Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
    Ski's, een complete slaapkamer... Ik denk dat ik bij Tesla eens ga vragen wat ze nog voor een deftige Peugeot Boxer met meubelbak geven als ik mij deze ultieme dreamcar aanschaf.

    Die Tesla kent werkelijk geen beperkingen. Passen daar ook europalletten in ?
    Europaletten? Hoh, honderden! Probleemloos! En containers! In het handschoenkastje, zelfs! Je moet de dag van vandaag al opletten dat er zich geen asielzoekers in verbergen om mee naar Engeland te reizen!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
      Europaletten? Hoh, honderden! Probleemloos! En containers! In het handschoenkastje, zelfs! Je moet de dag van vandaag al opletten dat er zich geen asielzoekers in verbergen om mee naar Engeland te reizen!
      Het is waarlijk een fantastisch voertuig !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
        Het is waarlijk een fantastisch voertuig !
        Voertuig? Hoh, het kan ook varen en vliegen, zelfs!

        Comment


        • Owla? Paletten int handsjoenkastje? Maken die handel. In de mijne past daar nog geen paar handschoenen in :-)

          Comment


          • Sinds de lichtjes tegenvallende testrit met een Passat GTE, heb ik de model S nog is herberekend.

            Het model 2015 is er serieus op vooruitgegaan en de 90D versie met vierwielaandrijving is dan ook mijn keuze. Met opties tikt de wagen af op zo een 115.000 euro. Dat bedrag uitgeven aan een auto was en is voor mij mindblowing. Ik heb mij al suf gerekend om dit bedrag te kunnen verantwoorden.

            Ik heb geïnformeerd naar de model 3 die eind maart debuteert. De levering daarvan is pas voorzien voor eind 2018 begin 2019. De range van 280 km in theorie is voor mij net te beperkt. De model 3 zal met alle opties ook uitkomen op een 80.000 euro. Voor de model X kan je deze zomer wel al een testrit boeken. Alleen zijn de afmetingen toch buiten proportie voor Belgische wegen (Q7 afmetingen).

            Het interieur is er sterk op vooruitgegaan. De model S past in mijn garage (zijn ze komen testen) met de adaptieve ophanging kan hij ook over hoge drempels op de oprit hier. Het opladen is hier een fluitje van een cent, gezien het hier een nieuwbouw is met 3 fasige aansluiting en 2 x 400v. Theoretisch kan hij dus opladen aan 110km/u.

            Het is alleen nog moeilijk om de totaalkost werkelijk in te schatten. Je ziet op de configuratie de totaalprijs staan + afleverkosten. De activatie van de autopilot kost nog is x 1.000 euro, alsook de kabels en dergelijke? Heeft iemand hier een concreter zicht op. Daarnaast doen er geruchten de ronde voor een facelift voor de model S. De neus zou afgestemd worden op de model X en hij zou dan eindelijk ook volledige ledlampen krijgen. De verkoper van Tesla wou wel graag nu al verkopen om een volgende prijsstijging te vermijden. Nu wacht ik toch liever nog even af om meer duidelijkheid te krijgen.

            Fiscaal wordt de model S zeer interessant bij een totaalprijs van 100.000 euro. Dan kan hij zelfs gerust tegenover een full option Passat GTE staan. De bedragen boven de 100.000 euro wegen echter zwaar door. Vandaar nog even de twijfel om een tweedehands te nemen van 2015/2016 voor volgend jaar. De batterij verliest wel capaciteit. Ik heb op het net gelezen dat een model S eigenaar meldt dat zijn batterij sinds 2014 7% van zijn capaciteit range verloren heeft.


            Bij de berekening van de reële kostprijs heb ik nog één vraag. De wagen wordt aan 120% afgeschreven. In feite is dit eigenlijk maar 100% en die laatste 20% is louter een verdiscontering omdat je die belasting later toch ooit terug moet betalen. Maar bij een herverkoop van de wagen betaal je belasting op meerwaarde a rato van de afschrijvingen. Betaal je dan 33,99% op meerwaarde x 120%?

            Comment


            • Oh ja, de golden retriever past perfect in de koffer. Die afmetingen zijn zeer ruim. Daarnaast heb je vooraan nog een beperkte koffer (model s met Dualdrive heeft ook vooraan een motor).

              Comment


              • De turbine velgen zijn nu standaard geworden bij een nieuwe bestelling en dit zonder prijsaanpassing.

                31 maart volgen de eerste foto's van de model 3. Die zal niet van aluminium zijn, maar in staal vervaardigd worden. Wordt dus een pak goedkoper als er ooit kosten aan zijn. Maar volgens mij gaat de 3 een te beperkte autonomie krijgen...

                Comment


                • Hij is zonet besteld (nog voor de komende prijsverhoging vanaf april).

                  Comment


                  • Grappig.. Een Passat GTE vergelijken met een model s.. De tweede kost 3 keer zoveel

                    Veel plezier ermee!

                    Het enige dat tesla kent zijn prijsverhogingen als ik dat allemaal lees
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • Passat GTE is ook een dure ketel, en met de fiscale impact, kan het verschil klein worden.

                      Comment


                      • Staat die prijsverhoging nu eigenlijk vast? Ze spraken daar een week of 3 geleden ook al van maar in mijn ervaring spreekt elke autoverkoper op die manier. 'k Moet nog den eerste tegenkomen die niet zegt dat een actie of een prijs echt niet lang vast te houden is.

