Mededeling

Collapse
No announcement yet.

US CAR Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als dat ook zo'n ophanging heeft, en een knoert van een V8 (dat zal wel zeker, 5.7 als ik me niet vergis), neem ik m'n woorden terug!
    Maar het ziet er nog niet half zo cool uit.

Edit: dit is al beter: http://www.toyota.com/tundra/rock-warrior-edition.html
    But still!

Comment

• Als ik mij niet vergis kan je bij TRD een superchargerkit kopen voor de Tundra.

Afschuwelijke bak, en de V8 heeft veel problemen gekend. Maar wel snel, en rijdt toch wel goed.

Maar ik zou niet durven een pick-up te kopen in de VS die niet van eigen bodem is

Edit: http://www.insideline.com/toyota/tun...and-video.html

Comment

• Eindelijk:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          Hehe, ik zat er ook op te wachten. Al veel te veel nieuw spul de laatste tijd. Eindelijk nog eens een ouwe (hoewel redelijk up to date gezet) bak!
          1984 BMW M635CSi F u n
          1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• Wat een knappe kar...
            Dit type karren vind ik ook echt de moeite, ook al worden ze niet in één adem genoemd met de traditionele muscle cars.

Comment

• Ook wel fan van dat soort karren (Galaxie 500, mercury comet, Ford Falcon) sinds ik ze aan het werk heb gezien on-track.

Op het eerste zicht horen die dingen echt to-taal niet thuis op Spa, zeker als ze in dezelfde races zitten als bijvoorbeeld een Lotus Cortina, een Mini Cooper S, Triumph TR3,...
              Tot het moment dat ze vertrekken...behoorlijk imposant om zo'n (toch wel grote) karren vol door de bochten te zien gaan

Ik meen zelfs gelezen te hebben dat een Galaxie 500 in race-trim (volgens de regels van Classic racing) lichter kan en mag gemaakt worden dan een Mustang. Iets met dat bepaalde modeljaren met lichte materialen gebouwd werden en die onderdelen dus ook op de racer mogen gebruikt worden.
              Maar owv beschikbaarheid (van de wagen opzich en van onderdelen) is de Mustang veel populairder (en eveneens vet om te zien racen, zo'n knappe wit-blauwe GT350)

Falcon Sprints, alletwee 289's met pakweg 400pk

Beste tijd van de onderste (Jaap Sinke) was een 3:07 (info de fotograaf aka "Dinkel" aka "die gast van klassiekerrally.nl"...gratis reclame even)
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• De 1963 Ford Galaxie 500, 7 liter Kar had nog ergens iets Belgische geschiedenis, maar dat zou ik eens terug moeten opzoeken.

Er zit trouwens nog minstens 1 (Timmie zal dadelijk wel langskomen en vertellen dat er er nog veel meer zijn) Galaxie 500 in Belgie... Aantal jaren geleden gezien Iin "the circle of gold" op Race Wars (het soort evenementen waar ik naartoe ga is duidelijk een beetje veranderd)

Wel spijtig dat hij in een paarsachtige kameleonkleur is gespoten

Comment

• Zó vet...
                  Pas heel het filmpje uitgekeken, man man. Een atmosferische 8.4 met 600 pk en 850 Nm...
                  Ik kan me echt niets Europees indenken uit dezelfde periode dat het haar op m'n armen doet rechtstaan.
                  Check dat:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                    Ik kan me echt niets Europees indenken uit dezelfde periode dat het haar op m'n armen doet rechtstaan.
                    Check dat:
                    Ik wel, TVR Griffith 200...maar da's eigenlijk geen echte Europeaan aangezien het idee van de dikke V8 van een Amerikaanse verdeler kwam.

