Leuk! Dit topic eigenlijk nooit gezien
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Camper lovers
Collapse
X
-
Ziet er allemaal super cool uit op de foto, maar de meeste km's doe je met zo'n ding jammer genoeg meestal op de snelweg. Dan wil het decibel niveau niet weten, vrees ik.
Heb tijdens mijn vakantie ook weer een paar (toevallig meestal Nederlandse) oude busjes (vw, mercedes...) gezien die als oldtimer zijn opgeknapt.
Dan tuf je aan 75Kmh naar het zuiden zonder airco.... Ziet er allemaal heel fancy uit,....maar thx but no thx toch voor mij.
Comment
-
Gisteren reed ik de départementale richting Lac de St. Croix... vergeven van de campers, aan een slakkengangetje.
Zelfs mijn vrouw zwierde op de terugweg se auto in de sportstand zodat ze de ene na de andere vlotjes kon doubleren.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenZiet er allemaal super cool uit op de foto, maar de meeste km's doe je met zo'n ding jammer genoeg meestal op de snelweg. Dan wil het decibel niveau niet weten, vrees ik.
Heb tijdens mijn vakantie ook weer een paar (toevallig meestal Nederlandse) oude busjes (vw, mercedes...) gezien die als oldtimer zijn opgeknapt.
Dan tuf je aan 75Kmh naar het zuiden zonder airco.... Ziet er allemaal heel fancy uit,....maar thx but no thx toch voor mij.
Ik zou echt is met zo een la Strada of zo willen rijden ter vergelijking.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
ik geef je of jullie gelijk hoor
maar de insteek van dat publiek is niet instappen en rushen over de peage tegen max speed + 10 per uur en proberen om de tijd van vorig jaar te verbeteren
je stapt in en rijdt over n-wegen met die grote raam voorraan als real-live tv en zoekt een lokaal plaatsje of camping na een km of 300, ik zeg maar wat en je overnacht
met een recente la strada, dat zijn ook maar standaard camionetten tot op de laatste kilo volgeladen (en waarschijnlijk overladen) is rijden aan 130 ook niet helemaal koosjer imo...een lege sprinter of met 500kg beladen remt nog wel wat beter
ben dit jaar ook nog zo gek geweest om naar het zuiden te rijden om daar in 30°+ geen kloten meer te kunnen doen omdat het eigenlijk te warm is om te bewegen...maar das uiteindelijk wel vakantie voor mij...in't zeteltje met een pils of een glas kouwe rose een boekje lezen...het komplete nietsdoen...maar dat gaat net zo goed korterbij in de vogezen of onze mooie dardennen
ik hou van camping-life en heb al een paar keer gewisseld tss een caravan en zo'n bejaarde mercedescamper die max 100 rijden en waar je je oortjes moet instoppen om je gps te verstaan, ik reed dan 90 te chillen, dat geraakte met moeite bergop maar dat had zijn charmes allemaal, maar ik geef toe dat een s-klasse met mini-caravan een héééééél stuk comfy-er bolt, ook al houdt ik het voor de veiligheid meestal ook aan 105/110
Comment
-
aaaaah, net zoals bobo zegt
meer dan 10 jaar geleden met de camper 6 weken door Down Under... en zou het morgen direct terug doen
lawaaierige teef was het, zuipen als een tempelier maar evengoed dikke fun mee gehad
Comment
-
en die het niet snappen... awel doe het dan vooral zelf niet, want het gaat voor u een heeeeeeeeeeeeeel frustrerende reis worden
Comment
-
-
In een land als Australië of de States snap ik het volledig.
Zeker omdat je daar ook nog kan wild kamperen.
In Europa, vind ik het minder interessant. Temeer omdat je tegenwoordig overal online zo snel en makkelijk kan boeken, dat zo'n hut meesleuren eigenlijk niet meer relevant is imo.
Ook met een gewone auto kan trouwens de tweederangswegeltjes doen op't gemakje.
Comment
-
op hotel is nix voor mij, een huisje huren mss evt wel nog...maar op de camping voel ik me helemaal in mijn sas, maar dat moet ieder voor zichzelf en zijn gezin uitmaken
maar omdat op desbetreffende camping van dit jaar (die me enorm beviel) idd oude caramellen van caravans te huur waren voor €90 per week...zat k ook wel met de vraag of het niet interessanter is met de auto solo te bollen en daar in een huurcaravan te kruipen, zelf betaal ik wel met de rapido geen toeslag op de tolwegen omdat hij lager is als 2 meter, maar als je je extra mazoutverbruik gaat tellen en de extra tolkost...kolm je er niet met €90
natuurlijk rest de vraag of je zo moet gaan tellen ik rij tenslotte graag met de sleep (ook al is het best een sruk vermoeiender als solo-auto)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik geef je of jullie gelijk hoor
maar de insteek van dat publiek is niet instappen en rushen over de peage tegen max speed + 10 per uur en proberen om de tijd van vorig jaar te verbeteren
je stapt in en rijdt over n-wegen met die grote raam voorraan als real-live tv en zoekt een lokaal plaatsje of camping na een km of 300, ik zeg maar wat en je overnacht
met een recente la strada, dat zijn ook maar standaard camionetten tot op de laatste kilo volgeladen (en waarschijnlijk overladen) is rijden aan 130 ook niet helemaal koosjer imo...een lege sprinter of met 500kg beladen remt nog wel wat beter
ben dit jaar ook nog zo gek geweest om naar het zuiden te rijden om daar in 30°+ geen kloten meer te kunnen doen omdat het eigenlijk te warm is om te bewegen...maar das uiteindelijk wel vakantie voor mij...in't zeteltje met een pils of een glas kouwe rose een boekje lezen...het komplete nietsdoen...maar dat gaat net zo goed korterbij in de vogezen of onze mooie dardennen
ik hou van camping-life en heb al een paar keer gewisseld tss een caravan en zo'n bejaarde mercedescamper die max 100 rijden en waar je je oortjes moet instoppen om je gps te verstaan, ik reed dan 90 te chillen, dat geraakte met moeite bergop maar dat had zijn charmes allemaal, maar ik geef toe dat een s-klasse met mini-caravan een héééééél stuk comfy-er bolt, ook al houdt ik het voor de veiligheid meestal ook aan 105/110
Camping leven kan echt zijn charmes hebben, vorige week een paar dagen met de kinderen afgewassen in een kommetje op 45 minuten van ons deur'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIn een land als Australië of de States snap ik het volledig.
Zeker omdat je daar ook nog kan wild kamperen.
In Europa, vind ik het minder interessant. Temeer omdat je tegenwoordig overal online zo snel en makkelijk kan boeken, dat zo'n hut meesleuren eigenlijk niet meer relevant is imo.
Ook met een gewone auto kan trouwens de tweederangswegeltjes doen op't gemakje.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ahn campers, heb er een zwak voor.
Persoonlijk zou ik enkel dit type willen hebben, meer als ruim genoeg en nog mobiel om overal te geraken. Maar het zal bij dromen blijven.
https://link.mobile.de?link=https%3A...ource=sharedAd
Comment
Comment