Oorspronkelijk geplaatst door ames
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LEXUS Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timoweet ik eigenlijk niet , gebruiken we nooit
P=park, als hij stil staat
R=Reverse,achteruit
N=neutraal
D=drive (staat hij dus meestal in)
4=??
zit ik juist met de afkortingen??
hebben jullie 4X4-aandrijving mss?2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
neen, maar zal ff in instructieboekje kijken
ik zal het ff overtypen , het is wel in het engels maar dat begrijpt iedereen wel
Fourth (4): This position is also used for normal driving. However, it offers more power and lower fuel economy than Automatic Overdrive (D)
Here are examples for using fourth (4) instead of Automatic Overdrive (D):
-when driving on hilly, winding roads
-when going down a steep hill
This position may also offer improved trailer towing performance in certain driving conditions.
Comment
-
Iemand hier die me kan vertellen welke functies er allemaal verwerkt zitten, denk dat alleen de Gs dit heeft, zo'n bakje links van het stuur dat naar beneden klapt?
Heb dat eens gezien op een site helemaal in het begin bij zijn lancering en vond het wel goed gevonden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timoweet ik eigenlijk niet , gebruiken we nooit
P=park, als hij stil staat
R=Reverse,achteruit
N=neutraal
D=drive (staat hij dus meestal in)
4=??
zit ik juist met de afkortingen??
ja, bij ons juist hetzelfde2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzzIemand hier die me kan vertellen welke functies er allemaal verwerkt zitten, denk dat alleen de Gs dit heeft, zo'n bakje links van het stuur dat naar beneden klapt?
Heb dat eens gezien op een site helemaal in het begin bij zijn lancering en vond het wel goed gevonden...
euhm dat kan ik zeggen
het is bv. voor:
-zonnescherm automatisch laten dalen/opstijgen.
-koplamsproeiers...
-Parkeerhulp aan/uit zetten.
-Sterkte verlichting dashbord...
en nog veel meer!2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300ja, bij ons juist hetzelfde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_GodfatherZo goed als elke automaat heeft dat hoor Bij de iets oudere versies (zonder tiptronic) kan je de automaat buiten in D en in 4, ook in 3,2 of 1 zetten. Wordt vooral gebruikt voor op bergwegen of voor in de file. Bijv. als je 45km/u rijdt in de file kan je die automaat dan in 2 zetten omdat die in de gewone D-stand constant zou schakelen tss. 2de en 3de versnelling. In stand 2 worden dus enkel 1ste en 2de versnelling gebruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusDe 'standen' 3,2 en 1 zijn er gekomen om in bergachtige wegen afdoende te kunnen afremmen op te motor, wat in automaat in stand 'D' in de zuiverste zin van het woord niet doet. Het gebruik in de file is niet nodig, de automaat bepaalt daar zelf wel welke versnelling toepasselijk is ifv de snelheid, zoniet verdwijnt het nut van je automaatLast edited by Roughneck; 06/06/2006, 11:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusOorspronkelijk komt 'ie van een Dafje, variamatic dacht ik. VAG heeft het systeem daarna gekopieerd van Daf en op de markt gebracht als 'hun automaat'.
Die Dafjes hadden zelfs iets leuks, konden evensnel achteruit dan voorwaarts rijden door hun automaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusIs't niet de multitronic? Die bak heeft 'ontelbaar veel versnellingen' waardoor het schakelen traploos voelt te verlopen...
Een gyrosensor is gewoon iets wat gebruikt kan worden i.s.m. zo'n ding.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckJa, de Multitronic of de CVT (Continue Variabele Transmissie). Dit is geen automaat, maar Audi geeft de mogelijkheid dat deze CVT wel schakelt zoals een automaat dankzij softwarematig voorgeprogrammeerde versnellings"bak" verhoudingen.
Een gyrosensor is gewoon iets wat gebruikt kan worden i.s.m. zo'n ding.
Comment
Comment