Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TESLA Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Deze schaalverdeling van de vrt is veel erger dan 2 letters wisselen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Dit is typisch wat je krijgt door in te delen in kwartielen of percentielen.
Mocht je hier voor een duidelijkere schaalverdeling gaan zou de visual onduidelijk worden.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Elon Musk doekt bijna de gehele Supercharger-laadpalendivisie van zijn autoconcern Tesla op. Zo’n vijfhonderd medewerkers verliezen zo hun baan. Ook Supercharger-directeur Rebecca Tinucci moet opstappen. Dat meldt persbureau Bloomberg woensdag op basis van gesprekken met ingewijden. Ook andere media zijn met het bericht gekomen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Dat zal toch wel overgenomen worden zeker? Tesla in moeilijkheden, misschien iets voor de ChinezenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
WEER EEN GROTE ONTSLAGRONDE BIJ TESLA
ZOVEELSTE ONTSLAGRONDE
Opnieuw stuurt Tesla een flink aantal medewerkers de deur uit. Vorige week trof een ontslagronde van Tesla nagenoeg de complete Supercharger-divisie, ditmaal vallen er ontslagen op de software-, service- en engineeringafdelingen.
Begin deze maand zette Tesla zo'n 500 medewerkers van zijn Supercharger-laadpalendivisie op straat. Daarmee is het werknemersbestand van de Amerikaanse fabrikant schijnbaar nog niet genoeg uitgedund. Maandag heeft Tesla namelijk een nieuwe ontslagronde doorgevoerd. Die treft ditmaal medewerkers van de software-, service- en engineeringafdelingen. Dat blijkt uit berichtgeving van het normaliter goed ingevoerde Electrek dat zich daarbij baseert op ingewijden.
Hoeveel mensen hun baan verliezen is op dit moment nog niet duidelijk. Eind april werd al duidelijk dat Tesla voornemens was om wereldwijd meer dan 10 procent van de banen te gaan schrappen. In totaal werken er zo'n 140.000 mensen bij Tesla. Eerder schrapte de fabrikant al dik 6.000 banen in onder meer Texas en Californië. Ook in Duitsland nabij Berlijn zette Tesla een streep door heel wat banen: zo'n 400 stuks.
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
'TESLA-TOPMAN MUSK WIL NOG MEER BANEN SCHRAPPEN'
EERDER RICHTING DE 20 PROCENT?
Tesla leek van plan om zo'n 10 procent van zijn werknemersbestand te schrappen, maar naar verluidt moet een veel groter deel vrezen voor baanverlies. Dat komt naar buiten terwijl er opnieuw een ontslaggolf is aangekondigd in de VS.
Volgens betrokkenen wil Tesla-topman Elon Musk meer banen schrappen dan de aangekondigde 10 procent, waarbij het aantal kan oplopen tot 20 procent. Dat beeld lijkt zich in de VS nu al af te tekenen. Tesla zei vorige maand dat het meer dan 6.000 mensen zou ontslaan in Californië en Texas, als onderdeel van de personeelsinkrimping, maar is nu van plan nog eens 601 banen te schrappen in Californië. De nieuwe ontslagronde heeft gevolgen voor werknemers in de Tesla-fabrieken in Palo Alto en Fremont, meldt Tesla in een bericht aan de deelstaatregering van Californië.
Topman Elon Musk liet in april weten dat Tesla wereldwijd meer dan 10 procent van de banen gaat schrappen om kosten te besparen. Ook toen gingen er al geruchten dat het mogelijk zelfs om 20 procent zou gaan. Bij het bedrijf werken ongeveer 140.000 mensen. Tesla kampt met een wereldwijd dalende vraag naar elektrische auto's. Vooral in China ondervindt het bedrijf hevige prijsconcurrentie. Mede hierdoor beleefde de automaker het afgelopen kwartaal zijn slechtste kwartaal in jaren. Tesla heeft sindsdien verschillende ontslagrondes doorgevoerd. Zo kondigde Musk al aan bijna de gehele Supercharger-laadpalendivisie van zijn autoconcern op te heffen. Daarbij verloren circa vijfhonderd medewerkers hun baan.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
RECHTSZAAK OM MISLEIDING ROND RIJHULP TESLA IN VS MAG DOORGAAN
VALSE BELOFTEN?
Een groep boze klanten wil Tesla aanklagen omdat topman Elon Musk hen zou hebben misleid over de mogelijkheden om de elektrische auto's van het merk geautomatiseerd te laten rijden. Een rechtbank in San Francisco oordeelde dat die zaak mag doorgaan.
Tesla zou in 2016 hebben gezegd dat alle toekomstige modellen de "hardware zouden hebben die nodig is voor volledig zelfsturende capaciteiten". De autofabrikant zei ook dat deze auto's voor eind 2017 in staat zouden zijn om zelfstandig van Los Angeles naar New York te rijden. Uiteindelijk was dit niet gelukt.
