Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik denk dat qua prijzen ze nu wel niet veel lager kunnen, tenzij als de grondstoffen goedkoper zouden worden...
    een model 3 heeft nog altijd 60 kwh batterij, die zouden ze kunnen verlagen naar 40 kwh (daar haalt hij nog altijd > 200 km range mee), wat dan weer hetzelfde is dan een renault megane e-tech 40kwh (met enige uitrusting toch ook 40k eur)

    een model 2 (of A) zou mogelijk in de pijplijn kunnen zitten... maar daar zit ik persoonlijk nu ook niet echt op te wachten.

    Comment


    • TESLA GAAT ENORME FABRIEK IN MEXICO BOUWEN

      EERSTE TESLA-FABRIEK TEN ZUIDEN VAN VS

      ​Tesla gaat een nieuwe gigantische fabriek bouwen in Mexico. Dat zegt niemand minder dan dan de Mexicaanse president Andrés Manuel López Obrador.


      Er lijkt geen rem op de groeiambities van Tesla's topman Elon Musk te zitten. Begin dit jaar stak het nog ruim €3,3 miljard in zijn Gigafactory in de Amerikaanse staat Nevada en nu is bekend geworden dat het merk nóg een gigantische fabriek in het vat heeft zitten. Die komt niet in de Verenigde Staten, Europa of China, maar in Mexico.

      De Mexicaanse president Andrés Manuel López Obrador zegt dat Tesla in of nabij de stad Monterrey een nieuwe grote fabriek gaat neerzetten. Met de bouw van de fabriek zou een investering van bijna €5 miljard gemoeid zijn. Tesla heeft de plannen zelf nog niet naar buiten gebracht, maar mogelijk komt de fabrikant daar later vandaag nog mee. In de fabriek zou bij het productieproces van auto's gebruik gemaakt worden van gerecycled water. De Mexicaanse president zette eerder zelf nog vraagtekens bij de komst van een Tesla-fabriek in verband met een mogelijk watertekort in de regio.

      Bron: Autoweek


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • TESLA: NIEUWE GENERATIE AUTO'S 50 PROCENT GOEDKOPER TE PRODUCEREN

        GOEDKOPER MODEL OP KOMST?

        ​Woensdag hield Tesla zijn jaarlijkse Investor Day. Tijdens dat evenement belichte Tesla de huidige stand van zaken en blikte het summier vooruit op de toekomst, maar concrete informatie over de komst van een model onder de Tesla Model 3 bleef tegen alle verwachtingen in uit.


        Topman Elon Musk bevestigde tijdens de jaarlijkse Investor Day de komst van een nieuwe Gigafactory in Mexico en ook herhaalde Musk dat de Cybertruck in 2024 in productie gaat. Welke auto het in Mexico gaat produceren, is nog niet bekend. Mogelijk wordt de Mexicaanse Gigafactory de geboorteplaats van een nieuw en goedkoper model, al houdt het merk de lippen over de komst van een model onder de Tesla Model 3 nog stijf op elkaar.

        Wél geeft Tesla aan dat het auto's in de toekomst tegen tot wel 50 procent lagere kosten kan produceren dan auto's als de Model 3 en Model Y. Ook moeten de aandrijflijnen goedkoper te produceren zijn. Het merk heeft in ieder geval enorme groeiplannen. De productiecapaciteit van Tesla bedraagt momenteel 2 miljoen auto's op jaarbasis, maar dat moeten er in de toekomst maar liefst 20 miljoen zijn. Tesla liet onder meer een slide zien waarop niet één, maar twee tot op heden onbekende modellen onder een doek te zien waren. Deze nieuwkomers moeten een grote rol gaan spelen in Tesla's toekomst.

        Tesla zegt onder meer dat het meer nieuwe fabrieken gaat bouwen, productiefaciliteiten die het ook nog eens sneller dan ooit uit de grond kan stampen. Daarnaast is Tesla van mening dat er in de toekomst een grote rol is weggelegd voor warmtepompen en dat ook Tesla zich op die technologie gaat storten.

