Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEXUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Iemand een idee of een eerste generatie IS200 een goede combinatie vormt met LPG?
    ik dacht van wel, hoogstwaarschijnlijk wel extra kopsmering voorzien. De meeste japanners hebben vrij zachte cilinderkoppen, met als gevolg dat je vrij snel ingebrande kleppen krijgt. Maar met een deftige kopsmering/koeling heb je daar geen last van.

    contacteer gewoon een aantal LPG-installateurs met die vraag

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
      Iemand enig idee of de 4-traps automaat uit een eerste generatie gs300 een goede automaat is? Voor- of nadelen?
      Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
      Oké thanks, vroeg het mij vooral af in verband met betrouwbaarheid, heb een gs300 op het oog voor de dagelijkse filerit, maar heeft al bijna 300k op de klok.

      Die AW is inderdaad niet de sportiefste van de groep. Zelfs de 5traps in onze IS300 is niet super op dat gebied. Ga er dus geen combinatie van snelheid, sportiviteit en zachtheid van een nieuwe Mercedes van verwachten.

      Qua zachtheid heb ik hem nooit weten schakelen en qua betrouwbaarheid heeft het zijns gelijke niet. Het voelt gewoon wat minder modern aan.

      Doch, als je een auto van 10 jaar oud hebt met 200 of 300000km op de klok, dan weet je dat ook.

      Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Iemand een idee of een eerste generatie IS200 een goede combinatie vormt met LPG?
      Zou gene problemen moeten leveren. De vraga is waarom? Die IS's zijn echt wel bijster zuinig.
      Wij gebruiken de onze in de slechst mogelijke omstandigheden: echt korte ritten, steevast stadwerk en van die stijle straatjes hier in Zuid Frankrijk en dan occasioneel eens een varken achter het stuur... En toch komen we met minder dan 11L toe in een IS300. Ik durf wedden dat ge met een IS200 niet aan 10L komt bij een redelijke rijstijl.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        Zou gene problemen moeten leveren. De vraga is waarom? Die IS's zijn echt wel bijster zuinig.
        Wij gebruiken de onze in de slechst mogelijke omstandigheden: echt korte ritten, steevast stadwerk en van die stijle straatjes hier in Zuid Frankrijk en dan occasioneel eens een varken achter het stuur... En toch komen we met minder dan 11L toe in een IS300. Ik durf wedden dat ge met een IS200 niet aan 10L komt bij een redelijke rijstijl.
        Diesel gewoon (lagere prijs per liter icm lager verbruik) en geen zin om plots bijna dubbel zoveel aan brandstof te dokken voor een auto die niet echt sneller is, maar wel enorm veel zin in zo'n IS (al zijn ze net boven budget vrees ik)
        Bij rustig rijden krijg je zo'n IS200 wel rond de 9l naar het schijnt, maar moest ik er eentje met een goede LPG installatie vinden zou dat erg interessant zijn. Ik wil zo'n ding wel omdat het voor mij het perfecte formaat is, RWD, manueel met een leuke motor heeft, compromis sport/comfort en voor de betrouwbaarheid, het is zot, je leest bijna niets slecht van die bakken...
        Maar ik vrees dat het momenteel bij dromen zal blijven

        Comment


        • eerste keer dat ik niét iets heb van "oeioei" als ik die lfa zie, ik vermoed door de klassieke kleurstelling die de ufo-looks wat maskeert

          Comment






          • Comment


            • Bijgevoegde Bestanden

              Comment


              • Vant weekend een testritje gedaan met de CT200H. Knap interieur en exterieur, maar qua rijden toch liever een BMW.
                De handrem is wel bizar geplaatst.

                Comment




                • Splendid colours

                  Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by jef; 18/05/2011, 11:17.

                  Comment


                  • Zal m'n vraag maar hier stellen: zo'n IS250 automaat (V6 met 208pk) van voor de face-lift (2006), is dat een aanrader 2dehands. Lees zo links en rechts dat die nogal underpowered is?
                    2.0 JTDm

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      Zal m'n vraag maar hier stellen: zo'n IS250 automaat (V6 met 208pk) van voor de face-lift (2006), is dat een aanrader 2dehands. Lees zo links en rechts dat die nogal underpowered is?
                      Hangt ervan af wat je zoekt: ga je voor macho-sprintjes tussen de verkeerslichten en een occasioneel bezoek aan de Nürburgring, kies dan voor een BMW 325i. Wil je eerder een super betrouwbare compacte luxewagen met vlotte prestaties, dan heb je aan een IS 250 zowat het beste wat er op de tweedehandsmarkt te krijgen is.

                      De 2.5 V6 motor is enkel wat underpowered in de huidige IS 250C, omdat die als coupé-cabriolet met aluminium wegklapdak een pak zwaarder is.

                      Kies voor een Sport pack als je het iets steviger wil qua ophanging, Luxury pack (bij zijn lancering in 2006 heette die 'Executive') als je luxe verkiest.

                      Comment


                      • Dank u. Toch spijtig dat ze nooit de IS350 naar Europa hebben gehaald. Nu zit er een erg groot gat van 215pk tussen de 250 en de IS-F. Zou nochtans een goed alternatief zijn voor de 330/335i. De IS300 hebben ze in de tijd ook met vertraging aangeboden maar de 350 blijkbaar niet.
                        Zou dat te doen zijn om zelf in te voeren? Ik heb al eens zitten zien op Amerikaanse sites en voor 40000 dollar heb je een fully loaded IS350. Zelfs met BTW, invoerrechten en transport kom je nauwelijks boven de 40000 € uit. Blijft de vraag: levert Lexus hier een Europees gelijkvormigheidsattest af voor de 350, anders is het weer een hoop miserie voor die op de baan te krijgen.
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                          Dank u. Toch spijtig dat ze nooit de IS350 naar Europa hebben gehaald. Nu zit er een erg groot gat van 215pk tussen de 250 en de IS-F. Zou nochtans een goed alternatief zijn voor de 330/335i. De IS300 hebben ze in de tijd ook met vertraging aangeboden maar de 350 blijkbaar niet.
                          Zou dat te doen zijn om zelf in te voeren? Ik heb al eens zitten zien op Amerikaanse sites en voor 40000 dollar heb je een fully loaded IS350. Zelfs met BTW, invoerrechten en transport kom je nauwelijks boven de 40000 € uit. Blijft de vraag: levert Lexus hier een Europees gelijkvormigheidsattest af voor de 350, anders is het weer een hoop miserie voor die op de baan te krijgen.
                          Import uit States: niet aan beginnen. Miserie. Niet alleen de invoer en de paperassen daarrond, ook het aanpassen naar de Europese homologatie is moeilijk, want daar moet je zelf voor opdraaien. Daarnaast moet je bijvoorbeeld ook het hele navigatiesysteem laten vervangen, want die Amerikaanse versie werkt hier niet... In tegenstelling tot wat je zou denken, is het dus wel degelijk een kostelijke grap.

                          Het is idd spijtig (die IS 350 is een schitterende kar), maar de Japanners laten enkel die modellen toe in Europa die kunnen rekenen op een minimum aan verkoopvolume. Vermits top benzine motoren in dat segment in Europa peanuts verkopen (zelfs bij de Duitse merken), doen ze de moeite niet. Qua image building is dat verdomd spijtig, maar puur economisch wel begrijpelijk.

                          Comment


                          • Met 40 à 45k budget voor een IS zou ik eerder naar een gebruikte IS-F gaan ipv alle miserie voor een 350. Zo'n IS-F is toch nog oneindig veel vetter dan een gewone IS (imho).

                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • Probleem met die IS-F is dat het een 5 liter is en met het totaal achterhaald Belgisch takssysteem om basis van cilinderinhoud betaal je je hier blauw aan taksen voor zo'n wagen!
                              De IS-F scoort nochtans beter dan de M3, RS4 en C63 op basis van co2-uitstoot maar zolang dit systeem hier nog niet in voege is ga ik passen voor een IS-F.

                              Toch geef ik die IS350 nog niet op. Hier het relaas van een Nederlander die deze zonder veel moeite geïmporteerd heeft uit de VS. In NL gaat dat wel veel simpeler dan hier, laten keuren door TuV in Duitsland en daarna ben je automatisch in orde voor Nederland. Hier in België kan dat natuurlijk weer niet. Lang leve het eengemaakte Europa! Heeft inderdaad de navigatiemodule moeten vervangen maar voor de rest geen kosten aan ombouw.
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                Probleem met die IS-F is dat het een 5 liter is en met het totaal achterhaald Belgisch takssysteem om basis van cilinderinhoud betaal je je hier blauw aan taksen voor zo'n wagen!
                                De IS-F scoort nochtans beter dan de M3, RS4 en C63 op basis van co2-uitstoot maar zolang dit systeem hier nog niet in voege is ga ik passen voor een IS-F.

                                Toch geef ik die IS350 nog niet op. Hier het relaas van een Nederlander die deze zonder veel moeite geïmporteerd heeft uit de VS. In NL gaat dat wel veel simpeler dan hier, laten keuren door TuV in Duitsland en daarna ben je automatisch in orde voor Nederland. Hier in België kan dat natuurlijk weer niet. Lang leve het eengemaakte Europa! Heeft inderdaad de navigatiemodule moeten vervangen maar voor de rest geen kosten aan ombouw.
                                Tjah, ong. € 1.000 verschil per jaar qua verkeerstaks in vgl. met een 350... maar je krijgt er natuurlijk nog wel wat anders voor in de plaats, hé
                                Maar ik begrijp je redenering hoor. Hopelijk komt er vanaf 2012 wat beweging in om de taxatie wat milieuvriendelijker te maken.

                                By the way: als je op zoek bent naar een 3.5 6-cilinder met topprestaties, heb je als alternatief dan al eens gedacht aan een GS 450h? Als recente tweedehands zijn daar schitterende deals mee te doen. En met 345 pk en 180 g/km CO2 vind je niet veel beter op de markt. Dat is op dit moment zowat het beste model in de hele Lexus line-up en een echte wolf in schaapskleren waarmee je alle macho's en Johnny's zo onderuit rijdt. En zo vermijd je de hele administratieve en praktische importproblematiek

                                Comment


                                • Mja, kan mss. een alternatief zijn, eens bekijken. Hoe zit het met de duurzaamheid van die batterijen, heb je daar zicht op? Is dat iets om rekening mee te houden als je bijv. een 2de hands met 100.000km beschouwt?
                                  2.0 JTDm

                                  Comment


                                  • + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X