Heb gisteren ook nog een "panne" gehad met de Freelander, de darm van de intercooler naar de inlaatcollector was gescheurd, dus verlies van vermogen en bij voldoende gas geven zwarte rook uit de uitlaat, heeft me 39 € gekost en een half uurtje werk, hout vasthouden maar op 10 jaar een van de weinige kosten die ik gehad heb, maar zoals ik al zei, het is "maar" een Freelander Td4. (Heb, ter verduidelijking, ook nog maar zo'n 80.500 km gedaan).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LAND ROVER Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenEven terzijde, maar met de hoeveelste LR ben je momenteel reeds aan het rijden, of hoeveel heb je er in het verleden reeds in je bezit gehad ?? 't Is maar een vraag éh.
Disco TD5. Gekocht op +/-80.000 km en een jaar later verkocht. Had last van de lekkende koppakking (zoals zovelen TD5's).
Nu nog een Defender (van '8 waar er op 110.000 km een nieuwe motor is ingestoken. Deze wagen doet nu wel nog maar een dikke 1.000 km per jaar met 80% van de tijd een aanhangwagen achter.
Mijn ervaring met LR in vgl met MB. LR is duurder in stukken en in onderhoud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten2.
Disco TD5. Gekocht op +/-80.000 km en een jaar later verkocht. Had last van de lekkende koppakking (zoals zovelen TD5's).
Nu nog een Defender (van '8 waar er op 110.000 km een nieuwe motor is ingestoken. Deze wagen doet nu wel nog maar een dikke 1.000 km per jaar met 80% van de tijd een aanhangwagen achter.
Mijn ervaring met LR in vgl met MB. LR is duurder in stukken en in onderhoud.
Comment
-
Weet je wat het probleem is,LR heeft inderdaad een periode onbterouwbare wagens gebouwd. De eerste Freelanders met IDT motor lekten erg,de TD5 had last van koppakking en de Range zat vol elektronische problemen.
Maar face it Land Rover tegenstanders,dat is 10 jaar geleden
De huidige modellen zijn echt niet onderhoudsgevoeliger dan de concurenter hoor.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenBlijft toch dik spel zo een RR
Hoe klein is die cabine? Langs buiten lijkt het alsof je een zee van ruimte gaat terug vinden.
Enorm teleurstellend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk BerichtenOk, foto is gemaakt met een fisheye, maar komaan.
Hoe klein is die cabine? Langs buiten lijkt het alsof je een zee van ruimte gaat terug vinden.
Enorm teleurstellend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenWeet je wat het probleem is,LR heeft inderdaad een periode onbterouwbare wagens gebouwd. De eerste Freelanders met IDT motor lekten erg,de TD5 had last van koppakking en de Range zat vol elektronische problemen.
De huidige modellen zijn echt niet onderhoudsgevoeliger dan de concurenter hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenWeet je wat het probleem is,LR heeft inderdaad een periode onbterouwbare wagens gebouwd. De eerste Freelanders met IDT motor lekten erg,de TD5 had last van koppakking en de Range zat vol elektronische problemen.
De huidige modellen zijn echt niet onderhoudsgevoeliger dan de concurenter hoor.
Nu, al bij al hebben we al veel kosten gehad, maar onbetrouwbaar is hij niet. Er is zelden een mankement waardoor de wagen stilstaat.
Wel veel ongemakken zoals rollagers van de distributie die stuk lopen, deuren die niet meer op slot gaan, koffer die niet meer open gaat, spiegels die niet meer inklappen, ECU koeling die ongelofelijke herrie maakt, achterruitewissersproeier die vaak stuk gaat, automaat die gereviseerd diende te worden, 2 servo pompen,...
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk BerichtenOk, foto is gemaakt met een fisheye, maar komaan.
Enorm teleurstellend.
Er zijn maar weinig wagens waar je zo comfi met 5 volwassenen in kan zitten.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten.
Wel veel ongemakken zoals rollagers van de distributie die stuk lopenBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenover welke Range Rover spreken we? ik ken op uitz van de Sport en de Evouque geen Range Rovers met rollagers in de distributie hoor
Ik ff mis!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenTD6. En je hebt gelijk. We dachten dat het dat was, maar het was tot 2 maal toe de alternator die stuk was.
Ik ff mis!BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk BerichtenJij hebt er duidelijk nog niet ingezeten want je hebt weldegelijk een zee van ruimte in zo'n Range Rover.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenha,dacht ik ook. De TD6 motor heeft een kettingdistributie met geleidespanners Eigenlijk een veel minder groot probleem hé,een alternator
Maar als ik het goed begrijp vind jij het normaal dat er op minder dan 190.000km's 2 alternators doorgaan?
