Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LAND ROVER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    zo is er hier eentje van een jaar of 20-21 die haar Range ingeruild heeft voor een Touareg. Ook geil
    das eigelijk gewoon een stadaard-trutteke suv-rijdster
    kan geil zijn, maar een defender geeft wel wats extra

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      das eigelijk gewoon een stadaard-trutteke suv-rijdster
      kan geil zijn, maar een defender geeft wel wats extra
      Defender geeft extra stoerheid.
      SUV geeft extra comfort

Comment

Echt he

Alle vrouwen met dikke bakken.
        zo is er hier eentje van een jaar of 20-21 die haar Range ingeruild heeft voor een Touareg. Ook geil
        neen, dat vind ik direct nogal blasé en pretentieus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
          neen, dat vind ik direct nogal blasé en pretentieus

wacht maar tot je het vrouwke ziet lopen

Witte Range en Touey trouwens

Comment

• Vet kot

Comment

• Ja dat is mooi.
              Al vind ik het altijd spijtig dat het 'maar' een sport is.

Comment

• Sport is gemaakt om zo aan te passen.

Een "echte" Range moet je zoveel mogelijk standaard laten.

Comment

• Op gevaar van gebanbliksemd te worden omdat een Freelander eigenaar het aangedurfd heeft in dit LandRover lovers te posten wil ik toch een kopietje quoten van wat ik op het Nederlandstalige Freelander gepost heb vandaag.

Naar aanleiding van het Brussels autosalon heb ik een poosje het prijzenkatern van de Autogids doorgenomen om te zien wat er zoal van interessant te krijgen is dezer dagen. Spijtig genoeg voor de verkopers maar alles wat er tegen dure prijzen (extra's) te koop is heb ik en waarschijnlijk veel andere Hippo eigenaars ook op mijn SE uitvoering? Dus concreet een opsomming van de uitrusting e.d. van de wagen,
                  Td4 2001 SE 5 deurs Epsom groen:
                  - Td4 turbo diesel motor met zo'n 140pk en zo'n 310Nm (NA.... )
                  - Steptronic automaat met 5 gangen
                  - permanente 4x4 aandrijving
                  - airco
                  - cruise control
                  - kantel- en schuifdak
                  - lederen interieur
                  - verwarmbare voorzetels
                  - zonnekleppen met spiegel, beiden verlicht
                  - getinte ruiten
                  - electrische ruitbediening voor en achter
                  - volumetrisch en perimetrisch alarm
                  - radio/cdspeler met 6cd wisselaar/plenty speakers en tweeters
                  - lichtmetalen velgen
                  - 12V stopcontact in passagiersruimte
                  - armsteun midden achterbank
                  - dakrails
                  - koffer afdekgordijn
                  - rubber vloermatten
                  - elektrisch regelbare en verwarmbare achteruitrijspiegels

Tot zover wat ik direct kan opsommen aan af fabriek, heb als extra's:
                  - side steps
                  - deurbeschermingsstrips
                  - spatlappen voor en achter
                  - reservewielcover

Plus wat alle eigenaars hebben, ongeacht de uitvoering, en dat is tonnen en tonnen rijplezier wat alle eigenaars van eenheidsworst wagens moeten ontberen, ongeacht de prijs die ze betaald hebben. In feite is het nog een geluk dat er zo'n fervente anti4x4/suv lobby is en dat er zoveel dommerikken (of verkeerd voor/in-gelichte mensen) zijn en dat ze dus met die traditionele frustratieopwekkende wagens willen rijden en zich totaal willen afsluiten van ECHT rijplezier (zoals wij hebben ).

Als ik nog iets vergeten ben of als ik ergens mis ben graag uw reactie aub??

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.

UNQUOTE

Comment

• Ik snap het niet echt

Bedoel je dat een freelander beter is dan bvb een vergelijkbare berline/break?

Comment

Sport is gemaakt om zo aan te passen.

Een "echte" Range moet je zoveel mogelijk standaard laten.
                      *kuch* Overfinch *kuch*

Comment

• Onder de motorkap wel.

Maar exterieur kan ik dat niet smaken.

Comment

Ik snap het niet echt

Bedoel je dat een freelander beter is dan bvb een vergelijkbare berline/break?
                          Wel, vermits ik een echte autofreak was (nu in mindere mate) ben ik nochtans nog steeds erg geïnteresseerd in wagens allerhande. Heb daarom zo'n beetje de prijzen in de AG (sorry AW) nagezien om te zien welke wagens in aanmerking zouden komen 'moest' ik willen veranderen. Heb daarbij opgemerkt dat de uitrusting die op de Freelander SE staat bij de meeste wagens als optie moet genomen worden. Als ik dan de prijzen zie van de wagens die eventueel in aanmerking zouden kunnen komen (C, 3, A4 enz..) kom ik tot het besluit dat ik veel beter af ben door te houden wat ik heb. Het verschil in prijs is het verschil in product niet waard. Natuurlijk heeft de C een gigantische stap voorwaarts gemaakt (naar het schijnt) qua rijplezier zodat hij de 3 evenaart maar als ik vergelijk met mijn vorige 190E is de FL in mijn ogen duidelijk superieur, dus de vernieuwde C alsook de 3 en A4'en zouden dus, volgens mij, momenteel op hetzelfde niveau komen als de FL. Voor mij is het dus klaar dat ik zeker niet hoef te veranderen (zoals vroeger toen het om de 4 jaar of minder was, met alleen de echt 'toffe' wagens die ik langer hield (Opel Manta A en 190E), ook niet vergeten dat ik het origineel gepost heb op het typische Freelander Owners forum, maar vermits er hier een LandRover Lovers postje is heb ik het hier willen neerpoten om eventueel een reactie los te weken van de 'hogere' klasses van het merk. (Daarom mijn 'gebanbliksemd' in de openingszin.
                          Wat je vraag betreft of ik bedoel of een Freelander beter is dan een vergelijkbare berline/break, ja dat bedoel ik, in mijn ogen (en voor mijn gebruik) en met mijn vroegere ervaringen wel.

