de auto waren we aangenaam verrast.

                Naast een reguliere 85 met 367 pk was er ook een 422 pk sterke versie. Wie met minder toe kon, koos voor de Model S 60. Die had dus ‘maar’ 60 kWh aan boord, maar kwam nog altijd 345 theoretische kilometers ver. Dit is ook meteen de traagste Model S die hier is geleverd, maar met een 0-100-tijd van 6,5 seconden is er op dat vlak weinig reden tot klagen. Het snelladen dan? 120 kW, evenmin iets om je voor te schamen.

                Interessant is dat de Model S er aanvankelijk, maar heel kort, ook als 40 was. Deze basisversie kreeg zoals verwacht 40 kWh mee, maar was in feite een 60 met wat softwarematige aanpassingen. Vanwege een gebrek aan vraag – naar verluidt koos slechts 4 procent van de kopers voor de 40 – werd deze variant al in april 2013 weer geschrapt. In Nederland is deze instapper voor zover wij weten nooit gevoerd.

                Tilburg

                De geschiedenis van de Tesla Model S kan natuurlijk niet worden besproken zonder te noemen dat de auto deels in 'ons eigen' Tilburg werd geassembleerd. Al in 2013 werd aangekondigd dat voor de Europese markt bestemde exemplaren in Tilburg van hun aandrijflijn zouden worden voorzien, wat om fiscale redenen een gunstige manier van werken is voor Tesla. Sinds vorig jaar weten we dat de laatste update van de Model S het einde van de activiteiten in Tilburg markeert.

                Autopilot

                In de eerste levensjaren van de Model S werden er naar ‘goed’ Tesla-gebruik vrijwel continu versies toegevoegd en geschrapt, vaak stilzwijgend. Een krachtiger 60 volgde in 2014, een 70-versie in 2015. Die 70 en de 85 kregen in dat jaar ook een D-versie, voor ‘Dual’. Deze uitvoeringen kregen twee elektromotoren mee en offerden daarmee wat bagageruimte in de neus op in ruil voor meer snelheid en vierwielaandrijving. Een nieuw topmodel verscheen in 2015 in de vorm van de Tesla Model S 90, ook verkrijgbaar als 90D en P90D. De ‘P’ stond wederom voor ‘Performance’ en deze auto knalde in niet meer dan 3,3 seconden van 0 naar 100 km/h. De achterwielaangedreven 90 deed het wat rustiger aan, maar kwam mooi wel 532 km ver. 2015 was op een ander gebied toch ook een soort mijlpaal voor de Model S, omdat Tesla in dat jaar voor het eerst Autopilot uitrolde voor het model.


                De facelift van 2017 bracht een nieuwe neus.

                Facelift

                Toen kwam 2016, het jaar waarin de Model S zijn tot voor kort grootste verandering ooit doormaakte. Xenonkoplampen werden ledkoplampen, de grille-achtige ‘nose cone’ verdween en de bumpers werden strakgetrokken.

                Aanvankelijk werd nog de oorspronkelijke namenstrategie toegepast, met een line-up bestaande uit de 60, 75, 90 en nu ook zelfs 100. In alle gevallen waren er weer tweemotorige D-versies, bij de 90 en diens opvolger 100 ook Performance-varianten. Net als de eerdere 40 is de 60 is uit deze periode eigenlijk een software-gelimiteerde versie van een dikkere uitvoering, in dit geval de 75. Achteraf kon de boel dus alsnog worden ‘opgerekt’ naar 75-specificaties. Tesla heeft altijd een haat-liefdeverhouding gehad met basisversies, dus de 60-versie verdween ook weer vrij snel van het toneel.

                Plaid

                De snelste Model S uit deze periode is de 100D Performance, die later gewoon Model S Performance ging heten. Met een 0-100-tijd van 2,6 seconden leek hiermee de top wel bereikt, maar inmiddels weten we dat het met een Model S Plaid nog sneller kan. In zo’n 2 seconden staat er hier 100 km/h op het scherm, waarmee deze in de basis tien jaar oude ‘hatchback’ zichzelf de snelst accelererende productieauto ooit mag noemen. Ook op actieradiusgebied gooit de Model S nog altijd hoge ogen: een Model S Long Range komt volgens zijn makers 652 kilometer ver op een volle accu.


                De nieuwste versie, met opnieuw een andere voorbumper en voor het eerst een geheel nieuw dashboard.

