Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nice, jouw nieuwe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Je hebt gelijk, geen thread over beginnen.. is maar een saai hok en ze plaveien er de straten mee tegenwoordig.

't enige dat je er nog over kan zeggen, is dat ie eigenlijk best weinig vebruikt.

en dat het zwarte interieur nogal zwart is.

en dat hij wat hoger is dan een model 3.

Mooi! Om het minder saai te maken heb ik wel een wit interieur.

Maar je kan dus de hele configuratie in 1 zin beschrijven. Ik krijg de Model Y Long Range in het blauw met wit interieur op 19’ velgen met trekhaak en enhanced autopilot. Probeer dat eens met een duits premium model…..

Comment

• al een paar zwarte gezien met zwarte grote 'propellor' velgen en rode remklauwen. mooie combo op die manier.
        www.peugeotforum.be

Comment

• rode remklauwen? da's dan wellicht een performance versie.

Mijne is een RWD, qua vermogen en range volstaat dat eigenlijk prima. In praktijk iets van een 300-350 km op een volle batterij... en in 7 sec van 0-100. Meer moet dat niet zijn.

Een jaar geleden had ik al eens de model Y getest maar toen was die nog zeer duur, 66.000 , enkel de AWD versie verkrijgbaar.. de RWD is 48k in de basis, en ik heb als enige opties zwarte lak en een trekhaak.

enhanced autopilot is zijn geld niet waard imho.

Comment

• Die RWD is idd meer dan voldoende voor elk verkeer.. Ze mochten alleen eens een fatsoenlijke basic velg uitbrengen. Of beter uitziende wieldeksels...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Die RWD is idd meer dan voldoende voor elk verkeer.. Ze mochten alleen eens een fatsoenlijke basic velg uitbrengen. Of beter uitziende wieldeksels...
              Ze zijn niet de mooiste, maar wel de efficientste, en de velg schijnt een van lichtste te zijn op de markt.

Comment

• Verliest een tesla 's nachts kilometers?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Weinig. Na een week in de kou stilstaan op skiverlof was ik 3% kwijt. De boordcomputer schakelt zich zo goed als helemaal uit, zolang je hem maar niet geregeld wakker maakt met de app.

Comment

• Dat zou ik toch niet weinig noemen. Da's 25% op 2 maand.

Comment

• The interview, aired live from Twitter HQ, covered mass layoffs, misinformation and his work habits.

Comment

• De mijne is ook geleverd.
                        Omdat de lease de platen naar Zaventem had gestuurd ben ik die daar gisteren gaan ophalen, en dan deze morgen naar Drogenbos gegaan.

De aflevering verloopt erg cool en lean.
                        Ze checken even je identiteit, kijken de papieren na en de betaalstatus, en dan neemt iemand je mee naar de auto waar de kaartjes al in liggen. Ondertussen zit de auto ookin je app.

Die klikt de platen er op, en wenst je veel plezier met de auto. De rest is zelfbediening. Voor mij geen probleem, ik wist het nog van de testrit.
                        Voor mij kwam iemand een Model X ophalen, die 2 jaar geleden besteld was. Die had zelfs geen proefrit gemaakt, en mocht het ook uitzoeken. Dat kon beter dacht ik.

Maar wat rijdt dat goed en strak.

Comment

• In NL gingen de prijzen weer met 3000€ naar beneden, op de Belgische website van Tesla nog geen prijsaanpassing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            De mijne is ook geleverd.
                            Omdat de lease de platen naar Zaventem had gestuurd ben ik die daar gisteren gaan ophalen, en dan deze morgen naar Drogenbos gegaan.

De aflevering verloopt erg cool en lean.
                            Ze checken even je identiteit, kijken de papieren na en de betaalstatus, en dan neemt iemand je mee naar de auto waar de kaartjes al in liggen. Ondertussen zit de auto ookin je app.

Die klikt de platen er op, en wenst je veel plezier met de auto. De rest is zelfbediening. Voor mij geen probleem, ik wist het nog van de testrit.
                            Voor mij kwam iemand een Model X ophalen, die 2 jaar geleden besteld was. Die had zelfs geen proefrit gemaakt, en mocht het ook uitzoeken. Dat kon beter dacht ik.

