Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De freelander SE is inderdaad een mooie en goed uitgerustte wagen. En als je ergens content van bent is er geen reden om te veranderen. De restwaarde van zo een dingen zijn volgens mij ook niet echt om over naar huis te spreken (het blijft een Engelse wagen).
En eenmaal een SUV gewoon, is het moeilijk om terug over te schakelen volgens mij. Naar ik gehoord heb is de freelander wel niet de beste SUV die je kunt kopen, maar als je er tevreden van bent ben je er tevreden van, en moet niemand u vertellen hoe goed of slecht Land Rover wel is
Mocht ik zelf een freelander zoals de uwe hebben zijn er maar 3 wagens die mij kunnen doen wijzigen naar een andere
Freelander II
Range Rover Sport
Range Rover
Buiten het feit dat vooral de laatste zo achterlijk duur is en de 2e eigenlijk zijn surplus niet waard is tov de eerste
Zoals ik op het autosalon tegen RRD zei: er is altijd baas boven baas, tot je een Range gehad hebt.
Heb met de RAV4 D-4D van mijn dochter gereden, die reageert veel sneller, meer zoals een gewone wagen, heb ook nog met de Subaru Forester gereden maar ik vind, puur het 'gevoel' en het plezier van de Freelander kan niet geëvenaard worden. Misschien subjectief maar ik ben niet de enige die dit zegt. Dus voor mij was het toendertijd toch de beste die ik kon kopen. (Was toen de enige diesel met mogelijkheid tot combineren met autobox, was toen nog vast overtuigd dat we, juist gepensioneerd, echte kilometervreters gingen worden, niet dus.) Re de restwaarde, is van weinig belang als men de wagen toch probeert 'op' te rijden. (Heb niet veel opties, zie foto, heb die zojuist genomen via de 2e poort. Binnendraaiende poorten doen u direct zo'n 40 cm verliezen bij een suv wegens de hoge achterkant en van voor heb ik maar zo'n cm. of 10 overschot, achteruit binnenrijden doe ik niet omdat de garage in het huis gebouwd is en ik de uitlaat niet teveel wil laten binnenblazen. Dat doe ik alleen als ik de fietsendrager gemonteerd heb zodat ik de fietsen er 's avonds al kan opzetten om 's morgens gereed te staan). En zoals je zegt, eens een suv gewoon is het inderdaad moeilijk te veranderen, als ik met de schoonzoons meerij (1 met BMW 725 tds en de andere met Passat break) is het bijna een kalvarietocht om daar uit te geraken, in gaat nog, maar uit.. amai. Bij mij zou er evtl. alleen van de FL2 sprake kunnen zijn, niks anders dat binnenkan, dus mijn shoppinglijstje is niet oneindig. Maar zoals gezegd, supertevreden van de FL1, dus voor mij mag het nog lange jaren "mijnen ezel" zijn. (Ik heb sinds dag 1 als chauffeur, in 1961, mijn auto's altijd "mijnen ezel" genoemd)
Ben blij te horen dat er nog mensen zijn die een wagen kopen om op te rijden.
Daar dienen ze nu eenmaal voor. Niet om na 2 tot 4 jaar vervangen te worden door een andere "omdat er een nieuw model is"
Inderdaad, als ik zei dat het vroeger normaal om de vier jaar was waren de tijden wel anders ook. Bv. de Manta A 1.6S heeft me toen juist 112.000 Bf gekost, dat bedrag verdiende ik toen op zo'n maand of 5 (met overtime), de prijzen tegenwoordig swingen echter de pan uit. Ter vergelijking hoe het toen ook wel jaar per jaar opliep, mijn broer had het jaar ervoor een BMW 2002 gekocht voor exact dezelfde prijs. Dus op één jaar moest je voor een zelfde bedrag van BMW 2002 naar Opel Manta gaan. De toen populaire R4 (Renault) enz.. gingen over 'de toonbank' voor een goeie 60.000 Bf.
Comment