                Einde niet in zicht

                Zo blijft de Model S ook op zijn oude dag nog verbazen, al is het wel de vraag wanneer wij daar in Europa nog mee te maken gaan krijgen. De in januari 2021 aangekondigde nieuwe versie, die zich vooral onderscheidt met een geheel nieuw dashboard en een ‘yoke-stuur’, is hier immers nog steeds niet gearriveerd. Wel is duidelijk dat we voorlopig geen geheel nieuwe Model S hoeven te verwachten. Tesla kiest er in plaats daarvan voor om de auto geregeld softwarematig én hardwarematig op te waarderen, zodat het lang met in de basis dezelfde auto kan doen. Zou ook dat een voorteken zijn van hoe het in de toekomst met auto’s zal gaan?


                Een vroeg exemplaar. Toekomstige klassieker?

                Nog een interessante vraag: zal de Model S als eerste échte Tesla ooit de weg van de Roadster volgen en in waarde gaan stijgen? Wij sluiten het niet uit. Wie de gok wil wagen, moet natuurlijk een zo oud mogelijke Model S scoren. Op het moment van schrijven is het oudste exemplaar op onze occasionpagina's van november 2013, maar het aanbod wisselt snel. Kijk voor aanschaf wel even deze video, want dan weet je waar je op moet letten.

                Bron: Autoweek














                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment



                • Nix speciaals behalve dat de wissers maar bleven wissen

                  De regensensor blijft een prob?


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • Tesla Model S P85+ - 2013 - 205.037 km - Accudegradatie

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • 800STE TESLA SUPERCHARGER-STATION IN EUROPA

                      TOTAAL BIJNA 9000 SUPERCHAGER-SNELLADERS IN EUROPA

                      Tesla blijft zijn Supercharger-netwerk in hoog tempo uitbreiden. Aan het snellaadnetwerk van Tesla is nu de 800ste Superchargerlocatie toegevoegd. In Nederland zijn momenteel 38 stations met Superchargers operationeel.

                      De 800ste locatie waar Tesla zijn Supercharger-snelladers heeft staan is geopend in Frankrijk. Het Avignon Supercharger geheten laadstation is te vinden op de route naar Marseille en telt 28 Superchargers. Dat zijn er behoorlijk wat, maar het Franse Supercharger-station is niet het station met de meeste Superchargers. Die eer is voor het Nebbenes-laadstation in Noorwegen, dat 44 Superchargers telt.


                      Tesla's V3-Superchargers

                      Tesla heeft niet alleen het aantal laadstations, maar ook het aantal Supercharger-laders per stations de laatste jaren gestaag uitgebreid. Een Supercharger-station had in 2013 gemiddeld nog vier Superchargers. Inmiddels bedraagt het gemiddelde 11 snelladers.

                      Supercharger en Nederland

                      Tesla's Supercharger-netwerk telt in Europa, verspreid over 30 landen, nu 800 laadstations met samen bijna 9.000 Supercharger-snelladers. De recentste laders zijn de V3 Superchargers met een laadvermogen van maximaal 250 kW. In Nederland zijn 38 Supercharger-stations die samen goed zijn voor meer dan 650 Supercharger-snelladers. De Superchargers zijn lang niet meer enkel voorbehouden aan Tesla's, ook elektrische auto's van andere merken kunnen er in toenemende mate - tegen een hoger tarief, mits je een abonnement afsluit - worden volgejaagd met stroom.

                      Bron: Autoweek


                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • TESLA MAAKT RUIM 2 MILJARD WINST IN TWEEDE KWARTAAL

                        PRODUCTIE OMHOOG

                        Tesla heeft zijn financiële resultaten over het tweede kwartaal van dit jaar vrijgegeven. Het merk heeft veel meer winst gemaakt dan in het tweede kwartaal van 2021, maar ziet de inkomsten wel afnemen ten opzichte van de eerste drie maanden van dit jaar.

                        Tesla heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een nettowinst van $2,26 miljard gedraaid, omgerekend zo'n €2,21 miljard. Dat is maar liefst 98 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2021. Wel draaide Tesla in het eerste kwartaal van dit jaar een stuk beter. Toen betrof de nettowinst namelijk $3,32 miljard, omgerekend zo'n €3.25 miljard.

                        Tesla geeft aan dat het in het tweede kwartaal te maken had met een beperkte productiecapaciteit, onder meer door een een gesloten fabriek in Shanghai. Daarnaast loopt ook de productie in Duitsland nog niet zoals gewenst, onder meer door problemen bij toeleveranciers. Tesla geeft aan vol te investeren in zijn Duitse fabriek en de eveneens jonge fabriek in Austin (Texas) om de productiecapaciteit te verhogen. Ondanks de resultaten schrapt Tesla 10 procent van het personeel met een vast salaris.