Sorry zenne, maar als nen auto +/-75.000 euro kost en ge moet er dan nog zo nen kwak geld tegen aansmijten om em rijdende te houden, dan is er iets niet juist en zijde eigenlijk zwaar int zak gezet. De auto mag dan nog het heerlijkste vervoermiddel op de markt zijn (of toch 1 van), het is een regelrechte schande hoe RR zijn klanten zo open en bloot int gat pakt.
Edith zegt dat het hier 2pag terug ook al stond :
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenVandaag naar de garage gebeld aangezien onze RR TD6 al 800km over zijn onderhoud zit en (ik denk) de lager van de alternatoraandrijving stuk is. De wagen staat dus stil.
We mogen hem vandaag binnen gaan steken (Vernaeve) en ze gaan proberen om hem tegen volgende week vrijdag in orde te krijgen. Onderhoud gaan ze niet doen. Das pas ten vroegst in april dat we daarvoor mogen terug gaan
Onbegrijpelijk in deze klasse.... Onderhoud kost handen vol geld en service is echt 0. Bah!Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenBestekje binnen gekregen :
- alternator: € 600,00 excl. BTW
- pomp stuurbekrachtiging: € 740,00 excl. BTW
- rubbers ophanging + kogelgewricht: € 280,00 excl. BTW
- sleepring (lampje airbag): € 420,00 excl. BTW
Ik vind dat toch echt geen normale prijzen zenne.Last edited by Tjeu; 11/09/2011, 23:01.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenHeel eenvoudig : bij ons thuis gaat een land rover buiten na 120.000 km en dan heb je nooit gezeik !
Met een opleg van 20.000 euro op een wagen met 120.000km kom jij bij RR alvast nergens!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Op 190dkm aan je derde alternator is niet normaal maar bij de huidige wagens ook niet vreselijk abnormaal.De tijd van de Accords en Corrola's met een eenvoudige benzine motor in het vooronder en 300dkm zonder ene kost is voorbij. Een moderne auto kost geld.
Bovendien is een alternator van een toeleverancieer en gaat je die overal tegenkomen. Zeker bij BMW zal het destijds de zelfde zijn geweest.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenOp 190dkm aan je derde alternator is niet normaal maar bij de huidige wagens ook niet vreselijk abnormaal.De tijd van de Accords en Corrola's met een eenvoudige benzine motor in het vooronder en 300dkm zonder ene kost is voorbij. Een moderne auto kost geld.
Bovendien is een alternator van een toeleverancieer en gaat je die overal tegenkomen. Zeker bij BMW zal het destijds de zelfde zijn geweest.
De kans dat het met die alternator ook van dat is lijkt me vrij realistisch.
Maar bon, dan zijn we weer aan het overschakelen naar de walgelijke mentaliteit van het merk RR zelf.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dellie Bekijk BerichtenKoop dan een oudere land rover hé. Ik heb zelf de as dichtingen vervangen van de mijne.
Ik snap uw punt wel hoor. Maar den onzen is de wagen van de zaakvoerder en die wagen moet net als de zaakvoerder altijd paraat zijn. En, in tegenstelling tot wat ik overlaatst mispostte, is dat niet zo. Toen de alternator stuk was heeft hij stil gestaan en in de winter heeft hij ook 2 keer stil gestaan. 1 maal omdat enkel het koffer slot nog open ging (wat niet zo ergonomisch was om naar tot aan het stuur te geraken in een 5plaatsen LV uitvoering) en 1 maal omdat er 2 deuren niet meer afsloten en je de wagen bijgevolg moeilijk ergens achter kon laten.
In die gevallen zijn mijn ex 5 reeks en de huidige Navara in gevallen, wat eigenlijk al bij al geen straf is, verre van zelf! Die is toch wel wat stiller!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenJa, zo is de automaat ook niet van RR zelf. Maar tis wel RR die er de verkeerde olie op doet waardoor ze stuk lopen. En ja, ook bij BMW komt dat voor. Maar bij BMW vragen ze geen 5000 euro voor die herstelling, bij RR wel, ondanks ze door dezelfde man aan dezelfde tarief uitgevoerd wordt.
De kans dat het met die alternator ook van dat is lijkt me vrij realistisch.
Maar bon, dan zijn we weer aan het overschakelen naar de walgelijke mentaliteit van het merk RR zelf.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment