Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TESLA Lovers
Collapse
X
-
het ziet er mss doordeweeks uit, maar een recent ingeschreven x is dat nog steeds niet, ik hoef jullie goedkeuring ook helemaal niet
...als ze hier met batterijkes van 100mw afkomen om belgie op te doen draaien, sta me toe dat toch ff te weerleggen...maar idd wat baten kaars en bril om geidoctrineerde mensen wat realiteit bij te brengen
Comment
-
Tesla, het bedrijf van Elon Musk, heeft in Australië de grootste batterij ter wereld gebouwd. En dat in amper 100 dagen tijd. Het gevolg van een weddenschap die Musk aanging op Twitter.
De enorme krachtbron is in feite een kolossale lithium-ionbatterij die volgens Tesla het elektriciteitsnetwerk in Zuid-Australië zal stabiliseren en voldoende energie biedt voor 30.000 gezinnen
das weer zo'n loos getal wat tinne en de msm graag gebruiken...x-aantal gezinnen
in be verbruikt een gezin 3000kwh aan elec, en 15000kwh aan gas
natuurlijk wordt vandaag alleen het electrisch verbuik meegenomen in dat x-aantal gezinnen, terwijl bij hun groene droom daar 5000kwh voor de wp en nog eens een 2200kwh voor de ev mag gerekend worden
dus 30000 gezinnen worden er eigenlijk 8800
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenKom gasten een beetje vriendelijk tegen elkaar er zit hier al zo weinig volk
Comment
-
Er zijn oplossingen voor dunkelflaute.
maar iemand die de huidige windmolens al weggesmeten geld vindt, daar valt niet met de discussieren imho.
ik las al in 1993 over het klimaatprobleem, ik was toen 11 jaar, maak mij er sinds dien al zorgen over, de wereld van toen bestaat helaas al niet meer… en had zelfs niet eens gedacht dat het zó hard zou gaan..
Dit jaar zijn wéér eens alle warmterecords gesneuveld, jamboree in zuid korea moeten afbreken, etc….
- Likes 1
Comment
-
sedert je 11 jaar non-stop wijsgemaakt dat kernenergie slecht is, laat idd zijn sporen na...de milieorganisaties uit de 70-er jaren mogen trots zijn op wat ze uiteindelijk bereikt hebben (gesteund door de olielobby, of ze dat nu doorhadden of niet)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtensedert je 11 jaar non-stop wijsgemaakt dat kernenergie slecht is, laat idd zijn sporen na...de milieorganisaties uit de 70-er jaren mogen trots zijn op wat ze uiteindelijk bereikt hebben (gesteund door de olielobby, of ze dat nu doorhadden of niet)
Een kerncentrale heeft een levensduur, en na die tijd is het gedaan. Er is geen draagvlak meer om er nieuwe te bouwen in B, NL en Duitsland.
En Frankrijk bewijst dat het niet simpel is om er voor een redelijk budget en binnen redelijke termijn een nieuwe te bouwen. Als dat wel kon was ik de eerste om het te steunen.
Feit is wel dat door kernenergie het moeilijker is om windmolens gefinancierd te krijgen.
Dus… vandaag inzetten op wind, zon en batterijen is volgens mij het beste. En dan nog een paar gascentrales om de pieken en dunkelflautes op te vangen, gecombineerd met incentives voor industrie om in die periodes wat minder te verbruiken, want dat is mogelijk.
En wat is uw oplossing?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenKom gasten een beetje vriendelijk tegen elkaar er zit hier al zo weinig volk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
nog eens de duurtijd vd batterijen in australie meegeven, daar los je niet veel dunkelflaute mee op
en kernenergie: te grote risico's als het fout loopt, afval dat te lang gevaarlijk blijft.
Als men nu eens op thorium zou verder gaan, da's een ander verhaal. En misschien in de toekomst dat fusie wel eens zou lukken. Als ze dat voor elkaar krijgen dan hebben we energie genoeg.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenOp deze foto zat ik nu echt al heel lang te wachten.... zo ver ingezoomd dat je amper nog ziet of het een Tesla of een Toyota is.
