Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LAND ROVER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Knap werk van Overfinch





    Comment


    • Arden is ook ni mis





      Comment


      • Geef mij maar Overfinch, damn die velgen zou ik onmiddelijk onder mijn Sport gooien.

        Comment


        • na jaren 4x4-fan geweest te zijn
          en 3 v/d 4 grote fabrikanten gereden te hebben
          (jeep, toyota en landrover)
          (alle 3 ook zware tochten mee gedaan)
          moet ik zeggen dat ik me langs geen kanten meer aangesproken voel
          tot een terreinwagen,
          't lijken allemaal mislukte bussen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
            na jaren 4x4-fan geweest te zijn
            en 3 v/d 4 grote fabrikanten gereden te hebben
            (jeep, toyota en landrover)
            (alle 3 ook zware tochten mee gedaan)
            moet ik zeggen dat ik me langs geen kanten meer aangesproken voel
            tot een terreinwagen,
            't lijken allemaal mislukte bussen
            En wat is de 4de grote fabrikant?
            Met welke 4x4's heb je gereden?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
              En wat is de 4de grote fabrikant?
              Met welke 4x4's heb je gereden?
              mercedes natuurlijk... maar daar heeft ie nog niet mee gereden, daarom dat terreinwagens hem niets meer zeggen, in het andere geval was het wel anders geweest

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                mercedes natuurlijk... maar daar heeft ie nog niet mee gereden, daarom dat terreinwagens hem niets meer zeggen, in het andere geval was het wel anders geweest
                Dan heeft hij nog niet met een moderne Land Cruiser gereden. Die is nog minder minibus dan een G

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                  Knap werk van Overfinch





                  IK WIL DIE VELGEN

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                    Dan heeft hij nog niet met een moderne Land Cruiser gereden. Die is nog minder minibus dan een G
                    welke, de 100 of de 120?

                    De 100 is een vrachtwagen, met de 120 heb ik nog maar even gereden (en dan nog met een boot er achter) maar die rijdt inderdaad niet slecht, en voor 'maar' een viercilindertje te zijn (wel een drieliter), nog vrij vlot ook...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                      welke, de 100 of de 120?

                      De 100 is een vrachtwagen, met de 120 heb ik nog maar even gereden (en dan nog met een boot er achter) maar die rijdt inderdaad niet slecht, en voor 'maar' een viercilindertje te zijn (wel een drieliter), nog vrij vlot ook...
                      De 120 na de face-lift, zonder boot natuurlijk.
                      De 100 is al ouder en heeft veel weg van een vrachtwagen.

                      Comment


                      • sorry dat ik de boel off-topic stuur,
                        ivm de Gelandewagen: die hebben we op een sneeuwvlakte tijdens de Croissiere Blanche
                        tot tweemaal toe gedurende een half uur moeten uitgraven en lostrekken,
                        de G is goed, maar 'k heb er geen al te beste herrinneringen aan
                        (subjectief dus)
                        toy was een een 73 (met zo'n plastic hardtop)

                        defender is ok
                        range kan er door
                        range sport is voor auto-liefhebbers

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                          sorry dat ik de boel off-topic stuur,
                          ivm de Gelandewagen: die hebben we op een sneeuwvlakte tijdens de Croissiere Blanche
                          tot tweemaal toe gedurende een half uur moeten uitgraven en lostrekken,
                          de G is goed, maar 'k heb er geen al te beste herrinneringen aan
                          (subjectief dus)
                          toy was een een 73 (met zo'n plastic hardtop)

                          defender is ok
                          range kan er door
                          range sport is voor auto-liefhebbers
                          ik vin u al nie meer zo nen toffe eigelijk

                          Nuja, de G heeft één heel groot nadeel offroad... en da's z'n gewicht. En als je dan met je vier wielen op een niet al te stevige ondergrond staat, zak je weg.
                          Ik heb het zelf ook al gehad, ik had de G op een dik pak oude (ijzige) sneeuw gezet voor wat foto's, en door het gewicht maakte hij 4 putten onder z'n banden... en samengedrukte sneeuw wordt gewoon ijs. Dan mag je al drie sperren hebben, de vier wielen draaiden mooi evensnel door... Koppel, veldvitessen, op- en afrijhoeken, flex, bodemvrijheid enz. doen er dan niet meer toe, de enige factor die dan bepalend is is het type banden, of eventueel sneeuwkettingen.
                          Alhoewel de nieuwe LR's niet beter af zijn, buiten de Defender dan... RR, RRS, DIII,... allemaal overdreven loodzwaar!

