Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TESLA Lovers
Collapse
X
-
Dit weekend met een skoda enyaq een trip door nederland gemaakt. De wagen zelf reed prima, maar wel staan sukkelen aan een haperende fastned charger en uiteindelijk aan een 50kw lader moeten hangen... bij tesla nog nooit meegemaakt. Dan merk je dat hun sterkte in het totaalconcept zit. Inpluggen, nergens naar omkijken, en op 20 minuten meer dan 200km range bijtanken.
En order66, de wereld is groter dan België.... heb trouwens de indruk dat in Belgie tesla het niet zo goed doet dan in andere landen, hier zie je meer duitse EV's en polestar opduiken. Want de afwerking vanbinnen en de badge zijn o zo belangrijk.Last edited by sunking; 06/04/2022, 13:55.
Comment
-
De badge? Ik denk net dat tesla voor velen zo’n beetje het nieuwe bcbg hebbedingetje is, een beetje zoals een Apple 15 jaar geledenLast edited by order66; 06/04/2022, 14:27.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDit weekend met een skoda enyaq een trip door nederland gemaakt. De wagen zelf reed prima, maar wel staan sukkelen aan een haperende fastned charger en uiteindelijk aan een 50kw lader moeten hangen... bij tesla nog nooit meegemaakt. Dan merk je dat hun sterkte in het totaalconcept zit. Inpluggen, nergens naar omkijken, en op 20 minuten meer dan 200km range bijtanken.
En order66, de wereld is groter dan België.... heb trouwens de indruk dat in Belgie tesla het niet zo goed doet dan in andere landen, hier zie je meer duitse EV's en polestar opduiken. Want de afwerking vanbinnen en de badge zijn o zo belangrijk.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDit weekend met een skoda enyaq een trip door nederland gemaakt. De wagen zelf reed prima, maar wel staan sukkelen aan een haperende fastned charger en uiteindelijk aan een 50kw lader moeten hangen... bij tesla nog nooit meegemaakt. Dan merk je dat hun sterkte in het totaalconcept zit. Inpluggen, nergens naar omkijken, en op 20 minuten meer dan 200km range bijtanken.
En order66, de wereld is groter dan België.... heb trouwens de indruk dat in Belgie tesla het niet zo goed doet dan in andere landen, hier zie je meer duitse EV's en polestar opduiken. Want de afwerking vanbinnen en de badge zijn o zo belangrijk.
Als je dan een conservatieve fleet manager hebt, dan duurt het wel even.
Bij mij is het gelukt, bestelling is er door, maar je merkt dat zowel onze fleet verantwoordelijke en de leasemaatschappij nog niet echt gewoon zijn om EV's te bestellen.
Die doen gewoon in hun broek omdat er wel eens een chauffeur zou kunnen komen klagen dat hij niet tot in Nice kan rijden zonder laden.
Plug in hybride is de bravere keuze.... en voorlopig nog fiscaal te veel beloond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEn order66, de wereld is groter dan België.... heb trouwens de indruk dat in Belgie tesla het niet zo goed doet dan in andere landen, hier zie je meer duitse EV's en polestar opduiken. Want de afwerking vanbinnen en de badge zijn o zo belangrijk.
Taycans rijden er ook wel veel rond, dat valt me steeds meer op.
Ook elektrische Hyundai's en Kia's zie ik toch wel veel rijden en dan heb ik het niet over de nieuwe Ioniq 5 en EV6, maar die zullen we de komende maanden ook wel meer en meer zien.
Polestars kom ik bijna nooit tegen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Toyota subsidiary Woven Planet will utilize a camera-only approach for its self-driving project development, joining Tesla as the only other company to adopt a vision-based strategy to advance itself in the race to autonomous driving. Woven planet said it can use low-cost cameras to collect data and train its self-driving system utilizing a Neural Network, […]
Comment
-
Elon Musk wil Twitter volledig overnemen
De techmiljardair Elon Musk heeft aangeboden om Twitter voor ongeveer 43 miljard dollar volledig over te nemen. Musk werd onlangs al de grootste aandeelhouder van Twitter.
Musk maakte het overnamebod donderdag bekend aan de Amerikaanse beurswaakhond SEC. De Tesla-baas meent dat het socialemediaplatform Twitter ‘ongezien potentieel’ heeft, dat hij wil ‘ontsluiten’. Hij bracht daarom vandaag een bod uit van 54,20 dollar per aandeel. Dat is aanzienlijk meer dan de slotkoers van gisteren, die afklokte op 45,85 dollar. Ten opzichte van de slotkoers van eind januari, is Musk zelfs bereid 54 procent meer te betalen.
In een brief aan de raad van bestuur schrijft Musk dat Twitter in zijn huidige vorm ‘niet zal gedijen, noch zijn doel om de vrijheid van meningsuiting te bevorderen, zal dienen. Twitter moet worden omgevormd’. Hij wil het daarom van de beurs halen.
De vraag is of het bod van Musk zal worden aanvaard. Bronnen van persagentschap Bloomberg zeggen dat enkele aandeelhouders al hebben gezegd dat het bod van 54,20 dollar per aandeel voor hen ‘te laag’ is. Zij wijzen erop dat de aandelen minder dan een jaar geleden tot 70 dollar waard waren.
‘Als mijn aanbod niet wordt aanvaard, zal ik mijn positie als aandeelhouder moeten heroverwegen’, zo schrijft Musk aan de raad van bestuur. ‘Ik heb geen vertrouwen in het management en geloof ook niet dat ik op een andere manier de noodzakelijke veranderingen kan aansturen.’
