Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die laatste is af.
Schitterende belettering, matte uitlaat, ik zou 'm enkel nog eens willen zien met die vijfspaaks velgen van de andere.
Hoewel deze 'm ook prima staan.
Heerlijk ding. Even gewoon weg van dubbele koppelingen, directe injectie en elektronische differentiëlen.
Als je hiermee rijdt kunnen die extra seconden rond een circuit je volgens mij gestolen worden...
"Roush Technologies developed the Roush 402 RC engine for the Beta and Gamma prototypes. The RC develops 501 bhp at 5,900 rpm and 580 ft/lbs of torque at 4,900 rpm, ..."
Ongeveer 800 Nm?
Voor 1026 kg, nota bene.
Edit: het is 680 Nm, foutje op hun site blijkbaar.
"Roush Technologies developed the Roush 402 RC engine for the Beta and Gamma prototypes. The RC develops 501 bhp at 5,900 rpm and 580 ft/lbs of torque at 4,900 rpm, ..."
Ongeveer 800 Nm?
Voor 1026 kg, nota bene.
Edit: het is 680 Nm, foutje op hun site blijkbaar.
Ik gok van niet.
Standaard alleszins niet. Goed voor power in rechte lijn, en dat is het zo ongeveer volgens mij.
Volgens mij hebben de meeste last van een wazig stuurgevoel, zompige ophanging, slechte remmen, overgewicht, ...
Maar dat hoort er allemaal bij hé, je moet je rijstijl daaraan aanpassen.
Wat ook wel vet moet zijn is zoiets volledig onderhuids aanpassen om vlot bochten te ronden, liefst met veel overstuur...
je kan het een beetje vergelijken met een instap model clio en een fully loaded clio.
anyway janC
als je mopar wilt, DIT is wat je wilt
But another option awaited those wanting even more performance. For a special few, Dodge shipped 383-spec Darts (minus Powertrain) along with factory prepped 440 engines to Hurst-Campbell, Inc., a Michigan after-market company. Hurst-Campbell did the conversion, Dodge reps inspected it, and the finished cars were forwarded to Grand Spaulding Auto Sales in Chicago, a performance-oriented dealer. These cars got vehicle identification numbers, but were not covered by the factory warranty. With even more weight over the front wheels and no power steering (it wouldn't fit), the 440 Darts were only good for all out drag racing. Most modified 440 Darts also received additional performance parts such as aftermarket headers, ignition kit, hoses, wiring, and air cleaner.
As if that wasn't enought, approximately 80 Darts were fitted with the 426 Hemi. But this wasn't just a engine swap. They featured a fiberglass hood and front fenders, a front bumper and doors stamped out of a lighter gauge steel, special one-layer Corning Glass for the side windows (which did not meet DOT standards for use on public roads), no door window mechanisms, and no exterior side mirrors, all in an attempt to save weight. The weight saving measures continued inside with the deletion of the rear seat, the radio, and the replacement of the front seats with special lightweight van seats mounted on custom-fabricated aluminum mounting brackets. There was no insulation, no undercoating or sealers were used, and even the right side seatbelt was removed. Under the hood, the brake master cylinder was moved to clear the cylinder head, and rubber brake lines were used instead of metal so that they could be removed for access to the valve cover without disturbing the brake hydraulic system. The actual Hemi engine featured a pair of Holley carbs on a magnesium cross-ram intake. Iron heads (instead of aluminum) were used to keep the cost down. A heavy duty cooling package was standard, as well as headers, but the cars were delievered with no paint -- just primer and naked black fiberglass from the cowl forward on cheap black wheels with skinny tires. Final cost per car was around $4,500, and to make sure that the cars were raced and NOT driven on public streets, every Hemi Dart came with a sticker that stated that "This vehicle was not manufactured for use on Public Streets, Roads or Highways, and does not conform to Motor Vehicle Safety Standards. But they definitely performed on the track, and would hit 10's in the quarter miles with minimal modification. This would make it the fastest factory built car in muscle car history.
Ik gok van niet.
Standaard alleszins niet. Goed voor power in rechte lijn, en dat is het zo ongeveer volgens mij.
Volgens mij hebben de meeste last van een wazig stuurgevoel, zompige ophanging, slechte remmen, overgewicht, ...
Maar dat hoort er allemaal bij hé, je moet je rijstijl daaraan aanpassen.
Wat ook wel vet moet zijn is zoiets volledig onderhuids aanpassen om vlot bochten te ronden, liefst met veel overstuur...
Daar dacht ik ook meteen aan, zijn zij nu echt dé referentie op dat gebied?
Ik hoorde er voor de eerste keer van in dat filmpje van Jay Leno, voorheen waren die mij helemaal onbekend.
Comment