tesla heeft meer dan genoeg productiecapaciteit, alleen de logistiek van het transport en het afleveren durft al wel eens in de soep draaien... mijn MY besteld eind december, geleverd half maart. lijkt mij redelijk normaal, hoewel hij wellicht al geproduceerd was in china op de moment dat ik de bestelling plaatste.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TESLA Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbij andere merken dikwijls niet anders natuurlijk, collega wacht nog steeds op zijn e200d pfl...en de fl is intussen al vervangen door de w214...benieuwd hoe dit gaat aflopzn, is een lease
hoorde in dit geval mijn collega erover praten 3 weken geleden, twijfelde tss ioniq6 en m3...en ik zag dat de m3 sinds 22/6 op kenteken staat
En het ligt aan logistiek, maar je kan daar ook gewoon eerlijk over zijn.
Als ik dan kijk naar ervaringen van fleet verantwoordelijken, dan is Tesla niet altijd een betrouwbare partij.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenHet probleem is niet de wachttijden, wel dat je kopers over de streep trekt met snelle levering en dan het uiteindelijk niet beter doet dan de rest. Wanneer je dan een wagen moet gaan huren vallen alle voordelen van levertijd en prijs al weg tegenover andere aanbiedingen die mee in de afweging zaten.
En het ligt aan logistiek, maar je kan daar ook gewoon eerlijk over zijn.
Als ik dan kijk naar ervaringen van fleet verantwoordelijken, dan is Tesla niet altijd een betrouwbare partij.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
Er is amper personeel om de leveringen in te boeken en af te handelen, en dan zijn er nog leasemaatschappijen die ook niet echt mee werken.
Comment
-
NIET EERDER LEVERDE TESLA ZOVEEL AUTO'S ALS IN TWEEDE KWARTAAL
OPTELLEN MAAR
Tesla heeft een absoluut recordkwartaal achter de rug. Tesla leverde in het tweede kwartaal van dit jaar wereldwijd meer dan 466.000 auto's af en daarmee verbreekt het zijn record dat het in het eerste kwartaal van dit jaar vestigde. Het aandeel Model S en Model X is in het totaal aantal leveringen bijna verwaarloosbaar.
In het eerste kwartaal van dit jaar leverde Tesla wereldwijd 422.875 nieuwe auto's af. Dat was een record, maar in het tweede kwartaal van dit jaar vestigde Tesla doodleuk een nieuw leveringsrecord. Van april tot en met juni leverde Tesla wereldwijd 466.140 nieuwe auto's af. Dat brengt het totaal aantal op bijna 890.000 stuks. Tesla heeft daarmee voor het vijfde kwartaal op rij meer nieuwe auto's gebouwd dan geleverd. In het afgelopen kwartaal kwam de productie uit op 479.700 stuks.
Van de ruim 466.000 geleverde Tesla's, waren er maar liefst 446.915 een Model 3 of Model Y. Zo'n 95 procent dus. De resterende 19.225 exemplaren waren een Model S of Model X. In het tweede kwartaal van vorig jaar leverde Tesla 254.695 nieuwe auto's af. Afgelopen kwartaal waren dat er dus 83 procent meer. In het eerste halfjaar van dit jaar zijn in Nederland ruim 9.100 nieuwe Tesla's gekentekend. Het merk heeft zijn recordaantal leveringen onder meer te danken aan forse prijsverlagingen die het op vooral de Model 3 en Model Y doorvoerde.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
19.225 exemplaren model S/X -> da's maar 5% van hun totaal, maar toch nog steeds een kleine 80.000 exemplaren per jaar wereldwijd, niet te verwaarlozen.
De UK en australie hebben ze nu wel geditched door geen RHD versies van S/X meer te maken.
Een BMW X5, vind ik geen globale verkoopscijfers van, maar verkoopt elk jaar +/- 40.000 stuks in europa, op een totaal van +/- 870.000 BMW's , da's ook een kleine 5%.
In de USA is het eerder +/- 60.000 X5'en op 440.000 stuks totaal.
Als ik dat extrapoleer kom ik aan wereldwijd +/- 150.000 X5'en jaarlijks.
Last edited by sunking; 04/07/2023, 16:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten19.225 exemplaren model S/X -> da's maar 5% van hun totaal, maar toch nog steeds een kleine 80.000 exemplaren per jaar wereldwijd, niet te verwaarlozen.
De UK en australie hebben ze nu wel geditched door geen RHD versies van S/X meer te maken.
Een BMW X5, vind ik geen globale verkoopscijfers van, maar verkoopt elk jaar +/- 40.000 stuks in europa, op een totaal van +/- 870.000 BMW's , da's ook een kleine 5%.