                        Tesla heeft meer auto's afgeleverd in het tweede kwartaal en de modellen voor een gemiddeld hoger bedrag aan de man weten te brengen. In het tweede kwartaal van dit jaar produceerde Tesla 258.580 auto's, minder dan de 305.407 exemplaren die het in het eerste kwartaal bouwde. Wel zijn dat er aanzienlijk meer dan de 206.421 exemplaren die in het tweede kwartaal van 2021 het levenslicht zagen. Tesla produceerde 16.411 Models S en Models X. De Model 3 en Model Y waren samen goed voor 242.169 stuks. Daarmee ligt de productie in het eerste halfjaar van 2022 25 procent hoger dan in de eerste zes maanden van 2021. Wat leveringen betreft staat de teller over de eerste twee kwartalen van 2022 met 254.695 exemplaren 27 procent hoger dan vorig jaar rond deze tijd.

                        Bron: Autoweek
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • AUTOVERKOPEN DUITSLAND: TESLA WINT TERREIN

                          VOLKSWAGEN NOG STEEDS DE GROOTSTE

                          Het regent momenteel rode cijfers op de Europese automarkt. Bij onze Oosterburen gaat het er niet zo slecht aan toe als bij ons; de Duitse autoverkopen doken de afgelopen maand bijna 13 procent in de min ten opzichte van juli 2021. Dat blijkt uit cijfers van het Kraftfahrt-Bundesamt. De Duitse premiummerken krijgen op hun thuismarkt aardig forse klappen, procentueel wint Tesla in juli juist behoorlijk op de Duitse markt.

                          In Nederland werden vorige maand zo'n 18 procent minder personenauto's verkocht dan in juli vorig jaar, waarmee het verkooptotaal in ons land uit kwam op 22.068 auto's. Peanuts voor de veel grotere Duitse markt, want in Duitsland verkocht Volkswagen afgelopen maand met 39.933 auto's al meer dan de totale Nederlandse markt. Het totale aantal verkochte personenauto's in Duitsland komt in juli uit op 205.911 exemplaren, een daling van 12,9 procent ten opzichte van juli 2021. Ten opzichte van dezelfde maand in 2020 is het gat nog veel groter, want toen werden er ruim 300.000 auto's verkocht in Duitsland. Voor de periode van januari tot en met juli komt het totale aantal verkochte personenauto's uit op 1.443.886 exemplaren, een min van 11,3 procent ten opzichte van de eerste zeven maanden van 2021.

                          Qua aantallen is Volkswagen in juli nog steeds de grote winnaar in Duitsland, maar het merk zag de verkoop wel met 19,4 procent dalen vergeleken met juli 2021. Op de tweede plaats staat BMW met 17.288 verkochte auto's, een daling van 15,4 procent. Mercedes-Benz pakt nipt de derde plaats met 16.520 exemplaren (-23 procent), gevolgd door Audi met 16.260 verkochte auto's (-7,3 procent). De laatste plaats van de top vijf is voor Skoda met een verkoopaantal van 13.270 auto's. Daarmee is Skoda tevens het enige merk van de top vijf dat een plusje achter zijn naam kan zetten, want de Duitse verkoop van Skoda steeg in juli met 1,8 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2021.

                          Procentuele winnaars

                          Kortom, vrijwel alle grote Duitse merken kregen klappen in juli, ook al verkopen ze in absolute aantallen nog steeds het beste. Zijn er ook merken die er relatief gezien fors op vooruit gingen in Duitsland? Jazeker, want Tesla verkocht maar liefst 142,1 procent meer auto's dan vorig jaar. Het totale aantal van 1.184 verkochte auto's in juli stelt qua marktaandeel (0,6 procent) nog niet heel veel voor, maar over de eerste zeven maanden van het jaar kan Tesla in Duitsland wel een aardig marktaandeel van 1,3 procent (19.262 exemplaren) noteren. Voor de algehele EV-verkoop in Duitsland geldt dat deze met 13,2 procent steeg ten opzichte van juli vorig jaar. In totaal gaat het om 28.815 volledig elektrische auto's, waarmee het marktaandeel van de EV in juli uitkomt op 14 procent.

                          Andere merken die er procentueel op vooruit gingen in Duitsland zijn Land Rover (+62,2 procent, 1.411 exemplaren), Alfa Romeo (+26,5 procent, 291 exemplaren), Dacia (+23,5 procent, 5.716 exemplaren) en DS (+43,8 procent, 322 exemplaren).

                          Bron: Autoweek


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • TESLA MIKT OP PRODUCTIE 2 MILJOEN AUTO'S IN 2023

                            OOK NIEUWE FABRIEK OP HET OOG

                            Tesla-topman Elon Musk mikt voor volgend jaar op een productieaantal van 2 miljoen auto's. Dat meldt Automotive News op basis van de toespraak die Musk tegenover aandeelhouders gaf. Ook wil Tesla naast de vier huidige fabrieken een vijfde fabriek gaan bouwen. De locatie daarvan maakt Tesla dit najaar waarschijnlijk bekend.

