Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BIJZONDERE ONTMOETING

MUSK TESTTE IN DUITSLAND ID.3 MET VW-TOPMAN DIESS

Tesla-topman Elon Musk was afgelopen week in Duitsland om te kijken bij de bouw van de Gigafactory nabij Berlijn. Daarna maakte hij een omweg langs Wolfsburg, waar hij bij Volkswagen langs ging.

Tesla en Volkswagen kijken als nieuwe en gevestigde autogiganten met een schuin oog naar elkaar. Binnen de Volkswagen Group wordt er met een zekere bewondering gekeken naar de prestaties van Tesla, al toont het zich ook strijdbaar. Respect lijkt er in ieder geval wel te zijn. Tesla-baas Elon Musk was vorige week in Duitsland en daarbij is het tot een ontmoeting tussen de twee topmannen van beide concerns gekomen. Musk was er formeel voor een bezoek aan de in aanbouw zijnde Tesla-fabriek nabij Berlijn, maar maakte daarna een tussenstop op vliegveld Braunschweig, vlakbij Wolfsburg.

Musk had daar een ontmoeting met Volkswagen Group-topman Herbert Diess en heeft zelfs samen met de Duitser gereden in de ID.3. De twee stapten in een grijs exemplaar vanuit de privé-terminal van Volkswagen en Musk mocht de elektrische auto vervolgens aan de tand voelen op een landingsbaan.Vandaag plaatste Diess hiervan ook een video op zijn LinkedIn-account. Musk bleek duidelijk geïnteresseerd in de specificaties en Diess gaf hem graag uitgebreid uitleg over de ID.3. "Ik kijk uit naar onze volgende ontmoeting", aldus Diess onder de video. Het is niet bekend of het enkel een vriendelijk onderonsje was, of dat er meer achter zit. Tesla wil naar verluidt met een kleiner model onder de Model 3 op de markt komen. Wie weet heeft de ontmoeting er iets mee te maken.

Bron: Autoweek

Elon Musk stapt uit de ID.3 in kwestie.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Binnenkort een betaalbare Tesla ID
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• er wordt op prijs vlak iig al geconcurreerd, sommige EV's zijn al in prijs gedaald, bv. ook de kia e-niro, die heb je nu al voor 43000 euro met 64 kwh batterij, volgens mij was die vroeger 50k.. vind ik toch wel frappant.
        ook de model 3 wordt precies elk kwartaal ietsje goedkoper, gaat elke keer 500-1000 af ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          er wordt op prijs vlak iig al geconcurreerd, sommige EV's zijn al in prijs gedaald, bv. ook de kia e-niro, die heb je nu al voor 43000 euro met 64 kwh batterij, volgens mij was die vroeger 50k.. vind ik toch wel frappant.
          ook de model 3 wordt precies elk kwartaal ietsje goedkoper, gaat elke keer 500-1000 af ofzo.
          Concurrentie begint te spelen, normale marktwerking zou ik zeggen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• tesla's usp niet exclusief

Comment

• edit
              Last edited by bobo; 15/09/2020, 18:17.

Comment

• TESLA VOOR ZO'N 25.000 DOLLAR

TESLA BEVESTIGT KOMST GOEDKOPE EV

Niemand minder dan Tesla-topman Elon Musk bevestigt de komst van een volledig elektrisch model dat zo'n $25.000 moet gaan kosten. Musk deed de aankondiging gisteravond tijdens Battery Day, een evenement waarbij de fabrikant een blik in de toekomst wierp.

Tesla's Elon Musk heeft tijdens Battery Day gezegd dat Tesla een nieuw model ontwikkelt dat een prijs van zo'n $25.000, omgerekend zo'n €21.500, moet krijgen. Het nieuwe model moet gebruik gaan maken van een nieuw type batterij dat Tesla zegt te hebben ontwikkeld. Deze batterijpakketten zijn opgebouwd uit 'cellen' die door ander materiaalgebruik een stuk efficiënter moeten zijn. Tesla hoopt hiermee de prijs van het accupakket fors terug te kunnen dringen. Volgens Tesla is de prijs per kWh tussen 2010 en 2019 gezakt van $1.100 naar zo'n $150. Maar dat is nog niet laag genoeg, zo blijkt.

De nog naamloze nieuwkomer, waar Tesla ook nog nauwelijks informatie over vrijgeeft, moet in ieder geval over techniek beschikken die de auto volledig autonoom gaat maken. Op welke basis het nieuwe model komt te staan, is niet bekend. Onlangs deed Volkswagen-topman Ralf Brandstätter tegen AutoWeek een interessante uitspraak. Volgens Brandstätter is er tot op heden niet tussen Volkswagen en Tesla gesproken over een samenwerking, maar Brandstätter zegt ook zeker niet dat een samenwerking uit den boze is. "Tot op heden zijn er geen gesprekken over gevoerd, maar ik vind het zéker een interessant idee", zo zegt Brandstätter tegen AutoWeek. Dat betekent dus niet dat je direct moet inzetten op de komst van een compacte Tesla op MEB-basis, maar als het aan Volkswagen ligt, lijkt de deur in ieder geval wagenwijd open te staan voor een toekomstig partnerschap.

Bron: Autoweek

Last edited by Jocar; 24/09/2020, 08:38.

Comment

• Zo'n prijs begint er op te lijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Zo'n prijs begint er op te lijken
                    Zou het er toch niet aan geven....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                      Zou het er toch niet aan geven....
                      Jij niet nee, maar dat wisten we al hé

Comment

• Zie je wel vaker, als je goed ziet - hehe - trekhaak

Jammer toch model s niet gehomologeerd om te slepen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          Zie je wel vaker, als je goed ziet - hehe - trekhaak

Jammer toch model s niet gehomologeerd om te slepen
                          Dat is toch een Model S. Enkel om een fietsrek op te zetten dan?

Comment

• wrs, perfect legaal om de bol zo te gebruiken...maar mensen hebben hier ook veelal een remork om snoeiafval naar het containerpark te brengen

vraag me af wat de wettelijke consequenties zijn als je toch zou slepen ùet een model s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              wrs, perfect legaal om de bol zo te gebruiken...maar mensen hebben hier ook veelal een remork om snoeiafval naar het containerpark te brengen

vraag me af wat de wettelijke consequenties zijn als je toch zou slepen ùet een model s
                              Als je tegen gehouden wordt.... afkoppelen, aanhangwagen laten afslepen, en je mag met de auto opnieuw naar de keuring.
                              Plus een boete voor overlading (en die zijn duur).

Ik had ooit wat hout besteld, en de verkoper(particulier) wou het voor 50€ wel komen leveren met zijn grote remork.
                              vermits ik anders een camionette of zo moest huren was dat ok voor mij.
                              Hij werd tegen gehouden, remork was voorzien voor 1000 kg, maar er lag dus meer op, en de auto mocht ook maar 800 kg trekken of zo.
                              Remork op depanneur, herkeuring, en een boete van ca 500€. (En dat is lang geleden).

Het wordt nog duurder als er een ongeval gebeurt, dan kan de verzekering alles terug claimen.

Comment

• Te gek voor woorden

Deze man wil bewijzen dat de autopiloot van zijn gloednieuwe Tesla Model X erg geavanceerd is. Dus zakt hij lekker onderuit in de passagierszetel terwijl zijn elektrische auto over de snelweg rijdt. “De eerste keer was het zenuwslopend”, klinkt het bij de automobilist - of beter: passagier - Albert Siplen. Volgens Tesla kan de autopiloot “korte en lange afstanden” aan, ongeacht de verkeerssituatie. Maar de producent van de geavanceerde wagens waarschuwt ook dat de bestuurder nog steeds verantwoordelijk is en altijd toezicht moet houden.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Autorijden in de toekomst

Gevaarlijk nog en niet leuk voor een autofreak die liefst zelf rijdt, maar toch geweldig tot wat ze al in staat zijn, de vooruitgang staat voor niets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Autorijden in de toekomst

Gevaarlijk nog en niet leuk voor een autofreak die liefst zelf rijdt, maar toch geweldig tot wat ze al in staat zijn, de vooruitgang staat voor niets.
                                    Binnen 30 jaar zal ik dit waarschijnlijk toejuichen
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Binnen 30 jaar zal ik dit waarschijnlijk toejuichen
                                      Hahaha, idd, tegen dan mag je sowieso niet meer zelf rijden

Comment

• Haha, en het filmpje daar net onder :
                                        Tesla op autopiloot negeert stilstaande vrachtwagen in stapvoets verkeer: “Dit had ik niet verwacht”
                                        :-D

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X