                        Comment


                        • Ieder kwartaal verhogen ze de prijs. Laatst dateert van november 2015. Dus ja die prijsverhoging komt er zeker wel.

                          De Tesla is duurder dan een Passat GTE maar zeker niet x3 noch x2.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

                            Veel plezier ermee!
                            Dank je wel trouwens! Nu de thuisinstallatie laten aanpassen en dergelijke. We hebben nog even de tijd...

                            Comment


                            • Tesla Lovers

                              Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                              Ieder kwartaal verhogen ze de prijs. Laatst dateert van november 2015. Dus ja die prijsverhoging komt er zeker wel.

                              De Tesla is duurder dan een Passat GTE maar zeker niet x3 noch x2.
                              GTE kost 45k (catalogus ) dus 40k na korting. Dit is zonder extra opties.

                              P90D = 122k en je krijgt 0 euro korting.. Prijs zonder opties.

                              Dus 3 GTE's en je kan nog een keer op verlof voor de prijs 1 P90D

                              VAA is 1500 voor de GTE en 4000 voor de tesla en beide 100% aftrekbaar.. Beide geen rijtaks.. En de BIV op de GTE is peanuts..

                              Verzekering zal ook iets goedkoper zijn voor de GTE.

                              Dus om louter fiscale redenen...........
                              Last edited by germinal; 29/03/2016, 23:01.
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

                              Comment


                              • De Gte met alle opties was 63.000 euro. Korting geven ze blijkbaar niet. En het is een 90d geworden. De S is 120% fiscaal aftrekbaar en die laatste 20% krijgen ze van mij pas binnen 30 jaar. Restwaarde van beide wagens zal ook een groot verschil zijn, zeker als ice wagens binnen 5 jaar gemeengoed zijn voor een aantal premium merken.

                                Comment


                                • Wilde net zeggen, de P90D inderdaad is 122k. De 90D die ik geconfigureerd had 115K - en dan heb je zo goed als alle opties, behalve het high-end hifi.
                                  Verzekering voor Tesla is trouwens zowat het goedkoopste dat ge op de markt kunt vinden, €2400 full omnium.

                                  Comment


                                  • Dat gezegd zijnde, heeft Germinal wel een beetje gelijk hoor! Je moet half gek zijn om een Tesla te kopen en neen je doet dat niet louter om fiscale redenen. Dat was trouwens ook mijn discussie van hierboven ergens. Dan koop je beter de Passat GTE. Maar het verhaal van die hybride wagens klopt gewoon niet. Die koop je wel louter en alleen om fiscale redenen.

                                    Comment


                                    • En ik denk dat al die (ik noem ze alibi-)hybrides binnenkort nog wel ergens een patat gaan krijgen. De jaloezie van de mensen en de hebzucht van de regering gaan binnenkort echt iets doen aan die Cayenne/X5/Panamera/... hybrides van meneer de zaakvoerder die uiteindelijk toch 14l verbruiken. Ik vrees dat de kleinere hybrides daar sowieso ook een weerslag van gaan voelen.
                                      Puur fiscaal alleen is de Tesla inderdaad niet rendabel. De overschot van de zonnepanelen helpt en het is uiteindelijk de enige auto die niet liegt over zijn lokale CO²-uitstoot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        En ik denk dat al die (ik noem ze alibi-)hybrides binnenkort nog wel ergens een patat gaan krijgen. De jaloezie van de mensen en de hebzucht van de regering gaan binnenkort echt iets doen aan die Cayenne/X5/Panamera/... hybrides van meneer de zaakvoerder die uiteindelijk toch 14l verbruiken. Ik vrees dat de kleinere hybrides daar sowieso ook een weerslag van gaan voelen.
                                        Puur fiscaal alleen is de Tesla inderdaad niet rendabel. De overschot van de zonnepanelen helpt en het is uiteindelijk de enige auto die niet liegt over zijn lokale CO²-uitstoot.
                                        Als en ik zeg wel als de elektriciteit die de tesla aandrijft wordt opgewekt door fossiele centrales dan is een tesla nog wel CO2 vriendelijker dan een gemiddelde diesel/naft maar echt niet meer zoveel.

                                        Ik Duitsland bv. wordt 75% van de elektriciteit opgewekt door kolen-centrales. Gisteren op het nieuws nog het bericht dat er 10-tallen miljarden geïnvesteerd worden in de bouw van NIEUWE kolen-centrales !! Anno 2016 he.

                                        Wat betreft die high end hybrids, ik ken er zelf een aantal met een een cayenne hybrid. Verbruik gemakkelijk 10 liter.

                                        Ik verbruik met mijn macan 8 liter maar betaal wel dubbele VAA, 10 Keer zoveel BIV, .... Klopt inderdaad niet
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • Ik heb mijn zonnepanelen er al op voorzien. +3000kWh overgedimensioneerd om op termijn elektrisch te rijden.

                                          Ik hoorde eergisteren van een paar XC90 T8 eigenaren dat ze, zelfs met elke dag laden, allemaal boven de 8l zitten, zelfs degene die maar 40km/dag doen. Degene die meer km doen zelfs vlot 12 en meer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X