Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Het lage verbruik verbaast mij ook (zeker in combinatie met het ruimteaanbod en prestaties...)
    Rijstrookwissels, nog al klachten over gehoord. Is ook beperkt in functionaliteit door europese regelgeving. Daarom dat ik dat zelf geen EAP genomen heb. Uiteindelijk moet je als chauffeur toch altijd bij de les blijven...

De camerabeelden bij richtingaanwijzers is nog maar sinds kort aanwezig in de software, maar werkt dus ook op oudere tesla's. Zeer nuttig idd want je ziet plots heel het fietspad zonder enige dode hoek belemmering.
    Dus gratis nieuwe functionaliteit via software update, kunnen veel andere merken nog een puntje aan zuigen.

Wat dan wel een serieuze blamage is, is het verdwijnen van de parkeersensoren. Dit gaat ook via software opgelost worden (camerabeelden die helpen de afstand te schatten), sommige wagens hebben al de nieuwe software (dacht vooral in de VS) maar het werkt maar half zijn gat.
    In mijn Honda doe ik alles op camera's, enkel de achteruitkijkspiegel niet omdat mijn ogen niet snel genoeg wennen aan het camera beeld. Went heel snel.

Mijn collega is met zijn Y op de mijne gereden omdat zijn sensoren niks deden, dus die weten ook niet feilloos.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• die sensoren springen wrs pas aan als je hem in achteruit zet?
      ik mis ze zelf ook niet echt. maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die er op afknappen. de camera vooraan kan ook niet zien wat er zich voor de voorbumper bevindt, dus echt nauwkeurig zal het nooit worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        In NL gingen de prijzen weer met 3000€ naar beneden, op de Belgische website van Tesla nog geen prijsaanpassing.
        goed zo musk !

Comment

• België moet eerst nog even gelokaliseerd worden op de Tesla kaart, denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            België moet eerst nog even gelokaliseerd worden op de Tesla kaart, denk ik
            In Q1 was België goed voor 4000 afgeleverde Tesla’s, wat ca 3 keer zo veel was als vorig jaar Q1.
            In totaal verkocht Tesla 400.000 auto’s in Q1 wereldwijd.

We zijn dus goed voor 1% van de verkoop.

Comment

De camerabeelden bij richtingaanwijzers is nog maar sinds kort aanwezig in de software, maar werkt dus ook op oudere tesla's. Zeer nuttig idd want je ziet plots heel het fietspad zonder enige dode hoek belemmering.
              Dus gratis nieuwe functionaliteit via software update, kunnen veel andere merken nog een puntje aan zuigen.
              Dit vind ik geniaal. 2 weken terug testrit gedaan met YP en dat was echt fantastisch. Ik hoop vurig dat ze dat ook is met een update gaan implementeren bij mijn Model S van 2019.

Comment

• Hyundai en Kia hebben dat toch al langer die pinkers met camera. Zit toch op mijn kameraad zijn 2 jaar oude Tucson.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hyundai en Kia hebben dit idd al een tijdje.

Toen ik de Tucson een paar maand geleden ging testrijden, vond ik dat een geniale vinding, eerlijk gezegd.
                  lijkt me ook zo simpel te installeren met de huidige technologie, en het trekt meteen ook je aandacht naar de dode hoek.

Comment

Hyundai en Kia hebben dit idd al een tijdje.

Toen ik de Tucson een paar maand geleden ging testrijden, vond ik dat een geniale vinding, eerlijk gezegd.
                    lijkt me ook zo simpel te installeren met de huidige technologie, en het trekt meteen ook je aandacht naar de dode hoek.
                    Klopt!
                    Maar er moeten natuurlijk genoeg camera's aanwezig zijn in de auto.

Comment

• Paar zelfgemaakte pics van de toen gemaakte proefrit met de Tucson. Idd geweldig systeem die pinker camera.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Dan is dat middenscherm toch wel een nadeel, vind ik persoonlijk.

Bij de Tucson vond ik het ook zo handig, dat het meteen ook in het gezichtsveld van de spiegel zat.

Comment

Dan is dat middenscherm toch wel een nadeel, vind ik persoonlijk.

Bij de Tucson vond ik het ook zo handig, dat het meteen ook in het gezichtsveld van de spiegel zat.
                          Ach ja, da's juist. Bij een Tesla is het op het middenscherm te doen. Veel gemakkelijker in het gezichtsveld zo lijkt mij ook.

Comment

• Want een bestuursder zit heel de tijd recht voor zich uit te kijken?
                            straf dan, blijken die buitenspiegels er al 100 jaar voor piet snot op te zitten.

Bij sommige oude japanners zitten de spiegels vooraan op de motorkap trowens

Last edited by sunking; 18/04/2023, 20:46.

Comment

• dan toch liever de spiegel met dode hoek waarschuwing
                              www.peugeotforum.be

Comment

Want een bestuursder zit heel de tijd recht voor zich uit te kijken?
                                straf dan, blijken die buitenspiegels er al 100 jaar voor piet snot op te zitten.