                            De vier huidige fabrieken van Tesla staan in Fremont, Shanghai, Grünheide en Austin. Volgens Musk hebben die vier fabrieken bij elkaar momenteel een productiecapaciteit van 1,5 miljoen auto's per jaar. Als Tesla dat cijfer dit jaar nog wil halen, moet de productie wel behoorlijk opgeschroefd gaan worden. In de eerste helft van dit jaar produceerde Tesla namelijk nog 563.987 auto's. Dat betekent dat er in de tweede helft van dit jaar 936.013 auto's bij moeten komen.

                            Heel onhaalbaar is dat doel overigens niet: in 2021 produceerde Tesla namelijk ruim 930.000 auto's. Aangezien de fabrieken in Grünheide en Austin toen nog niet open waren, is de claim van 1,5 miljoen auto's van Musk geloofwaardig te noemen. Bovendien had Tesla dit jaar last van problemen in China door de lockdowns in Shanghai en liep in Duitsland ook niet alles volgens plan. Aan het begin van 2023 ligt de productiecapaciteit van de vier fabrieken volgens Musk nog een stuk hoger: dan moet Tesla jaarlijks 2 miljoen auto's kunnen produceren. 2023 wordt sowieso een belangrijk jaar voor Tesla, want dan moeten ook de eerste exemplaren van de Cybertruck van de band gaan rollen in Texas.

                            Musk stelt verder dat de Model Y vandaag de dag het model is dat het meeste omzet oplevert voor Tesla. Volgend jaar verwacht Musk dat de Model Y ook qua volume de leiding overneemt van de Model 3. Qua winstgevendheid staat Tesla er dit jaar overigens aardig goed voor: in het tweede kwartaal kon het merk een winst van omgerekend €2,21 miljard in de boeken noteren, 98 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2021.

                            Nieuwe fabriek

                            Naast de vier bestaande fabrieken van Tesla wil het merk in de nabije toekomst een nieuwe 'Gigafactory' openen. De locatie van de nieuwe fabriek wordt naar verwachting dit jaar nog bekend gemaakt. Overigens is dat zeker niet de laatste fabriek die Tesla gaat bouwen, want Musk zou Musk niet zijn als zijn ambities niet torenhoog zijn. Tesla mikt op de lange termijn namelijk op een productiecapaciteit van 20 miljoen auto's per jaar, waar volgens Musk tien tot twaalf fabrieken voor nodig zijn met ieder een jaarlijkse productiecapaciteit van 1,5 tot 2 miljoen auto's. Om dat aantal te bereiken, hebben de huidige fabrieken ook nog een aardig lange weg te gaan.

                            Bron: Autoweek


                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment



                            • Die wanten over de spiegels


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                              • En die nummerplaat...

                                Comment


                                • Heeft er iemand een gedacht waarom

                                  Aansteken bosbranden?


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Bevrozen spiegels in de winter


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      Bevrozen spiegels in de winter


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Inderdaad en het hangt blijkbaar vast aan het voorruitdeken.
                                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 15/08/2022, 08:58.

                                      Comment


                                      • Mr/mdm zit goed in met de efficientie van hun tesla


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment


                                        • TESLA BOUWT MILJOENSTE CHINESE AUTO

                                          WERELDWIJD MEER DAN 3 MILJOEN STUKS GEBOUWD

                                          Tesla heeft in zijn zogenoemde gigafabriek in het Chinese Sjanghai inmiddels 1 miljoen auto's gebouwd. Dat meldt Tesla-topman Elon Musk.

                                          Tesla-topman Elon Musk kan ongetwijfeld weer een nieuw dansje instuderen. Musk meldt op Twitter namelijk dat het in zijn Chinese gigafactory in Sjanghai één miljoen auto's heeft gebouwd. In de productiefaciliteit bouwt Tesla de Model 3 en de Model Y. Het miljoenste exemplaar is een rode Model Y.

                                          Eind 2018 startte Tesla met de bouw van zijn Chinese gigafabriek. In augustus 2019 was de enorme faciliteit klaar voor gebruik, al zou het tot oktober duren voordat de eerste auto - een Model 3 - er van de band liep. In een kleine drie jaar heeft Tesla er nu 1 miljoen auto's gebouwd, wat het totaal aantal wereldwijd geproduceerde Tesla's volgens Musk op meer dan 3 miljoen stuks brengt.

                                          De Chinese fabriek van Tesla was de eerste buiten de Verenigde Staten, maar zeker niet de laatste. Zo heeft Tesla ook in Duitsland een enorme productiefaciliteit staan. Die faciliteiten moeten Tesla helpen om een ambitieus doel te halen. Zo heeft het merk zich voorgekomen om omstreeks 2023 jaarlijks maar liefst 2 miljoen auto's te produceren.



                                          Bron: Autoweek
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X