Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ROND STUURWIEL NU OOK MOGELIJK IN TESLA MODEL S EN TESLA MODEL X

    OPTIE-ZONDER-MEERPRIJS

    I​n de markt voor zo’n nieuwe, gladgetrokken Tesla Model S of Tesla Model X, maar een hekel aan dat yoke-stuurtje? Geen paniek: het ronde stuurwiel is ook weer mogelijk.


    Op het eerste gezicht is er misschien niet zo heel veel veranderd aan de Tesla’s Model S en Model X, maar toch waren de grootste Tesla’s al goed voor veel discussies. Dat begint bij de (positief) belachelijke prestaties van de Plaid-versies, maar gaat zeker ook vaak over het interieur. Het hete hangijzer aldaar: het ‘yoke-stuur’, ofwel een rechthoekig-achtig stuurtje in plaats van een rond stuurwiel. Volgens Tesla levert dat een beter zicht op het instrumentarium op, maar collega Marc concludeerde eerder al dat er ook wel wat nadelen kleven aan dit concept.

    Wie die nadelen zwaarder vindt wegen dan de voordelen, kan vanaf nu kosteloos overstappen op een ‘normaal’, rond stuurwiel. Een vermoeden in die richting was er al, maar het stuurwiel staat nu ook echt in de configurator. Dat geldt voor zowel de Model S als de Model X en voor zowel de reguliere varianten als de razendsnelle Plaid-versies. Al een nieuwe Model S of X besteld? Ook dan is er een oplossing, want voor 900 euro levert Tesla het stuurwiel ook achteraf.

    Denk overigens niet dat de bediening van de auto daarmee ineens heel traditioneel is. Ook de versie met het ronde stuur heeft immers geen bedieningshendels meer aan de stuurkolom. Ruitenwissers, richtingaanwijzers én rijrichting moeten dus vanaf het stuur, via het scherm of middels een ‘inschatting’ van de auto zelf worden bediend, maar het sturen voelt tenminste weer enigszins normaal.


    Tesla Model S met het nieuwe, ronde stuurwiel.



    Tesla Model S met de 'yoke'.

    Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Allez, dan was mijn telefoontje met den Elon toch productief.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        .. richtingaanwijzers .. moeten dus .. via het scherm .. worden bediend, ..
        Maar ge kunt terwijl wel naar de witcher kijken ..

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

          Maar ge kunt terwijl wel naar de witcher kijken ..
          Nee, de pinkers gaan via knoppen op het stuur.

          Comment


          • Here's Why Tesla Car Values Have Dropped So Fast

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Comment


              • Comment


                • MUSK: ‘ZWAARSTE TESLA-CONCURRENTIE KOMT UIT CHINA’

                  ‘ZE WERKEN HET HARDST EN HET SLIMST’

                  ​Volgens Tesla-topman Elon Musk kom de grootste bedreiging voor Tesla niet uit Europa, Japan of de VS, maar uit China.


                  “Ze werken het hardst en ze werken het slimst”, zou Musk hebben gezegd over autobouwende Chinezen in het algemeen. Automotive News Europe tekende ook het vervolg op: “Daarom achten wij het waarschijnlijk dat het tweede elektrische automerk na Tesla uit China zal komen." Met dat ‘tweede’ zit er toch nog een lekker stukje zelfvertrouwen in, maar het is wel duidelijk dat Musk de Chinese EV-industrie serieus neemt. Niet zo gek, want inderdaad lijken de meeste Tesla-achtige merken uit China te komen. Nio (foto), Xpeng en BYD hebben net als Tesla niet of nauwelijks ‘last’ van de bagage die traditionele Europese en Amerikaanse autobouwers met zich meetorsen en zijn op een vergelijkbare manier bezig met technologie en innovaties. BYD zou Tesla zelfs al op de hielen zitten als het gaat om de titel ‘grootste EV-bouwer ter wereld’, vernamen we eerder. Musk noemde bij zijn uitspraken overigens geen specifieke merken.

                  China is met naar verluidt tweederde van de wereldwijde EV-verkopen met grote voorsprong de grootste afzetmarkt voor EV’s, maar daarvan profiteert Tesla zelf ook. Voor het Amerikaanse merk is China de tweede afzetmarkt. Bovendien heeft Tesla er een (letterlijk) gigafabriek, waar een deel van de in Europa verkochte Tesla’s van de de productieband rolt.

                  Bron: Autoweek


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Wed nooit tegen Elon Musk

                    Recent waren heel wat commentatoren, mezelf inclusief, en Twitteraars extreem kritisch over de Zuid-Afrikaanse wonderboy. Hij was focus verloren en zijn fratsen rond Twitter leverden alleen maar slechte pers. Die afleiding is nog altijd een realiteit maar de veerkracht van de man én vooral zijn unieke kwaliteiten maken dat we hem nooit zullen mogen afschrijven....




