Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LAND ROVER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De beschrijving ziende denk ik dat het een tweedehands is ? (onderhoudsboekje) ? Sidebags, zijn dat zijdelingse airbags ? 'k Wist niet dat ze die nu ook monteren (van welk jaar is de wagen?) (En de radio is inderdaad een radio-casette met 6 cd changer onder de passagierszetel). Veel geluk met wat de volgende wagen ook mag wezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will
      Zwart is inderdaad een van de mooiste kleuren, maar een echte sm..rlapp..ij om te onderhouden (ik heb nen EPSOM klleur = donkergroen en dat is niet proper te houden). En re dat iets te jong zijn, eens met ne Freelander gereden wilt ge niks anders meer. (Td4 Steptronic).
      Sorry, ik was dit topic even vergeten

Euhm jawel hoor, ik heb al veel gereden en meegereden met de freelander, ik zit redelijk dicht bij de bron (zowel 3d als 5d, wel alltijd de Td4).
      Het is heel zeker een fijn ding om mee te rijden, en ik ben aan het proberen om mijn vriendin in die richting te pushen, dan zit ze hoger en heeft ze een beter overzicht in het verkeer + is veiliger dan een gewone wagen. Maarja, madam ziet liever een 1 serie Alhoewel ze als BMW fan toch stillekes aant toegeven is dat hij slechts mooi is vanuit enkele hoeken

Wat die zetels betreft is ook waar, die zitten héél goed (ideaal voor mensen met rugklachten). Maar die van mijn A3 sportback zijn nog beter, dat zijn leder/alcantara sportzetels waarin je eigelijk nooit slecht zit. Elke keer als ik volk meeneem is het ambras voor dat plaatsje vooraan

En dat freelanderke heeft serieuze terreincapaciteiten hoor, daar kan de Rav 4 niet aan tippen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG
        Sorry, ik was dit topic even vergeten

Euhm jawel hoor, ik heb al veel gereden en meegereden met de freelander, ik zit redelijk dicht bij de bron (zowel 3d als 5d, wel alltijd de Td4).
        Het is heel zeker een fijn ding om mee te rijden, en ik ben aan het proberen om mijn vriendin in die richting te pushen, dan zit ze hoger en heeft ze een beter overzicht in het verkeer + is veiliger dan een gewone wagen. Maarja, madam ziet liever een 1 serie Alhoewel ze als BMW fan toch stillekes aant toegeven is dat hij slechts mooi is vanuit enkele hoeken

Wat die zetels betreft is ook waar, die zitten héél goed (ideaal voor mensen met rugklachten). Maar die van mijn A3 sportback zijn nog beter, dat zijn leder/alcantara sportzetels waarin je eigelijk nooit slecht zit. Elke keer als ik volk meeneem is het ambras voor dat plaatsje vooraan

En dat freelanderke heeft serieuze terreincapaciteiten hoor, daar kan de Rav 4 niet aan tippen
        Natuurlijk zijn er veel andere wagens die ook goeie zetels hebben, verre van te beweren dat de Freelander het monopolie daarop heeft, maar ik denk niet dat 'Jan met de pet' zich realiseert wat het in feite is om met zo'n Freelander op de baan te zijn, de meeste mensen kunnen zich niet inbeelden dat het comfortabeler rijden is dan in de meeste sedans plus dat het ideaal is als men wat ouder is en men wat rugproblemen heeft, het in- en uitstappen is poepsimpel, een been erin en met het achterste opzijschuiven, het resterende been binnentrekken en met zit, uitstappen is gewoon een been naar buiten brengen en de rest er laten op steunen en naar buiten draaien, ZONDER dat men zich respectievelijk moet laten zakken of omhoogtrekken. Vermits de zetel op zich ook redelijk hoog is ten opzichte van de vloerplaat zit men omzeggens ideaal.
        Re de terreincapaciteiten, ik denk niet dat er eentje is in zijn categorie die er kan aan tippen (misschien de Suzuki's, want van zo ne kleine Samurai en die eerste CJ's ben ik echt verschoten, in positieve zin, wat die mannen allemaal aankunnen is bijna ongelooflijk, weet niet of de Vitara's ook zo bekwaam zijn). In alle geval voor mij is het TOPS.

Comment

• ja het is een 2de hands uit 2001

de motor is al vervangen in december 2004, dat is al de 2de die dat aan de hand had

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will
            Re de terreincapaciteiten, ik denk niet dat er eentje is in zijn categorie die er kan aan tippen (misschien de Suzuki's, want van zo ne kleine Samurai en die eerste CJ's ben ik echt verschoten, in positieve zin, wat die mannen allemaal aankunnen is bijna ongelooflijk, weet niet of de Vitara's ook zo bekwaam zijn). In alle geval voor mij is het TOPS.
            Qua terreincapaciteiten zal Suzuki beter doen, maar dan mag je zeker geen rugklachten of dergelijks hebben want comfort in een Suzuki is ver zoek.

