Mededeling
Collapse
No announcement yet.
US CAR Lovers
Collapse
X
-
-
-
Dat zou een 1964 moeten zijn.
Tijdens de 6 Hours of Spa werd hij liefdevol de Mercury "Gas Chamber" genoemd...een uitlaatlek in de wagen en omdat het regende konden ze de ruiten niet openzetten omdat de voorruit voortdurend aandampte.
Uiteindelijk hebben ze wel met de ramen moeten open rijden en kwamen ze om de 2 rondes de pits binnen, even de binnenkant van de voorruit afvegen en terug het circuit op
Comment
-
-
Als het dan toch eens over Duesenbergs gaat, dit is nog wel eens iets anders, een hedendaagse dragrace tussen een paar Duesenbergs. Die dual overhead cam inline eight met 4 kleppen per cilinder, 265pk (en 320 met supercharger) is tegenwoordig misschien niet zo speciaal, maar in 1928 toch echt wel zotjes...
+ YouTube Video
En nog eentje van een ritje...
+ YouTube Video
Zo'n Marmon V16 of Cadillac V16 is natuurlijk ook om van te smullen...
Je vindt daar bijna niets van, maar deze is wel zalig, Marmon V16 retrofitted met injectie, in een Ford roadster body...
+ YouTube Video
+ YouTube Video
Caddy V16 startup
+ YouTube Video
Comment
-
Super, ik zeg altijd dat vooroorlogs gerief me niet boeit (omdat ik er zo weinig van weet), maar dit is wel de moeite.
Maar die 3e zal toch 'way over 400 hp' moeten hebben als hij 400 per uur wil gaan...
Zal waarschijnlijk gewoon een berekening zijn via de redline en overbrengingsverhouding? Want hij heeft het over de tweede overdrive van de Viper, en ik weet dat die in theorie 480 zou kunnen halen...
Comment
-
Ja die 400 per uur zal wel een theoretisch gevalletje zijn, ik zie dat niet gebeuren met die kar. Spijtig dat die vent er eigenlijk nauwelijks of niet mee rijdt, wat een kick moet dat niet geven om zo'n dikke V16 onder je kont te hebben, die sound alleen al
Er zijn zo wel meer dingen die mij danig fascineren. Oude V8 flatheads (wat een heerlijke sound kan daar toch uitkomen), Packard V12's (ultimate refinement), Bentley 8 litre, oude Bugatti's met dikke motoren er in, het spreekt echt tot de verbeelding. Er was toen met de beperkte middelen echt al knowhow, en mijn inziens is toen toch wel de basis gelegd voor geavanceerde motoren. Echt heel veel is er sindsdien niet meer veranderd, buiten wat verfijnen en gans de electronicawinkel errond, ruim genomen hé.
Comment
Comment