                    Maar alsof het een mirakel is, veerde het aandeel Tesla op in 2023 met bijna 70 procent. De verkoop van Tesla was nog nooit zo goed en ook zijn kortingenpolitiek draaide goed uit. Het is nog lang niet op de top maar Tesla staat weer met een grote voorsprong voor op alle concurrerende autobouwers. Tesla is vandaag nog altijd meer waard dan omzeggens de hele Duitse auto-industrie samen.​​

                    Comment




                    • musk's twitter doet niet mee

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        alsof het een mirakel is, veerde het aandeel Tesla op in 2023 met bijna 70 procent.​​
                        Eh, ze zijn de maand daarvoor ook wel met 70% gezakt, dus ik zie niet waar het mirakel is ? Ze staan op -8% op 3 maand, en op meer dan -30% op 6, 12 en 24 maand.

                        Comment


                        • FERRARI-CEO: 'TESLA HEEFT AUTO-INDUSTRIE WAKKER GESCHUD'

                          FERRARI OOK RICHTING ELEKTRISCH

                          ​Ferrari en Tesla hebben maar weinig gemeen, maar toch laat Ferrari-CEO Benedetto Vigna zich uit over het Amerikaanse EV-merk. Volgens hem heeft Tesla iets belangrijks teweeggebracht, waarvan de gevolgen ook bij Ferrari merkbaar worden.


                          Tesla's kunnen ook als een idioot van 0 naar 100 km/h schieten, maar daarmee zijn de overeenkomsten met Ferrari wel genoemd. De belangrijkste verschillen zijn natuurlijk dat Ferrari graag dikke verbrandingsmotoren gebruikt en dat het op traditionelere wijze auto's bouwt. Toch is Tesla voor een merk als Ferrari een voorbeeld, vindt topman Benedetto Vigna. "De grootste bijdrage die Tesla heeft geleverd aan de auto-industrie, is dat het die wakker heeft geschud", zegt hij tegen Bloomberg. "Het ging allemaal te langzaam. Tesla heeft de industrie opgeschud."

                          Vigna vindt dat Tesla de andere autofabrikanten onder druk heeft gezet om sneller te veranderen. "Tesla heeft procesessen en besluiten versneld, zij waren sneller en konden sneller schakelen." Nu moet dus zelfs Ferrari eraan 'geloven', want hoewel een elektrische Ferrari tien jaar geleden nog ondenkbaar was, komt die over twee jaar al. Vigna waakt er wel voor dat het karakter van Ferrari niet verloren gaat bij een elektrische aandrijflijn. "We moeten ervoor zorgen dat we uit deze technologie emotie weten te halen, om de klant iets unieks te geven." Hoe hij dat precies voor zich ziet, laat de Italiaan nog in het midden. Eén ding is zeker: met Vigna zit een progressief man aan het roer bij Ferrari. "Ik leg de aandacht heel sterk op duurzaamheid."

                          In 2030 moet Ferrari's volledig elektrische aanbod 40 procent van de verkoopmix beslaan en hybrides nog eens 40 procent. Modellen met puur een verbrandingsmotor zijn dan nog slechts goed voor 20 procent van de verkopen, zo verwacht het merk. Dat is nogal een verandering, want nu zijn hybride Ferrari's goed voor zo'n 20 procent van het aanbod en heeft de rest enkel een verbrandingsmotor.

                          Bron: Autoweek


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment




                          • Last edited by bobo; 14/02/2023, 15:15.

                            Comment


                            • TESLA POWERWALL: een Tesla-batterij voor thuis aan je muur
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • de uitleg zal hier al gepasseerd zijn, maar post het toch



                                Comment


                                • Comment


                                  • je wordt nog een fanboy van musk

                                    ik heb al dat gebash ook nooit begrepen.. ja hij heeft al veel fratsen uit gehaald, maar de technologische vooruitgang die alien musk aan de aardbewoners heeft geschonken.. ik blijf er van versteld staan.

                                    Comment


                                    • There is a thin line between madness and genius, hé.. en dat gaat absoluut op voor Musk.

                                      Gelukkig lopen er op deze aardkloot nog van die "zotten" rond, die de boel eens goed door elkaar durven schudden.

                                      Comment


                                      • Nog een voorbeeldje, artikeltje op hln.be in januari versus een in de Tijd in februari, waarbij de "autospecialist" van hln de impact van de prijsverlaging van tesla probeerde te minimaliseren



                                        Last edited by sunking; 01/03/2023, 13:10.

                                        Comment


                                        • En nog ff wachten tot een model onder de 3 komt aan een nog lagere prijs. Dan gaan de andere merken pas echt in hun broek schijten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X