Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Het draadje "janken over tekortkomingen" in het teslaforum is zowat het meest actieve (naast het janken over het gebrek aan laadmogelijkheden). Maar het moet gezegd de verdienste van Tesla (en gekke Elon) is dat puur elektrisch rijden meer in de picture komt. Over enkele decennia kijken we misschien terug naar ICE auto's zoals nu naar de rokers.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      Verder zou ik't ook niet leuk vinden dat ik zonen dikke bak heb en mensen op fora zien redenen om dat brol te noemen
      Die mensen die zo'n wagen snel-snel als brol betitelen, doen dit vaak uit afgunst. Onder het motto van "ik kan mij zo'n uitgave niet permitteren (al zou ik het dolgraag stiekem wel willen), dus bestempel ik dan maar snel die uitgave als brol"...

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door DDRUM66 Bekijk Berichten
        Het draadje "janken over tekortkomingen" in het teslaforum is zowat het meest actieve
        De enige tekortkoming waar ik al ooit voor "gejankt" heb, is het ontbreken van kleerhaakjes achteraan de wagen...

        Comment


        • #44
          Dat ben jij bij de 'gelukkigen', maar serieus, als je dat allemaal leest, dat is toch niet meer normaal. Als je de wagen gaat ophalen en je verliest al onderdelen nog voor dat je thuis arriveert (TPMS kastje)... Ik heb even een Tesla overwogen, maar na wat lezen op dat forum ben ik er wijselijk vanaf gebleven.

          Comment


          • #45
            "Wijselijk", dat moet nog blijken. Ik zou 'm in ieder geval niet meer kunnen missen! Heb nog geen euro spijt van mijn aankoop.

            Comment


            • #46
              Swa, ik ben in ieder geval al jaloers. Hoop dat mijn volgende een S85D wordt :-)

              Ik vraag me wel af wat iedereen hier bij 'Tesla Lovers' komt zoeken. Ik heb er helemaal geen behoefte aan om te lezen wat er bij BMW-lovers geschreven wordt, want dat koop ik waarschijnlijk nooit meer.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                " Heb nog geen euro spijt van mijn aankoop.
                Logisch, je hebt ook geen euro's meer over (cf. ander topic)
                2.0 JTDm

                Comment


                • #48
                  Bof, intussen zijn er toch al weer enkele duizenden bij elkaar verdiend.
                  In ieder geval genoeg om mij volgende week een stel grijze 19-inch winterwielen te kunnen permitteren!

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                    Ik vraag me wel af wat iedereen hier bij 'Tesla Lovers' komt zoeken. Ik heb er helemaal geen behoefte aan om te lezen wat er bij BMW-lovers geschreven wordt, want dat koop ik waarschijnlijk nooit meer.
                    Ik vermoed dat bij hen de trol, die zich uiteindelijk in ieder van ons een beetje verschuilt, naar boven gekomen is...

                    Comment


                    • #50
                      Nee, mensen die die auto echt wel apprecieren. Maar gewoon meer kwaliteit verwachten voor die prijs.
                      Ik vind't ook je reinste oplichting, de farce die je toen met de wintervelgen beschreef. Kosten evenveel in $ als in €... Dat is gewoon oplichting die enkel fanboys pikken.

                      Comment


                      • #51
                        Ik ben altijd fan geweest van de Tesla, tot ik slechte dingen gelezen heb over deze wagen. Zelfs Amerikanen zijn er niet 100% over te spreken. En neen, ik ben niet jaloers op De Swa.

                        Kunnen permiteren is één ding maar de centjes aan zoiets spenderen, wat blijkbaar nog vol kinderziektes zit, neen daar doe ik niet aan mee. De Model S is blijkbaar gemaakt volgens de typische zwakke Amerikaanse afwerking en kwaliteit.
                        Ter informatie, ik heb al met een Tesla meegereden en met verscheidene andere elektrische auto's (ook met de Ampera) zelf gereden (onlangs nog met de e-Golf en de e-Up! en de BMW i3). De Tesla waar ik met meegereden heb rijdt niet beter dan de i3 en deze BMW kost een heeeel pak minder.

                        In mijn ogen is de elektrische auto nog niet rijp voor particulieren. Enkel als je zelfstandige bent en de auto voor 120% kunt inbrengen, kan het interessant zijn.

                        Iedereen doet wat hij/zij wilt met zijn centjes en dat zouden andere moeten respecteren.

                        Comment


                        • #52
                          Tesla Lovers

                          Heb ook al met een tesla gereden en ik vind het toch een ferme prestatie om zoiets neer te zetten als Pionier en bovendien Mooi afgewerkt binnenin.

                          Zijn anderzijds wel een aantal bizarre zaken zoals het gegeven dat als je 1.80 m meet of meer je achteraan niet kan zitten...

                          Nu met de D versie (3.2 sec naar de 100) zetten ze bovendien een supercar versie qua snelheid neer voor een redelijk bedrag.