Dat het Musk menens is, kan blijken uit het feit dat hij de gerespecteerde zakenbank Morgan Stanley inhuurde als zijn adviseur om de overname rond te krijgen. Het bod van Musk bevat overigens opnieuw de cijfers ‘420’, wereldwijd erkend als een verwijzing naar de softdrugs marihuana. Toen Musk in 2018 aankondigde dat hij ook Tesla misschien van de beurs wilde halen, noemde hij ook al 420 als de mogelijke prijs per aandeel. Dat kwam hem toen op een berisping van de SEC te staan.
Koers stijgt meteen
Meteen nadat het nieuws rond het overnamebod van Musk bekend was geraakt, steeg de koers van Twitter voorbeurs met zo’n 18 procent. De koers van Tesla maakte daarentegen een kleine duik, van zo’n 1,5 procent.
Musk is zelf een van de meest prominente gebruikers van Twitter. De zakenman telt er meer dan 80 miljoen volgers, die hij bestookt met memes en gekke ideeën. Sinds hij de grootste aandeelhouder van Twitter werd, post hij bij zijn volgers ook regelmatig ideeën rond hervormingen die hij bij het socialemediaplatform zou willen doorvoeren. Zo opperde hij zelfs om van het hoofdkantoor van Twitter in San Francisco een daklozencentrum te maken.
Maandag nog raakte bekend dat de Tesla-baas had afgezien van een zitje in de raad van bestuur van Twitter. Twitter-ceo Parag Agrawal zei toen nog dat hij geloofde ‘dat dat het beste was’. Volgens The Washington Post was er ook onder het personeel van Twitter heel wat onvrede over de mogelijke komst van de rijkste man ter wereld naar het bedrijf.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220414_93831038
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
TESLA BOEKT MEER WINST, MAAR VERWACHT VERDERE PROBLEMEN IN TOELEVERING
TOCH OP KOERS VOOR RECORD
Tesla verwacht heel 2022 problemen in de toeleveringsketen. Desondanks zal 2022 wel weer een recordjaar worden, zo is de verwachting. Over het eerste kwartaal is in ieder geval al flink meer winst geboekt dan vorig jaar.
Tesla boekte afgelopen kwartaal een omzet van 18,7 miljard dollar, omgerekend €17,2 miljard. Dat was een jaar eerder dik 10 miljard dollar, ofwel €9,2 miljard. De winst bedroeg 3,3 miljard dollar (€3 miljard) tegen 438 miljoen dollar (€402 miljoen) in het eerste kwartaal van vorig jaar. Zowel de omzet als de winst viel hoger uit dan waarop kenners hadden gerekend. De omzetten werden vooruitgeholpen door de hogere productie in fabrieken in Shanghai en Berlijn. In Duitsland rolden de eerste auto's in maart van de band. In China zorgen lockdowns wel voor verstoringen. Inmiddels is de Chinese fabriek weer deels opgestart.
Tesla benadrukt dat ondanks de goede cijfers de fabrieken al een aantal kwartalen onder hun capaciteit draaien. Tesla verwacht heel 2022 nog problemen in de toeleveringsketen. Dat is op dit moment de grootste beperkende factor voor het bedrijf, stelt de fabrikant. Ondanks die uitdagingen lijkt Tesla anders dan sectorgenoten beter in staat de problemen het hoofd te bieden. Tesla leverde namelijk het eerste kwartaal een recordaantal van 310.000 auto's af, al was het volgens de Amerikanen door verstoringen in de logistiek was wel een 'uitzonderlijk lastig' kwartaal. Vooral chips zijn schaars. Daarnaast wordt het ook steeds moeilijker om aan metalen voor accu's te komen, zoals lithium. Tesla-topman Elon Musk zei eerder al op Twitter erover te denken om eigen mijnen te beginnen om zo de toevoer van materialen veilig te stellen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten[h=1][B]T
Bron: Autoweek
Comment
-
ELON MUSK VERKOOPT MILJARDEN AAN TESLA-AANDELEN
VERBAND MET OVERNAME TWITTER
Tesla-topman Elon Musk heeft Tesla-aandelen verkocht voor omgerekend ongeveer €3,8 miljard. Dit deed de markante miljardair vlak nadat Twitter zijn overnamebod had geaccepteerd
Analisten denken dat de topman de Tesla-aandelen verkocht om genoeg geld in handen te hebben voor de ongeveer €20 miljard die Musk aan eigen geld moet bijdragen aan het kopen van Twitter. Een ander deel van de totale som van zo’n €41 miljard wordt geleend bij banken. De koers van Tesla ging dinsdag, een dag na het bekend worden van het akkoord tussen Twitter en Musk, het hardst onderuit sinds september 2020.
Op dinsdag deed Musk het grootste deel van zijn verkopen. Donderdag tweette de topman dat hij 'na vandaag' niet van plan is nog meer aandelen te verkopen. Het is mogelijk dat Musk inmiddels voor meer dan de bijna €4 miljard aan aandelen heeft verkocht. Zoals gezegd wordt er op de beurs vrij sterk gereageerd op de situatie. In de afgelopen vijf dagen is het aandeel Tesla 13,5 procent in waarde gezakt. Eén aandeel is momenteel zo'n €832 waard. Overigens stond de koers in maart op een zeker moment nog veel lager.
Eerder deze maand waarschuwde de topman van het in aandelenonderzoek en -advies gespecialiseerde New Construct voor de gevolgen van Musks focus op andere zaken dan Tesla. Hij wees erop dat Tesla juist nu een gefocuste leider nodig heeft, omdat concurrerende autofabrikanten momenteel grote slagen maken op EV-gebied en dat Tesla daardoor zijn lange tijd relatief comfortabele positie verliest.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment