Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hier ook een Porsche voor dat geld. Een 997.2 GT3 is voor mij al voldoende. De trekkracht van een elektrische auto is toch iets apart.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten

      En frankly, my dear, ik heb er intussen 25.000 elektrische kilometers op zitten, en heb nog maar één keer aan een andere laadpaal dan die bij mij thuis gehangen (en dat was dan nog meer uit nieuwsgierigheid dan uit noodzaak).
      Als je meermaandelijks meer dan 700km autostrade ( aan 1 stuk) doet ben je wel verplicht op te laden onderweg he..

      Een superchargers dicht bij de ring zou voor mij voor 90% van de verplaatsingen volstaan
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Als je meermaandelijks meer dan 700km autostrade ( aan 1 stuk) doet ben je wel verplicht op te laden onderweg
        Zo zullen er wel niet teveel rondrijden in dit landje. De meesten hebben genoeg aan enkele tientallen kilometers woon-werk per dag, en dan is een e-auto MEER dan voldoende. Persoonlijk doe ik er 150 km per dag, dus nog steeds een piece of cake voor een Model S. En ook voor de occasionele weekenduitstap naar zee of d'Ardennen is die wagen perfect.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
          Hier ook een Porsche voor dat geld. Een 997.2 GT3 is voor mij al voldoende. De trekkracht van een elektrische auto is toch iets apart.
          zelfs deze Porsche geeft al een verrassend resultaat naast de Tesla:

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

          Comment


          • Tesla Lovers

            Bizar... Alhoewel.. De tesla is niet de performance edition dus iets van een 6 sec naar de 100?
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

            Comment


            • Sja, je moet eens naar de wijzerplaten kijken en niet naar de externe beelden... wie is dan de rapste?

              Comment


              • Bij dat je nu naar de wijzerplaten of naar de beelden kijkt, blijft een feit dat je niet met een P85+ (of nog "insaner", een P85D) te maken hebt.
                Van 0 naar 100 in resp. 4 (de +) en zelfs 3 (de D) seconden...
                Daar zou dat Porschke (en menig ander sportmerk) toch efkes last mee hebben, vrees ik zo.

                Comment


                • Tesla Model M Fantasy Electric-Bike Looks Wicked Cool.





                  Comment




                  • Believe it or not, this awesome looking bike isn’t real. It’s just a project created by a talented guy named Jans Slapins, who isn’t affiliated with Tesla

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                      Bij dat je nu naar de wijzerplaten of naar de beelden kijkt, blijft een feit dat je niet met een P85+ (of nog "insaner", een P85D) te maken hebt.
                      Van 0 naar 100 in resp. 4 (de +) en zelfs 3 (de D) seconden...
                      Daar zou dat Porschke (en menig ander sportmerk) toch efkes last mee hebben, vrees ik zo.
                      Mee gaan testrijden (P85D in insane modus) en was niet mijn ding. Funfactor = nul. Gaat snel vooruit maar om nu aan de lichten naast de pubers met hun golf GTI if Focus RS te gaan staan? Deze fase is al jaren voorbij. Wat ik vooral miste was de ziel in de wagen. Veel toeters en bellen maar wat ben je met al die elektronica? Vandaag hip en morgen hopeloos verouderd. Ik was blij dat de verkoopster (die naast u zit en telkens zegt om wat voorzichtiger te zijn, was haar gezaag allang beu) zei dat we terug naar hun showroom op de Boomsesteenweg gingen rijden. Wat me ook opviel was dat na de testrit het batterijniveau gigantisch was gezakt. Die 450 km radiusbereik is dan toch alleen maar als je de gas met een heel zachte voet aantikt. Prachtige wagen maar helemaal niet te vergelijken met andere even dure luxelimousines.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                        Die 450 km radiusbereik is dan toch alleen maar als je de gas met een heel zachte voet aantikt. Prachtige wagen maar helemaal niet te vergelijken met andere even dure luxelimousines.
                        Dat klopt. Je kunt 450 km halen op een volle 85kWh batterij, maar dan moet je erg gezapig rijden (90-100 km/u max) en vooral kalmpjes optrekken. Dat kan soms nuttig zijn als het "van moetens" is.
                        Maar ik gebruik dat beest 250 dagen per jaar enkel voor mijn woon-werkverkeer, en dan heb ik er maar 150 van die 450 nodig, dus volop ruimte om te knallen. In de weekends gaat het dan vaak naar zee, de Ardennen, Luxemburg, het westen van Duitsland, Zuid-Nederland of Noord-Frankrijk, en ook dan hoef je helemaal niet zuinig te zijn met je stroompedaal. Zalig!