                          Ik zou er graag een kopen maar dan zullen ze toch eerst de VAA moeten afschaffen voor elektrische wagens na 10 jaar kan je op die manier alleen al 30k besparen, en dan laden met zonnepanelen, bespaar je op 10 jaar nog 40k aan brandstof tot slot geen BIV en op 10 jaar tijd besparing van 7k rijtaks en dan wordt het plots niet zo'n dure wagen meer.

                          Anderzijds is voor mij de range beperkt, zeker gezien er nog geen superschargers staan langs mij route.

                          Ideale wagen voor de plaatselijke dokter of uitbater van een kapperszaak
                          Last edited by germinal; 21/10/2014, 10:47.
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

                          Comment


                          • #53
                            germinal, wat je daar aangeeft is't volgende gevaarlijke punt. Als de verschillende regeringen gaan stoppen met die maatregelen (en als me zo blijft besparen zal dat moeten) gaat Tesla het volgens mij niet meer redden... en dan sta je daar met je auto, zoals de fisker-eigenaren.
                            Nogmaals, ik hoop van niet. Als er een iets kleinere versie zou uitkomen (vooral in de breedte dan) kan't gerust mijn volgende auto worden, zie 't wel zitten.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              Als de verschillende regeringen gaan stoppen met die maatregelen (en als me zo blijft besparen zal dat moeten) gaat Tesla het volgens mij niet meer redden
                              Welke maatregelen? Denk je dat het terug opleggen van een BIV er ook maar iemand zou van weerhouden om een Tesla aan te schaffen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              ... en dan sta je daar met je auto, zoals de fisker-eigenaren.
                              Waarom refereren naar Fisker? Dat is/was een hybride, zoals momenteel bijna elke nieuwe wagen er een is. En ze worden nog steeds onderhouden door derden, dus ik denk niet dat de eigenaars "er daar mee staan"...

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Ik zou er graag een kopen maar dan zullen ze toch eerst de VAA moeten afschaffen voor elektrische wagens na 10 jaar kan je op die manier alleen al 30k besparen, en dan laden met zonnepanelen, bespaar je op 10 jaar nog 40k aan brandstof tot slot geen BIV en op 10 jaar tijd besparing van 7k rijtaks en dan wordt het plots niet zo'n dure wagen meer.
                                10 jaar??? Als je die beroepshalve aangeschaft hebt, schrijf je een auto toch altijd af op 5 jaar? Ik ben zelfs niet zeker dat de fiscus langere termijnen dan 5 jaar aanvaardt?

                                Comment


                                • #56
                                  Nee, maar als bvb die aftrekbaarheid terug normale waarden krijgt en de VAA ook normaal wordt dan gaan de zelfstandigen de auto toch opnieuw links laten liggen (zoals alle electrische/hybrides trouwens)? BIV/verkeersbelasting kan dan bvb ook oplopen naar 5000€, daar laten sommige mensen 'm dan wel weer voor staan.

                                  Onderhouden natuurlijk wel. Mij ging't over 't failliet gaan van een fabrikant, je mag van mij ook Rover nemen. Kan wel nog onderhouden worden maar de garantie is wel om zeep. En herverkoopwaarde schat ik dan ineens ook veel lager.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Bwa, ik weet het nog zo niet, zunne.
                                    Die herverkoopwaarde zou nog wel eens reuze kunnen meevallen. Het gaat uiteindelijk om een bloedmooie wagen, die nu bovendien een zeldzaamheid gaat worden (en hoe zeldzamer de dingen, hoe duurder ze worden).

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                      Bwa, ik weet het nog zo niet, zunne.
                                      Die herverkoopwaarde zou nog wel eens reuze kunnen meevallen. Het gaat uiteindelijk om een bloedmooie wagen, die nu bovendien een zeldzaamheid gaat worden (en hoe zeldzamer de dingen, hoe duurder ze worden).
                                      haha dream on
                                      2.0 JTDm

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                        Bwa, ik weet het nog zo niet, zunne.
                                        Die herverkoopwaarde zou nog wel eens reuze kunnen meevallen. Het gaat uiteindelijk om een bloedmooie wagen, die nu bovendien een zeldzaamheid gaat worden (en hoe zeldzamer de dingen, hoe duurder ze worden).
                                        Met alle respect De Swa maar dat is totaal niet waar. Er zit veel meer achter de waarde die een tweedehandswagen opbrengt dan zeldzaamheid. Als je zo redeneert zou het wel eens kunnen zijn dat je ooit "ne serieuze slag" in uw gezicht krijgt wanneer je je Tesla wilt verkopen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Qua herverkoopwaarde is er volgens mij een belangrijke regel : hoe duurder de wagen on aanschaf hoe groter het waardeverlies.

                                          Op een nieuwe 7 serie van 120k schrijf je het eerste jaar 60k af..
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X