Een rechter vond dat er voldoende aanwijzingen waren dat Tesla klanten had misleid. Daarom mag een collectieve rechtszaak over vermeende fraude en nalatigheid doorgaan, oordeelde ze.
Tesla is de laatste tijd vaker negatief in het nieuws door rijhulpsysteem Autopilot. In de Verenigde Staten zijn honderden ongelukken gebeurd met Tesla's die met behulp van dat systeem reden. Onlangs meldde persbureau Reuters op basis van ingewijden dat openbaar aanklagers onderzoeken of Tesla beleggers heeft misleid over de mogelijkheden van zelfsturende functies.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
TESLA START MET BOUW MEGAPACK-FABRIEK IN SHANGHAI
DE EERSTE IN Z'N SOORT
Tesla is donderdag begonnen met de bouw van een fabriek in Shanghai waar Megapack-energieopslagsystemen worden gemaakt. De fabriek moet begin volgend jaar operationeel zijn. De Chinese vicepresident Tao Lin spreekt van een mijlpaal.
De nieuwe fabriek wordt ongeveer 200.000 vierkante meter groot en de bouw gaat meer dan 200 miljoen dollar kosten. De fabriek is de eerste in zijn soort voor Tesla buiten de Verenigde Staten. Het is de bedoeling dat er jaarlijks 10.000 Megapacks zullen worden geproduceerd in Shanghai, waar Tesla ook een enorme fabriek voor EV's heeft.
Megapack-batterijen zijn bijna net zo groot als een zeecontainer en kunnen worden gebruikt voor wind- en zonneparken om tijdelijk energie in op te slaan. Een Megapack kan gemiddeld 3.600 huizen een uur lang van energie voorzien. Tesla heeft al een Megapack-fabriek in het Californische Lathrop.
Comment
-
BESTUURSVOORZITTER TESLA WAARSCHUWT VOOR VERTREK ELON MUSK
MUSK WACHT OP UITBETALING
Tesla kan straks zonder Elon Musk komen te zitten als de aandeelhouders niet instemmen met een flinke uitbetaling aan Musk. Daarvoor waarschuwt de voorzitster van de Raad van Bestuur, Robyn Denholm.
Tesla-topman en -oprichter Elon Musk krijgt geen salaris voor zijn werk voor Tesla, maar krijgt eens in de zoveel tijd een bedrag uitgekeerd dat wordt bepaald aan de hand van Tesla's resultaten. Zodoende wacht hij nu op een bedrag van omgerekend maar liefst 51,5 miljard euro. Voorheen had hij daar ook juridisch gezien recht op, maar een rechter oordeelde eerder dit jaar dat voortaan de aandeelhouders Musks uitbetaling moeten goedkeuren. Robyn Denholm waarschuwt die aandeelhouders nu dat ze dat maar beter kunnen doen.
Volgens het Australische Drive schrijft Denholm in een open brief aan de aandeelhouders dat er veel op het spel staat. Musk zou zomaar kunnen vertrekken, suggereert ze. Het is daarom volgens haar 'belangrijker dan ooit' voor de aandeelhouders om zich te houden aan de betalingsafspraak die met Musk is gemaakt. Volgens Denholm heeft Musk 'geen tekort aan ideeën en andere plaatsen waar hij een groot verschil kan maken in de wereld'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten51,5 miljard € uitbetalen Ik vrees dat ze dan kunnen inpakken, de Chinezen staan al klaar
Tesla moet geen 51 miljard uit betalen, Musk krijgt extra aandelen voor die waarde, dus er worden aandelen bij gemaakt (waardoor de waarde per aandeel ca 10% gaat zakken vermits de market cap 565Miljard is).
Die autojournalisten schrijven maar wat, zeker of financiële dingen zouden ze zich beter onthouden.
In elk geval, de klassieke autoboekskes en journalisten zijn tegen Tesla omdat die advertenties plaatsen (en toch autos verkocht krijgen).
Dan kan je deze onzin verwachten.
(en leid daaruit niet af dat ik vind dat Musk dat moet krijgen, het zijn gewoon schandalig veel aandelen. De waarde is dan nog discutabel, want als Musk begint met grotere pakketten (>20 of 100 mio $) te verkopen, dan ziet de markt dat en dan keldert Tesla omdat alle investeerders dan hun geloof ten dele in Tesla verliezen.
Dat hij af en toe wat cash vrij maakt is normaal gezien hij geen loon krijgt.
Comment
-
Comment
-
IMG_0549.jpg
Die efficientie is toch niet slecht hé.
Ritje heen en terug naar het werk grotendeels door Brussel, en een stukje autostrade aan 100-120.
Comment
Comment