Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Heb zoiets ook gehoord. Ook de reden waarom ik tegen Vlaamemmberrg heb gezegd dat ie 'Hybrid' op zijn auto moest laten hangen.
    Die van Mitsu zei me ook dat dat erop moest blijven hangen voor de veiligheidsdiensten... Bij BMW moet het echter precies niet.

    Heb ook gelezen dat je bij ongeval met een electrische wagen best ineens uit de auto springt, dus geen contact met de grond en de auto... Hoe ge dan uw kinderen uit de auto moet halen weet ik niet.

    Comment


    • #82
      Ook al ben ik voor elektrische auto's, dan is dit weer een reden voor mij persoonlijk om er, voorlopig, met mij pollen vanaf te blijven.

      * Geen zelfstandige = geen centen voordeel

      * rijbereik, tenzij je een Tesla of een BMW i3 met range extender neemt

      * infrastructuur om op te laden en laadtijden zijn nog van de middeleeuwen

      * elektrische, geëlektrocuteerde, problemen bij een accident


      Dus neen, ik pas voorlopig nog, hoe goed deze auto's ook rijden in vergelijking met ne naft.

      Comment


      • #83
        ik ken niet veel van elektriciteit en ook niet van elektrische wagens, maar ik vermoed (hoop) dat de spanning die gebruikt wordt, toch niet zo hoog is dat het reëël gevaar oplevert. Dat ze bij veiligheidsdiensten/takeldiensten voorzorgen nemen kan ik aannemen, en dat er andere risico's zijn in geval van pech/ongeval dan bij een verbrandingsmotor, ok, maar ik kan me niet inbeelden dat de wagens in het verkeer toegelaten worden als ze onder hoogspanning kunnen staan ?
        Broodje aap verhaal ?

        Comment


        • #84
          Dit is hoogspanning tot 1000V en met gevaar op elektrocutie, maar het is natuurlijk niet zo als je in het kanaal zou rijden dat alle vissen dood aan de oppervlakte zouden komen drijven.
          Er zijn procedures voor brandweer en reddingsdiensten: https://oss.bmw.de/rettungsleitfaden...gshandbuch.pdf
          Bovendien zal het hoogspanningscircuit automatisch uitgeschakeld worden van zodra de wagen in een ongeval betrokken zou zijn (wanneer bv airbags af gaan), en overigens de hulpdiensten automatisch verwittigd.

          Ik heb wel eens een video gezien van een Tesla gebruiker die weliswaar bewust bij wijze van test de aarding van z'n lader had ontkoppeld, bij laden met hoog amperage is het dan niet aangewezen om de metalen carosserie van de Tesla aan te raken wees de test uit...

          Comment


          • #85
            En als de aarding slecht is, dan laadt de TESLA trager op. Waarschijnlijk uit veiligheid.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
              Dus De Swa oppassen he als ge een accident zou hebben.
              Ge moogt gerust zijn! Ik heb hier permanent op de passagiersstoel zo'n ebola-pak in caoutchou klaar liggen, just in case. Plus een glassnijder om een rond gat in het pano-dak te kunnen snijden, en speciale botten en handschoenen. Op de achterbank heb ik een defibrillator, maar ik weet niet of ik die door hetzelfde gat ga krijgen als mezelf. Hopelijk heb ik hem nooit nodig...

              Comment


              • #87
                Wel blijven opletten he, ge hebt gene defibrillator nodig, uwen auto geeft de schok!