                          En een 73 is een tof ding, maar die FRP-tops zijn wel niet zo knap; een KZJ met vast dak en sper voor/achter.... njamnjam

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                            ik vin u al nie meer zo nen toffe eigelijk

                            Nuja, de G heeft één heel groot nadeel offroad... en da's z'n gewicht. En als je dan met je vier wielen op een niet al te stevige ondergrond staat, zak je weg.
                            Ik heb het zelf ook al gehad, ik had de G op een dik pak oude (ijzige) sneeuw gezet voor wat foto's, en door het gewicht maakte hij 4 putten onder z'n banden... en samengedrukte sneeuw wordt gewoon ijs. Dan mag je al drie sperren hebben, de vier wielen draaiden mooi evensnel door... Koppel, veldvitessen, op- en afrijhoeken, flex, bodemvrijheid enz. doen er dan niet meer toe, de enige factor die dan bepalend is is het type banden, of eventueel sneeuwkettingen.
                            Alhoewel de nieuwe LR's niet beter af zijn, buiten de Defender dan... RR, RRS, DIII,... allemaal overdreven loodzwaar!

                            En een 73 is een tof ding, maar die FRP-tops zijn wel niet zo knap; een KZJ met vast dak en sper voor/achter.... njamnjam
                            och bij landrover gaven ze toe dat de Sport niet in de smaak valt bij echte 4x4-liefhebbers,
                            niet dat hij niet meer door het terrein kan,
                            maar omdat hij meer als een auto aanvoelt,

                            dat ge mij gene toffe vind ivm mijn mening is jouw zaak,
                            maar als ik terug een defenderke gekocht heb
                            zullen we samen eens naar Sclayn trekken,
                            dan zult ge wel bijdraaien
                            4x4 op een relaxe manier is zo ongeveer de gezelligste sport die er is

                            nadeel G = gewicht,
                            klopt, maar ook onze Toy had een te zwakke motor en dus hetzelfde probleem
                            vaak in 3de en 4de in korte vitesse gereden op lange beklimmingen
                            en de G kan gemakkelijk lichter gemaakt worden door 'plastic' carroseriedelen te monteren
                            (duitse freaks deden dat)

                            Comment


                            • Onze Patrol had ook zijn gewicht als nadeel. Net als de huidige LC modellen. Vooral te danken aan al de elektronische rommel die de merken erop gingen. Zo heb ik bij mijn vorige LC120 de luchtvering naar de kl*ten gekregen.
                              Binnenkort koop ik mij terug een Patrol GR

                              Comment




                              • Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                  De 120 na de face-lift, zonder boot natuurlijk.
                                  De 100 is al ouder en heeft veel weg van een vrachtwagen.
                                  heb ondertussen al wat meer met die 120 gereden, zonder boot.


                                  kütbak

                                  even m'n eigen mening... qua wegligging is dat natuurlijk niet slecht, maar dat ding rijdt niet bepaald stabiel in de bochten, of die nu op comfort of sport of tussenin staat, maakt niet uit.

                                  Ik heb meer vertrouwen in de bochten met de G... en dat wil toch al iets zeggen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                    heb ondertussen al wat meer met die 120 gereden, zonder boot.


                                    kütbak

                                    even m'n eigen mening... qua wegligging is dat natuurlijk niet slecht, maar dat ding rijdt niet bepaald stabiel in de bochten, of die nu op comfort of sport of tussenin staat, maakt niet uit.

                                    Ik heb meer vertrouwen in de bochten met de G... en dat wil toch al iets zeggen
                                    Ik zal een LC al veel te gewoon zijn

                                    Comment


                                    • Gisteren de kans gehad om eens een half uurtje te rijden met een Freelander 2 TD4.
                                      Hoewel ik niet echt een SUV-fanaat ben, was ik aangenaam verrast door deze Engelsman.
                                      De motor is erg aangenaam, heeft ondanks zijn relatief kleine cilinderinhoud genoeg koppel, en zet aan tot lekker cruisen. Alleen bij stationair draaien ratelt hij iets te veel naar mijn zin. Het was alleszins een pak leuker rijden dan destijds in de Range Rover met BMW-3liter (die moest je serieus in de toeren jagen om vooruit te komen). Ook de afwerking leek dik in orde.
                                      Het verbruik lag bij (zeer) rustige rijstijl rond de 9,5 liter, niet weinig, maar daar zal het gewicht en de aerodynamica niet vreemd aan zijn.
                                      Als nadeel viel mij naast het verbruik vooral de kleine koffer op (dankzij het enorme reservewiel dat onder de kofferbodem steekt).
                                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                      Comment


                                      • Net met de 2 forum-pimps een toertje gaan doen met een RangeRover TDV8 Vogue ... leuk vanbinnen, maar toch wel zwaar underpowered.

                                        Hoewel ja, met de juiste persoon aan't stuur was het toch nog wel de moeite uiteindelijk

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras Bekijk Berichten
                                          Net met de 2 forum-pimps een toertje gaan doen met een RangeRover TDV8 Vogue ... leuk vanbinnen, maar toch wel zwaar underpowered.

                                          Hoewel ja, met de juiste persoon aan't stuur was het toch nog wel de moeite uiteindelijk
                                          Wat noemen jullie underpowered? Een Range is niet gebouwd als concurrent van een M5 of Porsche.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X