Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
geen enkele ev haalt zijn vooropgestelde rijbereik bij normale omstandigheden, dus tesla staat daarin niet alleen.
Jaja, weet ik wel, het gaat erom dat de eerste ”helft” de BC opzettelijk veel te optimistisch is, en pas daarna een realistische range aanduidt.
Het kan ook anders... bij een rustige rijstijl in de ECO-mode kom ik de laatste 2000 km op een gemiddeld verbruik van 13,2 kWh/100 km met de Megane en blijkt de BC een zeer realistisch bereik aan te geven. Meer nog, bij deze temperaturen is het opgegeven bereik van 450 km op 10 km na ook praktisch haalbaar.
Bij veel koudere temperaturen zakt dit tot ongeveer 375 km, en de BC geeft dit dan ook zo aan.
tegelijk ook bevestigend nieuws he, de reeds gekende vooringenomen positie van woke - door de belastingbetaler onderhouden - ds vs musk en zijn labels...zie ook dm eerder deze week
tegelijk ook bevestigend nieuws he, de reeds gekende vooringenomen positie van woke - door de belastingbetaler onderhouden - ds vs musk en zijn labels...zie ook dm eerder deze week
Terug over de auto's dan maar, lijkt hier weer 'Het Pallieterke' autoforum
TESLA NEEMT DUITS BEDRIJF OVER VOOR DRAADLOOS OPLADEN
INDUCTIELADEN VOOR TESLA?
Het draadloos opladen van Tesla's is een stap dichterbij gekomen. Tesla heeft een Duits bedrijf overgenomen dat gespecialiseerd is in inductieladen.
Tesla lijkt het draadloos opladen van zijn auto's mogelijk te willen maken. Tijdens een presentatie op Investors Day dook een afbeelding op waarop een Tesla Model S een garage stond met ernaast een mysterieuze oplader aan de muur. Die leek niet verbonden aan de EV, maar aan een zwarte unit op de garagevloer onder de auto. Een dergelijk systeem lijkt Tesla niet van meet af aan zelf te gaan ontwikkelen, want het zou het Duitse bedrijf Wiferion hiervoor op de korrel hebben. Nu heeft Tesla dat bedrijf overgenomen, zo meldt het Duitse Tesla Mag.
De overname zou eind juni al zijn beklonken en inmiddels is onder aan de website van Wiferion al de mogelijke nieuwe naam van het bedrijf te zien: Tesla Engineering Germany. Met de overname is een bedrag van zo'n €70 miljoen gemoeid. De grote vraag is nu natuurlijk wanneer draadloos opladen bij Tesla zijn intrede doet. Wiferion biedt nu in elk geval al inductieladers aan voor kleine transportvoertuigen die bijvoorbeeld in distributiecentra worden gebruikt. De uitdaging wordt nu om die technologie ook interessant genoeg te maken voor gebruik bij personenauto's. Daarvoor zal het laadvermogen ongetwijfeld nog een flinke stap omhoog moeten, al is het waarschijnlijk de bedoeling dat inductieladen vooral een alternatief wordt voor het met 11 of 22 kW thuis bijladen via een wallbox.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De verkoopcijfers van Tesla breken keer op keer records en ook over de aanvankelijk mindere bouwkwaliteit hoor je steeds minder klachten. Toch zijn er nog altijd Tesla-eigenaren die hun auto wegdoen. De reden daarvoor heeft echter niets te maken met de auto, maar alles met de topman van het bedrijf.
91 procent van eigenaren die in de enquête aangaven dat hun volgende auto geen Tesla zou zijn, noemen als reden hiervoor de negatieve gevoelens ten aanzien van Musk. Desondanks is de groep van teleurgestelde Tesla-kopers klein, want 75 procent gaf aan dat hun nieuwe auto wél weer een Tesla zal zijn.
Van de ondervraagden, die voor 70 procent uit de VS kwamen, bleek meer dan 90 procent ‘tevreden tot zeer tevreden’ met de prestaties, betrouwbaarheid en het gebruiksgemak van de Tesla Model 3. 85 procent heeft ondanks de strapatsen van Elon Musk nog altijd een positieve mening ten opzichte van Tesla als merk. Maar 50 procent van de ondervraagden zou nog positiever zijn over het merk wanneer de topman zou ophouden met tweeten.
leg de cijfers van renault er eens naast
het ad is ook een copy paste van nyt, zoals zga alles in eu, tja...beker zout he...alle dagen aanval op de persoon musk
Comment