Maja, heeft de Freelander qua terreincapaciteiten ook wel een concurrent? Vitara is in het algemeen toch iets minder en RAV-4 (Funcruiser) is meer een SUV dan een echte 4x4.

Comment

• Ik bevestigde enkel de goede zetels hoor, ik heb ook toch nergens gelezen dat jij die zetels uitroept als de beste

Ik bevestig ook de ideale instap, die jij trouwens zeer mooi omschrijft

Wat ik ook kan aanraden is de chiptuning voor de Td4 die ze van garage uit doen (of misschien bij Heinz).

En in de sneeuw is het ook een zalig ding, terwijl je de andere weggebruikers ziet stuntelen om hun bocht heelhuids door te komen kan je zelf moeiteloos rijden (je vraagt je soms af waarom sommige mensen dan zo'n rare manoevers doen)

Jepjep, bij mij komt er ook eentje in de toekomst in huis, maar dat zal nog niet voor de eerste 8 jaar zijn (tenzij voor de vriendin)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                Ik bevestigde enkel de goede zetels hoor, ik heb ook toch nergens gelezen dat jij die zetels uitroept als de beste

Ik bevestig ook de ideale instap, die jij trouwens zeer mooi omschrijft

Wat ik ook kan aanraden is de chiptuning voor de Td4 die ze van garage uit doen (of misschien bij Heinz).

En in de sneeuw is het ook een zalig ding, terwijl je de andere weggebruikers ziet stuntelen om hun bocht heelhuids door te komen kan je zelf moeiteloos rijden (je vraagt je soms af waarom sommige mensen dan zo'n rare manoevers doen)

Jepjep, bij mij komt er ook eentje in de toekomst in huis, maar dat zal nog niet voor de eerste 8 jaar zijn (tenzij voor de vriendin)
                Geinstalleerde opties/extra's:

4 dagen geleden 18:11willCitaat:
                Origineel gepost door michael
                wij gaan ook een freelander kopen
                heb je zelf ook een?

Ja, een Td4 Steptronic 5 deurs SE in Epsom green. En bad f..cki..ng luck voor de dealers van andere merken in uw omgeving want eens een Hippo (= Freelander) gehad (of hebben) wil men niks anders meer. Ik heb er de rubber strips op de deuren laten opzetten, ook de sidesteps (niet de dikke ronde maar de fijnere) en een ander reservewiel cover, ook vier spatlappen en de zaak was rond. Onder de motorkap is de motor gechiptuned door H. in Aalst en ook uitgerust met een K&N luchtfilter. (Sorry, vergeten te zeggen dat ik hem sinds 9 januari 2001 heb, een van de eerste Td4's met Steptronic die in Belgie geleverd geweest zijn, heb momenteel een goeie 43.000 km en hoe langer ik er mee rij hoe liever, ook mijn vrouw is van dezelfde mening, nu kunnen we zonder problemen dagtrippen van 500 km of meer doen waar vroeger met de Mercedes 190E een trip van 100 km al te veel was wegens de slechte rug van mijn vrouw, het in- en uitstappen en ook de zitpositie zijn een droom, en vermits de wagen ook inspireert om relax te rijden is het in een woord SUPER, wat de "voorstanders" van suv's ook mogen beweren). Proficiat met de keuze, veel gelukkige kilometers en een vlugge levering.

En re dat rijden in de sneeuw, inderdaad, toen ik verleden jaar eind December naar Luxemburg reed was er op de E411 nogal wat brol op de linkerkant van de baan, terwijl de meeste chauffeurs met verkrampt gezicht en witte knokkels achter het stuur zaten was het met de Hippo een echt plezier, in verse sneeuw gedraagt hij zich spelenderwijs, te vergelijken met een jonge hond die ook zijn geluk niet opkan in de sneeuw. Harde wind en striemende regen of andere ruige weersomstandigheden waar andere chauffeurs wat tegenop zien zijn de geliefkoosde omstandigheden om met deze wagen op de baan te zijn.
                Last edited by ; 06/04/2005, 22:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door michael
                  ja het is een 2de hands uit 2001

de motor is al vervangen in december 2004, dat is al de 2de die dat aan de hand had
                  Ja, heb dat al gelezen dat de 1.8 last had van slechte koppakkingen maar dat zou nu moeten verholpen zijn naar het schijnt, vermits de motor van 2004 is zou dat normaal geen probleem meer mogen opleveren. (Is trouwens dezelfde motor die in verschillende Rovers steekt, o.a. die kleine sport cabrio geloof ik). Veel plezier en veel zorgeloze kilometers ermee.

