Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Bwa, ik weet het nog zo niet, zunne.
    Die herverkoopwaarde zou nog wel eens reuze kunnen meevallen. Het gaat uiteindelijk om een bloedmooie wagen, die nu bovendien een zeldzaamheid gaat worden (en hoe zeldzamer de dingen, hoe duurder ze worden).
    Hoe zeldzamer hoe duurder, dat klopt alleen als er véél vraag is.

    Als de volgende generatie beter afgewerkt is, en nog betere batterijtechnologie heeft met een grotere actieradius, en die bovendien gewoon zelf rijdt op de autostrade of zelfs de stad.
    Tja, dan blijf je met je 3 jaar oud duur kreng zitten, of je bradeert...

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      Qua herverkoopwaarde is er volgens mij een belangrijke regel : hoe duurder de wagen on aanschaf hoe groter het waardeverlies.

      Op een nieuwe 7 serie van 120k schrijf je het eerste jaar 60k af..
      Da geloof ik ook. Is bij elke wagen zo, tenzij Ferrari je contacteert om één van hun exclusieve wagens te kopen.

      Plus, ik weet niet of het klopt maar het klinkt wel logisch (heb het hier ergens op dit forum al gelezen), wat als de toekomstige elektrische auto's zo fel verbeterd zijn dat de huidige batterijentechnologie van de elektrische auto's hopeloos verouderd is? Dan krijg je volgens mij nen Tesla van nu niet maar aan de straatstenen kwijt.

      Comment


      • #63
        Goh een tesla als die na 5 jaar nog een accu heeft van 70% dan ga je er nog een redelijk bedrag van kunnen krijgen overeenkomstig wat je nog voor een 7 serie krijgt met dezelfde aanschafprijs vermoed ik.. (Lees 30 a 35k ?) maar goed een auto koop je niet voor de restwaarde eh
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • #64
          Nope, altijd verlies als je een auto nieuw aankoopt volgens de catalogusprijs (min eventuele acties en kortingen).

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
            Da geloof ik ook. Is bij elke wagen zo, tenzij Ferrari je contacteert om één van hun exclusieve wagens te kopen.

            Plus, ik weet niet of het klopt maar het klinkt wel logisch (heb het hier ergens op dit forum al gelezen), wat als de toekomstige elektrische auto's zo fel verbeterd zijn dat de huidige batterijentechnologie van de elektrische auto's hopeloos verouderd is? Dan krijg je volgens mij nen Tesla van nu niet maar aan de straatstenen kwijt.
            De Model S wordt wel eens omschreven als 'auto 2.0', dus wil ik geloven dat dit een gunstig vertrekpunt is. Stel dat straks de technologie -naar 'auto 2.0' normen- voorbijgestreefd is. Dat neemt niet weg dat bij verkoop deze nog interessanter is dan elke oude 'auto 1.0'. Zolang de ganse autoindustrie zich niet dusdanig smijt om het roer om te gooien, heeft Tesla niet veel concurrentie. In feite is de elektrische wagen nu reeds gunstig getaxeerd tov de rest & in de toekomst wellicht nog meer... niet dmv subsidie, maar door afstraffing op uitstoot van 'auto 1.0'. Dat kan maar 2 richtingen opgaan denk ik dan, ofwel blijkt de Tesla redelijk waardevast, ofwel stort de ganse tweedehandsmarkt in een diep dal doordat de gehele industrie snel evolueert, te snel moet evolueren. De toekomst zal het uitwijzen, het zal een beetje van beide zijn gok ik. Geld moet rollen zeggen ze dan.

            Comment


            • #66
              Alsof het battery pack allesbepalend is voor de restwaarde.
              Een elektrische wagen is wel meer dan dat.
              In de link hierboven lees ik dan wat er nog allemaal kan mankeren en dat is blijkbaar veel.
              Draai het zoals je wil maar eigenaars van de 1ste generatie elektrische wagens zijn proefkonijnen.

              Comment


              • #67
                Kijk, zoals ik al zei weet ik niet of het in de toekomst zo gaat verlopen en ik heb het ook maar gelezen maar toch vind ik het logisch dat eens de batterijtechnologie van deze 2.0 Tesla verouderd is, de nieuwere generatie elektrische auto's een pak goedkoper gaan zijn in aankoop, waardoor de Tesla 2.0 als tweedehands niet zo veel meer gaat waard zijn.

                Elon Musk zei het zelf; de batterijtechnologie moet fel verbeteren en de prijs van de batterijen moet deftig omlaag. Hij is van plan om het volgend model betaalbaar te maken voor de modale mens. Ik geloof ergens gelezen te hebben rond 30.000 à 35.000 dollar. Als hij daar in slaagt, zal de Tesla 2.0 van nu een pak in waarde dalen dan wanneer Elon Musk er niet in slaagt. De toekomst zal het uitwijzen of de Tesla's of alle elektrische wagens van nu enigszins hun waarde behouden of niet.
                Kan natuurlijk ook dat Elon Musk een optie voorziet dat alle Tesla Model S eigenaars in de toekomst de verouderde batterijen kunnen laten vervangen door de nieuwere technologie (ik ben maar hard op aan het denken ). Van Elon Musk kun alles verwachten.