Comment

• een nieuwe zuipt naar't schijnt nogal veel

maar die is wel mooi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              een nieuwe zuipt naar't schijnt nogal veel

maar die is wel mooi
                              Zeker, maar het probleem is dat hij normaal gezien te breed is om bij mij in de garage te kunnen. Heb er eens mee gereden en ben er tot thuis mee gekomen maar toen ik voor het gat van de garage stond had ik de indruk dat hij er niet doorkon. Ik wist ook niet hoe de spiegels in te klappen en heb dus niet aangedrongen (het meegekregen exemplaar had beide spiegelbehuizingen al goed 'geabimeerd', waarschijnlijk van mensen die toch geprobeerd hadden ?), nochtans volgens de cijfers zou het normaal gezien te doen zijn. De garagepoort zoals ik de te bezigen doorgang meet zou zo'n 2m12 zijn waar de FL2 normaal 1m97 of zo zou zijn (waarschijnlijk zonder de spiegels mee te rekenen), maar als je in den donkeren en met regenen in zo'n van binnenuit verlicht 'gat' moet mikken met slechts een paar cm speling is ook niet alles. Qua lengte zou het nog gaan maar maximum lengte mag niet over de 4m50 gaan voor een SUV, een wagen zou nog 4m60 mogen meten maar dan moet ik hem manueel achteruitduwen nadat de poort gesloten is.. Ook de prijs is niet mis, 41.000€ voor het model in gedachte plus nog eens de extra Steptronic erbij, dus...... maar als ik de testen/commentaren lees zou hij het geld waard zijn. (Op zo'n kort ritje van rond de 10 km waarvan de helft in file kun je je geen goed gedacht/indruk maken). Dus dat alles in aanmerking genomen en gezien de slechts 64.000 km die ik met 'mijnen ezel' heb komt verandering niet ter sprake, heb nog veel te veel plezier in het rijden met den deze.

Comment

• idd een meer voorkomend probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Wel, vermits ik een echte autofreak was (nu in mindere mate) ben ik nochtans nog steeds erg geïnteresseerd in wagens allerhande. Heb daarom zo'n beetje de prijzen in de AG (sorry AW) nagezien om te zien welke wagens in aanmerking zouden komen 'moest' ik willen veranderen. Heb daarbij opgemerkt dat de uitrusting die op de Freelander SE staat bij de meeste wagens als optie moet genomen worden. Als ik dan de prijzen zie van de wagens die eventueel in aanmerking zouden kunnen komen (C, 3, A4 enz..) kom ik tot het besluit dat ik veel beter af ben door te houden wat ik heb. Het verschil in prijs is het verschil in product niet waard. Natuurlijk heeft de C een gigantische stap voorwaarts gemaakt (naar het schijnt) qua rijplezier zodat hij de 3 evenaart maar als ik vergelijk met mijn vorige 190E is de FL in mijn ogen duidelijk superieur, dus de vernieuwde C alsook de 3 en A4'en zouden dus, volgens mij, momenteel op hetzelfde niveau komen als de FL. Voor mij is het dus klaar dat ik zeker niet hoef te veranderen (zoals vroeger toen het om de 4 jaar of minder was, met alleen de echt 'toffe' wagens die ik langer hield (Opel Manta A en 190E), ook niet vergeten dat ik het origineel gepost heb op het typische Freelander Owners forum, maar vermits er hier een LandRover Lovers postje is heb ik het hier willen neerpoten om eventueel een reactie los te weken van de 'hogere' klasses van het merk. (Daarom mijn 'gebanbliksemd' in de openingszin.
                                  Wat je vraag betreft of ik bedoel of een Freelander beter is dan een vergelijkbare berline/break, ja dat bedoel ik, in mijn ogen (en voor mijn gebruik) en met mijn vroegere ervaringen wel.
                                  Ahzo, nu begrijp ik het

De freelander SE is inderdaad een mooie en goed uitgerustte wagen. En als je ergens content van bent is er geen reden om te veranderen. De restwaarde van zo een dingen zijn volgens mij ook niet echt om over naar huis te spreken (het blijft een Engelse wagen).
                                  En eenmaal een SUV gewoon, is het moeilijk om terug over te schakelen volgens mij. Naar ik gehoord heb is de freelander wel niet de beste SUV die je kunt kopen, maar als je er tevreden van bent ben je er tevreden van, en moet niemand u vertellen hoe goed of slecht Land Rover wel is

Mocht ik zelf een freelander zoals de uwe hebben zijn er maar 3 wagens die mij kunnen doen wijzigen naar een andere
                                  1. Freelander II
                                  2. Range Rover Sport
                                  3. Range Rover
                                  Buiten het feit dat vooral de laatste zo achterlijk duur is en de 2e eigenlijk zijn surplus niet waard is tov de eerste

Zoals ik op het autosalon tegen RRD zei: er is altijd baas boven baas, tot je een Range gehad hebt.

Comment

• Foute uitlaten...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Foute bak gewoon

Comment

• Dat is zo van die Project Kahn shit

Comment

• Comment

Working...
                                          X