Comment

• ja we hebben hem gekocht, eind deze week hebben we hem
                    de motor heeft nu 2500km gedaan, dus eigenlijk nieuw
                    de lak is amper bekrast en het interieur is ook niet veel gesleten
                    jammer dat de tank van de lpi in de koffer ligt waardoor de koffer maar 25cm lang is.
                    maar ja, dat is het enige minpunt dus hebben we hem maar gekocht, dan moet mijn mama maar de achterbank neerlegge als ze naar de aldi gaat

Comment

• ah ja, de motor hebben ze nog van engeland laten overkomen

Comment

• Allez, dan is de beslissing toch gevallen, proficiat met de aankoop en veel gelukkige en zorgeloze kilometers met het beestje.

Comment

• range sport

hoi,

'k ben vanmiddag langs geweest bij "mijn" dealer (overijse=dicht dus moet ik naar wavre of waterloo),

range sport; staat eind mei in de showroom,
                          dan ook testritten mogelijk
                          +/-57.000 zal ik kwijt zijn

basiskorting=6%
                          maar onderhandelbaar
                          (zeker omdat wij de range ('99) niet zullen verkopen )
                          (blijft in de familie, 't is een zeldzame goeie (=niet teveel herstellingen...)

'k ben nog eens in de disco en de range gekropen,
                          disco=lekkere koffer, ook de achterklep=handig,
                          maar dat interieur vooraan=eikes
                          dan liever de (te) chique range,
                          hopelijk valt de Sport net tussenin
                          en anders...boxster!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73
                            hoi,

'k ben vanmiddag langs geweest bij "mijn" dealer (overijse=dicht dus moet ik naar wavre of waterloo),

range sport; staat eind mei in de showroom,
                            dan ook testritten mogelijk
                            +/-57.000 zal ik kwijt zijn

basiskorting=6%
                            maar onderhandelbaar
                            (zeker omdat wij de range ('99) niet zullen verkopen )
                            (blijft in de familie, 't is een zeldzame goeie (=niet teveel herstellingen...)

dan liever de (te) chique range,
                            hopelijk valt de Sport net tussenin
                            en anders...boxster!!!!
                            Allez, dan zou je terug een range kopen...

En nog altijd geen vodden met uwe P38 gehad. Goh, d'er zijn toch mensen met alle chance van de wereld hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73
                              De Belgische dealers hebben er nog niet veel weet van, maar weet dat er binnenkort voor de Disco een setje aankomt als accessoire, waarmee je de ganse voorkant mooi kan upgraden naar wat hout. Lijkt dan goed op de Range.

Heb hier ergens een Duitse catalogus liggen met de Disco-accessoires, en er staat een foto in ervan. Vraag 'es na bij jouw dealer, misschien weten zij ook al meer.

Overigens : die kit is hard nodig, en geloof me het zal niet lang duren eer die standaard zal zitten op de HSE, want die boordplank van de Disco is zo ongelofelijk camionette-achtig (alles plastic, niks van edele sfeer) dat het om dood te gaan zo triest is.

Comment

• Zo eentje heb ik vorige week gezien op de ring rond Waregem, twas direct de eerste ook:

een discovery 3 dus. Ik vind hem stukken mooier als een "gewone" range maar toch minder dan de nieuwe sportieve versie daarvan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                                  Zo eentje heb ik vorige week gezien op de ring rond Waregem, twas direct de eerste ook:

een discovery 3 dus. Ik vind hem stukken mooier als een "gewone" range maar toch minder dan de nieuwe sportieve versie daarvan.
                                  Zie er ook regelmatig een geparkeerd staan in Waregem.

Comment

• In mere zie ik regelmatig een zwarte, oogt heel knap tegenover zijn voorganger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                      In mere zie ik regelmatig een zwarte, oogt heel knap tegenover zijn voorganger
                                      Inderdaad, hier een beetje verder heeft iemand de oude Discovery en ik zie nu ook regelmatig de nieuwe. En het is inderdaad een hele vooruitgang.

Comment

• Nu eens eerlijk zijn, welk ander merk/type van wagen kan bogen op dezelfde faciliteiten ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove
                                          Allez, dan zou je terug een range kopen...

En nog altijd geen vodden met uwe P38 gehad. Goh, d'er zijn toch mensen met alle chance van de wereld hé.
                                          en zeggen dat mijn ouders er met pasen nog mee gaan 'spelen' zijn
                                          in de Dordogne,
                                          'k had echte (vreselijk fluitende) terreinbanden laten steken,
                                          mijn ma is 56 en ik zie dat menske echt geen range mee uit de modder
                                          helpen duwen...
                                          onzen tarzan is gelukkig niet vastgereden en op enkele krassen na
                                          geen schade ('k heb voor de verandering zijn bmw niet perte-total gereden)
                                          'k heb wel een rammelke bij in het dashbord (en zondag geflitst...)

en ons ma geen last van haar rug=dank u luchtvering

ivm nieuw = 'k zou toch liever de boxster kopen, maar eerst nieuwe winkel openen, dan zien we wel (als 't slecht afloopt met de bouw= skoda fabia; oleee...)

Comment

Working...
                                          X