Wees eens wat selectiever man. Wat hebben we nu aan een slechte foto van een standaard auto?
Dit is toch heel duidelijk een Tesla, als je dat niet ziet, dan is een bezoek aan een oogarts misschien wel aan de orde, want aan de ingevoerde foto ligt het zeker niet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
ge ziet dat verkeerd. in die streken is het normaal dat de stroom kort fluctuaties heeft tot zelfs naar het uitvallen toe. daarom die batterijen. die maken het net stabieler en bij kortstondige onderbrekingen merkt de eindgebruiker daar (bijna) niets van.
en kernenergie: te grote risico's als het fout loopt, afval dat te lang gevaarlijk blijft.
Als men nu eens op thorium zou verder gaan, da's een ander verhaal. En misschien in de toekomst dat fusie wel eens zou lukken. Als ze dat voor elkaar krijgen dan hebben we energie genoeg.
over kern nog, het afval is er nu (en bruikbaar voor de nieuwere modulaire), en in onze westerse wereld staan er overal, als er terrorisme meespeelt is het pas klaar als de laatste uit dienst is...tot op vandaag is kern de veiligste met minste slachtoffers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ach man, je sleept er vanalles bij wat er niks mee te maken heeft.
Een kerncentrale heeft een levensduur, en na die tijd is het gedaan. Er is geen draagvlak meer om er nieuwe te bouwen in B, NL en Duitsland.
En Frankrijk bewijst dat het niet simpel is om er voor een redelijk budget en binnen redelijke termijn een nieuwe te bouwen. Als dat wel kon was ik de eerste om het te steunen.
Feit is wel dat door kernenergie het moeilijker is om windmolens gefinancierd te krijgen.
Dus… vandaag inzetten op wind, zon en batterijen is volgens mij het beste. En dan nog een paar gascentrales om de pieken en dunkelflautes op te vangen, gecombineerd met incentives voor industrie om in die periodes wat minder te verbruiken, want dat is mogelijk.
En wat is uw oplossing?
ook mag de pers gerust wijzen op het feit dat onze inspanningen veelal teniet worden gedaan door de terechte betere levenstandaard en bijhorende extra co² uitstoot vd rest vd wereld, transparantie troef, ze ondermijnen er alleen maar hun eigen vertrouwen mee door ons te laten denken dat als we in de eu naar net zero gaan, den bol is gered
...zeg ook dat 40% van de huidige opwarming te wijten is aan bomenkap en verstedelijking (meer beton)
...geef de mensen voorlichting over de invloed van sulfur boven zeeoppervlak...dat bannen heavy fuel ook daar invloed heeft
het aandeel elec-opwekking op de totale energiebalans is ongeveer 15%, van die 15% is een kwart zon en wind, dus pakweg een 4% op de volledige balans...dat wil zeggen dat we nog 25 keer hetgeen we nu hebben staan moeten doen...je kan de mensen persoonlijke mobiliteit verbieden en elk oud kot voor 2000 afbreken + verplicht energieneutrale nieuwbouw...dat zal nog wel komen...maar das niet wat de bevolking wil imo
er kan een deel energiezuiniger worden geleefd maar niet in die mate dat alles op wind en zon haalbaar is
geen draagvlak, zelfs onder de kiezers van groen is er meerderheid verlengen kerncentrales, neem aan ook meerderheid op neiwbouw...roi op kern (energie nodig om te bouwen vs de opbrengst is facor 700, wind komt aan 5...de oudste centrales zijn intussen vergund tot 80 jaar wat de roi nog doet zakken
ik draai de rol om, de wiebelstroom van zon en wind fnuikt een stabiel investeringsklimaat...geeft de morgen in bovenstaand artikel ook ruiterlijk toe
ben zelf wel voorstander van zp op je eigen dak, dat ligt er niets te doen, hoewel ik wel bedenk dat als elke woning zp heeft liggen, we met z'n allen nog steeds dezelfde prijs blijven betalen want de grote spelers moeten hun marge natuurlijk behoudenLast edited by bobo; 26/09/2023, 23:14.
Comment
Comment