Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LAND ROVER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
    Mijn ouders zijn van plan een range sport te kopen. We hebben geen zin om nog zo lang te wachten tot de V8 diesel beschikbaar is en de verkoper heeft verteld dat hij een module kan laten plaatsen om wat meer pks te geven. Ze nemen alle verantwoordelijkheid op hun dus er verandert nix met de garantie. Kan me iemand wat meer uitleg geven omtrend die module?


    Alvast bedankt!

    Een 'module' klinkt eerder als een powerbox dan als ecu-chiptuning, dus iets wat ze achteraf bij een ongeval nog wel eens kunnen zien zitten.
    Nu, als de verkoper op papier zet dat hij ALLE verantwoordelijkheid op hem neemt is dat natuurlijk geen probleem
    Last edited by ; 07/01/2007, 03:22.

    Comment


    • Maar als je een TDV8 wilt, en de enige belemmering is de levertermijn... Nja, eigenlijk hoeft dat dan geen belemmering te zijn, er zijn handelaars genoeg die zelf al enkele TDV8's besteld, zodat ze die als eerste kunnen leveren aan klanten die hem direct willen.

      Dat is bij elke nieuwe wagen trouwens zo. Kijk maar eens op mobile.de welke wagens er te koop staan die hier nog niet in de showroom staan.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
        Maar als je een TDV8 wilt, en de enige belemmering is de levertermijn... Nja, eigenlijk hoeft dat dan geen belemmering te zijn, er zijn handelaars genoeg die zelf al enkele TDV8's besteld, zodat ze die als eerste kunnen leveren aan klanten die hem direct willen.

        Dat is bij elke nieuwe wagen trouwens zo. Kijk maar eens op mobile.de welke wagens er te koop staan die hier nog niet in de showroom staan.
        Mijn pa is iemand die graag bij 1 garage blijft als je weet wat ik bedoel.
        Die garage heeft goeie reputatie en een super service. En als die garage dan zegt dat die leveringstermijn zo laat is. Dan is dat heilig voor mijn pa. Echt raar. Hij gaat niet snel ergens anders informeren...


        Bendankt voor de info!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
          Mijn pa is iemand die graag bij 1 garage blijft als je weet wat ik bedoel.
          Die garage heeft goeie reputatie en een super service. En als die garage dan zegt dat die leveringstermijn zo laat is. Dan is dat heilig voor mijn pa. Echt raar. Hij gaat niet snel ergens anders informeren...


          Bendankt voor de info!
          Wacht op de TDv8.
          Wij hebben een TD6, niet getuned, maar ik heb ook al met een getunede gereden.

          Als je dan in de TDv8 stapt rijdt die echt wel immens veel beter.
          Als je er de centjes voor hebt niet twijfelen en wachten op een TDv8 !!!

          Comment


          • Inderdaad, een TDV6 gechipt kan je niet vergelijken met de TDV8 motor, ik zou zeker wachten.

            Hoelang moet je wachten bij jouw dealer?

            Comment


            • M'n vader is gisteren naar het Salon geweest, en bij Land Rover hebben ze hem wijsgemaakt dat een lichte vracht (vaste achterbank) tóch lichte vracht kan blijven en zo heringeschreven worden, omdat elke Land Rover zoizo over voldoende laadruimte beschikt. Dit is alleszins het eerste wat ik ervan hoor, ik dacht dat, nu de wet veranderd is, je die achterbank eruit moét smijten om van de voordelen te genieten? Freud (denk ik) die z'n Touareg V10 verkoopt heeft datzelfde probleem.

              Fin, weet iemand of Land Rover zn LV status toch kan behouden zonder die achterbank kwijt te spelen?
              Het gaat over een '04 Range Rover.

              Thx!

              Comment


              • dit heb ik gevonden:


                Wanneer is er nu nog sprake van een “lichte vracht�:
                Onderstaand geven we u de voorwaarden aan dewelke uw voertuig moet voldoen, opdat er voortaan nog sprake zou kunnen zijn van een “lichte vracht�:


                1. Voertuigen van maximaal 3.500 kg (MTM) met 1 afgesloten cabine (2 zitplaatsen passagiers + 1 zitplaats bestuurder) en open laadbak
                2. Voertuigen van maximaal 3.500 kg (MTM) met dubbele cabine (6 zitplaatsen passagiers + 1 zitplaats bestuurder) en open laadbak
                3. Voertuigen van maximaal 3.500 kg (MTM), 1 volume voor zowel laadruimte als passagiersruimte (2 zitplaatsen passagiers + 1 zitplaats bestuurder), er is een scheidingswand achter de zitplaatsen vereist, de laadruimte moet minstens 50 % bedragen van de lengte van de wielbasis (gemeten op 20 cm boven de vloer), de laadruimte moet voorzien zijn van een horizontale laadvloer over de hele oppervlakte, de laadvloer moet vast of duurzaam bevestigd zijn en deel uitmaken van het koetswerk en de laadruimte mag niet voorzien zijn van verankeringsplaatsen voor bijkomende zitbanken, zetels of veiligheidsgordels
                4. Voertuigen van maximaal 3.500 kg (MTM), 1 volume voor zowel laadruimte als passagiersruimte (6 zitplaatsen passagiers + 1 zitplaats bestuurder), er is een scheidingswand achter de zitplaatsen vereist, de laadruimte moet minstens 50 % bedragen van de lengte van de wielbasis (gemeten op 20 cm boven de vloer), de laadruimte moet voorzien zijn van een horizontale laadvloer over de hele oppervlakte, de laadvloer moet vast of duurzaam bevestigd zijn en deel uitmaken van het koetswerk en de laadruimte mag niet voorzien zijn van verankeringsplaatsen voor bijkomende zitbanken, zetels of veiligheidsgordels.

