Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LAND ROVER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• snap niet dat zoveel mensen zot zijn van die Range Sport... het is gwn het lelijke eendje tov een Range. Waarschijnlijk gewoon omdat ie 'betaalbaarder' is?

Comment

• Persoonlijk vind ik de sport een knappe wagen en is een full size Range rover gewoon iets knapper.
      Zeker in de kleurencombinatie zoals in de advertentie kan ik hem smaken, er zouden meer zoals die mogen rondrijden.

Comment

• Comment

• Zoals hier reeds een aantal maal geschreven, hebben we thuis een RR TD6 (BJ 2004). Deze is nu net over de 10 jaar oud en heeft nét geen 250.000km op de klokken.
          Volgend jaar neem ik die normaal over van mijn vader. Maar gezien mijn vrouw en ik net een huis gekocht hebben en nog veel moeten verbouwen, lijkt zo een Range nu niet echt een goede budgettaire stap. Oftoch, dat is mijn mening. Ons vader was het daar niet mee eens, hij is er van overtuigd dat een Range lang niet duurder is dan een andere wagen.

Om nu eens alles concreet te maken, hebben we alle facturen van de garage opgevraagd, om zo een berekening te kunnen maken wat een Range per jaar / 25.000km kost.

Puur aan garage kosten komen we uit op 19.500 euro.

Daar zit niet inbegrepen :
          - herstellingen versnellingsbak : 2 keer binnengeweest, samen goed voor 5000 euro
          - banden : 5 maal vernieuwd, +/-600 euro per keer = 3000 euro
          - 2 kleine herstellingen die niet bij de officiele garage uitgevoerd zijn : 1000 euro

28.500 euro, ofte 2850 euro / jaar of 25.000km.

Daar komt dan nog bij :
          - jaarlijkse taxen : +/- 800 euro
          - verzekering : 1300 euro

= 4950 euro per jaar, exclusief waardeverlies van de wagen

Aankoop was rond de 75.000 dacht ik, is nu nog een 8000 euro waard (met een beetje geluk), dus daar komt ook nog eens een waardeverlies van een 6000 euro per jaar bij. Uiteraard dient dat niet meegeteld te worden in de rekening als je een tweede hands koopt.

Ik blijf er bij dat het een erg dure wagen is. Zowel in aankoop als om mee te rijden. Bijgevolg ga ik er misschien toch nog eens over slapen alvorens de wagen in huis te halen
          Last edited by Tjeu; 16/02/2015, 18:15.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik zou het niet doen, kan is groot dat je er veel problemen mee krijgt en reparaties/werkuren/onderdelen zijn duur.

Al zou ik zelf ook wel twijfelen, het zijn zo'n vette bakken meneer.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Amper 250.000 km en bijna 30.000 euro garagekosten ???? Ben je zeker dat je geen nul te veel hebt gezet ? Schandalig dat men dergelijke rotzooi op de makt durft te brengen ! Engelse brol.......

Comment

• 28 ton beton!

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• prachtige auto

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• prachtige auto

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Amai nog niet
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Leek me wel de cabrio

verder inzoomen kon niet van de 32e verdieping

Comment

• eens wat ander, very britisch

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  een echt helder kleur staat deze wagen toch fantastisch.
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• prachtig, echt...alleen heeft iedereen gezien waar je was, of dat een prob is, is voor jezelf

Comment

• Bad ass

Comment

• Comment

Working...
                                        X