Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Camper lovers
Collapse
X
-
Zelfs met een Taycan CT of andere Porsche kan het
PORSCHE TAYCAN OP AVONTUUR MET SPECIALE DAKTENT
LEKKER SNURKEN
Porsche heeft een nieuwe accessoire klaar voor tal van modellen: een heuse daktent voor twee personen. Aan de Porsche Taycan Cross Turismo de eer om er het avontuur alvast mee op te zoeken.
Als je op avontuur wilt met een Porsche is de vorige week onthulde 911 Dakar wellicht de beste optie, maar ook met minder offroadwaardige Porsches kun je voortaan aan de drukte ontsnappen. De fabrikant heeft onlangs een daktent gepresenteerd voor diverse modellen en met de Taycan Cross Turismo is die nu in de praktijk getest. Een influencer die normaal de VS doorkruist in een 996 met een daktentje erop was één van de gelukkigen. Hij mocht een nachtje doorbrengen in de nieuwe tent op het dak van een Taycan Cross Turismo in de heuvels van Zuid-Californië. Het levert in elk geval een aantal mooie plaatjes op.
De Porsche Taycan Cross Turismo leent zich met zijn optionele dakrails goed voor een tripje met de daktent, maar de tent past ook modellen die geen dakrails hebben. Hij past eveneens op de 911, Macan, Cayenne en Panamera. Eenmaal opgezet is er plaats voor twee volwassenen. Je hebt dan een oppervlak van 2,58 m bij 2,57 m en de tent is 1,18 m hoog. Het maximaal toegestane gewicht is 190 kilo als je dakrails hebt, zonder dakrails ligt de limiet bij 140 kilo. In dat laatste geval moet je dus redelijk klein van stuk zijn als je er met zijn tweeën in wilt. Flink doorscheuren is er niet bij als de tent op het dak is bevestigd, want harder dan 130 km/h rijden (met de tent uiteraard opgevouwen) is dan niet de bedoeling. De daktent kost grofweg €5.000.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDat past ook als een tang op een varken.
En range van de Taycan zal er ook wel behoorlijk onder lijden ;-)Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Mercedes camper (1961)
Als basis diende een Mercedes-Benz O321H, die halverwege de jaren vijftig als bus werd geïntroduceerd en tien jaar lang in Mannheim werd geproduceerd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Daktenten zijn hipper dan ooit: verkoop vervijfvoudigd, huur stijgt met 23 procent. “We waren meteen verslingerd aan deze manier van reizen”
Ze bestaat al 65 jaar, maar nooit was de autodaktent hipper dan nu: de verhuur van stoere 4x4's met een daktent stijgt met 23 procent, de verkoop explodeert zelfs. “Als we er vroeger 20 per jaar verkochten, dan zijn het er sinds corona 100 of 120”, zeggen ze in de winkel met de grootste variatie aan daktenten in ons land. Dat een selfie in zo’n tent te midden van de wilde natuur avontuurlijk oogt, is zeker niet vreemd aan het succes. Maar er zijn méér factoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Comment
Comment