        Bron: Autoweek








        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Let op, Tesla gaat de gevestigde orde op die manier nog eens een neus zetten.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Let op, Tesla gaat de gevestigde orde op die manier nog eens een neus zetten.
            Ik hoop het. Zou mij plezieren om de grote Duitse 3 eens flink op hun bek te zien gaan
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Let op, Tesla gaat de gevestigde orde op die manier nog eens een neus zetten.
              Dat doen ze al.
              Geloof me, er zijn al meerdere "kaka nerveux" gelegd in de boardrooms van de duitse autofabrikanten.

              Eén voorbeeld:
              Bij de klassieke vrachtwagenbouwers werden op de laatste IAA in September overal electrische vrachtwagens getoond, zowel op batterijen als op waterstof met brandstofcel.
              De prijzen die ze daar als haalbaar achten binnen 3-4 jaar waren 500k (truck met range van 250km), 750k (truck met range van 500-600km) en 1mio€ (brandstofcel op waterstof). Ter vergelijking, nu kost zo'n vrachtwagen rond de 120-150k op diesel.

              En dan komt de Tesla Semi... prijs rond de 200-300k voor een range van 800km.

              Tesla heeft nog altijd marges van 20-30% op hun auto's, en de grootste concurrent BYD schrijft rode cijfers.
              De europese fabrikanten, met VW op kop waren zowat 30-40% van hun omzet aan het realiseren in China, en daar verliezen ze enorm aan marktaandeel...
              Mercedes wil focus leggen op het dure luxe segment... Gaan ze dan nog iets maken in de C-klasse? Is dat gewoon omdat ze geen mogelijkheid zien om in dat segment nog winst te maken?


              Comment


              • Tesla Investor Day in 28 Min (Supercut) (2023)
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Dat doen ze al.
                  Geloof me, er zijn al meerdere "kaka nerveux" gelegd in de boardrooms van de duitse autofabrikanten.

                  Eén voorbeeld:
                  Bij de klassieke vrachtwagenbouwers werden op de laatste IAA in September overal electrische vrachtwagens getoond, zowel op batterijen als op waterstof met brandstofcel.
                  De prijzen die ze daar als haalbaar achten binnen 3-4 jaar waren 500k (truck met range van 250km), 750k (truck met range van 500-600km) en 1mio€ (brandstofcel op waterstof). Ter vergelijking, nu kost zo'n vrachtwagen rond de 120-150k op diesel.

                  En dan komt de Tesla Semi... prijs rond de 200-300k voor een range van 800km.

                  Tesla heeft nog altijd marges van 20-30% op hun auto's, en de grootste concurrent BYD schrijft rode cijfers.
                  De europese fabrikanten, met VW op kop waren zowat 30-40% van hun omzet aan het realiseren in China, en daar verliezen ze enorm aan marktaandeel...
                  Mercedes wil focus leggen op het dure luxe segment... Gaan ze dan nog iets maken in de C-klasse? Is dat gewoon omdat ze geen mogelijkheid zien om in dat segment nog winst te maken?

                  Ik heb zelf een paar jaar meegedraaid in de arrogantie van de Duitse automotive industrie (Bosch Stuttgart), en het verwondert mij niet dat ze nu eens flink op hun bek gaan.
                  Logheid troef en nog altijd de mentaliteit van een über volk daar.

                  Comment


                  • ik heb 2 jaar gewerkt voor een bedrijf dat in de autoleasing sector actief was.. 't was daar niet beter blij da'k daar weg ben

                    heb daar wel geanimeerde discussies gehad met een manager die Musk liefst met een van zijn raketten zo ver mogelijk weg zag vliegen

                    Comment


                    • Musk laat de anderen wel vliegen
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • TESLA OPENT EERSTE V4-SUPERCHARGER TER WERELD IN HARDERWIJK

                        LANGERE KABEL, NIEUW DESIGN

                        ​Tesla heeft een geheel nieuwe generatie Superchargers gelanceerd. De zogenaamde V4-laadpalen zijn vanaf gisteren operationeel en staan in … Harderwijk.


                        Harderwijk heeft daarmee een wereldprimeur, want dit zijn wereldwijd de eerste V4-Superchargers die in gebruik zijn. Zoals we van het immer mysterieuze Tesla gewend zijn, ging daaraan geen pr-bombarie vooraf. De laders verschenen simpelweg en zijn sinds gisteren daadwerkelijk te gebruiken.

                        Het verschil tussen V4-laders en de Superchargers van eerdere generaties is heel makkelijk te zien, want de nieuwe palen hebben een totaal ander design. Het grote, roodomrande ‘gat’ in het midden is bijvoorbeeld weg. In plaats daarvan gaat het om strakke, witte, rechthoekige palen, die een stuk hoger zijn dan de oudere exemplaren.


                        De 'oude' Superchargers, versie V3.


                        Tesla Supercharger V4.

                        Een belangrijk verschil tussen de oude en de nieuwe palen is de langere laadkabel. Die is bedoeld om het voor niet-Tesla’s makkelijker te maken om aan te meren bij de paal. Bij Tesla's zit de laadpoort altijd linksachter, maar bij andere merken kan dat rechtsachter of ergens aan de voorkant zijn. Dat levert op dit moment al snel problemen op, omdat de auto dan anders dan op de bedoelde plek bij de paal moet gaan staan. Dit verklaart vermoedelijk waarom de V4-superchargers in Nederland staan, want ons land is één van de eerste landen waar dat laden door niet-Tesla’s bij alle Supercharger-locaties mogelijk is. Het Twitter-account Tesla Charging meldt dat dit nu nog even niet geldt voor de net geopende V4’s, maar daarin komt zeer binnenkort verandering.

                        Als het gaat om laadsnelheid hoeven we in theorie geen wonderen te verwachten van de V4, die net als zijn voorganger maximaal 250 kW levert. Twitteraars en Teslarati merken echter op dat het amperage wel hoger ligt, op 651 in plaats van 425 A. Dat zou kunnen betekenen dat de laders bij een groter aantal verschillende autotypes een grotere en langere piek halen en daarmee sneller zijn. De V4-Superchargers hebben uiteraard alleen een CCS-aansluiting, zoals dat reeds voor de V3 gold. In de VS houdt Tesla vooralsnog vast aan zijn eigen, in 2012 gelanceerde Tesla-connector, wat het laden door niet-Tesla’s daar een grotere uitdaging maakt.

                        Bron: Autoweek


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • das goed nieuws

                          Comment


                          • FIRST PRIVATE TESLA S PLAID ON NURBURGRING!! - YouTube

                            Blijft toch bangelijk hoe dat ding vooruit gaat met zijn plus 2 ton

                            Comment


                            • Jammer van de muziek, zo kan ik het gebrul van de motor niet horen.

                              Comment


                              • het tesla masterplan om volledig over te schakelen op hernieuwbare energie: https://www.tesla.com/ns_videos/Tesl...lan-Part-3.pdf

                                Comment


                                • Ik ga het vanaf volgende week ergens mee maken.
                                  Mijn Model Y LR is aangekomen en zou deze week klaar staan voor ophaling.
                                  Ik zal af en toe wel eens berichten hier wat mijn ervaringen zijn. Ik vind dat die auto niet speciaal genoeg is om een eigen ‘topic’ aan te maken.

                                  In elk geval, deze zomer gaat de Tesla naar midden Zweden. Ik kijk er naar uit.

                                  Comment


                                  • jammer van geen draad

                                    Comment


                                    • +1

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        jammer van geen draad
                                        Kan die dan draadloos opladen?

                                        Comment


                                        • Je hebt gelijk, geen thread over beginnen.. is maar een saai hok en ze plaveien er de straten mee tegenwoordig.

                                          't enige dat je er nog over kan zeggen, is dat ie eigenlijk best weinig vebruikt.

                                          en dat het zwarte interieur nogal zwart is.

                                          en dat hij wat hoger is dan een model 3.















                                          Last edited by sunking; 10/04/2023, 09:55.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X