Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

over welke auto heb je het dan?

Ik zie alleen dat nieuwe auto's verschrikkelijk duur zijn geworden.
    Een Golf voor 30k bestaat misschien net nog, maar die is dan niet 'rijkelijk' uitgerust.
    Daarom dat Dacia bovenaan staat bij de verkopen in Europa. Voor een complete Jogger betaal je nog minder dan voor een Golf. Ik ben zelf tweedehands koper, maar nieuw met dat budget zou ik het wel weten.

Als overtuigd tweedehands koper zou ik wel durven een tweedehands EV kopen, een uitdraai van de batterijstatus is wel een minimum voor dat budget. Maar "afraggen" is veel minder aan de orde dan bij een ICE. Nalatig onderhoud is ook quasi uitgesloten op een EV.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

over welke auto heb je het dan?

Ik zie alleen dat nieuwe auto’s verschrikkelijk duur zijn geworden.
      Een Golf voor 30k bestaat misschien net nog, maar die is dan niet ‘rijkelijk’ uitgerust.
      Ik heb het over die 2e hands afgeragde model 3 .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb zeker niks tegen Tesla, integendeel. Een grootse prestatie wat die geleverd hebben aangaande EV's.

Maar wantrouwen tegen occasie leasekrellen heb ik wel. Ik moet hier in mijn omgeving niet ver rondkijken om te zien hoe die arme auto's vaak afgeragd worden en al zeker niet onderhouden worden zoals het zou moeten. En daar zijn ook heel wat Tesla's bij. Dus 30k € aan een 4 jaar oude Tesla Mod 3 met 125000 km waarvan ik ook nog niet eens weet wie ermee gereden heeft zal ik nooit betalen.

Dus ja, doe mij dan maar een nieuwe van 30k €, eender welk merk, zolang het maar niet bij een Belgische Mercedes dealer is. Trouwens voor iemand met 30k € halen ze daar hun neus op. Zolang het nog duurt toch...

Ik vermoed dar deze wagen van een zelfsrandige of particulier komt. Enfin geen handelaar, wellicht eerste eigenaar… kan goed gesoigneerd zijn. Maar dat weet je pas als je gaat kijken en met de verkoper praat. Hier worden meteen vanalle negatieve assumpties gemaakt…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Hier worden meteen vanalle negatieve assumpties gemaakt…
          Tja, niemand houd jou dan ook tegen om zoiets te kopen hé. Ik zeg maar wat ik dagelijks vaststel. Op alles zijn er uiteraard uitzonderingen.

Ik ken er wel een paar, zelfs hier op het forum, die hun leaseklet verzorgen als was het hun kindje maar die zijn echt wel zeldzaam
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Tja, niemand houd jou dan ook tegen om zoiets te kopen hé. Ik zeg maar wat ik dagelijks vaststel. Op alles zijn er uiteraard uitzonderingen.

Ik ken er wel een paar, zelfs hier op het forum, die hun leaseklet verzorgen als was het hun kindje maar die zijn echt wel zeldzaam
            Beschrijf dat eens, dat mishandelen?

Ik rij al 30 jaar met leaseauto’s. Ik doen daar niks speciaal mee, maar ik verzorg ze ook niet als een kindje.
            Als je denkt onderhoud te kunnen overslaan, dan krijg je daar opmerkingen over, en een auto teruggeven in marginale toestand is een dikke factuur.

Vertel me ook eens wat afraggen is. Kan je dat nog op de gewone weg?
            In elk geval, ik heb met meerdere auto’s heel regelmatig door Duitsland gereden zoals de duitsers. Dat breekt een auto niet af.

Comment

Beschrijf dat eens, dat mishandelen?

Ik rij al 30 jaar met leaseauto’s. Ik doen daar niks speciaal mee, maar ik verzorg ze ook niet als een kindje.
              Als je denkt onderhoud te kunnen overslaan, dan krijg je daar opmerkingen over, en een auto teruggeven in marginale toestand is een dikke factuur.

Vertel me ook eens wat afraggen is. Kan je dat nog op de gewone weg?
              In elk geval, ik heb met meerdere auto’s heel regelmatig door Duitsland gereden zoals de duitsers. Dat breekt een auto niet af.
              Ik veronderstel dat jij heel goed weet wat ik bedoel. Niet ermee omgaan zoals een goede huisvader betaamt. Ook het carrosserieonderhoud is belangrijk imo.

Jij doet daar niks speciaal mee maar veel mensen wel zoals ik dagelijks kan vaststellen.

En nogmaals, ik geef geen 30k € aan zo'n auto, iemand anders doet wat hij wil hé

Mijn schoondochter werkt voor zo'n grote leasefirma en zij kan anders wel wat straffe verhalen hieromtrent vertellen, altijd leuk te horen bij of na de lunch
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik wil toch ook geen tweedehands salarishok van een yuppie.
                Barbra Streisand singing, "Second Hand Rose," from "Funny Girl," 1968. :)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Ik wil toch ook geen tweedehands salarishok van een yuppie.
                  Barbra Streisand singing, "Second Hand Rose," from "Funny Girl," 1968. :)

Dat is natuurlijk je volste recht. Niemand wordt ook verplicht om zoiets te kopen. Maar dat maakt niet vanzelf iedereen die het wel doet een domme kloot. Het zou fijn zijn mochten mensen nog af en toe wat ruimte laten voor mensen in een andere situatie of met een andere mening. Het zou ook aangenaam zijn mochten mensen die nuance ook hanteren in hun bewoordingen naar mensen in een andere situatie of met een andere mening.

