Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
het gaat niet over bochten nemen want daar is dat niet voor gemaakt, maar het feit dat die kar gemaakt is voor dagdagelijks op de BAAN te zitten (niet voor in de velden, ook al kan ie dat ongetwijfeld zeer goed). En dan kijk ik naar prestaties in verhouding tot de rijkosten. Want het enige voordeel dat je hebt is dat je wat hoger zit.
Oh en over dat verbruik, gisteren nog een test gelezen, 14.5 gemiddeld, liter(s) dorstiger dan de concurrentie, en in verhouding tot de prestaties dat die anderen leveren vermindert het plaatje nog een pak.
je kan de prestaties echter wel in proportie bekijken, en dan moet je uiteraard niet verwachten dat een 3.6 diesel in zo'n hok hetzelfde levert als een 3.6 diesel in een gewone sedan/break... maar evengoed vind ik het teleurstellend, en zou ik vlotter onderweg willen zijn.
soit, ik ben dan ook iemand die het belachelijk vind om zo'n kar te kopen om er ganser dagen autostrade mee te doen, want dan koop ik veel liever een grote break met even potente motor. Je zit enkel wat minder hoog (idd weg patsfactor) maar voor de rest brengt dat enkel voordelen.
Acceleratie van 0-100 is niet dé reden waarom mensen een auto kopen he. Misschien koop jij daar een auto voor, maar er zijn meerdere factoren aan een auto die belangrijk zijn. Image, comfort, mooiheid.
En dat verbruik van 14.5 is écht wel met vol gas dan. Want ik hield het ding rond de 11 liter @ proefrit.
die 0-100 is maar een voorbeeld hé, ik bedoel gewoon dat de geleverde prestaties matig zijn voor hetgeen je moet betalen qua taksen en biv, IN vergelijking met wat de motorisaties van de concurrentie bieden. Op het gebied van uiterlijk, imago en comfort ga ik akkoord hoor, heb nooit het tegendeel beweert.
En als hij in vergelijkende tests x aantal liter(s) meer verbruikt dan concurrenten, dan is dat blok nog maar weinig impressionant hé
Comment