Knap werk van Overfinch
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LAND ROVER Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenna jaren 4x4-fan geweest te zijn
en 3 v/d 4 grote fabrikanten gereden te hebben
(jeep, toyota en landrover)
(alle 3 ook zware tochten mee gedaan)
moet ik zeggen dat ik me langs geen kanten meer aangesproken voel
tot een terreinwagen,
't lijken allemaal mislukte bussen
Met welke 4x4's heb je gereden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenEn wat is de 4de grote fabrikant?
Met welke 4x4's heb je gereden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenmercedes natuurlijk... maar daar heeft ie nog niet mee gereden, daarom dat terreinwagens hem niets meer zeggen, in het andere geval was het wel anders geweest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenKnap werk van Overfinch
IK WIL DIE VELGEN
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenDan heeft hij nog niet met een moderne Land Cruiser gereden. Die is nog minder minibus dan een G
De 100 is een vrachtwagen, met de 120 heb ik nog maar even gereden (en dan nog met een boot er achter) maar die rijdt inderdaad niet slecht, en voor 'maar' een viercilindertje te zijn (wel een drieliter), nog vrij vlot ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenwelke, de 100 of de 120?
De 100 is een vrachtwagen, met de 120 heb ik nog maar even gereden (en dan nog met een boot er achter) maar die rijdt inderdaad niet slecht, en voor 'maar' een viercilindertje te zijn (wel een drieliter), nog vrij vlot ook...
De 100 is al ouder en heeft veel weg van een vrachtwagen.
Comment
-
sorry dat ik de boel off-topic stuur,
ivm de Gelandewagen: die hebben we op een sneeuwvlakte tijdens de Croissiere Blanche
tot tweemaal toe gedurende een half uur moeten uitgraven en lostrekken,
de G is goed, maar 'k heb er geen al te beste herrinneringen aan
(subjectief dus)
toy was een een 73 (met zo'n plastic hardtop)
defender is ok
range kan er door
range sport is voor auto-liefhebbers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtensorry dat ik de boel off-topic stuur,
ivm de Gelandewagen: die hebben we op een sneeuwvlakte tijdens de Croissiere Blanche
tot tweemaal toe gedurende een half uur moeten uitgraven en lostrekken,
de G is goed, maar 'k heb er geen al te beste herrinneringen aan
(subjectief dus)
toy was een een 73 (met zo'n plastic hardtop)
defender is ok
range kan er door
range sport is voor auto-liefhebbers
Nuja, de G heeft één heel groot nadeel offroad... en da's z'n gewicht. En als je dan met je vier wielen op een niet al te stevige ondergrond staat, zak je weg.
Ik heb het zelf ook al gehad, ik had de G op een dik pak oude (ijzige) sneeuw gezet voor wat foto's, en door het gewicht maakte hij 4 putten onder z'n banden... en samengedrukte sneeuw wordt gewoon ijs. Dan mag je al drie sperren hebben, de vier wielen draaiden mooi evensnel door... Koppel, veldvitessen, op- en afrijhoeken, flex, bodemvrijheid enz. doen er dan niet meer toe, de enige factor die dan bepalend is is het type banden, of eventueel sneeuwkettingen.
Alhoewel de nieuwe LR's niet beter af zijn, buiten de Defender dan... RR, RRS, DIII,... allemaal overdreven loodzwaar!
En een 73 is een tof ding, maar die FRP-tops zijn wel niet zo knap; een KZJ met vast dak en sper voor/achter.... njamnjam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenik vin u al nie meer zo nen toffe eigelijk
Nuja, de G heeft één heel groot nadeel offroad... en da's z'n gewicht. En als je dan met je vier wielen op een niet al te stevige ondergrond staat, zak je weg.
Ik heb het zelf ook al gehad, ik had de G op een dik pak oude (ijzige) sneeuw gezet voor wat foto's, en door het gewicht maakte hij 4 putten onder z'n banden... en samengedrukte sneeuw wordt gewoon ijs. Dan mag je al drie sperren hebben, de vier wielen draaiden mooi evensnel door... Koppel, veldvitessen, op- en afrijhoeken, flex, bodemvrijheid enz. doen er dan niet meer toe, de enige factor die dan bepalend is is het type banden, of eventueel sneeuwkettingen.
Alhoewel de nieuwe LR's niet beter af zijn, buiten de Defender dan... RR, RRS, DIII,... allemaal overdreven loodzwaar!
En een 73 is een tof ding, maar die FRP-tops zijn wel niet zo knap; een KZJ met vast dak en sper voor/achter.... njamnjam
niet dat hij niet meer door het terrein kan,
maar omdat hij meer als een auto aanvoelt,
dat ge mij gene toffe vind ivm mijn mening is jouw zaak,
maar als ik terug een defenderke gekocht heb
zullen we samen eens naar Sclayn trekken,
dan zult ge wel bijdraaien
4x4 op een relaxe manier is zo ongeveer de gezelligste sport die er is
nadeel G = gewicht,
klopt, maar ook onze Toy had een te zwakke motor en dus hetzelfde probleem
vaak in 3de en 4de in korte vitesse gereden op lange beklimmingen
en de G kan gemakkelijk lichter gemaakt worden door 'plastic' carroseriedelen te monteren
(duitse freaks deden dat)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenDe 120 na de face-lift, zonder boot natuurlijk.
De 100 is al ouder en heeft veel weg van een vrachtwagen.
kütbak
even m'n eigen mening... qua wegligging is dat natuurlijk niet slecht, maar dat ding rijdt niet bepaald stabiel in de bochten, of die nu op comfort of sport of tussenin staat, maakt niet uit.
Ik heb meer vertrouwen in de bochten met de G... en dat wil toch al iets zeggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenheb ondertussen al wat meer met die 120 gereden, zonder boot.
kütbak
even m'n eigen mening... qua wegligging is dat natuurlijk niet slecht, maar dat ding rijdt niet bepaald stabiel in de bochten, of die nu op comfort of sport of tussenin staat, maakt niet uit.
Ik heb meer vertrouwen in de bochten met de G... en dat wil toch al iets zeggen
Comment
-
Gisteren de kans gehad om eens een half uurtje te rijden met een Freelander 2 TD4.
Hoewel ik niet echt een SUV-fanaat ben, was ik aangenaam verrast door deze Engelsman.
De motor is erg aangenaam, heeft ondanks zijn relatief kleine cilinderinhoud genoeg koppel, en zet aan tot lekker cruisen. Alleen bij stationair draaien ratelt hij iets te veel naar mijn zin. Het was alleszins een pak leuker rijden dan destijds in de Range Rover met BMW-3liter (die moest je serieus in de toeren jagen om vooruit te komen). Ook de afwerking leek dik in orde.
Het verbruik lag bij (zeer) rustige rijstijl rond de 9,5 liter, niet weinig, maar daar zal het gewicht en de aerodynamica niet vreemd aan zijn.
Als nadeel viel mij naast het verbruik vooral de kleine koffer op (dankzij het enorme reservewiel dat onder de kofferbodem steekt).Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras Bekijk BerichtenNet met de 2 forum-pimps een toertje gaan doen met een RangeRover TDV8 Vogue ... leuk vanbinnen, maar toch wel zwaar underpowered.
Hoewel ja, met de juiste persoon aan't stuur was het toch nog wel de moeite uiteindelijk
Comment
Comment