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Dat is natuurlijk je volste recht. Niemand wordt ook verplicht om zoiets te kopen. Maar dat maakt niet vanzelf iedereen die het wel doet een domme kloot. Het zou fijn zijn mochten mensen nog af en toe wat ruimte laten voor mensen in een andere situatie of met een andere mening. Het zou ook aangenaam zijn mochten mensen die nuance ook hanteren in hun bewoordingen naar mensen in een andere situatie of met een andere mening.
                    Hahaha, look who's talking

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Dat heb je heel fijnbesnaard verwoord.
                      Maar kan je even aanduiden waar ik zeg dat wie wel een tweedehands leasehok van een yuppie koopt een dommekloot is?
                      Volgens mijn weliswaar bescheiden mening staat daar alleen maar dat ik dat niet zou doen?

Comment

Ik veronderstel dat jij heel goed weet wat ik bedoel. Niet ermee omgaan zoals een goede huisvader betaamt. Ook het carrosserieonderhoud is belangrijk imo.

Jij doet daar niks speciaal mee maar veel mensen wel zoals ik dagelijks kan vaststellen.

En nogmaals, ik geef geen 30k € aan zo'n auto, iemand anders doet wat hij wil hé

Mijn schoondochter werkt voor zo'n grote leasefirma en zij kan anders wel wat straffe verhalen hieromtrent vertellen, altijd leuk te horen bij of na de lunch
                        Ja, aan een auto vol blutsen ga ikook geen 30k uit geven, maar dat zie je dan ook direct.
                        En als het interieur opgegeten is door de labrador…. Dat zie je ook.

Welke dingen verwacht je die je niet snel kan zien, en die erg af hangen van de gebruiker?

Comment

Welke dingen verwacht je die je niet snel kan zien, en die erg af hangen van de gebruiker?
                          De carrosserie en het interieur zijn natuurlijk snel terug opgelapt met wat kennis en de juiste producten. Maar ik schreef het daarstraks al, bepaalde onderhuidse slijtage die je niet ziet, ophanging, stuurinrichting, elektronica, motoronderdelen (misschien minder van toepassing op een EV) enz..., kortom ook, wat kan er al niet versleten zijn aan een auto na 4jaar en 125000 km met een normaal gebruik? En daar dan 30k aan geven, nee bedankt!

Wat kost zo'n Model 3 nieuw eigenlijk? Da's toch de 'goedkoopste' Tesla of vergis ik mij?

Comment

• 55k zoals deze

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• De m3 is trouwens volgens adac erg betrouwbaar, zeker uit 2019

Elektrisch rijden kent een aantal voordelen, waarvan een grote mate van betrouwbaarheid een van de belangrijkste is. Een Duits onderzoek bevestigt dit beeld. Al houden ze wel een grote slag om de arm.

Jd power denkt er anders over….wie geloven?

Comment

De carrosserie en het interieur zijn natuurlijk snel terug opgelapt met wat kennis en de juiste producten. Maar ik schreef het daarstraks al, bepaalde onderhuidse slijtage die je niet ziet, ophanging, stuurinrichting, elektronica, motoronderdelen (misschien minder van toepassing op een EV) enz..., kortom ook, wat kan er al niet versleten zijn aan een auto na 4jaar en 125000 km met een normaal gebruik? En daar dan 30k aan geven, nee bedankt!

Wat kost zo'n Model 3 nieuw eigenlijk? Da's toch de 'goedkoopste' Tesla of vergis ik mij?
                                Enige kennis over de specifieke mankementen van het type wagen dat je op het oog hebt, kan u van tegenspoed behoeden.

Autoweek vat dit voor de model 3 mooi samen in dit artikeltje: https://www.autoweek.nl/autotests/ar....google.com%2F

samengevat: motor en elektronica gaan zelden stuk, draagarmen zijn een zwak punt bij de model 3, worden geregeld ook vervangen onder garantie.
                                Lakschade zie je normaal wel. En als ze hem hebben opgelapt optisch, dan maakt hem dat toch enkel maar beter?

Comment

• Maakt niet uit, zal zeker een goede auto zijn daar twijfel ik niet aan maar toch moet ik geen 2de hands. Risico is er natuurlijk altijd, ik heb ook ooit een draak van een dure nieuwe gehad, een Lancia Delta

Maja, dat kan gebeuren als je auto's met het hart en op schoonheid begint te kopen, dan kun je bij een Italiaan al eens iets vaker dan bij een ander merk verkeerd aankomen

Comment

• Allez, ik zal geen links naar tweedehands zoekertjes meer plaatsen. Maakt niet uit of het over een Lancia, een Mercedes of een Tesla gaat

Comment

• X op de camping

Comment

Een Toyota Corollo?
                                        Dat weet ik niet, dat ken ik niet.

Comment

Een duitse wagen met benzinemotor zou ik ook ook niet tweedehands kopen. Stel dat de vorige eigenaar hem aftrapte met koude motor.
                                          ...
                                          Snap al dat wantrouwen niet.
                                          Spreek je nu niet een klein beetje jezelf tegen ?

Comment

Working...
                                          X