                        Voor die (maximaal) ene grote reis per jaar zal het voortaan (als het echt niet anders kan) het vliegtuig of een huurfossiel worden, maar nog liever... Thalys, Eurostar, TGV of ICE!

                        Comment


                        • Tesla zegt trouwend zelfs dat de range enkel gehaald wordt bij constante snelheid van 88 km/u.

                          Moest mijn auto zijn CO2 gemeten worden aan die test ( 88 km/u rijden) zou die ipv 129 nu misschien 70 zijn?

                          Waarmee ik wil zeggen dat tesla niet verplicht is van een realistisch verbruik weer te geven zoals andere andere fabrikanten ? Nu ja, niet dat die test echt realistisch is maar kom.. De 450km range zou wel nog maar 300 zijn
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                            Moest mijn auto zijn CO2 gemeten worden aan die test ( 88 km/u rijden) zou die ipv 129 nu misschien 70 zijn?
                            Voor wat het waard is: de CO2 van de Tesla is 0 (nul, niente, nada, nikske, rien de knots)...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                              Voor wat het waard is: de CO2 van de Tesla is 0 (nul, niente, nada, nikske, rien de knots)...
                              Het is maar hoe je het bekijkt.
                              Er bestaat ook nog zo iets als een "Carbon Footprint".

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Moest mijn auto zijn CO2 gemeten worden aan die test ( 88 km/u rijden) zou die ipv 129 nu misschien 70 zijn?

                                Waarmee ik wil zeggen dat tesla niet verplicht is van een realistisch verbruik weer te geven zoals andere andere fabrikanten ? Nu ja, niet dat die test echt realistisch is maar kom.. De 450km range zou wel nog maar 300 zijn
                                Yeah right, wellicht ligt uw werkelijke CO2 uitstoot eerder rond de 170.
                                Opgegeven verbruik door constructeurs is ook totaal niet realistisch hoor.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                  Het is maar hoe je het bekijkt.
                                  Er bestaat ook nog zo iets als een "Carbon Footprint".
                                  Tss, tss. We gaan terug het klassieke argumentarium tegemoet... Maar goed, daar gaan we...

                                  Stel: je hebt 2 wagens met dezelfde carbon footprint, een diesel en een 100% elektrische. Dan verstrooit die diesel zijn fijn stof en kankerverwekkende rommel in elke straat waar hij doorheen rijdt, terwijl de e-auto dit enkel gedaan heeft in zijn productiefabriek en in de energiecentrales, dus op wel afgebakende, relatief gezien erg kleine terreinen, die dan nog meestal in een zo goed als onbewoonde industriezone liggen...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                    Tss, tss. We gaan terug het klassieke argumentarium tegemoet... Maar goed, daar gaan we...

                                    Stel: je hebt 2 wagens met dezelfde carbon footprint, een diesel en een 100% elektrische. Dan verstrooit die diesel zijn fijn stof en kankerverwekkende rommel in elke straat waar hij doorheen rijdt, terwijl de e-auto dit enkel gedaan heeft in zijn productiefabriek en in de energiecentrales, dus op wel afgebakende, relatief gezien erg kleine terreinen, die dan nog meestal in een zo goed als onbewoonde industriezone liggen...
                                    En als er iets misloopt met een kerncentrale...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      En als er iets misloopt met een kerncentrale...
                                      Dan geeft iedereen voortaan licht, ook in de duisternis.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        En als er iets misloopt met een kerncentrale...
                                        das een absurde redenering, iedereen die zijn huis via accumulatie verwarmt is dan ook nog slechter dan een oridinaire hout/kachel kachel, want moest de kerncentrale maar eens onploffen is er zoveel vervuiling bij.
                                        voor al diegenen dat met brandstof rondrijden, er moest maar eens een olietanker in zee zinken... of een olieboorplatform in brand vliegen,....

                                        Comment


                                        • Het is een kwestie van tijd dat alles elektrisch wordt.
                                          Er komt gewoon een dag dat een benzine of diesel auto onbetaalbaar wordt voor het kudde volk op deze wereld.
                                          Alleen exoten zijn dan waarschijnlijk met meer dan elektrisch te krijgen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X