                Comment


                • #88
                  Ah, oef! Da's goe nieuws. Dan mag ik hem weer weghalen van mijnen achterbank, zodat ik daar weer wat passagiers kan meenemen.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    De Model S wordt wel eens omschreven als 'auto 2.0', dus wil ik geloven dat dit een gunstig vertrekpunt is. Stel dat straks de technologie -naar 'auto 2.0' normen- voorbijgestreefd is. Dat neemt niet weg dat bij verkoop deze nog interessanter is dan elke oude 'auto 1.0'. Zolang de ganse autoindustrie zich niet dusdanig smijt om het roer om te gooien, heeft Tesla niet veel concurrentie. In feite is de elektrische wagen nu reeds gunstig getaxeerd tov de rest & in de toekomst wellicht nog meer... niet dmv subsidie, maar door afstraffing op uitstoot van 'auto 1.0'. Dat kan maar 2 richtingen opgaan denk ik dan, ofwel blijkt de Tesla redelijk waardevast, ofwel stort de ganse tweedehandsmarkt in een diep dal doordat de gehele industrie snel evolueert, te snel moet evolueren. De toekomst zal het uitwijzen, het zal een beetje van beide zijn gok ik. Geld moet rollen zeggen ze dan.
                    In 2000 kwam Audi met een vooruitstrevende wagen die gelijkaardige kritiek kreeg. Nu blijken die dingen wel waardevast omdat ze, ondanks hun specifieke probleempjes, vrij modern blijken ondanks hun leeftijd.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • #90
                      Ik zou wel eens in een Model S willen zitten en meerijden. De Roadster reed wreed goed. Maar ja, de BMW i3, e-Golf en zelfs de e-Up! rijden wreed goed.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                        * rijbereik, tenzij je een Tesla of een BMW i3 met range extender neemt
                        En de Opel Ampera / Chevrolet Volt natuurlijk.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                          Ik zou wel eens in een Model S willen zitten en meerijden.
                          Je kunt veel beter doen dan zomaar eens meerijden, je kunt er namelijk ook ZELF mee rijden! Het volstaat een (totaal vrijblijvende) proefrit aan te vragen.

                          Comment


                          • #93
                            In den tijd van de Roadster, toen ik naar Eindhoven moest rijden, mocht ik niet zelf rijden.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door DDRUM66 Bekijk Berichten
                              Dit is hoogspanning tot 1000V en met gevaar op elektrocutie, maar het is natuurlijk niet zo als je in het kanaal zou rijden dat alle vissen dood aan de oppervlakte zouden komen drijven.
                              Er zijn procedures voor brandweer en reddingsdiensten: https://oss.bmw.de/rettungsleitfaden...gshandbuch.pdf
                              Bovendien zal het hoogspanningscircuit automatisch uitgeschakeld worden van zodra de wagen in een ongeval betrokken zou zijn (wanneer bv airbags af gaan), en overigens de hulpdiensten automatisch verwittigd.

                              Ik heb wel eens een video gezien van een Tesla gebruiker die weliswaar bewust bij wijze van test de aarding van z'n lader had ontkoppeld, bij laden met hoog amperage is het dan niet aangewezen om de metalen carosserie van de Tesla aan te raken wees de test uit...
                              Normaal gezien zou het zo moeten gaan:

                              Het gevaarlijke aan electriciteit is amperage. Hoogspanning hebt ge ook als ge vonkskes trekt uit uw pull.
                              Een verliesstroomschakelaar let erop dat alle stroom die uit een pool van de batterij komt wel naar de andere pool gaat. Zogauw er stroom weglekt, via een aarding of door een persoon naar de grond, moet de verliesstroomschakelaar ingrijpen en de boel afsluiten. De drempel waarboven ge ingrijpt kan varieren natuurlijk, zodat ge wel een schok kunt voelen maar geen echt zware. Stel uw drempel te laag in en de verliesstroomschakelaar grijpt de hele tijd in.
                              Waar ge niet (of veel moeilijker)tegen kunt beschermen is stroom die van de ene pool door een persoon naar de andere pool gaat.
                              Efkens googlen gaf aan dat er inderdaad een verliesstroomschakelaar op zit.
                              30 jaar Mr Yuge!

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                En de Opel Ampera / Chevrolet Volt natuurlijk.
                                Ja heb ik aan gedacht toen ik dat bericht schreef maar niet genoteerd omdat die hun aandrijving, weliswaar volledig elektrisch, ook voor een deel verzorgd wordt door de naftmoteur. Daardoor moet je hier in België verkeersbelasting betalen op die 1.5 L motor die erin zit. Bij de i3, waarbij de motseklet moteur enkel de batterij bij laadt, is de verkeersbelasting het minimum.

                                Comment


                                • #96
                                  Tesla als voetbalsponsor

                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Tesla had beter mij gesponsord. Ik kan best nen elentrieke auto gebruiken.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Ach, je hebt er al een voor amper $ 129,-

                                      Comment


                                      • #99
                                        Ziet er knap uit maar das gene elentrieke he.

                                        Comment





                                        • Sent from here
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X