Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind het wel een leuke motor die V8 diesel...
Mooi geluid (Voor een diesel)
Lekker véél koppel (640Nm.)
Trekt best goed op...
Mja, ik vraag me eigenlijk af of ze eens een nieuwe motor in de freelander 2 gaan lepelen...liefst een 6 cilinder diesel...
hopeloos veel trager dan concurrentie, en drinkt flink door.
Auto is ook niet gemaakt om als eerste weg te zijn bij de lichten. Mits een deftige chip gaat hij in 8.0 - 8.5 sec naar de 100. Da's snel genoeg voor een auto van 2700kg zonder belading.
Gisteren een stuk meegebold met die TDv8. Ranzig goede auto. Ben pa al heel de dag aan het inpraten. Maar hij bijt nog niet . De huidige is nog te goed zegt hij. 190k km probleemloos, tot nu toe.
Hij belde me alleen vanmiddag op dat hij zonder diesel was gevallen . Boordcomputer is blijkbaar toch redelijk fucked up door de chip, want die gaf nog een rijbereik van 7km aan.
Alhoewel ik moet zeggen dat om te cruisen de TDV8 zeker zo goed is, de SC reageert direct wat bruter op gaspedaalbewegingen, bij de TDV8 gaat het allemaal wat smoother. SC is een genot om te rijden, maar ik denk voor vele RR-owners niet nodig.
hopeloos veel trager dan concurrentie, en drinkt flink door.
op papier moet ie onderdoen, dat klopt. Maar ik denk dat je in een RR niet echt zoekt wat de concurrentie aanbiedt.
Iig, ik mag dat ding. TDV8 maakt er een totaaaaaaaaaaal andere auto van dan de TD6. Die motor is een Range waardig, imo zelfs meer dan elke motor in de P38 ('t zal aan de totaalindruk liggen, wat een rammeldoos ), meer dan de TD6 (duh!) en meer dan de 4.4 V8. Dus eigenlijk zowat de beste motor die je er in hebt kunnen krijgen...status quo met de SC.
Maar waar denk je dat de meeste RR-eigenaars het meeste belang aan hechten, sound van de motor of stilte en sound van de geluidsinstallatie?
Ik zeg je, voor mij ook een SC...maar die TDV8 is echt wel oké.
Ik zou eens met een GL 420 willen rijden om te kunnen vergelijken. Tijd da'k terug aan het werk ga.
Ik zeg je, voor mij ook een SC...maar die TDV8 is echt wel oké.
Ik zou eens met een GL 420 willen rijden om te kunnen vergelijken. Tijd da'k terug aan het werk ga.
GL is een stuk sneller en krachtiger.
Maar ik kan er niet aan doen, de kwaliteitsindruk in de Range is 10 keer hoger dan in de GL
mja voor 3.6 dieseltax en al die biv mag het wel wat vooruitgaan imo, en dan is 10 sec naar 100 te traag.
dan koop je beter de 3.0 vind ik, of de 2.7 als ze die 3.0 niet meer maken.
Bullshit.
Als je voor 3.6 tax iets wilt hebben dat vooruitgaat moet je een Porsche Carrera kopen ofzo.
De tdV8 is meer dan snel genoeg. Als je gas geeft op eender welke baan buiten de snelweg wordt je gewoon zenuwachtig van het comfort dat ze erin gebouwd hebben. Daar valt niet op een zinnige manier een bocht mee te pakken, maar wat wil je met 2615kg aan auto. En op de snelweg zit je zowieso met een top van 200, wat ook voldoende is voor zo een mastodont.
En er is niets belachelijkers dan power hebben en het zo goed als nooit kunnen gebruiken. Wat heb je eraan als je kan zeggen dat je wagen in 6 seconden tot 100 gaat, maar zelf constant halfgas geeft omdat je niet sneller mag/durft/wilt
het gaat niet over bochten nemen want daar is dat niet voor gemaakt, maar het feit dat die kar gemaakt is voor dagdagelijks op de BAAN te zitten (niet voor in de velden, ook al kan ie dat ongetwijfeld zeer goed). En dan kijk ik naar prestaties in verhouding tot de rijkosten. Want het enige voordeel dat je hebt is dat je wat hoger zit.
Oh en over dat verbruik, gisteren nog een test gelezen, 14.5 gemiddeld, liter(s) dorstiger dan de concurrentie, en in verhouding tot de prestaties dat die anderen leveren vermindert het plaatje nog een pak.
je kan de prestaties echter wel in proportie bekijken, en dan moet je uiteraard niet verwachten dat een 3.6 diesel in zo'n hok hetzelfde levert als een 3.6 diesel in een gewone sedan/break... maar evengoed vind ik het teleurstellend, en zou ik vlotter onderweg willen zijn.
soit, ik ben dan ook iemand die het belachelijk vind om zo'n kar te kopen om er ganser dagen autostrade mee te doen, want dan koop ik veel liever een grote break met even potente motor. Je zit enkel wat minder hoog (idd weg patsfactor) maar voor de rest brengt dat enkel voordelen.
het gaat niet over bochten nemen want daar is dat niet voor gemaakt, maar het feit dat die kar gemaakt is voor dagdagelijks op de BAAN te zitten (niet voor in de velden, ook al kan ie dat ongetwijfeld zeer goed). En dan kijk ik naar prestaties in verhouding tot de rijkosten. Want het enige voordeel dat je hebt is dat je wat hoger zit.
Oh en over dat verbruik, gisteren nog een test gelezen, 14.5 gemiddeld, liter(s) dorstiger dan de concurrentie, en in verhouding tot de prestaties dat die anderen leveren vermindert het plaatje nog een pak.
je kan de prestaties echter wel in proportie bekijken, en dan moet je uiteraard niet verwachten dat een 3.6 diesel in zo'n hok hetzelfde levert als een 3.6 diesel in een gewone sedan/break... maar evengoed vind ik het teleurstellend, en zou ik vlotter onderweg willen zijn.
soit, ik ben dan ook iemand die het belachelijk vind om zo'n kar te kopen om er ganser dagen autostrade mee te doen, want dan koop ik veel liever een grote break met even potente motor. Je zit enkel wat minder hoog (idd weg patsfactor) maar voor de rest brengt dat enkel voordelen.
Toch gek dat die TdV8, als ik ermee rijdt, rond de 12l schommelt dan.
En het feit dat jij vlotter onderweg wilt zijn lach ik eens goed mee.
Kallo, 280pk, lege baan. Mijnheer kachelt 70
Duitsland, Onbegrenst stuk snelweg, mijnheer komt niet boven de 160
Hoe jij rijdt heb je zelfs genoeg aan een Td6
Comment