In de USA is het eerder +/- 60.000 X5'en op 440.000 stuks totaal.
Als ik dat extrapoleer kom ik aan wereldwijd +/- 150.000 X5'en jaarlijks.
Ik zie die zo veel rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
De helft van die X5 rijdt in België als 45e denk ik... :-)
Ik zie die zo veel rijden.
Onze CFO (op zelfstandige basis in dienst) rijdt met zo'n M pack patserbak.
Ik vind hem allerminst fijn rijden, eerlijk gezegd.
Zelfs de sportzetels vind ik echt niet goed zitten.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtentweedehands tesla's worden steeds meer betaalbaar... zou het zelf wel weten als ik op zoek was. verder heb ik niks met dit zoekertje te maken .
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...order_bucket=3
Neen danku. Dat voor 30K, goed zot.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
met de mijne, 100.000 km zonder maar 1 onderhoudsbeurt of herstelling.. kunnen makkelijk nog 300.000 km bij .
blijkbaar zit het in sommigen hun hoofd nog steeds dat een auto na 200.000 km versleten is, ook een elektrische...
bij dit exemplaar met 660.000 km op de teller, is bij 520.000 km de motor vervangen en bij 580.000 km de accu.
Last edited by sunking; 07/07/2023, 21:25.
Comment
-
Last edited by sunking; 07/07/2023, 22:09.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtentweedehands tesla's worden steeds meer betaalbaar... zou het zelf wel weten als ik op zoek was. verder heb ik niks met dit zoekertje te maken .
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...order_bucket=3
Daar heb je al een mooie splinternieuwe auto voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Amai dertigduizend euro voor een auto van 4 jaar oud.
Daar heb je al een mooie splinternieuwe auto voor.
Comment
-
Ik geef ook wel geen 30k aan een occasie van 4 jaar oud. Als dat ding ook nog uit de leasewereld komt kan ik mij wel iets over de onderhuidse toestand voorstellen
Nuja, ik zou sowieso geen tweedehands kopen als ik niet perfect weet van wie en waar het ding komtEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een duitse wagen met benzinemotor zou ik ook ook niet tweedehands kopen. Stel dat de vorige eigenaar hem aftrapte met koude motor.
Honda’s kocht ik tweedehands met mijn ogen dicht, die waren bulletproof.
Het enige wat er met een tesla mis kan zijn na 4 jaar, buiten zichtbare schade, is dat de batterij niet goed behandeld is. Altijd tot 100% laden, vaak aan de supercharger… maar ik geloof dat er apps zijn die zicht geven op de conditie van de batterij.
Je kan ook de onderhoudshistoriek opvragen.
Snap al dat wantrouwen niet.
Met een nieuwe ICE van 30k ben je ook zeker dat er nog onderhoudsfacturen en brandstofkosten komen.
En mercedes, blijf daar maar al helemaal van weg als particulier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEen duitse wagen met benzinemotor zou ik ook ook niet tweedehands kopen. Stel dat de vorige eigenaar hem aftrapte met koude motor.
Honda’s kocht ik tweedehands met mijn ogen dicht, die waren bulletproof.
Het enige wat er met een tesla mis kan zijn na 4 jaar, buiten zichtbare schade, is dat de batterij niet goed behandeld is. Altijd tot 100% laden, vaak aan de supercharger… maar ik geloof dat er apps zijn die zicht geven op de conditie van de batterij.
Je kan ook de onderhoudshistoriek opvragen.
Snap al dat wantrouwen niet.
Met een nieuwe ICE van 30k ben je ook zeker dat er nog onderhoudsfacturen en brandstofkosten komen.
En mercedes, blijf daar maar al helemaal van weg als particulier
Maar wantrouwen tegen occasie leasekrellen heb ik wel. Ik moet hier in mijn omgeving niet ver rondkijken om te zien hoe die arme auto's vaak afgeragd worden en al zeker niet onderhouden worden zoals het zou moeten. En daar zijn ook heel wat Tesla's bij. Dus 30k € aan een 4 jaar oude Tesla Mod 3 met 125000 km waarvan ik ook nog niet eens weet wie ermee gereden heeft zal ik nooit betalen.
Dus ja, doe mij dan maar een nieuwe van 30k €, eender welk merk, zolang het maar niet bij een Belgische Mercedes dealer is. Trouwens voor iemand met 30k € halen ze daar hun neus op. Zolang het nog duurt toch... Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenVoot die 30k heb je trouwens wel een auto met zeer goede prestaties en een rijke uitrusting.
Ik zie alleen dat nieuwe auto’s verschrikkelijk duur zijn geworden.
Een Golf voor 30k bestaat misschien net nog, maar die is dan niet ‘rijkelijk’ uitgerust.
Comment
Comment