                Comment


                • Ondertussen ook al teweten gekomen dat een RR een wielbasis van 2880mm heeft. Dus nu nog enkel een koffer die minstens 1440mm meet .

                  Comment


                  • Wat is dat toch met de autoverkopers van tegenwoordig

                    Ze lijken dommer dan tevoren.

                    Lengte van de koffer met de zetels omhoog in een Range is iets meer dan een meter

                    edit: en je kan dat hier vinden: http://www.landrover.com/gb/en/Vehic...dimensions.htm
                    Last edited by ; 18/01/2007, 12:41.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                      Wat is dat toch met de autoverkopers van tegenwoordig

                      Ze lijken dommer dan tevoren.

                      Lengte van de koffer met de zetels omhoog in een Range is iets meer dan een meter

                      edit: en je kan dat hier vinden: http://www.landrover.com/gb/en/Vehic...dimensions.htm
                      Ok, had de Belgische, Franse en Duitse site al afgedaan, ma nie aan gedacht om meteen de UK site te checken. Bon, tis toch tevergeefs helaas. Geen achterpoortjes voor ons. Merci.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                        Ok, had de Belgische, Franse en Duitse site al afgedaan, ma nie aan gedacht om meteen de UK site te checken. Bon, tis toch tevergeefs helaas. Geen achterpoortjes voor ons. Merci.
                        Jawel, een Hyundai H200

                        14400 euro, volledig aftrekbaar

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                          Jawel, een Hyundai H200

                          14400 euro, volledig aftrekbaar
                          Das voor ons mss niet aan de orde, ma das idd wel zot voordelig!! Ge moet er de camionette wel bijpakken natuurlijk. Goh, het leven voor niet-autozotten is toch zoveel goedkoper eh!

                          Nu ja, een 4.4i heeft 22PK, onze 3.0d zit aan 15PK, da komt neer op een jaarlijks verschil in rijtaks van een €800, da is in principe nog doenbaar, maar het zal die verdomde BIV zijn (nog een €4000-tal na 3 jaar zeker?) die het meest dwarsligt.

                          Comment


                          • http://www.autogids.be/page.cfm?titr...Services_Taxes

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                              M'n vader is gisteren naar het Salon geweest, en bij Land Rover hebben ze hem wijsgemaakt dat een lichte vracht (vaste achterbank) tóch lichte vracht kan blijven en zo heringeschreven worden, omdat elke Land Rover zoizo over voldoende laadruimte beschikt. Dit is alleszins het eerste wat ik ervan hoor, ik dacht dat, nu de wet veranderd is, je die achterbank eruit moét smijten om van de voordelen te genieten? Freud (denk ik) die z'n Touareg V10 verkoopt heeft datzelfde probleem.

                              Fin, weet iemand of Land Rover zn LV status toch kan behouden zonder die achterbank kwijt te spelen?
                              Het gaat over een '04 Range Rover.

                              Thx!
                              Een landrover lichte vracht, met behoud van z'n 5 zitplaatsen... JA!







                              Maar dan wel enkel in een Defender 130

                              Zoals Mbman reeds zegt, een flop van een verkoper...



                              Als je nu nog van het LV-systeem wilt genieten, moet je oftewel je achterbank opofferen, oftewel kiezen voor een pick-up. En gelukkig is er tegenwoordig ook een knap aanbod van pick-up's, kijk maar naar de Navara ed.

                              Misschien dat je in een Chevy Tahoe wel je achterbank kan behouden, mogelijk mits het ietwat vooruitschuiven ervan. Bij de oude Tahoe ging het, zelfs nog met de oude 30% regel...
                              Last edited by ; 18/01/2007, 13:16.

                              Comment


                              • Hmm, goed gegokt dus. On verra, maar mn vader kennende zal de aankoopprijs voor die RR nie hoog mogen liggen om de rest te compenseren. Een '04 RR Vogue met <100.000kms, daar gaan ze vanuit de garage (man zal een RRS TDV8 bestellen) nog wel €30 à 35.000 voor geven? Hoewel...

                                Comment


                                • gisteren stond ik naast een range met dat stormerpack denk ik.
                                  Hij had allesinds blaften van uitlaten. (van die hoekige die volledig ingebouwd waren)
                                  Best mooi

                                  Comment


                                  • moest het nog mogelijk zijn om een range rover tdv8 in lichte vracht te kopen , maar toch met 5 zitplaatsen , dan zouden we er ook één kopen , maar ik vrees ervoor . De taks is meer dan 2000 euro en dat voor maar een 3.6 liter .

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                                      moest het nog mogelijk zijn om een range rover tdv8 in lichte vracht te kopen , maar toch met 5 zitplaatsen , dan zouden we er ook één kopen , maar ik vrees ervoor . De taks is meer dan 2000 euro en dat voor maar een 3.6 liter .
                                      Koop wat je kunt kopen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                                        moest het nog mogelijk zijn om een range rover tdv8 in lichte vracht te kopen , maar toch met 5 zitplaatsen , dan zouden we er ook één kopen , maar ik vrees ervoor . De taks is meer dan 2000 euro en dat voor maar een 3.6 liter .
                                        Je hoeft er zelfs niet eens voor te vrezen, wees maar zeker dat het niet meer mogelijk is

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                          Koop wat je kunt kopen.



                                          Nu, toegegeven, het geld groeit bij de meesten niet op de rug en niemand geeft graag geld aan de staat (lees: smijt graag met geld).
                                          Toen de achterste omheining in de wetgeving nog plat lag, was het vrij logisch dat je er ook gebruik van maakte...

                                          Maar om eerlijk te zijn: ik heb het systeem nooit echt serieus gevonden. Je vervuilt 10 keer zoveel als een smart for2, je betaalt quasi minder tax...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X