Eigenlijk veel overeenkomsten met het verhaal van de AC Ace/Cobra

Comment

• Awel die ja, maar ook maar omdat je 'm hier laatst gepost hebt.
                      Voordien kende ik dat zelfs niet.
                      Uiteraard spreken Miura's e.d. ook enorm tot de verbeelding, er is heus niks mis met mij.
                      Maar daar hangt zo'n sfeer rond van onbereikbaarheid, kwetsbaarheid.
                      Terwijl bij dit soort dingen er niemand om zal malen als je de ophanging moderniseert, of er een ander blok in hangt.
                      Hmm, moeilijk uit te leggen, maar een beetje liefhebber begrijpt heus wel wat ik wil zeggen, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                        Awel die ja, maar ook maar omdat je 'm hier laatst gepost hebt.
                        Voordien kende ik dat zelfs niet.
                        Ik denk dat ge niet de enige zijt hoor.
                        Eerste keer dat ik er eentje zag in Spa moest ik ook eerst gaan zoeken achter een badge...

Uiteraard spreken Miura's e.d. ook enorm tot de verbeelding, er is heus niks mis met mij.
                        Maar daar hangt zo'n sfeer rond van onbereikbaarheid, kwetsbaarheid.
                        Uhu, maar dat is in mijn ogen ook een andere categorie: supercars...met bijbehorend prijskaartje
                        Zo'n Griffith of een Galaxie zijn 'gewone' wagens, maar dan met een serieuze hoek af

Terwijl bij dit soort dingen er niemand om zal malen als je de ophanging moderniseert, of er een ander blok in hangt.
                        Hmm, moeilijk uit te leggen, maar een beetje liefhebber begrijpt heus wel wat ik wil zeggen, denk ik.
                        Ik denk dat in de VS een motorswap een redelijk normale zaak is (toch normaler dan hier in Europa) en bij ongeveer elke auto aanvaard zal worden. Tenzij ge een Chevy en een Ford gaat kruisen bijvoorbeeld

Hoeveel 911's rijden er niet rond met een V8 in de VS? Denk niet dat er veel mensen dat zouden durven hier (natuulijk zijn de onderdelen hier moeilijker te krijgen, maar dan nog...)
                        Idem in een Nissan 200SX een LS1 te gooien, een groot deel van de drifters (profs en amateurs) maken die swap owv goedkoop/veel onderdelen/betrouwbaar/...

Comment

• Galaxie vs Cortina in Zuid-Afrika

Hij zou 480 pk draaien, gewicht rond de 1800 kg...dikke velgen ook

Comment

• Nice ...

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                              De 1963 Ford Galaxie 500, 7 liter Kar had nog ergens iets Belgische geschiedenis, maar dat zou ik eens terug moeten opzoeken.
                              Gevonden. De Belgische link was dus Mike Van Thiel, ex-eigenaar (huidige eigenaar: Jim Woodley) en preparateur

Comment

Hoeveel 911's rijden er niet rond met een V8 in de VS? Denk niet dat er veel mensen dat zouden durven hier (natuulijk zijn de onderdelen hier moeilijker te krijgen, maar dan nog...)
                                Idem in een Nissan 200SX een LS1 te gooien, een groot deel van de drifters (profs en amateurs) maken die swap owv goedkoop/veel onderdelen/betrouwbaar/...
                                Er zitten natuurlijk altijd een paar slimmeriken tussen die weten dat een Corvette V8 superieur is aan de flat-six

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  Er zitten natuurlijk altijd een paar slimmeriken tussen die weten dat een Corvette V8 superieur is aan de flat-six
                                  Ge hebt chance dat hier bijna niemand in dit topic komt...

(toch ff quoten voor de zekerheid)

Comment

Ge hebt chance dat hier bijna niemand in dit topic komt...

(toch ff quoten voor de zekerheid)
                                    Hier 'kan' dat.

Comment

... Tenzij ge een Chevy en een Ford gaat kruisen bijvoorbeeld
                                      ...
                                      't is toch de normaalste zaak van de wereld om een Chevy small block in een Ford te leggen?

Andersom natuurlijk niet, want dan is't oorlog.