Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MG Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichtennee, jong en onbezonnen denk ik
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
Ze krijgen hem niet verkocht precies, de vraagprijs blijft maar zakken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenstop eens met foto's te posten van die halve fiat
klik
???
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk BerichtenICEFARMER aan het werk
Knappe foto's!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenZeldzame momenten?
Knappe foto's!
voor de rest v/d foto´s
Comment
-
http://www.austin-rover.co.uk/news200804f.htm#9apr
THE MG is back - with a Midland car veteran beating Nanjing in the race to relaunch the world-famous sports car. Exactly three years to the day that Longbridge went bust, MG vehicles are once again being made in the Midlands in the shape of the luxury X-Power model.
Worcestershire-based William Riley, a member of the famous Riley motoring dynasty, has launched MG Sports and Racing Europe Ltd from a 2.5 acre factory site in Eardiston, near Tenbury Wells. The £2m venture has already created 17 jobs, including a handful of positions for former MG Rover workers, with the factory producing six high powered MG X-Power WR vehicles a month.
The supercharged MG, a direct descendant of Longbridge's most expensive model, sells for between £75,000 and £90,000. Seven have already been sold and the fledgling firm has 35 other advance orders in the bag. And Mr Riley has plans to eventually launch a purpose built 100,000 sq ft factory within the M5 corridor, employing between 150 and 200 people.
Mr Riley, a lifelong car enthusiast, said: "We have bought the badge rights for the MG X-Power from the administrators PricewaterhouseCoopers - it has been a lot of hard work but it's going well and we are keeping the MG brand alive. "We are in production, making six cars a month. It's very early days but we are very encouraged. We have sold seven cars, all over the UK, and we have got 35 other orders in the pipeline.
"We have exported five cars to America already, in various stages of build. The people who are buying the model are young and middle-aged executives who want an individual, British made sports car. At the moment, we have got 16,000 sq ft of works and offices but in time, I am looking to buy a piece of land or an existing building for a 100,000 sq ft factory, in the M5 corridor, between Tewkesbury and north Birmingham. When we are in full production, we would like to employ between 150 and 200 people. We are in this for the long run."
Mr Riley's launch of the MG X-Power WR comes as the motoring world continues to await the resumption of volume production at Longbridge by Chinese owners Nanjing. Nanjing bought the assets of MG Rover for £53m in July 2005 but, nearly three years on, is still to produce a single car for sale.
"I feel very proud to have launched the MG X-Power WR. So many people in this business just talk. We are up and running and producing cars," added Mr Riley.
It's alive, aliiiive I tell ya
eindelijk nog eens goed nieuws. die chinezen kloten maar wat aan, maar het merk blijft toch verderleven in engeland, waar het thuishoort. en als het meezit komen er misschien nog andere modelletjes, hopelijk, op een dag...
@ icefarmer: ik zie dit nu pas: FAAAAK, lucky guy
Comment
-
Geest MG Rover herleeft eindelijk
10 mei 2008 · Tekst Sophie van Run
Wie had dat nog gedacht, binnenkort gaat de voormalige MG Rover fabriek in Longbridge weer draaien. Volgens de BBC is het op 1 augustus zo ver, dus veel officiëler wordt het nieuws niet.
Na lang uitstel gaat het er dan toch van komen: de MGTF gaat weer in productie, zo bericht de BBC. In augustus gaat de fabriek in Longbridge weer draaien. Vijfhonderd Limited Editions van deze roadster moeten in september in de showroom verschijnen. En dat is niet het enige goede nieuws. Nanjing, de Chinese eigenaar van MG Rover heeft een serie nieuwe modellen in de pijplijn die geproduceerd wordt in de Longbridge-fabriek.
De Nanjing-directie zegt de komende vijf jaar vier nieuwe modellen te gaan produceren. Dit bericht zal de werknemers geruststellen want de toekomst van Longbridge was lange tijd onzeker. Hoeveel mensen weer aan de slag kunnen is nog niet bekend.
Verwacht wordt dat de designers onder meer gaan broeden op een opvolger voor de TF en een grote luxe familiewagen. Verder wordt er gespeculeerd over een middenklasser, mogelijk een Europese versie van de Roewe 550 die onlangs werd onthuld op de autoshow van Beijing. Voorlopig concentreert Nanjing zich op de oude TF. Het bedrijf verwacht dat de MG, met al zijn historie, nog steeds kopers zal trekken die op zoek zijn naar een kleine sportwagen met karakter. In elk geval staan in Groot-Brittannië al 57 dealers te trappelen om de nieuwe roadster te gaan verkopen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenGeest MG Rover herleeft eindelijk
een grote luxe familiewagen
MG is geen luxe merk, MG staat voor die hard drivers cars die mensen kopen die geen ruk geven om luxe en comfort maar zo snel mogelijk het hoekje om willen op een zo leuk mogelijke manier
ik wil dringend euro millions winnen, die handel moet terug in handen komen van mensen die een hart hebben voor het merk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
ik wil dringend euro millions winnen, die handel moet terug in handen komen van mensen die een hart hebben voor het merkEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Voor mij is MG (zoals vele legendarische engelse merken) een voorbeeld van goede ouwe engelse mechaniek. Zeker geen luxewagen, maar met een minimum aan materiaal een zo goed mogelijke (sport)wagen op poten proberen te zetten. Klein maar fijn (wat geheel anders was dan de grote amerikaanse luxe-powerbakken in de tijd).
Dat MG nu in chinese handen is vind ik spijtig, maar het bestaat tenminste nog. Ik leef toch wat met de hoop dat het merk zijn eigenheid wat mag behouden en nog vele kleine sportwagens (zoals de TF) uit zijn mouw zal toveren. En misschien wint Frekkel nog euromillions en dan wordt MG weer echt een europees merk!
We zien wel ...
Stieglitz
Comment
Comment