Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LAND ROVER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Comment


    • Comment


      • Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove
          Zoals Konijn al zei, bullbar en roostertjes weg. En dat kofferspoilertje ook eraf. En dan hebt ge echt een onwaarschijnlijk prachtige wagen!
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

          Comment








          • Neon lichten in een Range

            Ik snap niet dat ze dat zo'n wagen kunnen aandoen!!

            Comment


            • Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove
                moest ik later een heel goed gespekte bankrekening hebben, mogen ze em zo komen afleveren.... prachtig met die bullbar en die lichtroostertjes...

                Comment


                • Wat me gisteren opviel toen ik achter de RR Sport hing, hij heeft gewone achterlichtunits en niet zoals z'n grote broer een setje leds... kostenbesparing?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                    Wat me gisteren opviel toen ik achter de RR Sport hing, hij heeft gewone achterlichtunits en niet zoals z'n grote broer een setje leds... kostenbesparing?
                    Ze kunnen nu toch moeilijk dezelfde lichten op de SPORT gaan zetten?

                    Comment


                    • Die blauwe Range van hierboven is echt wel verdomd knap.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels
                        Ze kunnen nu toch moeilijk dezelfde lichten op de SPORT gaan zetten?
                        Dat insinueerde ik ook helemaal niet

                        Ik zei gewoon dat ze voor de gewone RR LED's hebben gebruikt voor de achterlichtopbouw en bij de sport, een afgeleide van die gewone, gekozen hebben voor traditionele lampjes...

                        LED's zijn nu eenmaal o zoveel mooier en geven ook extra klasse

                        Comment


                        • Sporty



                          Comment


                          • RR Sport Supercharged

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                              Dat insinueerde ik ook helemaal niet

                              Ik zei gewoon dat ze voor de gewone RR LED's hebben gebruikt voor de achterlichtopbouw en bij de sport, een afgeleide van die gewone, gekozen hebben voor traditionele lampjes...

                              LED's zijn nu eenmaal o zoveel mooier en geven ook extra klasse
                              Sorry, ik had u verkeerd begrepen...

                              Comment


                              • Het volgende op een forum gelezen:


                                New Freelander due in UK End of 2006
                                2006 Freelander from Autocar magazine (UK)

                                At the end of 2006, the Freelander will be nine years old, a long life for a vehicle conceived in the dark days of British Aerospace’s ownership of Rover and Land Rover. Today’s Freelander is loosely based on the archaic Rover 200 platform. The new model will be a very different beast with a new platform, state-of-the-art powertrain, clean, crisp styling and, hopefully, unprecedented build quality thanks to a switch to Jaguar’s Halewood plant.

                                The most noticeable change for the new Freelander is its chunkier proportions. The car sits on a much longer wheelbase and is wider, too. Overall length is very close to today’s 4.4m but, with the wheels pushed closer to the corners, insiders report that the car’s stance is much-improved.

                                ‘Overall, the look is not quite as style-minded as the new Discovery,’ said a source familiar with the car. ‘We have to remember that most people come to the Freelander from cars, so we’re not trying to be a small Discovery.’

                                Key details like the one-bar grille and stepped roof will remain. Other important features are the absence of body cladding and a strong styling swage line along the car’s front wings, retaining the Freelander’s clean and classical styling. The beltline rises towards the rear haunches, like on many cars.

                                Just a single bodystyle – a five-door hatchback – is currently being engineered. Low sales have killed the three-door soft-back model.

                                Codenamed L359, that five-door will be based on a development of the new Focus platform. Known as EU CD, the same platform will underpin the replacement for the Volvo S60, XC60 soft-roader, Ford Galaxy and Ford soft-roader, dubbed MAC.

                                Like on the Ford Focus/ Mazda 3/Volvo S40 project, the term ‘platform’ is really shorthand for a component set that each brand’s designers can delve into when creating their own distinct vehicle, providing commonality of parts hits around 40 per cent. Usually, the target is 60 per cent, but Land Rover’s specific engineering needs have reduced this figure.

                                The new Freelander will stick with a car-derived four-wheel-drive system that eschews a separate low-range transfer gearbox, an omission that saves both weight and complexity. But this second-generation off-roader is expected to be more sophisticated than the current Freelander and is rumoured to include an optional limited-slip rear differential.

                                Engines will be picked from within the Ford empire and tweaked for a torquey SUV application. Land Rover will be able to choose from three four-cylinder petrols: a 115bhp 1.6 litre, 130bhp 1.8 and 145bhp 2.0, which replace today’s single choice of a Rover-derived 1.8. The platform is engineered to take Volvo’s five-cylinder units across the engine bay, although Land Rover will prefer a Ford V6 petrol for the US market.

                                Common-rail turbodiesels from the Ford/Peugeot ‘Lion’ family will replace the BMW 110bhp 2.0-litre unit. An entry-level 115bhp 1.8, mid-range 136bhp 2.0 and 173bhp 2.2-litre are all potential choices for Land Rover’s engineers. A version of the 2.7-litre V6 TD is also under consideration.

                                The chief weakness of the current Freelander is its cabin quality, despite a clever revamp in 2003. Expect higher-grade plastics and fabrics to bring a more quality feel to the cabin. The design itself is understood to be a little less formal than the Range Rover’s and Discovery’s, in a bid to appeal to car buyers who have to be teased out of their hatchbacks and saloons.

                                The Freelander will be pitched as one of the few junior SUVs with off-road ability, but Land Rover is also keen to stress its ability on Tarmac, where most will spend the majority of their time. The car-derived rack-and-pinion steering should make the new Freelander a sharper drive. And, although the exact suspension set-up is still secret, it is reasonable to assume that the EU CD platform’s suspension of front struts and rear multi-link will be heavily upgraded for 4x4 applications.

                                New Freelander’s wider stance and revised four-wheel-drive system should bring welcome increases in grip, roll resistance and high-speed stability. And the new platform and powertrains should improve refinement at speed, the main weakness of today’s Freelander.

                                ‘We might be sharing a platform, but this is a real Land Rover,’ said a senior source. ‘We have the freedom to do just about what we want.’ Sales kick off in late 2006 with prices from around £16,500.

                                Comment



                                • de 480pk versie van Arden van de RR Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                    de 480pk versie van Arden van de RR Sport

                                    come to daddy, little boy

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels




                                      Je moet je deze wagen eens voorstellen in het echt, hoe IMPOSANT moet die niet zijn als je daar naast staat
                                      BMW E61 525d LCI '09
                                      Suzuki Bandit 1250NA /07
                                      Fiesta Red Edition '16

                                      Comment


                                      • zo'n impressieve wagen

                                        concurrent voor hummer?
                                        "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

                                        Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

                                        Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

                                        Comment


                                        • bestaan er beelden, of een veiligheidskwotering van een crashtest van een landrover defender ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X