Maar wat rijdt dat goed en strak.
                            Fotokes hé Tommie Congratzz!
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Fotokes hé Tommie Congratzz!

Tja, google eens op Tesla Model Y Blue Gemini voor de buitenkant, en tesla model Y white interior, en je vindt meer dan wat ik kan posten.

Vandaag een kleine 150 km gedaan in de omgeving en dan zit het verbruik rond de 140 Wh/km op een gemengd traject, en natuurlijk een paar keer gefloord. Ik vind dat heel weinig.
                              De autopilot moet ik nog beter leren kennen, die doet nog niet altijd wat ik wil dat er gebeurt bij rijstrookwissels bv.
                              De camera’s zijn fantastisch om auto’s en fietsers op te merken in de dode hoeken. Dat zou op elke auto moeten zitten.

Comment

• Het lage verbruik verbaast mij ook (zeker in combinatie met het ruimteaanbod en prestaties...)
                                Rijstrookwissels, nog al klachten over gehoord. Is ook beperkt in functionaliteit door europese regelgeving. Daarom dat ik dat zelf geen EAP genomen heb. Uiteindelijk moet je als chauffeur toch altijd bij de les blijven...

De camerabeelden bij richtingaanwijzers is nog maar sinds kort aanwezig in de software, maar werkt dus ook op oudere tesla's. Zeer nuttig idd want je ziet plots heel het fietspad zonder enige dode hoek belemmering.
                                Dus gratis nieuwe functionaliteit via software update, kunnen veel andere merken nog een puntje aan zuigen.

Wat dan wel een serieuze blamage is, is het verdwijnen van de parkeersensoren. Dit gaat ook via software opgelost worden (camerabeelden die helpen de afstand te schatten), sommige wagens hebben al de nieuwe software (dacht vooral in de VS) maar het werkt maar half zijn gat.
                                Last edited by sunking; 15/04/2023, 23:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Het lage verbruik verbaast mij ook (zeker in combinatie met het ruimteaanbod en prestaties...)
                                  Rijstrookwissels, nog al klachten over gehoord. Is ook beperkt in functionaliteit door europese regelgeving. Daarom dat ik dat zelf geen EAP genomen heb. Uiteindelijk moet je als chauffeur toch altijd bij de les blijven...

De camerabeelden bij richtingaanwijzers is nog maar sinds kort aanwezig in de software, maar werkt dus ook op oudere tesla's. Zeer nuttig idd want je ziet plots heel het fietspad zonder enige dode hoek belemmering.
                                  Dus gratis nieuwe functionaliteit via software update, kunnen veel andere merken nog een puntje aan zuigen.

Wat dan wel een serieuze blamage is, is het verdwijnen van de parkeersensoren. Dit gaat ook via software opgelost worden (camerabeelden die helpen de afstand te schatten), sommige wagens hebben al de nieuwe software (dacht vooral in de VS) maar het werkt maar half zijn gat.
                                  De dag van levering had ik de update die de parkeerafstand weergeeft al binnen. Het werkt OK, maar ik verwacht dat dat nog beter gaat worden.

Comment

• Moet zeggen die achteruitkijkcamera's bij Audi werken ook goed, zelf kunnen vaststellen vorige week. Alle nieuwe dingen zijn even wennen natuurlijk. Alleen die prijs

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Tja, google eens op Tesla Model Y Blue Gemini voor de buitenkant, en tesla model Y white interior, en je vindt meer dan wat ik kan posten.
                                      Zoiets dus:

https://www.youtube.com/watch?v=AEr8_Q19-1g

Comment

Idd, dat is identiek dezelfde aan de buitenkant.
                                        Maar in het interieur heb ik niet dat namaak hout, maar een witte strip die doorloopt in de deuren.
                                        En dat wit is echt sneeuuwwit.

Comment

Moet zeggen die achteruitkijkcamera's bij Audi werken ook goed, zelf kunnen vaststellen vorige week. Alle nieuwe dingen zijn even wennen natuurlijk. Alleen die prijs

Die optieprijzen zijn dan weer niet nieuw natuurlijk bij Audi.

Comment

Working...
                                          X