                Comment


                • #68
                  Of een wagen elektrisch is of niet, veel doet dat er niet toe voor de waarde, onder de voorwaarde dat de range ongeveer dezelfde blijft als een nieuwe. Natuurlijk kan het beleid hier impact op hebben, maar binnen 10 jaar zullen de meeste wagens zonder twijfel nog naft/diesel verstoken.

                  pro tesla kan het goed zijn dat je binnen 10 jaar nieuwe batterijen in een tesla kan steken waardoor de range 1500km wordt.. Of dat dan economisch verantwoord is, in een 10 jaar oude wagen is een andere vraag

                  Komt er op neer dat
                  Auto's meer en meer computers zijn/worden en iedereen weet wel hoe snel een computer in waarde daalt. Een telefoon (smartphone) kan je al afschrijven op 1 jaar...
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Komt er op neer dat
                    Auto's meer en meer computers zijn/worden en iedereen weet wel hoe snel een computer in waarde daalt. Een telefoon (smartphone) kan je al afschrijven op 1 jaar...
                    En wie blijft er dan vasthouden aan zijn oude typemachine of vast telefoontoestel?

                    Af en toe wordt een markt eens goed dooreengeschud en krijgen de 'gevestigde waarden' een pakje slaag. De muziekindustrie heeft het al door dat ze zich best aanpassen, de hele banksector kan zoiets ook wel overkomen en waarom zou Tesla dat niet doen met de autoindustrie?

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Qua herverkoopwaarde is er volgens mij een belangrijke regel : hoe duurder de wagen on aanschaf hoe groter het waardeverlies.

                      Op een nieuwe 7 serie van 120k schrijf je het eerste jaar 60k af..
                      Zoek dan maar de model S van 60k, of een roadster (van 5 jaar oud) van minder dan 60k... Wie zei daar iets van herverkoopwaarde?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        maar goed een auto koop je niet voor de restwaarde eh
                        Absolutely!

                        De aanschaf van een auto blijft in grote mate een emotioneel besluit. Je valt op zijn mooie lijn, en/of op het geheel van zijn opties, en/of op zijn power en performance, en/of op zijn exclusiviteit, en/of op zijn innovativiteit, en/of op zijn originaliteit, en/of op zijn minimale ecologische voetafdruk, en/of op zijn klein verbruik, en/of op zijn beschikbare ruimte, en/of op zijn geringe onderhoudskost,... en o ja, ook ergens op zijn mogelijke restwaarde (?) binnen zoveel jaar.

                        Comment


                        • #72
                          Kwaliteit en betrouwbaarheid is niet belangrijk ?

                          Comment


                          • #73
                            Ja, uiteraard. Voeg ze d'er maar aan toe aan het lijstje.

                            Oefening: neem nu eens een willekeurige wagen, ga het lijstje af, en plaats kruisjes. Welk merk/model krijgt er het meest?

                            Comment


                            • #74
                              Iedereen gaat vinden dat die van hem er veel heeft he. Daarom heeft'ie 'm gekozen. Ik vind dat die van mij op beschikbare ruimte en innovativiteit slecht scoort, de rest vind ik'm heerlijk. Voor iemand met een Tesla 85D is ie waarschijnlijk traag.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                                Zoek dan maar de model S van 60k, of een roadster (van 5 jaar oud) van minder dan 60k... Wie zei daar iets van herverkoopwaarde?
                                Wat de model s betreft , misschien omdat de vraag veel groter is dan het aanbod? In België zijn er een 500-tal verkocht.

                                Ik heb net even op autoscout gekeken en er is geen tesla met meer dan 30k km beschikbaar.

                                Zou interessant zijn als er eentje bijstond met laat ons zeggen 150k op de teller, als die verkocht kan worden voor 60k + dan hoef je je geen zorgen maken over de restwaarde
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  als die verkocht kan worden voor 60k + dan hoef je je geen zorgen maken over de restwaarde
                                  Wie maakt zich zorgen over de restwaarde, misschien?
                                  Ik (als bezitter) in ieder geval niet, hoor.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                    Absolutely!

                                    De aanschaf van een auto blijft in grote mate een emotioneel besluit. Je valt op zijn mooie lijn, en/of op het geheel van zijn opties, en/of op zijn power en performance, en/of op zijn exclusiviteit, en/of op zijn innovativiteit, en/of op zijn originaliteit, en/of op zijn minimale ecologische voetafdruk, en/of op zijn klein verbruik, en/of op zijn beschikbare ruimte, en/of op zijn geringe onderhoudskost,... en o ja, ook ergens op zijn mogelijke restwaarde (?) binnen zoveel jaar.
                                    Hier ga ik volledig met akkoord.

                                    Comment


                                    • #78
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #79
                                        Restwaarde zal afhangen of de wagen "bromt" dan wel "BROMT" of "klonkt", de bestuurder droog blijft tijdens een regenbui, er geen water in de deuren staat, de zetels nog heel zijn, onderweg geen onderdelen verloren heeft... etc etc

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oh ja, heel belangrijk aan alle elektrische voertuigen rijders.

                                          Vorige week te weten gekomen dat takeldiensten speciale handschoenen moeten dragen wanneer ze een geaccidenteerde elektrische wagen gaan takelen. Naar het schijnt kan de volledig carrosserie bij een aanrijding onder hoogspanning komen te staan.

                                          Zou niet grappig zijn als iemand met een elektrische auto tegen een boom rijdt, ongedeerd is en geëlektrocuteerd wordt door zijn eigen wagen.

                                          Dus De Swa oppassen he als ge een accident zou hebben. Ik weet niet of het waar is maar dat takeldiensten handschoenen moet dragen die meer dan 1500 V kunnen verdragen en speciaal lessen moeten volgen om elektrische wagens te takelen, moet toch van ergens komen.

                                          Als de persoon die dit tegen mij gezegd heeft liegt, dan lieg ik nu ook.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X