Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Jef laat zoals gewoonlijk het achterste van zijn tong niet zien
Is jammer maar ook wel begrijpelijk.
Gezien de vorige IS al sinds eind 2005 op de markt is, neem ik aan dat we ten laatste volgend jaar het nieuwe model mogen verwelkomen, wat naar Japanse normen zelfs al vrij lang is.
Die diesel is op zijn zachtst gezegd geen concurrentie voor de Duitsers gezien de loopcultuur en verbruik. Ik vermoed daarom dat ze dit dieselexperiment na 1 modelcyclus voor bekeken zullen houden. Ook de vrij makke IS250 is met zijn 209g/co technisch niet echt meer bij de tijd. Zou me dus niet verbazen moest de nieuwe IS hybrid only zijn met evt. later nog een nieuwe IS-F als image-builder.
Je zou er wel eens heel dicht bij kunnen zijn met je voorspellingen. Kleine correctie: sinds de face-lift is de IS250 "maar" 194 gram co2 meer.
Heb de mijne pas binnengebracht voor een onderhoud, en ik vroeg naar de nieuwe IS. Deze zou er in maart-april 2013 zijn zeiden ze mij. Waarschijnlijk tegen zomer 2013 ook echt beschikbaar. Er zal geen Diesel-versie meer zijn.
Samenkomst van Amerikaanse LFA eigenaars op Laguna Seca. Een leuk kapitaaltje daar bij mekaar
Er zitten een paar mooie foto's bij.
Meer via lexusenthusiast.com
Samenkomst van Amerikaanse LFA eigenaars op Laguna Seca. Een leuk kapitaaltje daar bij mekaar
Er zitten een paar mooie foto's bij.
Meer via lexusenthusiast.com
Rx400h, hybride van de eerste generatie dus (bj. '05-'06), zijn dat betrouwbare wagens om aan te kopen met een hoge km stand (200k en meer) of riskeer je al snel een duur nieuw battery pack te moeten kopen?
Rx400h, hybride van de eerste generatie dus (bj. '05-'06), zijn dat betrouwbare wagens om aan te kopen met een hoge km stand (200k en meer) of riskeer je al snel een duur nieuw battery pack te moeten kopen?
Battery packs gaan blijkbaar niet gemakkelijk stuk. In Japan rijden Prius rond (basistechnologie is dezelfde) met meer dan 500k km met hun eerste batterijpack.
Binnen de Toyota groep staan de hybride modellen bekend als de meest betrouwbare van alle modellen. En dat wil al iets zeggen in Toyota jargon.
Of de batterijen nog even efficiënt qua werking zijn dan als ze nieuw zijn, dat weet ik niet. Feit is dat de batterijen op een zodanig veilige manier worden benut (lees: ze worden nooit volledig afgeladen en kunnen nooit overbelast worden) dat ze weinig problemen kunnen vertonen. Dat is trouwens één van de voornaamste redenen waarom de meeste hybride modellen in de Toyota groep nog steeds uitgerust worden met Nickel hydride en niet met Lithium.
Maar een auto van +200k kan natuurlijk ook andere gebreken vertonen, ook al is dat zeldzaam bij een goed onderhouden Japanner.
Comment