Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Zeer mooi! Congratzz! Veel plezier ermee.
    Danku, zal niet ontbreken.

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Blijft toch veruit de mooiste Tesla, en hij verbetert nog steeds jaar na jaar.

Zit ook nog geen spat verval op het design, vind ik persoonlijk.
    Helemaal mee eens, een Model S is zo mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
      Helemaal mee eens, een Model S is zo mooi.
      Dat is ontegensprekelijk zo, in tegenstelling tot de rest van het Tesla-gamma, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak en daar valt niet over te twisten. Samen met die Espace... een mooi koppel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Samen met die Espace... een mooi koppel.
        Kopen?
        https://www.2dehands.be/plaats/m1885...Private_Seller

En het is hier Tesla lovers dus nog eentje in mijn garage, toen had ik hem pas gehaald in DE.

Last edited by TT-911; 15/09/2022, 12:09.

Comment

Neen, merci, ik heb mijn Espace ingeruild voor een Megane E-tech electric.

Comment

Neen, merci, ik heb mijn Espace ingeruild voor een Megane E-tech electric.
            .. die hopelijk even goed is dan een tesla model Y die je vandaag voor dezelfde prijs koopt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

.. die hopelijk even goed is als een tesla model Y die je vandaag voor dezelfde prijs koopt
              Die er binnen én buiten alleszins veel beter uit ziet . Eén ding moet ik toegeven: de model Y is veel ruimer.

Comment

Die er binnen én buiten alleszins veel beter uit ziet . Eén ding moet ik toegeven: de model Y is veel ruimer.
                Les goûts et les couleurs, ik zal niet bestrijden dat de Megane EV een prachtige wagen is en proficiat daarmee. Ik heb je post gelezen. Geniet ervan! EV rules!!!
                Maar de Y is zeer mooi in het echt vinden wij en bovendien een echt ruimte wonder. En Tesla is zoveel verder op gebied...van alles eigenlijk... dat je dat pas beseft als je er mee rijdt.
                Ik kom van een full option BMW 8 van 2019 en rij nu met een Tesla Model S van 2019 en het voelt aan alsof ik in een nieuwe eeuw zit. Niet normaal.!

Gij zij toch DHL van lang geleden he?

Comment

Ik kom van een full option BMW 8 van 2019 en rij nu met een Tesla Model S van 2019 en het voelt aan alsof ik in een nieuwe eeuw zit. Niet normaal.!
                  Heb je die prachtige coupé toch niet verkocht?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Les goûts et les couleurs, ik zal niet bestrijden dat de Megane EV een prachtige wagen is en proficiat daarmee. Ik heb je post gelezen. Geniet ervan! EV rules!!!
                    Maar de Y is zeer mooi in het echt vinden wij en bovendien een echt ruimte wonder. En Tesla is zoveel verder op gebied...van alles eigenlijk... dat je dat pas beseft als je er mee rijdt.
                    om eerlijk te zijn: ik vind ook niet dat de model Y een schoonheidsprijs verdient. Maar hij is wel zéér ruim en praktisch, en de technologie is top. Ik heb nog nooit een wagen gekocht owv de looks. De knapste tesla is en blijft de S in mijn ogen (maarja het prijskaartje...).

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten

Gij zij toch DHL van lang geleden he?
                    Ge zit er redelijk ver van af peis 'k

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Heb je die prachtige coupé toch niet verkocht?
                      Neen, staat hier in mijn garage, maar binnenkort gaat hij naar een bevriend handelaar in consignatie. Ik kan toch niet alles houden, heb er 3 jaar van genoten. De turbo heb ik nog en die gaat nooit meer weg.

Comment

• Voor wat het waard is want ik weet niet of laden aan die Superchargers hier in België dezelfde prijzen hebben. Het gaat anders druk worden aan de Lidl

TESLA VERHOOGT SUPERCHARGER-TARIEVEN OPNIEUW

STIJGENDE ENERGIEPRIJZEN

Tesla verhoogt niet voor het eerst dit jaar de tarieven voor het laden bij de Superchargers. De reden laat zich raden: de gestegen energieprijzen.

Een krappe maand geleden berichtten we al dat de tarieven voor het laden bij Tesla's Superchargers sinds begin dit jaar verdubbeld zijn. Waar je tot 7 maart als Tesla-rijder nog €0,28 per kWh kwijt was, kwam dat eind augustus uit op gemiddeld €0,57 per kWh. Nu gaat het tarief verder omhoog. Voortaan ben je, als je een Tesla hebt, doorgaans €0,72 per kWh kwijt.

Het tarief voor niet-Tesla-rijders ligt zoals altijd hoger en komt nu bij het gros van de laadlocaties uit op €0,84 per kWh. Eerder was dat nog gemiddeld zo'n €0,68 per kWh. Met de nieuwe tarieven ben je als je geen Tesla hebt bij een Tesla Supercharger weer ongeveer hetzelfde kwijt als bij snelladers van Fastned en Shell Recharge.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• TESLA OPENT 10.000E SUPERCHARGER IN EUROPA

GROEI GAAT HARD

​Tesla heeft meer dan 10.000 Superchargers in gebruik in Europa. Deze mijlpaal, voor één keer in de vorm van een wit/rode snellader, werd bereikt met dank aan een razendsnelle groei.

