Mededeling

Collapse
No announcement yet.

US CAR Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En van Callaway gesproken:


    De Callaway Sledgehammer Corvette: Twin Turbo V8 5.7, 880 pk en 1050 Nm...
    En een geclaimde (!) top van boven de 400.
    Niet speciaal knap, maar o zo bruut en speciaal...

    Comment


    • Fak fak fak

      Distributor of rolling American legends.

      Comment


      • Op tijd en stond jezelf eens quoten, het kan geen kwaad vind ik...

        Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
        En nu een hoofdstukje Superformance Coupé, schitterende herinterpretatie vind ik:





        Comment


        • Nummer 2

          Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten




          Comment


          • En nog een paar om het af te leren.

            Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten


            Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten

            Comment


            • Welke zou jij kiezen Jan? De Cobra, de GT40 of de Coupé?

              Comment


              • Ik denk dat ik de coupé zou kiezen.
                Hier in België toch redelijk onbekend.
                Iemand enig idee wat die dingen kosten?

                Comment


                • Kosten vallen mee, als ik me niet vergis rond de 100.000 (ruwweg die grootteorde) voor de Coupé?

                  Welke ik zou kiezen? Hmm... Ik weet het niet. De GT40 vind ik te zeer een racelegende om 'uitgemolken' te worden voor op de openbare weg. Ook zo voor de Daytona Coupé maar daar vind ik het om de een of andere reden toch beter passen... De Cobra is ook vet, maar die zou ik liever origineel hebben.
                  Redeneringen op basis van het al dan niet goed 'nagemaakt' zijn, daar ga ik me niet aan wagen. Ik vind ze alledrie dik.

                  Coupé dus, zalig vet! En uw keuze?
                  Last edited by ; 15/03/2008, 19:12.

                  Comment


                  • Voor mij de Cobra, omdat die onder licentie gebouwd wordt én zo extreem lekker is. De GT40 is een rasechte replica, idem de Coupé.

                    Zo'n GT40 ori kost minstens een miljoen dollar.

                    Comment


                    • Ja, zo'n 427 is ook niet mis natuurlijk...
                      Ik denk dat bij de foto's die ik hier eens postte ook heel wat van die dingen zaten, maar toen wist ik nog niet dat Superformance ze bouwde.
                      Wat is trouwens het verschil tussen die replica's en het 'onder licentie gebouwd'? Ik veronderstel dat bij de laatste Shelby zelf aangeeft wat en hoe?

                      Comment


                      • Goh, er zijn zoveel zaken verschillend. Ophanging (Bilstein + H&R veren), transmissie (Tremec 5), .. etc etc

                        De motoren komen van Roush, allemaal crate semi-race blokjes gebaseerd op het gamma van Ford Performance parts.

                        Zo'n nieuwe rijdt wel een stuk beter vermoed ik, maar qua uiterlijk zijn er eigenlijk bijna geen verschillen.

                        Unique Performance heeft ook een aantal jaar de Cobra gebouwd, ook onder licentie maar zaken zoals remmen, versnellingsbak, ... etc mogen ze zelf aanpassen. Motor moet wel van Ford komen. (duuh)

                        Comment


                        • By the way, je kan zelfs een Roush 460 cid stroker krijgen

                          Dat rijdt een ori 427 zo hard naar huis vermoed ik.

                          Maar aan de andere kant heb je ook nog de UP-built SS Cobra met twin Paxtons dacht ik, rond de 725 pk.

                          Comment


                          • Paxtons, zoals in die van meneer Shelby himself...
                            Linkje naar die dat bouwen?

                            Maar nu heb ik het nog niet helemaal door...
                            Replica = ?
                            En de licentie, wat houdt die juist in? Is de auto dan onderhuids grotendeels gelijk aan het origineel?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                              Kosten vallen mee, als ik me niet vergis rond de 100.000 (ruwweg die grootteorde) voor de Coupé?
                              Op de site van Superperformance kan je doorklikken naar een filmpje over de Coupé in de UK.
                              Daar spreken ze van 92000 pond.

                              Comment


                              • Ik heb ondertussen de AW gevonden waarin hij wordt getest (nu heb ik iets gezegd... ) en daar spreken ze van een vanafprijs van 108.894 euro. Dateert van juni 2005. Misschien zijn de prijzen aangepast, of geldt die vanafprijs voor een andere motor?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                  Ik heb ondertussen de AW gevonden waarin hij wordt getest (nu heb ik iets gezegd... ) en daar spreken ze van een vanafprijs van 108.894 euro. Dateert van juni 2005.
                                  Inscannen!

                                  Comment


                                  • Mag dat? Als het mag, zal het voor maandag zijn want hier begin ik niet aan scannen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                      Mag dat? Als het mag, zal het voor maandag zijn want hier begin ik niet aan scannen...
                                      Hier=waar?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                        Ik heb ondertussen de AW gevonden waarin hij wordt getest (nu heb ik iets gezegd... ) en daar spreken ze van een vanafprijs van 108.894 euro. Dateert van juni 2005. Misschien zijn de prijzen aangepast, of geldt die vanafprijs voor een andere motor?
                                        Nog even beter bekeken, voor die prijs zit er een 6.6 V8 in van Roush met een Holley 750 en een manuele zesbak (die uit de Viper komt, optioneel een manuele vijfbak).

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                                          Hier=waar?
                                          Thuis, tiens. Die op kot werkt beter.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X