Bij sommige oude japanners zitten de spiegels vooraan op de motorkap trowens

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...chermspiegels/
                                Het is net omdat je én de spiegel kan bekijken én de camera tegelijk, dat het zo goed werkt op de Hyundai.
                                En enkel dan nog met de linker spiegel, die uiteindelijk wel de belangrijkste blijft.
                                Ik vond het in ieder geval superhandig bij de testrit.

Ik heb het zelf nog nooit zien werken in een Tesla, maar ik kan me zelfs voorstellen dat het verwarrend werkt, als je links wil afslaan, en tegelijk in de linker spiegel, én op het middenscherm wil kijken.

Comment

Het is net omdat je én de spiegel kan bekijken én de camera tegelijk, dat het zo goed werkt op de Hyundai.
                                  En enkel dan nog met de linker spiegel, die uiteindelijk wel de belangrijkste blijft.
                                  Ik vond het in ieder geval superhandig bij de testrit.

Ik heb het zelf nog nooit zien werken in een Tesla, maar ik kan me zelfs voorstellen dat het verwarrend werkt, als je links wil afslaan, en tegelijk in de linker spiegel, én op het middenscherm wil kijken.
                                  ja, maar links heb je toch geen dode hoek, dus dan zie je voldoende in de echte spiegel. voor rechts af te slaan moet je gewoon ipv naar de spiegel te kijken een beetje lager kijken.
                                  Dus ik vind het op zich al best handig werken bij tesla, het scheelt misschien dat ik al jaren gewend ben om een half oog op het scherm in het midden te houden.
                                  Een scherm voor je neus of ter hoogte van de linker spiegel zelf is misschien wel nog handiger.

Misschien eens een Honda E overwegen

Comment

ja, maar links heb je toch geen dode hoek, dus dan zie je voldoende in de echte spiegel. voor rechts af te slaan moet je gewoon ipv naar de spiegel te kijken een beetje lager kijken.
                                    Dus ik vind het op zich al best handig werken bij tesla, het scheelt misschien dat ik al jaren gewend ben om een half oog op het scherm in het midden te houden.
                                    Een scherm voor je neus of ter hoogte van de linker spiegel zelf is misschien wel nog handiger.

Misschien eens een Honda E overwegen

LOL, no thx, eigenlijk ben ik nog altijd allergisch voor al die tablet toestanden in auto's.
                                    Binnenkort moet ik er in mijn ID4 jammer genoeg ook aan geloven, maar ik sta er niet om te springen.

In mijn X2 gebruik ik de touchscreen nooit eigenlijk, altijd de I-drive.

Maar voor iemand van half mijn leeftijd zal dat allemaal nog wel een stuk intuïtiever zijn.
                                    Al hoor je toch overal wel kritiek op die volledige knoppenloze interieurs ....

Comment

LOL, no thx, eigenlijk ben ik nog altijd allergisch voor al die tablet toestanden in auto's.
                                      Binnenkort moet ik er in mijn ID4 jammer genoeg ook aan geloven, maar ik sta er niet om te springen.

In mijn X2 gebruik ik de touchscreen nooit eigenlijk, altijd de I-drive.

Maar voor iemand van half mijn leeftijd zal dat allemaal nog wel een stuk intuïtiever zijn.
                                      Al hoor je toch overal wel kritiek op die volledige knoppenloze interieurs ....
                                      Mijn E heeft net meer knoppen dan die tablet auto's. Touchscreen niet nodig voor het rijden of iets aan te passen voor het rijden. Airco zijn gewoon klassieke knoppen, one pedal zit onder een fysieke knop, telefoonbediening op het stuur, alle rijinfo voor mijn neus, lane keeping, stuurverwarming, zetelverwarming niks via de schermen. Er is zelfs nog een klassieke volumeknop voor de radio.

Eigenlijk is het ondanks de hoeveelheid schermen net heel klassiek. Schermen zijn ook helemaal niet aanpasbaar qua lay-out. Er is zelfs geen app meer om met de auto te communiceren.

Bij mij is het gewoon navigatie en audio bedienen via het scherm en klaar. Dus de meeste ritten kom ik daar niet aan. Ik miste dat in mijn Vito, vooral android auto, dus daar zit nu een dubbel din in. Op langere ritten Waze op en een podcast via Spotify is zalig en veel minder gedoe, dus veiliger, dan te streamen van mijn telefoon naar de radio.

Het enige dat de zijcamera's toevoegen zijn afstandslijnen zoals bij een achteruitrijcamera wanneer ik mijn pinker aanzet. Aangezien ik ze niet mis op mijn andere auto's catalogeer ik ze als overbodig, maar misschien helpen ze ongemerkt wel om diepte in het beeld te brengen?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Gisteren teruggekomen van Houfalize naar de Kempen. En tegenwoordig let ik dan altijd wel op de snellaad stations.

't Is nu wel verlof in NL, en het was natuurlijk Luik-Bastenaken-Luik, maar bijna alle snelladers waren bezet onderweg, zondagavond.

Comment

Working...
                                          X