In de afgelopen dagen opende Tesla in totaal 6 nieuwe locaties met maar liefst 100 nieuwe Tesla Superchargers. Daarmee werd de grens van 10.000 Tesla Superchargers in Europa bereikt en leverde het merk ook nog een grote bijdrage aan de groei van het aantal Europese Superchargers in 2022. Die groei gaat dit jaar toch al harder dan in enig ander jaar. Volgens Tesla is zelfs éénvijfde van alle Supercharger-laadstations in Europa in 2022 gerealiseerd.

De eerste Europese Supercharger verscheen in de zomer van 2013, in Noorwegen. Even later, in december 2013, waren de Nederlandse plaatsen Oosterhout en Zevenaar aan de beurt. Met 10.000 laders, verdeeld over 900 locaties, is het Supercharger-netwerk momenteel het grootste snellaadnetwerk van Europa. Daar profiteren trouwens niet alleen Tesla-rijders van, want de laatste tijd worden steeds meer locaties opengesteld voor EV’s van andere merken. De grootste concurrent van het Supercharger-netwerk, Ionity, heeft er momenteel nog geen 2.000. Dat bedrijf mikt vooralsnog op 7.000 laders, maar dan wel in 2025.

Bron: Autoweek

Comment

• Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• goed zo

Comment

• TESLA MODEL Y IS BESTVERKOCHTE AUTO VAN EUROPA

OVERTUIGENDE NUMMER 1

​De Europese autoverkoopcijfers over de maand september van dit jaar zijn compleet. Daaruit blijkt dat de markt, net als vorige maand, weer iets is gegroeid. Tesla voert met zijn Model Y de ranglijsten aan: dat is momenteel de bestverkochte auto in Europa.

In september werden er 1.038.481 auto's verkocht in Europa, blijkt uit de cijfers van marktanalist Jato. Dat is 7,5 procent meer dan in september vorig jaar. Desondanks is de verkoop over heel Q3 2022 vergelijkbaar met die in diezelfde periode in 2021: er werden zo'n 2,65 miljoen auto's geleverd. Best een groot getal, ware het niet dat het er eerder een stuk meer waren. Zo waren de Q3's van 2019 en 2020 goed voor respectievelijk 3,66 en 3,44 miljoen Europese verkopen. Jato zegt dat een afname van een miljoen auto's per kwartaal weliswaar schrijnend is, maar dat de meeste fabrikanten zich inmiddels hebben aangepast aan de lagere volumes. Ter vergelijking: in de eerste negen maanden van 2019 werden er op dit continent zo'n 12 miljoen auto's verkocht. De 8.182.818 exemplaren van de eerste drie kwartalen van dit jaar zijn dus goed voor een afname van maar liefst 32 procent.

Volledig elektrisch groeit

De totale afzet van volledig elektrische auto's nam in september - vergeleken met vorig jaar - wel toe, en wel met zo'n 15 procent. Daarbij is nu 15,6 procent van de nieuw verkochte auto's in Europa een volledig elektrische auto. In Noorwegen, het land waar in relatieve zin de meeste EV's worden verkocht, was sprake van een afname van het aantal EV-verkopen. In Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk - veel grotere markten - was echter sprake van een toename. 60 procent van de EV's die in Europa worden verkocht vinden in één van die drie markten een koper.

Vooral Tesla schrijft flinke septembercijfers, al zet Jato daar de kanttekening bij dat de Amerikanen het wel vaker relatief goed doen in de laatste maand van een kwartaal. Hoewel de Model 3-verkopen met 50 procent daalden, compenseerde de op gang gekomen Duitse productie van de Tesla Model Y dat: de Model Y was in september veruit de bestverkochte auto in Europa. 3 procent van de nieuwe auto's in september was een Model Y. Op de Amerikaanse en Chinese markt haalde-ie de Model 3 al in als populairste BEV, en nu in Europa dus ook. In Duitsland werd-ie zelfs beter verkocht dan de Volkswagen Golf, die met 16.042 stuks goed is voor een zevende plek op de Europese septemberlijsten.

De gehele top 10 van de Europese autoverkopen in september 2022:

Rang Merk en model Aantal verkocht
                                  1 Tesla Model Y 29.367
                                  2 Peugeot 208 19.601
                                  3 Dacia Sandero 17.733
                                  4 Skoda Octavia 17.226
                                  5 Toyota Yaris 16.275
                                  6 Volkswagen T-Roc 16.048
                                  7 Volkswagen Golf 16.042
                                  8 Renault Clio 15.981
                                  9 Nissan Qashqai 15.852
                                  10 Fiat 500 15.669
                                  (Bron: Jato)

Comment

• Elon lacht weeral in zijn vuistje...

Ik sta er versteld van, dat de Golf nog zo hoog staat trouwens.

Comment

• En hoe zat het in augustus en in oktober ?

Comment

• edit
                                        Last edited by bobo; 23/11/2022, 15:01.

Comment

• 2008

Comment

Working...
                                          X